Pripojeni nabijecky k el. soustave

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Jiri BN » 31.01.2007-10:26

Právě si dělám tu zapalovačovou zásuvku do moto a mám dotaz. Kam se dává kostra (středový kolík zásuvky nebo její bok)?
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod OTIS » 31.01.2007-15:15

Bok -
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.02.2007-22:55

Ono lze pro nabíjení resp. udržování akumulátoru použít jakoukoli nabíječku (zdroj), která nemá výstupní napětí vyšší než 14,4V , 2,4V na článek, to je napětí při kterém se začíná rozkládat voda vzniká tzv. vaření elektrolitu-nepřípustné pro uzavřené aku (někdo jim říká gelové-omyl, málo kdo má skutečně gelovou). Já jsem si postavil nabíjčku vlastní s proudovou i napěťovou regulací, nastavim na ní 13,8 V a nechám na ní aku celou zimu. Pokud bude mít někdo zájem schéma uveřejním. Výroba mě stála do kila. Může se použít na dobíjení čehokoli i tužkovek. Co se týče dobíjení namontované aku v moto, níčemu to nevadí, když je vypnutej klíč, je to v podstatě stejný zdroj jako samotná aku, je to vlastně naopak, nejde o zničení el. komponentů na moto, ale o to, že když jí tam zapomeneš a motorku budeš chtít nadlábnout vodkurvíš tu nabíječku. Tak asi tak :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod Faudy » 08.02.2007-09:03

Po mych zkusenostech s baterkama nejsem fandou stalyho nabijeni. Zejmena klasicky baterky s elektrolytem co jsem mel treba v Mzte. Muze se totiz stat, ze u stary baterky se dole usadi takevy ten "sajrajt" a muze dojit i k proslusovani clanku. Pokud takova bateka ma jeden clanek v cudu, neni zplynovaci napeti nejakych 14.4, ale o ten jeden clanek nizsi, takze muze po nejaky dobe vybouchnout (pokud si nema kudy foukat).
Takhle mi po tejdnu "nabijeni" motonabijeckou bouchla 88A baterka. Prislusne pyrotechnicke efekty a rozezrani vseho zleznyho oxidem siricitym netreba pripominat.
Muze se to stat i u ty baterky ytx-9bs co je v xjcku. Pred lety mi jedna spadla na schodech, udelala se dirka a ten jeden clanek po case vyschnul.

Zajimavy clanek je http://www.suzukibandit.cz/view.php?cis ... 2006110002
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Anonymous » 08.02.2007-09:47

To samozřemě jo, mluvil jsem o zdravém aku které má všechny články v pořádku, jde to lehce zjistit, pokud má aku nějakej článek v prdeli, nikdy nebude mít jmenovité napětí, pokud i na vybité aku naměříš míň jak 10,5V je něco v nepořádku (třeba nefunkční článek) a aku nebouchnu na nabíječku na měsíc s tím, že bude v pohodě. 2#měř 1řež 8)
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 09.02.2007-02:48

Už na učňáku jsem se učil že se baterie nabíjí 1/10 kapacity baterie po dobu 10 hodin. Pak už to nemá žádný efekt a zbytečně se vaří. Pak nedej bože, když to nabíjíš přimo v motorce. Vždycky trochu vystříká a pak to sežere něco na motorce. Já přes zimu vůbec nedobíjím, akorát jednou za měsíc ji protočím tak 15 min. Nejhorší pro baterku je nečinnost.
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod OTIS » 09.02.2007-09:12

Ale ty nabíječky co máš trvale připojené ti to nenabíjí pořád. Mají obvykle několik programů, které vyhodnocují stav baterky a podle potřeby ji dobijí. To může sepnout třeba 2x za týden.

K žádném "vaření" tam nesmí dojít. Protože uzavřené akumulátory by to zničilo.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod lynx » 09.02.2007-14:23

Pravdu díš. Chytřejší nabíječky nejen nabíjejí ale i pomalu vybíjejí. Já ji po sezoně vyndám a tak měsíc před začátkem sezony nechám u kamaráda naformátovat (s baterkama kšeftuje) a mám zase na rok pokoj.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod MatějXJ » 10.02.2007-11:05

Já jsem zatím žádný problémy s baterkama neměl. V autě ji mám 7 let a nikdy jsem ji z auta nevyndal a na motorce(600) jsem jí vyndal akorát když jsem stříkal rám. Šťastný koupě :D
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod MatějXJ » 10.02.2007-11:08

OTIS píše:
K žádném "vaření" tam nesmí dojít. Protože uzavřené akumulátory by to zničilo.


pořád je to jenom elektronika, která se může poškodit. A to stačí jenom přepětí v síti.
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Anonymous » 12.02.2007-21:37

Evidentně každý má na to svůj názor a oradu nikdo nestojí, každý má s tím svoje zaručené zkušenosti a svojí teorii o tom jak je to správně. Asi vůbec nemá cenu cokoli řešit.
Anonymous
 

Příspěvekod Jarda_ValMez » 19.07.2007-10:48

Chlapi.
Super kombinace je : zřídit si zásuvku pod sedlo a k tomu si koupit solární dobíjení :
http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... E$00000001

Je to bez problémů a funguje to.

Jarda
Uživatelský avatar
Jarda_ValMez
 
Příspěvky: 82
Images: 13
Registrován: 24.02.2006-19:04
Bydliště: Valašské Meziříčí

Příspěvekod Bartus » 19.07.2007-11:10

Jarda_ValMez píše:Chlapi.
Super kombinace je : zřídit si zásuvku pod sedlo a k tomu si koupit solární dobíjení :
http://levneautomotobaterie.vltava2000. ... E$00000001

Je to bez problémů a funguje to.

Jarda


Super tip pro ty kteří zimují motorku v tmavé garáži jako já :lol: :lol: :lol:
Ale jinak dobrá blbůstka, ekologie má včil zelenou, tak i motorkáři můžou něco pro to prostředí udělat :lol: To si můžem rovnou nadstřešit motorku a jezdit na sluneční paprsky, to by byla spotřeba pak co :P
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Bartus » 19.07.2007-11:15

Schválně jak dlouho by to vydrželo ležet na motorce někde na průměrném středoevropském parkovišti, tipuju 5min.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Jarda_ValMez » 19.07.2007-11:38

Dobíjení na pakovišti nevyřešíší nijak ! Ani sebelepší nabíječkou :lol:

Tohle je řešení pro udržování napětí na baterce, při jejím dlouhodobějším odstavení ! ! ! A bez nároku na síť el. energie.
Uživatelský avatar
Jarda_ValMez
 
Příspěvky: 82
Images: 13
Registrován: 24.02.2006-19:04
Bydliště: Valašské Meziříčí

Příspěvekod Faudy » 19.07.2007-11:55

Jen jsem si projel tu diskuzi zeshora, tu zasuvku z kyjpry jsem kupoval v rajchu za 12Ecek a fandil si, ze usetril.
Da se to ale koupit po dilech:
- zasuvka http://www.conrad.cz/palubni-napetova-z ... 2+dp61080/
- krytka http://www.conrad.cz/ochranny-kryt-z-um ... y+dp61103/

Drat, dva fastony, dve ocka a pripadne pojistkovy pouzdro jsou uz korunovy polozky.
Jinak jsem nepochopil to oznaceni. Nekdo tomu rika zasuvka Hella, Conradi BSB12, oficialne asi DIN 4165, coz je nemecka norma (http://karavan.cz/cl1801736394-zasuvky- ... 12-24v.htm).
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Anonymous » 07.08.2007-23:07

máme
Naposledy upravil Anonymous dne 04.03.2008-23:18, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Hynek » 12.08.2007-16:36

Kdysi byl v prodeji "Kondyk" Měl jen udržovací napětí.Jen aby měla baterka činnost.Používal jsem ho v autě hlavně když byli větší mrazy a fungovalo to docela spolehlivě.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2007-19:35

dnes jsou podobná zařízení. Univerzál od 6 do 24V s proudem 0,8A max. stála tuším 750,- Má to LED které signalizují o jakou baterku se jedná (po připojení signalizuje). Po nabití je baterka pouze udržována (konstantní napětí). Používáme jich několik a jsou spolehlivé, jen veké baterky nabíjí pomalu. Pro XJ je to vlastně 2 v 1. Viděl jsem jí i na 12V samotných a byla levnější. Pokud vás zajímá konkrétní typ, podívám se na napíšu. Jinak je to trošíčku větší adaptér.
Anonymous
 

Příspěvekod Faudy » 14.08.2007-10:25

Pokud nekdo rad bastli...

GM Electronic, zdroj MW1210SZ (kat. c. 751-389), cena s DPH 175 Kc pri 1 kuse. Je to velky jak mala krabicka od cigaret, vubec netopi, parada (vstup 85-260 VAC, takze lze vzit kamkoli po svete)

Odlepi se na spodni strane kryci samolepka, pod ni je krizovy sroubek.
Vytahnout, rozebrat krabicku. Kdyz je privod vlevo, vystup vpravo a koukam shora, pak v dolnim pravem rohu je optoclen (mala cerna kosticka) a nad ni sklenena Zenerova dioda. Zenerku vytahnout ven.
Pripravi se nova Zenerka na 12 V (staci na co nejmensi vykon, sklenena) a spoji se svoji katodou s katodou (!) diody 1N4148. Proste dve katody proti sobe. Pak se toto monstrum zapaji namisto puvodni Zenerky (polarizace je na tistaku namalovana) tak, aby anoda nove Zenery byla na miste anody te stare (anoda 1N4148 bude nyni na miste katody puvodni Zenery).
Sesroubovat, hotovo. Zmerit - na vystupu by melo byt 14,0-14,5 V. Dava maximalne 1 A, coz ale bohate staci. Neni nutne hlidat stav nabiti, tato nabijecka baterku neprebije.
Faudy Ta & xt...
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod David Houda » 28.01.2009-19:33

Máte někdo zkušenost s touto nabíječkou http://www.moto-army.cz/eshop-nabijecka ... 0-ma-19-71 :?: :?:
Nějakou potřebuji a nevím jakou vybrat . Díky za rady.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 28.01.2009-19:55

Těsně vedle, mám tuto http://www.moto-army.cz/eshop-nabijecka-baterii-h-tronic-i-pro-gelove-akumulatory-600-ma-19-264 a zkušenost mám dobrou :) Baterka si nestěžuje, funguje to jak má, nevim, co víc říct. Zkrátka připojim a nestarám se. :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.01.2009-20:17

Musim rict ze tenhle eshop je zajimavej...nerikam ze spatnej...na motorkarich maji v bazaru tuhle nabijecku za 420kc a v eshopu za 450kc. Jednou jsem jim odpovidal na inzerat a dkonce mi dali este lepsi cenu, tak to zkus :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod boban » 28.01.2009-20:51

já jsem pořídil tuto http://www.louis.de/_109814bdf04b94636d ... r=10003695 a je sní maximální spokojenost,když jsem připojoval vyhřívané hefty hned jsem ji využil :lol: jinak byla dříve v akci k 70 letům Louise za 40 éček
Uživatelský avatar
boban
XJ štamgast
 
Příspěvky: 347
Images: 63
Registrován: 05.01.2008-18:53
Bydliště: Podhradní Lhota

Příspěvekod David Houda » 28.01.2009-21:21

vojta píše:Musim rict ze tenhle eshop je zajimavej...nerikam ze spatnej...na motorkarich maji v bazaru tuhle nabijecku za 420kc a v eshopu za 450kc. Jednou jsem jim odpovidal na inzerat a dkonce mi dali este lepsi cenu, tak to zkus :wink:


Tak jsem to zkusil a do poznámek k objednávce jsem požádal zda není možná nějaká sleva a hned po deseti minutách mi psal někdo z moto-army.cz že mi poskytují slevu 10% To není špatné co? Jo a objednávku jsem posílal večer cca 20:50 hod. To jsem nečekal.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 28.01.2009-21:31

Já kdysi používal malinkatý transformátorek z rozvaděčů (napájel signální žárovičky) s diodou. Měl jsem to udělaný na prodlužováku. Na konci byl konektor do zapalovače, přes který se baterie "dobíjela"

cena +- nic, jestli si pamatuju dobře tak to dávalo kolem 100-150mA což na udržení baterie bohatě stačilo
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.01.2009-21:58

David Houda píše:
vojta píše:Musim rict ze tenhle eshop je zajimavej...nerikam ze spatnej...na motorkarich maji v bazaru tuhle nabijecku za 420kc a v eshopu za 450kc. Jednou jsem jim odpovidal na inzerat a dkonce mi dali este lepsi cenu, tak to zkus :wink:


Tak jsem to zkusil a do poznámek k objednávce jsem požádal zda není možná nějaká sleva a hned po deseti minutách mi psal někdo z moto-army.cz že mi poskytují slevu 10% To není špatné co? Jo a objednávku jsem posílal večer cca 20:50 hod. To jsem nečekal.


Jak jsem rikal :D oni totiz stejne nemaji moc dobre ceny, co se tyce ostatnich eshopu...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 29.01.2009-00:28

David Houda píše:Máte někdo zkušenost s touto nabíječkou http://www.moto-army.cz/eshop-nabijecka ... 0-ma-19-71 :?: :?:
Nějakou potřebuji a nevím jakou vybrat . Díky za rady.


Mám přesně tuto již dva roky. Super spokojen, vyndáš baterku, připojíš a na jaře ji odpojíš, sama si řídí nabíjení a díky malému proudu baterku nezatěžuje. Maximální spokojenost. Mam ji od Louise v akci před dvěma roky.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 29.01.2009-09:07

Tak jsem si zběžně prošel ten moto-army a to nabízené zboží mi příjde většinou ..... úsměvné. A konkrétně k tomuto výrobku - toto není nabíječka - prázdnou baterku s tím nenabijete ani náhodou. Pouze udržuje baterii v provozuschopném stavu (což je přes zimu samozřejmě taky důležité). Možná tenhle výrobek funguje, ale kupoval bych asi z důvěryhodnějších zdrojů.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Předchozí

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron