Stránka 1 z 1
Signalizace závad

Napsal:
31.07.2008-18:16
od Anonymous
Zdarec, nemá někdo prosím seznam závad zobrazujících se na otáčkoměru, xj 600s 97, díky

Napsal:
05.08.2008-07:19
od Bartus
Nahoře v levo je v menu kolonka nanuály, najeď si na xj600 a na stránce 6-7 je popsána signalizace na přístrojovce.
Ale nějak si nevybavuju že by přímo na otáčkoměru se něco zobrazovalo. Máš tam jen směrovky, olej, neutrál a dálkové světla. Pokud máš ovšem origo otáčkoměr

Ale to poznáš dle kresby v manuálu.

Napsal:
05.08.2008-11:54
od Jiri BN
XJ 600 nemá samodiagnostiku na otáčkoměru jako např. FZS 600.

Napsal:
05.08.2008-12:15
od Anonymous
ta signalizace je formou lítání rafiky po cifrách, mě to lítá od nuly na 3000ot., v yamaze mě řekli, že to je signalizace nějaké poruchy ale neřekli co to je, takže 20. to tam jedu zavést, aby se na to mechanik podíval a řekl mě co to je, samozřejmě si za to vezme nechutný prachy, tak se ptám jestli náhodou někdo nemá te neznam poruch.

Napsal:
05.08.2008-12:33
od Bartus

Otvírám si od zítřka origo yamaha servis, tyhle odpovědi "to bude nějaká chyba" jsem schopen dávat taky.
To není žádná signalizace, pouze finální důsledek toho, že ti motorka nedrží stálé otáčky na volnoběh
Můžu mít osobní dotaz, Kolik jsi už měl motorek? ( no zas tak osobní to není, to kdybych se ptal na děvčata

a to by možná taky napovědělo )

Napsal:
05.08.2008-12:33
od Jiri BN
Na FZS by to znamenalo poruchu obvodu senzoru polohy škrtící klapky.

Napsal:
05.08.2008-12:37
od Anonymous
XJ je moje první motorka, v čem je teda příčina, a co tam odešlo?

Napsal:
05.08.2008-12:39
od roman3297
a na poslech ti motor kolísá nebo jen otáčkoměr


Napsal:
05.08.2008-12:40
od Anonymous
XJ je moje první velká motorka, v čem je teda příčina a co tam odešlo?
Podotýkám že rafika lítá v přesných intervalech z nuly na přesně 3000ot, když je nastartováno tak se mezi to motá reálná kodnota, když je to zahřáty, tak to nekolísá

Napsal:
05.08.2008-12:44
od TOMMZ
U Cata je to takto(asi to bude stejný)...
The CDI unit controls the tachometer and has 2 built-in codes to warn you when something has gone awry.
Tach readout: 0......3000rpm.......0........actual engine speed...... repeat
Throttle position sensor is disconnected or the reading is outside of the normal band.
0......8000rpm.......0.......actual engine speed.... repeat
Fuel level warning system has an open circuit somewhere. Either the level sender is bad, has a bad ground connection, the connector (small green connector under tank on left side of bike) is disconnected, or the bulb itself is blown.

Napsal:
05.08.2008-12:47
od Bartus
Co ti odešlo ti nepovím, protože ji nevidím. A sám na to zřejmě taky nepřídeš. Dle mého laického odhadu budeš mít problém někde na palivové cestě, nebo rozhozené kabce.
Jinak ti doporučuji vzhledem k tomu že je to tvá 1 motorka, si stáhnout ten manuál a natřískat si ho do hlavy jako básničku, pak se nebudeš ( a teď pardonu že to musím napsat, oni se zas ozvou ti zamindrákovaní ) hloupě ptát. XJ je fajn motorka, ale tak dobrá aby ti sama dle pohybu otáčkoměru řekla co ji bolí zase není

Nevím co ty děcka včil učí v těch školách, do nás ještě třískali ve fyzice spalovací motory a i holky uměly na modelu popsat 2T a 4T do detailu. Navíc vlest hned na xj aniž by jsi kdy na čem jezdil není taky moc rozumné, ale to je každého věc, aspoň má nova co vysílat.

Napsal:
05.08.2008-12:52
od Anonymous
Ten odkaz na servisní manuál je již nefunkční.
To se musím mladého kolegy zastat i proti havířovi.


Napsal:
05.08.2008-12:53
od roman3297
TOMMZ píše:U Cata je to takto(asi to bude stejný)...
The CDI unit controls the tachometer and has 2 built-in codes to warn you when something has gone awry.
Tach readout: 0......3000rpm.......0........actual engine speed...... repeat
Throttle position sensor is disconnected or the reading is outside of the normal band.
0......8000rpm.......0.......actual engine speed.... repeat
Fuel level warning system has an open circuit somewhere. Either the level sender is bad, has a bad ground connection, the connector (small green connector under tank on left side of bike) is disconnected, or the bulb itself is blown.
U Cata je tímto způsobem(asi pupen stejny)...
CDI jednotka ovládá rychloměr a má 2 zabudované kódy k tomu, aby varovaly vás při něčem šlo šikmo.
Přezka výstup: 0......3000rpm.......0........okamžité otáčky motoru...... opakovat
snímač páskyprůdušnice je odpojené nebo čtení je vně normální skupiny.
0......8000rpm.......0.......okamžité otáčky motoru.... opakovat
Hladina paliva hlásný systém má otevřený obvod kdesi. Buď úroveň odesílatel je špatný, má špatnou zemnicí přípojku, spojka (malá zelená spojka pod tankem na levé straně kola) je odpojený, nebo cibulka sám je odfouknutý.
takže podle mě je to problém elektriky ne skusil bych pročistit veškerý kontakty
_________________

Napsal:
05.08.2008-12:54
od Bartus
Nevím jak v krušných horách, ale tady v podzemí to jede

Právě jsem si ho zkusil otevřít, jinak je tady _jine/technika//xj600s.pdf
Myslím že se bavíme každý o jiném manuálu


Napsal:
05.08.2008-13:06
od TOMMZ

Napsal:
05.08.2008-13:19
od Anonymous
Tak pro Haberu dobrý, ale já na to koukám, jako blázen.


Napsal:
05.08.2008-13:26
od Anonymous
Jejda, tak vidím, že pan Bartus je klasickej rejpal. Jinak manuál parádní, využívám ho když potřebuji zjisti kolik oleje tam mám nalit, nebo jak seřídit spojku, ale to můj problém bohužel neřeší. O spalovacím motoru něco málo vím, bohužel nejsem profik přez elektroniku a palivový sistém, jen sem se chtěl zeptat . '' Asi si budu muse otevřít origo Yamaha servis'

Napsal:
05.08.2008-13:46
od Bartus
S tím servisem to nebylo na tebe

To spíš na ty odborníky v nich. že má motorka nějakou vadu jsi poznal sám.
Pokud vládneš angličtinou, můžu ti poslat servisní manuál ( návody na opravy s fotodokumentací )

Napsal:
05.08.2008-15:05
od karlos
Bárte nevrtej hned do každého

z tohoto se to dá poznat
1. hláška - chyba na CDI, buď je úplně odpojeno nebo vykazuje nesmyslné hodnoty. Většinou chyba zemění. Zkontroluj kabely a hlavně ukostření.
2. hláška - není mi moc jasná, měl jsem za to, že je to kontrola vstřikování, tedy spíš tlaku paliva v systému (hláška je o tom, že je v okruhu paliva něco špatně, buď tlak nebo nefunkční čidlo) - XJ samozřejmě nemá, Thundercat ano Tome?

Napsal:
05.08.2008-15:40
od Anonymous
díky, kabely jsem už zkoušel, ale ještě se mrknu na tu kostru

Napsal:
05.08.2008-18:26
od Anonymous
XJelen zasílá pozdrav a svoje zkušenosti k tématu:
Pro Davose, pokud ten otáčkoměr kmitá pravidelně mezi nulou a třema tis. a správnýma otáčkama je v prdeli senzor polohy plynu, akorát si nejsem jistej, jestli na XJ vůbec byl a kde. Myslím, že na pravé straně karburátoru černá kostka s kabelem.

Napsal:
05.08.2008-18:40
od OTIS
Je to zleva - to černé za hlavou válců


Napsal:
05.08.2008-19:08
od Anonymous
díky za rady, mrknu na to

Napsal:
05.08.2008-19:13
od TOMMZ
Druhá hláška by mohla mít něco společnýho spíš s XJ900 neb má aspoň palivoměr...na catu kontrolka rezervy.
Samozřejmě Cat i generace motorek po ní nemaj vstřikování...holt jsou v tomhle motorky trochu víc staromódní.

Napsal:
06.08.2008-10:44
od roman3297
jj

většinou to na přeložení stačí nainstaloval mě to brácha do mozily

Napsal:
21.08.2008-18:08
od Anonymous
Takže fakt snímač polohy plynu, cena za součástku cca 4500kč + práce

Napsal:
21.08.2008-19:59
od Anonymous

XJ má ECU???
jsem měl za to, že to je obyčejný karburátor.
Každopádně k čemu by tam ECU byla? -stříkačka to není, takže by max mohla řídit zapalování, tam mě ale zase uniká smysl

Napsal:
22.08.2008-05:36
od OTIS
Tak zrovna ta tvoje to nemá, dávalo se to až na novější. Řídí to zapalování a asi to smyl má, protože jak uvádí některé zdroje, snížilo to spotřebu paliva.

Napsal:
22.08.2008-19:47
od Chose
Davos píše:Takže fakt snímač polohy plynu, cena za součástku cca 4500kč + práce
Já měl tu samou závadu na devítce a je to opravdu snímač polohy škrtící klapky (šoupátka)karburátoru,předává impuls řídící jednotce zapalování jak zrovna kroutíš plynem ta to vyhodnotí a upraví dobu zážehu (předstihu)svíček.
Pokud je na snímači závada nastaví se automaticky nouzový režim (něco mezi)
Když jsem to sháněl u čtyř servisu Yamahy tak každý měl jinou cenu 3600-4800Kč.a věřím tomu že je to stejné pro šestku a devitku a daších 90 % typu Yamaha.
Výměnu zvladneš sám je to pouze na jednom šroubu,zapamatuj si polohu v seřizovací drážce a nový snímač dej do té samé polohy,když jsem to chtěl nastavit v servisu tak ani v jednom neměly seřizovací tabulky! Na mou ,blbou"otázku jak to tedy seřizují tak prej právě tak jak jsem ti popsal.
Na výkonu to skoro nepoznáš ale spotřeba šla o litr dolu.

Napsal:
30.08.2008-18:36
od Mira XJ
V servisním manuálu co je tu k stažení je návod jak ten snímač nastavit - je to velmi jednoduché. Jo a je tam taky popis jaké hodnoty v(v Ohmech) by měl ten snímač mít ( je to obyčejný otočný potenciometr). Tak si zkus proměřit ten tvůj stačí uplně jednoduchej multimetr,kterej má každej doma - snad

) Možná ho máš dobrej,jen je blbě natavenej.