Stránka 1 z 1

Kdy měnit baterii

PříspěvekNapsal: 30.03.2006-13:45
od Anonymous
Zdarec,
Mám takový drobný problém,když mám studenou motorku nechce to chytat.Chytne to až po tom co pichnu na chvíly baterku na nabíječku.
Pak to startuje v pohodě,pokud to teda nestojí dýl jak dva dny.
Jo a ještě motor nechce ze začátku jít na sitiči do otáček,tak půl minuty se drží na 1500 ot/mim a pak,když tomu pomůžu plynem tak to dostanu na těch 3000 ot/min a drží sám.
A baterka tam dýl jak dva roky nevidrží (VARTA,mezi námi jsem slyšel že jsou to pěkné šmejdy).
Měli jste někdo stejný problém?
Jinak motor je po celkové generálce.(Dělal to auturizovaný servis).

PříspěvekNapsal: 30.03.2006-13:54
od Anonymous
Me to dela to ,ze na starter se ji chce jen velmi tezko a je slyset jak se starter pomalu prevaluje. Moto nakonec chytne.
Pokud vypnu motor a chci nastartovat hned podruhe je sliset jen jak vystavy starter, ale motorem neotoci. A to jsem baterku nabijel pred 2 dny do FULL.

PříspěvekNapsal: 30.03.2006-16:12
od OTIS
Varta šmejdy nejsou.
Pokud se nejedná o výrobní vadu tak je to nesprávným zacházením s baterkou (nabíjení, skladování v zimě...), nebo nesprávnou funkcí elektroniky v motorce. Taky to bývá používáním levné, nekvalitní nabíječky, zejména u "gelových".

PříspěvekNapsal: 30.03.2006-19:06
od Anonymous
Já myslím že máš baterku na hotovo. On se odloupne kus elektrody a zkratuje ti plotny. Nejhorší je to u normalních baterek. Gelovky jsou na tom trochu lépe. :)

PříspěvekNapsal: 30.03.2006-19:21
od TOMMZ
Doporučuju používat gelové baterie. Mám nějakou noname od roku 2004, ale asi je ještě starší(koupil jsem to s ní), a startuje pořád bezvadně. Dokonce přežila i pokus o nabití obyčejnou nabíječkou :smt018 . Trochu se nafoukla a skoro vůbec se nenabila :smt101 . Při letošní dlouhé zimě jsem nemohl vyjet minimálně 4 měsíce a stejně startovala v pohodě :smt023

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-06:23
od Anonymous
Jo asi to bude baterka,nevím proč,ale v té mojí motorce nedožije třetího jara.Navíc ta motorka stála sedum měsíců v servisu a ještě jim krapet ta baterka vyschla,ale ve Vartě mi tvrdí že stou baterkou nic není,že je v pořádku a reklamaci mi neuznali.Ale všichni to známe,když se nakupuje to je řečí,ale když se má uznat vada tak to je taky hodně řečí,ale trochu jiných :? .Obědnal jsem novou YUASU,tak uvidím.Nicméně VARTU už nechci nikdy vidět.Těch devět stovek nebo kolik už mě nezabije,když mě to teď stálo bez mála třicet tisíc :wink:

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-06:42
od OTIS
To bys teda měl jít do "gelovky". Sice stojí víc, ale mají mnohem lepší vlastnosti.
Tady si můžeš najít správný tip: http://www.micronix.cz/antivir0-2460011 ... al_low.pdf

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-08:08
od Anonymous
Otisi ten odkaz mi nefacha )=<<

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-08:10
od Anonymous
Hekto: Ale zase to musis brat tak, ze kdyz tu baterku nechas vyschnout a je dlouho uplne vybita, tak je vec poruseni nejakych udrzovacich zasad.
A kdyz se o ni nestaras, tak to bych taky nechtel reklamovat. To neni vyrobni vada.

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-08:17
od OTIS
Havlis píše:Otisi ten odkaz mi nefacha )=<<

Mě jo, zkus tento http://www.micronix.cz/downloads/bat/da ... al_low.pdf

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-08:25
od Anonymous
Já to beru,já za to ale nemůžu,tu baterku jsem neměl doma a tudíš jsem ji nemohl sledovat.Ale jde o podstatu věci.Protože vím že ta baterka je v... ,protože se nedodržely zásady udržby a tudíš odešla,jak mi někdo může tvrdit že ta baterka je v pořádku.A upřímě,ty jsi se nikdy nesnažil něco vyreklamovat i přes to že jsi věděl že je to tvoje chyba?
A už vím proč ta baterka tak odchází.VARTA totiš může dát jen 120Amper startovací proud,YUASA uvádí pro tu moji motorku startovací proud 165Amper.Tudíš se zkracuje životnos baterie.Zas jsem o něco chytřejší.Vy tam máte 12V 9A/h 130A a já tam mám 12V 12A/h 165A .
Nevím čím to že ty starší motorky víc papaj :wink: .

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-09:17
od OTIS
Snad je důležité, co uvádí za Yamaha. Ještě nazamená, když má Varta nižší hodnoty, že ta baterka tam nemůže dobře fungovat a že ji do dvou let odrovnáš. Motorka je stará 20 let, tehdy ty baterky tak vysoké hodnoty ani nemusely mít.
Ono se to musí sledovat kus od kusu. Např. u aku na XJ900 uvádí Yuasa 200A a Varta 220A.

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-09:33
od Anonymous
No právě že je problém v tom že YAMAHA uvádí jen 12V 12A/h.A o startovacím zatížení neuvádí nic.Já myslím že v té době takové baterky být museli,poněvač čím by to startovali a jak znám Japonce ti nic nenechávají náhodě,vše mají perfektně dořešené.
A v případě že je větší odběr z baterky něz na co je stavěná,se snižuje životnost daleko rychleji.Tudíš se nemůžu divit že to nechce startovat,když to nedostane to co má.
Uvidime,vyskouším a uvidím.

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-10:02
od OTIS
Ať je to jak chce,
každopádně životnost aku 2 roky při správné péči je podle mě velmi malá.
Ale pokud je to tak jak píšeš, že ji nechali vyschnout a předpokládám vybít totálně tak se nedivím.
A prozradíš nám co to bylo za servis? To o jejich přístupu něco vypovídá... :?

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-10:52
od Anonymous
Tak,když to musí být tak prozradím,Yamaha Zlín.Ale jinak jsem s něma nikdy žádný problém neměl a to mi rozebrali takřka celou motorku,znám je tam osobně a jsou v pohodě vstřícní,ochotní.Ruku na srdce,mě taky nenapadlo starat se o nějakou baterku,protože stou motorkou byly celkem dosti velké problémy co se týče náhradních dílů,stála tam sedum měsíců,a nebýt jich tak to ještě v hromadě snad ani nemám a stálo by mě to daleko daleko víc peněz.
A upřímě mě ta baterka vůbec neštve,vždyť jsou to jejich tři hodiny práce,a kdyby mi zaůčtovali všechen čas,který nad tím strávili tak bych se stoho asi po... :P .
A jak se říká kdo nic nedělá nic nezkazí.
Já jen chtěl vědět jestli někdo tady měl stejné příznaky,abych věděl jestli je to ta baterka.

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-12:04
od Anonymous
Pokud ta baterka otoci se starterem, tak je to jeste dobry. Po nastartovani, ze nedrzi otacky tak to bych baterce neprisuzoval. To co popisujes mi delala jawa s baterkou tak vycuclou, ze se nechteli ani kontrolky poradne rosvitit. U tedlech motorek se starterem, kdyz to neotoci starterem, tak v baterce na jizdu jeste je dostatek energie.
Teda spis na volnobeh, pak uz to staci pobrat altik.

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-13:12
od Anonymous
Akorád je problém v tom že JAWA nemá takový odběr jak Yamaha.
Pokud ta baterka točí starterem ještě neznamená že to nastartuje.
Ta baterka totiš nestačí dodávat dostatečný proud pro starter a indukční cívky,které na základě tohoto faktu nejsou schopny vytvořit jiskru o dostatečné intenzitě pro žážeh směsy.
Starter je totiš nejblíž baterce a svím způsobem má prědnost před vším ostatním.

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-18:01
od Anonymous
Hekto: s tim s tebou naprosto souhlasim, ale ja jsem reagoval na ten jev po nastartovani. To ze otacky pomalu padaji muze byt zpusobeno vycuclou baterii. Ale podle me, se do tohodle jevu nemuzes dostat. Prave proto, ze kdyz ta baterka je schopna nastartovat, tak ty otacky na 99% nebudou klesat diky nedostatku energie.

PříspěvekNapsal: 01.04.2006-14:25
od sjirka
Jo, pokud je to baterkou, je to lepší případ - mě to taky jednou nenastartovalo a byl v hajzlu regulátor - a to je víc peněz...

PříspěvekNapsal: 02.04.2006-12:30
od Anonymous
To je která ta krabička?Ta u baterky nebo ta žebrovaná zalitá? Ono to,ale ve finále nastartuje,teda když té baterce pomůžu.A pak už to startuje v pohodě (ten den) a otáčky to drží.Pak,když to chvíli stojí (dny) tak se to opakuje.
Uvidíme,zítra by měla být baterka tak to vyzkouším a uvidím. Nějaké ty věci do elektriky mám,tak to můžu zkusit povyměňovat,ale nevím jestli jsou funkční.
Toho že budou problémy z elektrikou jsem se nejvíc obával,člověk do toho nevidí,nerachotí to :x . No,ale snad to dopadne dobře,doufám.

PříspěvekNapsal: 03.04.2006-17:39
od Anonymous
Tak problém vyřešen.Bylo to tu baterkou.