Stránka 1 z 2

zvody - kozmeticke upravy

PříspěvekNapsal: 27.11.2007-17:12
od Anonymous
Ahojte,
predosly majitel mojho XJ chromoval zvody. Chrom samozrejme po case opadal vplyvom vysokych teplot pri motore. Mozte to vidiet tu http://marek2001.vspace.sk/stuff/zvody.jpg. Takze poradte mi co stym, lebo takto sa mi to nepaci. Chcel by som ten chrom dat dole, vyssie to ide olupat aj prstom ale pri koncovke je to uz problem. Poznate nejaky nenarocny sposob?

PříspěvekNapsal: 27.11.2007-20:02
od Anonymous
Obávám se, že nenáročnej způsob v tvým případě neexistuje, dost se to probíralo [url=viewtopic.php?t=1180]tady...[/url]

PříspěvekNapsal: 27.11.2007-20:34
od Anonymous
Sundat, kotouč, pastu a jedu!
ten zbylej chrom musí dolů a všecko rozleštit. Na finále doporučuju zelenou pastu a pořádně přitlačit.

Popř. se podívat po jinejch svodech :wink:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-08:30
od lynx
Pán bůh s tebou (jak říkáme mi ateisti). Pokud chceš stihnout jarní sraz, měl by jsi už začít. Na to padne hodně sádla :shock:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-08:57
od Anonymous
Podle

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-09:18
od Anonymous
To som veru necakal, ze je to az tak zle s nimi. Aj tak by som s nimi chcel cosi vyskusat, nad novymi zatial nerozmyslam. Zima je este na zaciatku, casu dost. Dufam, ze do zrazu budu OK, aby ste mi moje XJ nahodou nezhodili z mosta koli neladeniu s ostatnymi hehe :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-11:12
od OTIS
Jedině nové origo od Yamaha. Myslím že ta investice za to stojí :wink:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-11:13
od Anonymous
Ono nejde ani tak o to, jestli budou ladit s ostatními, ale jak se budou svody líbit Otisovi. Pokud nebudou lahodit, jsi v nemilosti a čeká Tě brána pekelná. :oops: :twisted: :lol:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-11:15
od Anonymous
To radši já ani na sraz nepojedu.

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-11:56
od lynx
Ničeho se neboj, zas tak hrozný to nebude. Nejdřív sundáš chrom, pak podkladový kov (vetšinou to bývá měď) a pak po základním rozleštění zjistíš proč to předchozí majitel chromoval. No a to už zbývá poslední krok - zavoláš do Yamahy a za chvíli máš nový svody doma. Jak říkám, nic hroznýho - dva, tři měsíce usilovný práce a budeš mít svody, že ani Otis necekne :lol:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-12:16
od Anonymous
No, fotka je mizerná, ale já bych řekl, že tam téměř jistě žádný podkladový kov není. Dělá se to tak levnější, ale samozřejmě míň kvlaitní, proto se to taky sloupalo. Kdyby to bylo udělaný poctivě, vydrží to tam věky a měl bys nejhezčí svody v okolí. Já na to taky pomýšlel, protože se mi ta zlatavá barva vůbec nelíbí. Ale právě kvůli cenovce sem se na to vykašlal, přeci jen, je to zbytečnej luxus. A jak s tim chromem dolů? No to je problém, jak psali kluci, jedině brousit... V galvanovnách se ale starej chrom taky dostává dolů elektrolýzou, nebo se pletu? A ještě mě napadlo jedno řešení, ovšem nevim, jestli by se ti zamlouvalo, mně teda asi ne :D A to že bys ty svody celý jen přelíznul šmirglem a nalakoval vypalovací barvou na vejfuky, dělaj se černý lesklý a matný a stříbrný. Někdo to tu na fóru myslim měl černě nalakovaný... ?? Nevzpomenu si kdo...

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-12:16
od Anonymous
Ano,,,,, asi tak. :smt020

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-18:45
od lynx
Chotis: pokud víš jak chromovat bez rozleštěného podkladového kovu, tak to nikde nevykecej. Rozjedem výrobu a budem v balíku :lol: . Zatím se používají různé podklady a množství vrstev. Pokud ten doveda co to chromoval použl postup na tzv. vnitřní chrom, tak jistý, že šel rovnou do kytek. Ale i kvalitnější by na svodech nevydržel - moc velký teploty a jejich střídání. Znám maníka ze zrušené galvanovny v Libertě, tak z něj vytáhnu nejméně násilnou cestu odstranění nachromování.

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-18:59
od Anonymous
O chromování toho sice moc nevim, ale něco sem si zjišťoval a taky si pamatuju aféru levnejch tureckejc replik výfuků na Jawy, který se do roka oloupaly, protože chrom byl rovnou na oceli... Takže to může bejt případ i těchhle svodů. Teda ne, že by byly z Turecka :lol: Ale že by se chrom v žádném případě na svodech neudržel, to je přece nesmysl.. Výdyť svody se normálně a běžně chromujou z výroby - choppery, Jawy, třeba i XJR... A drží to tam věky...

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-19:15
od Anonymous
Chotis: zkus jednou někomu jako je třeba lynx uvěřit :D (sakra jestli jsem to nepřehnal, aby se moc nenadmul :lol: )
Svody chromovaný nevydrží pokud nejsou dvouplášťový, třeba uvedené XJR spousta čoprů apod.

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-19:20
od Anonymous
Já bych rád uvěřil, tak mi to vysvětlete, co sou dvouplášťový? A to maj i starý Jawy jo? Kde chrom vydrží 40 let na kolínkách...

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-19:44
od Anonymous
Chotis píše:Já bych rád uvěřil, tak mi to vysvětlete, co sou dvouplášťový?

:smt017 viewtopic.php?p=12811

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-19:53
od Anonymous
Dvouplášť je trubka v trubce... To Jawa nemá a taky to drží.

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-20:55
od Anonymous
lynx píše: Znám maníka ze zrušené galvanovny v Libertě, tak z něj vytáhnu nejméně násilnou cestu odstranění nachromování.

Já je znám taky, bývalý ministr Svoboda a jeho kolegyně Snopková. Ale ty jsou snad v krimu, jedině, že za nima chodíš na návštěvy... :lol:

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-21:01
od Anonymous
Chotis píše:Dvouplášť je trubka v trubce... To Jawa nemá a taky to drží.

Jawa hovno výkon, proti XJ a dále to může být tím, že Jawa je dvoutakt a polovinu benzínu s olejem vysere do výfuku a tím ho může ochladit.

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-21:21
od Anonymous
To je fakt, taky mě to napadlo, ale dělaly se i čtyřtakty... Ale stejně je to zvláštní... Třeba ta vypalovací barva je po vypálení na vejfuku nezničitelná a chrom tam nevydrží?

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-21:28
od Anonymous
a co

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-21:31
od Anonymous
a

PříspěvekNapsal: 28.11.2007-21:37
od Anonymous
Pod to bych se podepsal, Tridacu, ale jen jednou :lol: Taky si myslim, že když je to udělaný správně a pořádně, že to musí vydržet i na svodech... Teda pokud to neni závodní motor, kde se svody žhavěj do běla :lol:

PříspěvekNapsal: 29.11.2007-06:49
od Mira XJ
Jestli budeš volat do Yamahy na cenu svodů, tak zásadně volej ze židle - až to s tebou sekne, aby jsi to neměl z takové výšky. :lol:
Já kupoval jeté v solidním stavu za 4000,-. Nové z Yamahy odhaduju kolem 20 000,-. Předem tě upozorňuju,že pokud to budeš chtít znova nachtomovat, tak práce šílená s nejasným výsledkem. Navíc se budou zdráhat to dát do lázně,protože uvnitř je karbon,kterej nejde odstranit.
A rozhodně ti nikdo nezaručí ,že se to neoloupe - někdy v noci mě svody pěkně svítí. Zaručená,byť méně pěkná varianta je šopování hliníkem. Bude to matné a barva jako motor. Případně,bych se stím vůůůůbec nepáral a splíchnul to černou barvou na krby a nechal to vypálit doma v troubě. (pokud možno ne v mikrovlnné :D ) Cena pár korun a efekt dobrý.

PříspěvekNapsal: 29.11.2007-07:41
od lynx
Běžné šopování hliníkem je problém - na nahřátém nerezu nedrží. Měl jsem dělaný výfuk na škodovce - trubky nerez, plášť plech. Nechal jsem to celý ošopovat a na trubkách ten hliník vydržel dva měsíce. Taky to nebylo levný, zaplatil jsem litr (rumu :lol: ). Ono vůbec cenu dílů nemá smysl řešit. Člověk jenom zírá. Obecně pro ty co si myslí, že koupili levnou motorku - pod sto tisíc se nedá XJ pořídit. Koupíš za pade a dalších min padesát do ní nacpeš, pokud chceš v klidu jezdit a nedělat ostudu. Jest-li má Marek ke svojí mašině pozitivní vztah, tak možná nátěry vyzkouší, ale nakonec pro tu dvacku sáhne a koupí nové.

PříspěvekNapsal: 29.11.2007-07:59
od lynx
Chotis: nevěř reklamám :D . Nezničitelná vypalovací barva je pohádka. Nezapomeň, že svody schytají veškerý bordel z první ruky. Natírané svody vypadají slušně tak do půlky léta a pak už se jenom připravuješ na každoroční zimní natírání. Majitelé mašin s plechovými svody by mohli vyprávět :smt085 . Funguje akorát leštěný nerez nebo chromovaný dvojplášť. A i ten funguje jenom při provozu alá čopr - namachrovaně ujet třicet km, pak dva dny chlastat a zase třicet zpátky. Teda pokud nemáš vytuněný H-D, to si pak ten svůj pochromavanej šrot dovezeš v dodávce :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 29.11.2007-11:04
od Anonymous
Já vim, že není nezničitelná, jen říkám, že vydrží hodně. Když se správně vypálí, drobnejm kamínkům odolá. A určitě jednu sezonu vydrží... A ještě jednou opakuju - někdo tady na fóru se chlubil, že má xj se svodama na černo, nevzpomene si někdo??? Tušim dokonce, že byl ze Slovenska... Dával sem odkaz na svoje stránky, kde byly ty fotky... Mohl by o tom poreferovat. Pak sem si ještě vzpomněl na Fazera starýho, ten měl svody černý z výroby, majitelé sice píšou, že to rádo rezne, ale pokud se o to člověk stará, tak vpoho...

PříspěvekNapsal: 29.11.2007-12:05
od Mira XJ
Samozřejmě - chrom nejpreve dolů. Opískovat, a pak šopovat hliníkem nebo vypalovací barvu.

PříspěvekNapsal: 29.11.2007-12:14
od Anonymous
Takze situacia je takato. Na nove zvody tento rok nemam peniaze. Ked ten chrom dam dole a necham to tak (pripadne snaha o prelestenie), moze tam byt nejaky problem? (hrdza) To ze budu mat zlatomodry odtien od teplot mi az tak nevadi, mna len stve ze hore su take a dole chromove.