Stránka 1 z 1
Baterka v hajzlu???

Napsal:
13.06.2005-15:57
od sjirka
Teď jsem dojel asi 130 kiláků. Normálně jsem nastartoval, jel, v pohodě. V garáži jsem si chtěl namazat řeťaz, ale nic. Ani to neškytlo. Po přeměření - baterka ukazuje asi 11V a když jsem nastartoval přes kabely a zkusil trochu zatahat za plyn, tak se to napětí vůbec nezvedlo... Nevíte, co to může být?
Baterka

Napsal:
16.06.2005-08:51
od Faudy
Predpokladam, ze se nezvedlo napeti na baterce pri tahani za plyn. Otazka zni, kde jsi to meril. Pokud na svorkach, tak to je blby. Pokud primo na baterce, tak je moznost, ze je prechodovy odpor mezi baterkou a kontakty. Sundat, zkontrolovat, ocistit. Pokud pri bezicim motoru neni na svorkach k baterce cca 14.5V, je to blby, vypada to nejspis na regulator napeti - to je ta cerna krabiccka se zebrovanim v levym kastliku (mezi nadrzi a baterkou). Druha moznost je alternator nebo usmernovac. Chce to trochu znalosti z elektriky, jak to ma fungovat a kde co po dratech hledat a merit...
Asi zlobí dobíjení

Napsal:
25.04.2011-13:47
od Anonymous
Zdravím,
dal jsem plně nabitou baterii do motorky, asi šestkrát nastartoval, ujel asi 80km, a pak už ani neškytla. Druhý den jsem nastartoval dvakrát, ujel 50km, a zase konec. Po změření dobíjení mi to lítalo mezi 14,3 a 10. Dnes jsem to zkusil znovu, asi 10min na volnoběh a drželo to na těch 14,3 a ani jednou to nekleslo. Nevíte, co by to mohlo být?


Napsal:
25.04.2011-14:07
od mistrhroch
Nedávno jsem řešil problémy s dobíjením:
Zkus nabitou baterii zatížit (zapni světla bez nastartovaného motoru) a změř napětí-nesmí klesnout na těch 10V(jinak je špatná).
Projdi kabely, co můžeš dotáhni a vystříkej kontoxem, či podobným prostředkem.
Já měl třeba oxidaci na regulaci napětí a po vyčištění, vystříkání a oživení baterie mám zatím klid.
Možná bude i jiný problém, ale určitě by to nemělo ukazovat při měření takový výkyv na těch 10V!
Re: Baterka v hajzlu???

Napsal:
08.05.2014-22:20
od 107 kilo
Náhlé úmrtí mé baterky gelovky na ZRX mě minulej týden hodně nasralo. Byl jsem na krátké vyjíždce a chtělo se mi na hajzlík. Všude samý pole a provoz (lesy bohužel na jihu od Brna nemáme). tak jedu okolo rodičovstva a zastavím na hajzlík. po návratu 5 minut, nejde nastartovat, ani brnk,nic ani kontrolky, náhlá smrt. na měřáku nula, pod nabíječkou na zátěži nula, proště úplně mrtvá.Předtím makala na brnk. Nadával jsem jak špaček. Přes zimu byla ve sklepě, nabíjel jsem udržbovým módem, prostě péče jak o mimino. Jak tak nadávám do kurev jde okolo Brácha a říká "jak je - stará?" kouknu a na baterce malým písmem " výrobce KAWASAKI samostatrně neprodejné ". takže originál 10 let stará. Vše odpuštěno - 10 let se mě zdá dost.to už měla nárok.
To je tak, když koupíš motorku od člověka, kterej se staral.Prostě mě ani nenapadlo, že by mohla být origo.
Kromě toho, že vydržela dlouho tak navíc umřela, když jsem se byl na hajzlu u našich v prodejně autodílů. tzn. nová baterka byla obratem. tohle se mě stat na tom poli tak mě jebne.
Jsem moc zvědavej jak dlouho bude žít nová bat. Exide.
Máte někdo v provozu starší baterku?? Je to u gelovek normální, že umírají náhle? doteď jsem měl na motorkách a skútrech klasický (tekutý)baterky a ty úmrtí signalizovali dopředu.
Re: Baterka v hajzlu???

Napsal:
09.05.2014-07:40
od OTIS
Já sem tam měl původní 12 let. Fungovala pořád, ale už šlo při startech poznat, že už není v nejlepší kondici. Za novou sem ju vyměnil spíš preventivně.
Taky ji mám při delší odstávce připojenou na udržovací nabíječku, myslím že toto prodlouží životnost baterek.
Re: Baterka v hajzlu???

Napsal:
09.05.2014-09:13
od Michal
Ano, o tom bylo už hodně napsáno, že baterky umírají zcela bez výstrahy a náhle. Žádný pohasínání kontrolek, prostě zastavíš a už nenatočíš. Před odjezdem na dovolenou, kde by to byl asi větší průser než za komínem se doporučuje zátěžový test. Bosch ho má ve své velké diagnostice v protokolu 12V/110Ah, takže "každý" větší servis. Motorka co máme s Janošem na problém s baterií upozorní po nastartování výmazem nastavení palubních hodin, někdy
Mam tam ještě origo, takže osmý rok a "zatím" startuje.
Při nákupu doporučuji pečlivě nastudovat kolik
startujícího proudu motka potřebuje !!!
Re: Baterka v hajzlu???

Napsal:
09.05.2014-13:44
od TOMMZ
Na moto i v autě mám zřejmě originál, tedy 14 let. Zatím jedou:-) Vlastně jedinou baterku jsem měnil na MZ. Jinak nikde. Ani je nedobíjím, ale taky v podstatě nemaj zimní spánek:-)
Re: Baterka v hajzlu???

Napsal:
11.05.2014-16:04
od Janoš-XJ
Na každé pořádné autodílně maj zátěžáky! Vyskoušet baterku zátěžákem a pokud je dobrá pokračovat podle mistra Hrocha! Ale na nějaké kontrolní zapínání světel bych asik nedal?! Jak říkám zátěžák je 100% jistota!Další je souhlas s Michalem každá motyka má zapotřebí nějaké hodnoty (kapacity)startovacího proudu! Není baterka jako baterka nestačí jen 12V.! Zatím zdravím!
Re: Baterka v hajzlu???

Napsal:
14.05.2014-21:28
od mirekm
Tyjo, kam chodíte na ty zázračný baterky 10, 12, 14 let životnosti ? Já měl origo 8 let, nová Yauasa 4 roky, pak jsem ji omylem úplně vybil a diginabíječka ji odmítla. Klasickou jsem ji teda nabil, ale pro jistotu jsem dal novou.