Stránka 1 z 5

Rozměry pneu

PříspěvekNapsal: 28.08.2006-12:17
od Anonymous
Poraďte, prosím, jaký největší rozměr (šířka) pneu je možné dát na zadek XJ600?
Jsem si vědom všech negativ, která jsou s osazením větší bačkory dozadu spojena. Přiznávám se, že v tomto případě se mi jedná spíš o kosmetickou záležitost. Zdá se mi totiž, že takhle velká motorka, jakou XJ bezesporu je (220 kilo má poměrně málo strojů v této kategorii), si zasluhuje něco pořádného.
No a jde o to, že jsem nikde na webu nenašel informaci o tom, jak velká pneu je spolehlivě osaditelná na XJ. Podotýkám že má XJ je ročník 99 a nebudu na ní dělat žádné úpravy rámu apod...
předem díky za rady :wink:

PříspěvekNapsal: 28.08.2006-15:47
od Anonymous
Tuším, že jsem někde četl, že se tam vleze max. 150ka

PříspěvekNapsal: 28.08.2006-16:48
od TOMMZ
Dej tam radši jinou vidlici+ráfek+kotouče+brzdy a 190ka tam padne jak ulitá :lol:

PříspěvekNapsal: 28.08.2006-18:55
od Anonymous
TOMMZ píše:Dej tam radši jinou vidlici+ráfek+kotouče+brzdy a 190ka tam padne jak ulitá :lol:

.. vtipnej, vtipnej... :D :wink:
Dneska jsem se na to mrknul a řekl bych, že 160tka by tam šla naprosto v pohodě a s tou bych byl úplně spokojenej :-)
Vidle by zvládla i širší pneumatiku, ale to už by nešlo nasadit řetěz, což by někomu třeba mohlo trošku vadit... :lol:

PříspěvekNapsal: 29.08.2006-16:26
od OTIS
Citace s fora:
http://www.sweb.cz/marek_zim/mypage1.html

Nazdar, na jare sem koupil xjčko a po ředchozím majiteli tam mám na zadním kole pneu 160/60-18 Je to docela v pohodě ale nemám možnost srovnávat s originál rozměrem. Taky shánim nosič na top case a zadní světlo(rv. 1997) Časem ještě pár dalších vecí. Jestli něco máte tak se ozvete na mraz@esa.cz Díky

PříspěvekNapsal: 30.08.2006-14:05
od Anonymous
no hezký... takže 160ka tam jde :D
Co si vy ostatní myslíte o osazení zadní pneu širšího rozměru?

PříspěvekNapsal: 30.08.2006-14:41
od OTIS
Můj příspěvek byla jen citace, rozhodně takový tunnig moc nuznávám. Připomíná mi to ten "LIDL tunnig", jak si plechovkáři dávají na výfuky ty obludné koncovky...
Argumentovat tím, že je to velká motorka-např. XJ900F je ještě větší motorka a má v zadu myslím 120.

Nicméně pokud to vyzkoušíš, tak si rád přečtu hodnocení :wink:

A víš jak se na toto dívá legislativa? (myslím třeba extrémní případy, když třeba způsobíš nehodu, co na to pak pojišťovna ???)

PříspěvekNapsal: 30.08.2006-17:02
od Anonymous
Nemyslím si, že by to mělo přinést nějaké zlepšení. Podle mně je to od výrobce konstruováno na 130, tak je to asi nejvhodnější. A na vzhled? Taky se mi víc líbí šířší pneu na zádi, ale XJ to nepatří, takže příští sezonu asi vyměním za větší i s mopedem. Nejspíš B12.

PříspěvekNapsal: 30.08.2006-17:28
od OTIS
Ono u XJ je to o tom, že je to hlavně cesťák a na ty se (alespoň donedávna) široké gumy nedávaly. Třeba takové BMW 1100R´98 má v zadu 160.

PříspěvekNapsal: 31.08.2006-08:38
od Anonymous
Pánové, pánové, pánovééé!

XJelen píše: Podle mně je to od výrobce konstruováno na 130, tak je to asi nejvhodnější.


Ne všechno, co je projektováno výrobcem je opravdu optimální... :wink: to možná tak u Lamborghini nebo Boeingu..
Sériovej produkt je výsledkem mnoha kompromisů, vždycky se přeci bude prát marketingová strategie s výrobními náklady.
A argumentovat tím, že co si koupíš v obchodě je nejlepší a tím pádem je nesmysl laborovat a zkoušet různá vylepšení je - s prominutím - pěkná blbost. To bysme asi pořád jezdili na dřevoplyn... :D :wink:

OTIS píše: Můj příspěvek byla jen citace, rozhodně takový tunnig moc nuznávám. Připomíná mi to ten "LIDL tunnig", jak si plechovkáři dávají na výfuky ty obludné koncovky...
Argumentovat tím, že je to velká motorka-např. XJ900F je ještě větší motorka a má v zadu myslím 120.
Nicméně pokud to vyzkoušíš, tak si rád přečtu hodnocení
A víš jak se na toto dívá legislativa? (myslím třeba extrémní případy, když třeba způsobíš nehodu, co na to pak pojišťovna ???)


Lídl tuning? To snad ne :-) Lídl tuning jsou červený a modrý diody, falešný nádechy na kapotu, strašlivý MHC křídlo a samozřejmě nezbytnej stromeček na zrcátko... :D Ale rozhodně to není osazení o 3 cm širší pneumatiky...
Navíc upřímně řečeno ani trochu neřeším, co má vzadu XJ900F... :wink:

A co na to legislativa? Každý ráfek je přeci určen pro určité rozpětí rozměrů pneu. Na jeden a týž ráfek je možné při zachování všech bezpečnostních podmínek nazout jak 120ku, tak 150tku... to není spekulace, tak to prostě je. Problém by samozřejmě nastal ve chvíli, kdy by se zjistilo, že mi upadlo zadní kolo kvůli tomu, že jsem pilkou naříznul vidli, aby se tam vešla 240tka... :-D Ale to zatím neplánuji... :-)

PříspěvekNapsal: 31.08.2006-09:10
od OTIS
Nejspíš máš pravdu, že ten ráfek to snese.
Ale pokud tam dáš gumu jiného rozměru než je v TP tak to už v pořádku nebude. Jednou mi při kontrole mrknuli i na pneu, cifru 18 si spletli ze 180 a už mě chtěli buzerovat!
Ale praxí je, že v ČR se na takové věci zatím ještě dost sere (jako laďáky, apod..). Horší kdybys s tím chtěl vyjet mimo.

PříspěvekNapsal: 31.08.2006-10:12
od Jiri BN
Na ráfek to nandáš, ale tím, že je ten ráfek úzký úplně změníš profil pneu a ta stratí většinu dobrých vlastností. Dal bych max. 140.

PříspěvekNapsal: 31.08.2006-10:36
od Anonymous
Když jsem myslel výrobní nastavení, myslel jsem geometrii. Širší pneu vzadu ti při náklonu posouvá osu stopy někam jinam, než to mysleli v továrně a nemusí to být vždycky plus. Nehledě na poznámku JirkyBN, že ten profil se ti deformuje tím ráfkem.
Legislativa by tě asi postihla, protože máš dané mimo jiné i rozměry pneu, ale v malým techničáku to není a pokud nenarazíš na znalce, nebo na hlídku s XJ tak je to v pohodě. Jenom na STK mi kontroloval rozměr pneu.

To Jiri BN: ta 140 by to asi snesla, ale mám dojem, že to neřeší Ondreyuv kosmetický problém :D

PříspěvekNapsal: 01.09.2006-08:14
od Anonymous
XJelen píše:To Jiri BN: ta 140 by to asi snesla, ale mám dojem, že to neřeší Ondreyuv kosmetický problém :D


Přesně tak! :D

PříspěvekNapsal: 04.10.2006-18:27
od Anonymous
Já mám vzádu 150ku. Pocit z jízdy to nijak nezhoršilo a oko zažilo malej orgáč :D

PříspěvekNapsal: 08.10.2006-06:38
od Anonymous
Ondrey píše:
XJelen píše:To Jiri BN: ta 140 by to asi snesla, ale mám dojem, že to neřeší Ondreyuv kosmetický problém :D


Přesně tak! :D


Hmm to je hezký, no nekdo má motorku na ježdění, a nekdo na předvádění..... :roll: :roll:

PříspěvekNapsal: 08.10.2006-08:07
od Anonymous
No....já to s tou zadní 150kou koupil...vepředu mám normál 110ku. Mám přední i zadní Michelin Macadam. Jsou trochu tvrdší ale jinak žádnej problém....A taky tady tuším někdo psal, že dopředu je lepší 120ka, že se to v zatáčkách líp chová...

PříspěvekNapsal: 09.10.2006-07:54
od Anonymous
Já mam ve předu 120 a vzadu 150 a nestězuji si na ně akorát jě nějak nemůžu (hlavně tu zadní) sjet až na okraj :evil: Jinak OK :D

PříspěvekNapsal: 09.10.2006-09:45
od OTIS
A to jezíte na STK s úplatkem? U nás na všechno serou, ale toto by mě neprošlo.

PříspěvekNapsal: 09.10.2006-10:37
od Anonymous
OTIS píše:A to jezíte na STK s úplatkem? U nás na všechno serou, ale toto by mě neprošlo.


No, já ještě na STK nebyl...měl jsem novou STK když jsem ji koupil....na jaře mi končí....dam do zadu novou gumu....ale ted už menší a předek hold zkusim nechat....jeste je dobry :)

PříspěvekNapsal: 10.10.2006-19:32
od Anonymous
No já můžu hrdě říct, že jsem byl na STK 2x a NO PROBLEM....nikdo se o rozměry nestaral :D stačilo číslo rámu a funkční elektroinstalace... :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 10.10.2006-22:30
od TOMMZ
Hlavně s tim radši nejezděte do ciziny. Mohlo by se stát, že zpátky už pojedete bez mašiny.

PříspěvekNapsal: 11.10.2006-05:56
od OTIS
A hlavně se nezamotej do nějaké nehody. Třeba právě na ty pneu "dojedeš" a pojišťovna se na tebe vysere...

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-15:35
od Anonymous
Chtěl sem se zeptat těch kteří mají vzadu 150ku co tam mají za značku a typ.U 18ti palcovejch kol je výběr dost zúženej tak by mě zajímalo co tam kdo má a jaký s tím má zkušenosti,dík.

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-17:44
od Anonymous
Já jsem zjistil, že máme na zadku 140-ku a v zatáčkách jsem si všiml nepatrného odskakování. Může to být tím, nebo mám hledat problém v odpružení? Taky mě napadlo, že by to mohl být prvotní nezvyk na motorku a že je to běžný jev podvozku XJ, ale bohužel nejsem schopný to blíž popsat, to by chtělo vyzkoušet...

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-18:26
od TOMMZ
Odskakováni určitě není normální pokud není rozmlácená silnice.

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-18:35
od Anonymous
Jenže já právě nevím, jestli to odskakuje. Třeba je to jen zvyk na měkké podvozky typu dvě-pade apod. Ale jestli to je teda opravdu nežádoucí chování, kde mám hledat příčinu?

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-19:33
od Anonymous
Měl jsem podobný problém. Odskakovalo mi zadní kolo. Hledal jsem závadu v pneumatice,i v ráfu,abych nakonec zjistil že je v pytli zadní centrální tlumič. Výměna stála zhruba 6 tis. :twisted: Rozdíl v jízdě obrovský :lol:

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-20:08
od Anonymous
V první řadě zkus kouknout na jakou hodnotu máš tlumič nastavenej. Jestli ho maš na max tak je to až moc tvrdé a může to odskakovat. Já jelikož jsem trochu těžší ho mám na stupeň 5 a v poho.

PříspěvekNapsal: 11.01.2007-22:25
od Anonymous
A co teda ty 150ky?Co tam kdo máte?