Stránka 1 z 2

Ložiska do kol - xj600s/n

PříspěvekNapsal: 16.09.2007-23:29
od Anonymous
Zdar panstvo.
Nevíte někdo jaký patřej ložiska do kol na XJ600N rok.94? Rozebírat to na dvakrát se mi zrovan nechce. Díky moc :-)

PříspěvekNapsal: 17.09.2007-05:18
od Anonymous
Pokud jde o ložiska do předního kola tak na jaře sem je měnil ale kdybys mě zabil tak si teď nevzpomenu :( něco mě říká že 6203 ,ale jistej si nejsu.Někde mám papírek kde to mám napsaný,jak ho najdu tak to sem hodím.

PříspěvekNapsal: 17.09.2007-06:06
od OTIS
Vpředu B6203DU
Vzadu B6203

PříspěvekNapsal: 17.09.2007-08:00
od Anonymous
Tak sem si to pamatoval dobře :D akorát nesháněj pod tím označením co píše Otis,to je jakýsi japonský označení,doporučoval bych s krycím plechem na obou stranách 6203 2Z nebo s 6203 2RS,to má plastový těsnění.

PříspěvekNapsal: 18.09.2007-22:36
od Anonymous
Super dík. V ZKL budou mít radost. :-) Akorát mě zaráží že v zadním kole jsou ty ložiska 3. Našel jsem tady že to je 63/22 RS. To už ofiko patří k rozetě?

PříspěvekNapsal: 23.09.2007-10:18
od Hynek
Nechci vám do toho mluvit ale včera jsem koukal na ložiska v zadnim kole a jsou tam 6303.Měl jsem venku jenom to u brzdy ale asi budou obě stejná.Musim je taky vyměnit ,už mají trochu tik.Zatim jsem ho jen vymil a namazal.Mam XJ600S 93

PříspěvekNapsal: 23.09.2007-10:22
od OTIS
V katalogu Yamaha je uvedeno 6203. Předpokládám, že nejsi prvním majitelem a vzhledem ke stáří je docela možné že ty tvoje už nejsou z fabriky

PříspěvekNapsal: 23.09.2007-10:30
od Hynek
to nevim .Mám ji taprve měsíc a je dotažená z Itálie Ale i podle rozměru 47x17x14 to podle katalogu SKF je 6303 a na ložisku to je taky.Asi to nebude rozdíl mezi 93 a 94

PříspěvekNapsal: 23.09.2007-10:43
od Anonymous
6203 má jiný rozměry, takže by ho tam těžko pasoval. Spíš bych to viděl nachybu u Yamahy. Kupoval jsem taky 6303ZR, ZKL plně stačilo zapár kaček. Dokážu si představit kolik za něj chtějí v Yamaha.

PříspěvekNapsal: 23.09.2007-11:12
od OTIS
Nejlépe první mrknout do těch kol a pak kupovat.

PříspěvekNapsal: 23.09.2007-11:27
od Hynek
tak mě to nedalo a šel jsem se ješttě jednou podívat.V zadu mám 6303 a v předu to podle rozměru GUFERA je asi to 6203

PříspěvekNapsal: 29.09.2007-12:49
od Hynek
Tak jsem dnes měnil ložiska v zadnim kole.U rozety je 6203 a u brzdy je 6303.

PříspěvekNapsal: 06.08.2008-09:53
od Radimathor
Neví někdo kolik je těch ložisek v předním kole na r.v.92? V yamaze mi tvrdí, že prej tři, jinde miříkali, že dvě. Tak nevim nevim, rád bych je před srazem ještě vyměnil. Díky

PříspěvekNapsal: 06.08.2008-10:23
od Anonymous

PříspěvekNapsal: 06.08.2008-11:05
od Radimathor
paráda, díky za info :smt026 , doufám, že to stihnu vyměnit do srazu, no když né tak stejně pojedu a snad se to nerozsype.

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-09:23
od Bartus
Tak jedna zkušenost s http://www.partsdepot.cz měnil jsem včil benzínový filtr na 6 a v Yamaze ( pro janoše Jamaze :lol: ) byl skoro o 100kč levnější než na výše zmíněné adrese. Takže asi tak a pak že origo jsou nejdražší :lol:

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-09:33
od Anonymous
Odkaz jsem zaslal pouze pro ujasnění složení dílů.

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-10:28
od Anonymous
Po dlouhý době menší závada, začíná se ozývat ložisko od zadního kola, ale to jen v případě, že pustím plyn a brzdím motorem, když jedu z kopce na neutrál, nebo zrychluju, vypadá to o.k., resp. neslyším nic, jen při tom brzdění typickej zvuk pro odcházející ložisko, jen co rychlost a aerodynamickej hluk dovolí, ale co mě zajímá, nemohl by to být i kardan? Máte s tím někdo z devítkářů zkušenosti? Ptám se, ještě než se to rozdělá, víc hlav... znáte to...

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-13:07
od Hynek
To vypadá spíš na soukolí kardanu než na ližisko,to by hučelo i při akceleraci.Zkus to hodit na hlavní stojan a protáčej kolem dopředu a dozadu ,jestli to nebude znát.

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-21:39
od Anonymous
Frenx píše:Po dlouhý době menší závada, začíná se ozývat ložisko od zadního kola, ale to jen v případě, že pustím plyn a brzdím motorem, když jedu z kopce na neutrál, nebo zrychluju, vypadá to o.k., resp. neslyším nic, jen při tom brzdění typickej zvuk pro odcházející ložisko, jen co rychlost a aerodynamickej hluk dovolí, ale co mě zajímá, nemohl by to být i kardan? Máte s tím někdo z devítkářů zkušenosti? Ptám se, ještě než se to rozdělá, víc hlav... znáte to...


Přikláním se k ložisku v kole na pravé straně, tedy u brzdového kotouče. Když jede volnoběh nebo přidáváš tak si to kardan srovná, ale při brzdění motorem se kolo kříží proti a dělá hluk v ložisku. Kardan by to podle mne dělal pořád v tahu i brzdění i volnoběhu. Ale problém přenosu hluku bez indentifikace je zapeklitý, může to být úplně něco jiného. Musíš vzít vylučovací metodu. Ložiska, kardan a pak hledat dál případně.

PříspěvekNapsal: 20.08.2008-11:10
od Anonymous
Ještě se zeptám takto, pozoroval jste někdo, že by se zvuky od zadního kola nějakým způsobem lišily v závislosti na režimu jízdy?

PříspěvekNapsal: 20.08.2008-11:25
od Anonymous
Frenx píše:Ještě se zeptám takto, pozoroval jste někdo, že by se zvuky od zadního kola nějakým způsobem lišily v závislosti na režimu jízdy?


Samozřejmě, každá závada má svůj specifický zvuk. A taky se projevuje v určitých chvílích. V tahu, bez plynu, brzdění motorem, volnoběh, brzda, zátěž nákladu, náklon stroje, je toho vcelku dost co se kdy a jak projeví. Nejhorší je, když jezdíš sám, tak najít ten zdroj toho zvuku, protože se většinou přenáší do celé motorky a pak nevíš jestli vpravo vlevo.

PříspěvekNapsal: 20.08.2008-13:57
od Anonymous
Není to nějak zvlášť silný, jen mi přijde zvláštní, že se projevuje jinak při záběru a jinak řekněme při tom brzdění motorem. Říkám, není to nějak silný, tak jestli to není normal, nebyl jsem si toho dřív vědomej, ale taky jsem si pořizoval novou helmu, je možný, že slyším, to co dřív nešlo... Už zkouším všechno, mně to nepřijde dobrý, známej, když jsem ho kousek svezl a na posledních pár metrech se zeptal říkal, že v normě.. tak váhám.. jen jestli se to ještě někomu liší také, nebo to má mít prostě pořád stejnej zvuk..

PříspěvekNapsal: 20.08.2008-17:05
od Anonymous
To se omlouvám, že jsem ti špatně porozuměl. Myslel jsem, že se ptáš, zda se každá závada projevuje jinak zvukem. Ale je to zcela normální když slyšíš jiný zvuk při tahu nebo brždění a podobně, to jsou jiné zvuky. Takhle je to těžké popsat. Nejlépe postavit na stojan hlavní a ložiska poznáš, mají vůli nebo když jsou hodně při otáčení chroupe v kole nebo přeskakuje. To podobné dělá kardan pokud je špatný. Ale fakt mi přijde, že slyšíš něco jiného než prve. Když si zvednu výklopku je to jiný zvuk, když jedu ve dvou atky jiný, když se předkloním nebo skloním hlavu zvuky se hodně měmní a přijde mi, že toto asi řešíš. Špatný ložisko uslyšíš skoro pořád, chroupe a dělá hluk hlavně při rychlejší jízdě se hluk zvyšuje a to nepřehlédneš. :o :wink:

PříspěvekNapsal: 20.08.2008-17:33
od Anonymous
Nene, tak jsem to nemyslel, ale v poho, neomlouvej se, možná jsem opravdu jen přecitlivělej, jen jsem chytil špatnej pocit, zrychluju, dobrý, brzdim motorem, hučení, ne silně, v aerodynamickym hluku to potom zanikne, je to slyšitelný jen při cca 60 km/h a níž.. v tom případě, ať to moderátor smázne a já uvidim, jestli se to bude zhoršovat, na hlavním stojanu žádný přeskakování, nebo chroupání nepozoruju. Každopádně díky za odpovědi, nechám tomu čas..

PříspěvekNapsal: 17.10.2009-15:38
od OTIS
Měnil už někdo gufero co je v předním kole u náhonu tachometru Koyo-CR-MHS2A-45-56-6-J? Zajímá mě, zda se tento typ dá běžně sehnat i u jiných výrobců :smt017

PříspěvekNapsal: 17.10.2009-16:31
od Rix
Asi nebude uplně stejný ale rozměr to má,najdeš ho tady http://www.gufero.cz/

PříspěvekNapsal: 17.10.2009-16:46
od OTIS
Než sem se zeptal, tak sem něco prohledal, aj tam. Tys ho tam našel? Všude (v ČR) nalézám jen 45-56-7

PříspěvekNapsal: 17.10.2009-16:51
od Rix
našel hledej akorát je tam minimální odběr deset kusů :lol:

PříspěvekNapsal: 17.10.2009-18:14
od Tommy XJ
to zní jako kolektivní výměna pro všechny majitele XJ-ček :D