Stránka 1 z 2

Pomoc s baterkou

PříspěvekNapsal: 24.02.2008-22:03
od Anonymous
Tak jsem motorku dneska chtel provetrat...

Ale pred mesicem jsem daval svoji baterku (bezudrzbovou) do YAMAHA Mlada Boleslav, aby mi ji nabili a dneska jsem nenastartoval. Bud se na to vykaslali (nic me to nabiti nestalo...) nebo je ta baterka v tahu. A ted prosim o pomoc...
-1- Potreboval bych nekoho (osobne nebo ktery servis doporucite) aby mi ji tam normalne odborne nabili, tj. impulzne a malym proudem.
-2- Pokud to nepomuze, kde objednat novou? Znacka? Asi zase bezudrzbovou YTX9-BS...
-3- A stejne kdyz koupim novou, musim ji naplnit a nabit doplna, takze stejne budu potrebovat servis, kde mi ji nabijou.
Jinak samozrejme dneska jsem to vyresil za pomoci startovacich kabelu a ruznych aut, ptz kamkoli jsem prijel a vypnul to, tak bez pomoci bych sotva odjel :cry:
Takze prosim radte...moc diky

PříspěvekNapsal: 24.02.2008-22:10
od Anonymous
Koupit nabíječku..obyč stačí. Kupoval sem před rokem Einhell, nebo jak se to píše, asi za 700Kč-použití jak na autobaterku tak na moto. Jezdit s baterkou do servisu na nabití mi přijde divný.. :)
Pokud je v pořádku ta tvoje baterka, tak ji nejspíš nenabili, zkusil bych změřit napětí. Ale to se ti asi nebude chtít, takže než budeš kupovat novou(a pak s ní stejně budeš hledat servis nebo někoho s nabíječkou), buď znova do servisu, nebo za nějakým známým nebo sousedem na nabíječku.

PříspěvekNapsal: 24.02.2008-22:58
od Anonymous
No clovece, tak jsem si cetl o nabijeckach Einhell, a nasel jsem s nejnizsim nabijecim proudem 5A a to si myslim je sakra hodne...Kdyz tyhle baterky by se meli nabijet proudem tak 0,9-1,5A (moje rozmezi, nikoli nejake oficialni...)

Tak jsem zvedav na reakce ostatnich... A nevim, ale mne teda nabijeni baterky v servisu divny neprijde, jelikoz doma mame jenom auto-nabijecku (a ta dava 6A)

PříspěvekNapsal: 24.02.2008-23:17
od Anonymous
No, moje je typ AFNM 8 a ta má přepínač 6V/12V a auto/motorka. Napíšu jen hodnoty pro moto a 12V..0,8A aritm./1,2A efekt. což je fpoho. Nabíječek je mrtě typů, stojej pár stovek. Je tady o tom snad i celý téma někde.
Nejdřív bych baterku změřil, zkusil nabít, změřil znova, zkusil projet, pokud to pujde. Bez měřáku a nabíječky s tim stejně moc doma nevymyslíš. Jinak bych co se týče výběru ať už nabíječky, nebo baterky, použil vyhledávání..určitě se to už řešilo.
Za sebe bych doporučil nabíječku optimate a baterku Yuasa..ale dobrý budou jakýkoliv renomovaný značky v obojím.

A stejně mi to ježdění do servisu kvůli nabíjení přijde divný..nemůžu si pomoct. Když sem měl ještě jinak zapojený vyhřívaný hefty, jednou sem je nevypnul a baterka ráno mrtvá samozřejmě..a hle, nabíječka se hned hodila. Stejně tak když sem kupoval novou baterku. Nehledě na možnosti "chytrých" nabíječek s udržovacím režimem a podobně.

PříspěvekNapsal: 24.02.2008-23:23
od Anonymous
Nezdá se mi, že by dneska byl problém koupit vhodnou nabíječku, výběr je dost velkej. Já mám např. tuhle http://elektronika.svet-nakupu.cz/nabijecka-olovenych-baterii-al600plus/f-1/s-50/dp-102771/ a nestěžuju si zatim.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-10:03
od lynx
Pokud jenom trochu jezdíš je nabíječka zbytečná. Před prvním vyjetím ji nechám změřit a naformátovat a vydrží celou sezonu. Samozžejmě jí tím trochu zkracuju životnost, ale to šaškování kolem nabíjení a vybíjení mi za to nestojí.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-10:53
od Anonymous
Taky ji nějak neudržuju přes zimu..jenom když je počasí, tak to projedu pár desítek km, aby se to promázlo a trochu dobilo a tak.. :) Jo a nabíječka doma je dobrá věc..právě pro tyhle případy kvůli kterýmu je tohle téma. Některý věci považuju za základ mít je doma..a měřák a nebíječka jsou jedněma z nich ;)
Jen mi přišlo divný vozit baterku sem tam, když už na to přijde, jenom kvůli tomu, aby tam ten člověk vzal dva dráty a připojil na přístroj, kterej se dá sehnat za dvě kila a ještě mu za to platit. Navíc když nenastartuješ motorku nebo auto, většinou jsi měl někam namířeno a měl něco v plánu. A když to nechytne, máš po plánu. Není to jak když přestane fungovat mikrovlnka..to si to jídlo uděláš v kastrolu.. :) Doufám, že tim někoho už neštvu..neberte to moc vážně dyžtak ;)

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-11:17
od lynx
No jo, tak se přiznám :lol: . Kamarád s baterkama kšeftuje, tak mi jí servisuje grátis a prodává s nadstandartní slevou :D . Tu nabíječku bych umořoval asi tak dvacet let :lol:

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-11:38
od Anonymous
Tak to jo :D

Kari-ještě mě napadlo, že ti to taky třeba nemusí dobíjet..no nejjednodušší pro tebe bude to fakt asi dát do servisu komplet, aby to zkontrolovali.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-12:07
od David Houda
Tak to já jsem měl podobnej problém. Jenomže baterky byla OK, ale odešlo stertovací relé. Je to asi méně pravděpodobné, ale je to taky možné. Pokud jsem relé přemostil tak to šlo. Za pomoci plechovky to šlo taky, ale převalovalo se to jak lemra.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-13:34
od Anonymous
Kari - zas Ti hodně lidí poradilo :( :wink:
takže 1 - není potřeba platit za servis v tomto, stačí malá nabíječka a poradit se, není to nic složitého, víceméně je to skoro stejné jako nabíjení baterek do foťáku.
2 - těch prodejen je spoustu na internetu, například http://www.motoobchod.cz/baterie-a-nabi ... s-super-mf, stačí si jen vybrat tu správnou Ah hodnotu podle moto. Odkazů na prodejce je tady hodně v odkazech. Kdyžtak ti rád pomohu.
3- s předchozím souvisí i trojka, nabití je absolutně bez problémů. Třeba to co jsem ti dal odkaz, tak vyndáš takový zásobník který je k tomu, napíchneš to na baterku a ono to přeteče do baterky, všechno vidíš a pak to cca po šeti hodinách můžeš dát do motorky a jedeš. Dobije se sama nebo ji necháš přez noc právě na té nabíječce co jsem ti psal nahoře a je pokoj.

Byla tady dobrá zmínka o tom, jestli ti to dobíjí, protože píšeš, že si se projel a pak si musel zase na kabely nebo tlačit. Nechat změřit zda ti to dobíjí, protože baterka se vzpamatuje jízdou, ale pokud je pořád bez proudu, může být jednak total mrtvá, přerušený článek a nebo právě je pryč dobíjení. To si nech změřit než koupíš novou baterku.

Snad sem poradil to co si se ptal.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-13:41
od Bartus
Pokud se nepletu tak gelovky a bezúdržbovky je doporučeno nabíjet na 1/10 kapacity, takže když má 9Ah tak můžeš na 0,9A nebo ne? :?:

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-14:16
od Anonymous
Tridac- Zatim sem nepotkal člověka s gelovkou ;) V nabídce například Yuasy sem žádnou gelovku nenašel. Ale je fakt, že dneska bych koupil už nějakou víceúčelovou a skladnější nabíječku, ta Einhellka je jak almara a ceny jsou dobrý :)

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-14:55
od Anonymous
Hehe, tak podle toho přehledu mám taky gelovku, tuhle http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=showitem&choice=142
To čumim teda! Sem myslel, že je to bezúdržbovka...

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-15:27
od Anonymous
Na to základní měření nabíjení si myslím, že by tohle bohatě stačilo.
http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=sho ... omcat=5184

a nebo tohle za 800 stovek když si kliknete na technický list zvládá to i měření dběru startování a dobíjení. http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=sho ... hoice=6554

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-16:45
od David Houda
Tridac píše:
kakabus píše:Tridac- Zatim sem nepotkal člověka s gelovkou ;) V nabídce například Yuasy sem žádnou gelovku nenašel. Ale je fakt, že dneska bych koupil už nějakou víceúčelovou a skladnější nabíječku, ta Einhellka je jak almara a ceny jsou dobrý :)

Až potkáš mne, budu tedy první. :smt026
Mám 12V / 14Ah, přesně tuhle http://www.micronix.cz/cz/1.php?loc=sho ... &fromcat=6

Až podkáte mne, budu tedy Bohužel už 2. :smt026 Gelovku mám taky :!: Bohužel první už je Tridac.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-17:21
od Anonymous
Tridac- tak to tě trochu zklamu, to je klasická bezúdržbovka s tekutým elektrolytem, mám prakticky stejnou, jenom 9Ah.. ;)

EDIT: Podle "datasheetu" akumulátorů Yuasa jsou
-klasický olověný akumulátory(dolejvací)
-Yumicron baterie klasický baterie s technologií pro redukci sulfatace.
-Super MF (YTX...) se od Yumicron liší v, podle výrobce, rekombinaci vyvíjených plynů, což má za následek delší životnost, je to bezúdržbovka a má snad i o něco vyšší startovací proud. Do týhle kategorie spadá ještě Super MF(factory activated) a Super MF(non spillable-factory activated), z čehož první je prostě jenom naplněná elektrolytem z výroby(klasická YTX se misí nalejt až u uživatele) a druhá má obal konstruovaný speciálně tak, že je "nerzolitelná" a jsou pochopitelně naplněný už z výroby(to jsou YTZ....).
Všechno to jsou olověný akumulátory s tekutým elektrolytem.
Toť vše z datasheetu výrobce, žádný jiný v nabídce nemaj ;)

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-17:50
od Anonymous
Mimochodem, nebylo vám divný, že ste museli do YTX lejt na začátku(teda jestli ste je kupovali nový..) tekutej elektrolyt? :) Jinak ten datasheet je jak na stránkách výrobce, tak na stránkách třeba micronixu, kterej má pořád dost drzosti vydávat YTX a YTZ za gelovky..už sem jim kdysi psal, ale mám pocit, že mi ani neodpověděli.

EDIT naposled: http://www.battery.cz/baterie-motorky/ ..třeba tady je to hezky pospaný a hlavně SPRÁVNĚ.
EDIT 2 už fakt naposled: Ze stránek Yuasy..:"VRLA" stands for Valve Regulated Lead Acid, "MF" stands for Maintenance-Free, "AGM" stands for Absorbed Glass Mat, and "SLA" stands for Sealed Lead Acid. All 4 of these terms basically refer to the same type of battery. An example of this would be the Yuasa YTX series.
Asi bych měl napsat článek a jenom na něj odkazovat.. :oops:

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-19:07
od Anonymous
Tridac- Nebylo mým cílem tohle vytahovat a rozmazávat, ale už sem se o to zajímal dřív, tak mi to prostě nedalo. Zásadní je, co uvádí výrobce..a když výrobce nemá v nabídce gelovou baterku a všechny svoje výrobky uvádí jako lead-acid, tak VŠICHNI kdo jeho výrobky prodávaj s titulem "gelová" prostě a jednoduše lžou, co na to říct..jenom že dokud se to asi nerozmázne v médiích, nic se nezmění.

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-19:13
od Anonymous
Takže sem si to myslel správně :lol: :oops: Hele a neni to trošku maso? Bezúdržbovka za skoro tři tisíce??

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-20:27
od Anonymous
Další diskuze o oblíbených baterkách:
viewtopic.php?p=10694&highlight=#10694

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-21:18
od Anonymous
To Tridac : Presne tak :lol: ale to nevadi,aspon jsi mi napsal ty...
To je prave to, co me nejvic zarazi, ze to nechtelo nastartovat potom, co jsem treba 30 minut jezdil.

Prubeh pred zimou takovy...kdyz jsem ji koupil projizdel jsem ji a fungovalo vsechno normalne, moto se odstavilo, vyndala baterka a pohoda...Pred mesicem jsem ji dal do ty Yamahy at ji nabijou a povazoval jsem to za vyrizeny, no a vcera prubeh uz vite...Ze by to najednou prestalo dobijet? Ja si spis myslim, jestli ji proste nezkurvili v ty Yamaze...Jinak uz jsem si pujcil od kamose motorkare nabijecku, vcera jsem si na nej vubec nevzpomnel...a muzu ji mit pry v dlouhodobym pronajmu, on nez si dostavi toho svyho Intrudera, to bude jeste dlouho trvat. No zkusim to vsechno zmerit, ale fakt vydim problem jenom v ty baterce...

A kolik ma altik dobijet??? Jako v aute kolem 14???

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-21:20
od Anonymous
Tridáči nechci tě zklamat ale něco mi nesedí. Gelové baterie se prodávají již naplněné, neboť gel není moc tekutý a asi by sis ho doma nedolíl skrz pár malých děr. Proto si myslím že ty gelovku nemáš.
Tak jsem zapátral na webu http://www.zbattery.com/gelcellagm.html a zjistil že ty opravdu gelovku nemáš.
Může tě ale hřát u srdce že máš druhý nejlepší typ akumulátorů.
AGM - Absorbed glass matt , uvnitř baterky je skelná vata nebo něco takovýho a váže na sebe elektrolyt, póly mohou být destičky anebo se taky hodně používá spirálový tvar
gel - jak de tušit = gel, uvnitř baterky je jen gel a póly

A jnak je napsáno v poslední větě téměř všechny baterky pod 100Ah jsou AGM.

2Kari: já řešil něco podobnýho, jen jsem tam neměl YTX9-BS ale YTZ12. Tedy silnější. Zkoušel jsem nabíjet a dokonce se tvářila nabitá. Kamoš mi doporučil koupit novou YTX9-BS, tak jsem ji koupil a zjistil že stará baterka je opravdu špatná. Doporučuju aby sis koupil novou. Říká se že akumulátor je tak na 3 roky, potom že pomalu, někdy dost rychle, umírá. A ty nevíš kdy byla baterka koupena. Každopádně bys teď měl na 3 roky pokoj :lol:

PříspěvekNapsal: 26.02.2008-04:08
od MatějXJ
Kari: Nejhorší na baterkách je, že ani nedaj vědět a odejdou z hodiny na hodinu. Loni se mi stalo(Bolek s Kotětem ví), že mi baterka vyplivla na cestě. Chcípl jsem a už nenastartoval. Sháněl jsem novou po motoshopech a všude čekání 2-5 dní. Zavolal jsem do ELIT a tam ji měli skladem bez problému a ještě za dobrou cenu 1060,-Kč. Je bezúdržbová s tou skleněnou hmotou. Doma jsem ji nalil a zavřel. Nabíječkou z Lidlu jsem ji nabil(asi po 16 hodinách byla nabitá) a jezdím dodnes.

PříspěvekNapsal: 26.02.2008-05:59
od Anonymous
Tridac- Jo, bohužel sem si to na tom odkazu taky pak dohledal, holt to maj taky blbě. Jen v textovým popisu každý baterky to maj správně, ale celej jejich web sem nečet(battery.cz). Bohužel, pro mě je směrodatnej datasheet a popis výrobce, ne prodejce a zdravej rozum. Gelovky jsou uzavřený z výroby, nic tam už neleješ a tomu by nejvíc odpovídala řada YTZ..ALE výrobce uvádí, že to je stejná baterka jak ostatní, jenom z výrobní linky sleze s jiným obalem-je naplněná z výroby a zatavená tak, že je "nerozlitelná". Houby gel ty nepravdo :))

EDIT: Jo a na gelovkách bejvá napsáno, že se jedná o GEL, je to docela důležitá informace, zkus to nastudovat, včetně stránek Yuasy, když už se chceš vzdělávat.

Jinak ještě sem o tom něco pohledal a vyznat se v tom anglickým názvosloví není zrovna jednoduchý. Takže když sem to napsal předtim tak, že to vyznělo jakože lead-acid znamená negelovku, tak se omlouvám. Nemusí to tak nutně bejt. Kdo má zájem se v tom ještě vrtat, ten si to pohledá. Za tím, že Yuasa nemá v nabídce gelovky si ale stojím.

Taky bych poprosil admina či moderátora, aby to tu trochu pročistil, buď smazáním příspěvků který se přímo netýkaj tématu-to znamená neobsahujou rady k řešení zakladateli tématu, nebo jejich přesunutí třeba do tématu s tím článkem o bateriích od Drobečka myslim, nebo kdo to tam dával. Dík ;)

PříspěvekNapsal: 26.02.2008-07:59
od Anonymous
Tridac-jo, snad je vidět, že sem se snažil pomoct zezačátku. Ale pak sem nějak ve veselým rozpoložení mluvil o nabíječce. No a s gelovkou sem to zas nemoh vydržet..vadí mi totiž, jak běžnýmu uživateli prodejci lžou. Kdyby si všichni diskutující pročetli stránky výrobce a příslušný dokumenty, nebylo se o čem dohadovat.. ;)

Takže prohlašuju..mazat, mazat, mazat.. :twisted:

PříspěvekNapsal: 26.02.2008-12:11
od MatějXJ
lynx píše:Taky bych rád poznal nalévanou baterku, která je skutečně bezúdržbová - tady se dá jenom dodat: hop na špek
A co si představuješ pod pojmem beúdržbová. Jak jsem psal: koupil, nalil, zavřel a nabil. Ta baterka už nejde otevřít, jedině násilím, takže už ani nejde dolít. Tady to si já představuju pod pojmem bezúdržbová.

PříspěvekNapsal: 27.02.2008-12:07
od Jiri BN
Mám baterku od GS (nyní Yuasa) typ: GT12B-4. Podle toho co jsem zjistil je to typ SUPER MF (bezúdržbová, nalitá z fabriky). Tak by mě zajímalo proč je tak drahá(4200-4400.-), když to není gelovka?

PříspěvekNapsal: 27.02.2008-12:18
od TOMMZ
Já bych si tipnul, že prostě potřebujou vydělávat :lol:

PříspěvekNapsal: 27.02.2008-13:53
od Jiri BN
No všude píšou odvětrání typu L, ale nikde jsem nenašel co to znamená.
http://www.battery.cz/motobaterie-yuasa-gt12b-4-v1380
Nejlevnější co jsem našel: http://marimoto.inshop.cz/inshop/bateri ... 12b-4.html