Bartus píše:Čím to že ty starší modely jsou udržovanější než většina nových

Moc pěkný kousek gratulace

Podstatný rozdíl je také v tom, že starší modely jsou daleko lépe provedené po designové stánce (více propracované detaily) a dále je to používaným materiálem v ´80 letech, který je podstatně lepší a trvanlivější.
Mohl jsem podrobně posoudit 3 modely tohoto XJ900F model A31 z roku výroby 83-84 a model 58L r.v. 1985-1990 a poslední model 4BB r.v. 1991-1992(93).
Již mezi těmito modely jsou značné rozdíly v použitých materiálech na díly tak i některá technická řešení a je zajímavé, že vždy k horšímu. Prostě Japonci šetřili jak se dalo. No a pokračovali samozřejmě i dalšího tupu XJ900 Diverzion.
Příklad uvedu jen zkráceně:
1) Dvouplášťové chromované kolena výfuků (nefialoví a nereznou)
2) Sytič přemístěn ze řidítek pod nádrž ke karburátorům
3) Šaltpáka, brzdová nožní páka, stupačky místo slitinového lehkého odlitku se znaky Yamahy je lisovaný plech.
4) Jednodužší př. i zadní tlumiče bez "Antidive system"
atd...
Prostě šetřili kde mohli
