Stránka 1 z 2
Kdy měnit svíčky - xj

Napsal:
23.05.2006-07:24
od Anonymous
Nevíte náhodou jak se projevují svíčky,když už jsou za zenitem? A po kolika "Km" se mění. Dik


Napsal:
23.05.2006-08:45
od OTIS
Pokud tedy nemyslíš, že až se rozpadne...
prý se to projevuje horším spalováním, větší spotřebou, nižším výkonem - ale to prý není zase tak moc, že bys to nějak vyrazně pocítíl, každopádně už je to špatně.
Někdo je tam nechává "do smrti". Já měnil po 15000

Napsal:
23.05.2006-08:58
od Faudy
Ze zacatku jsem menil po 15ti, pak dalsi po 18ti tkm. Ale i s nejetejma 18ti to vyjelo bez problemu na Col d'Izeran a ani to neskytlo.
Rozhodne po vymene je slyset zklidneni volnobehu.
Ted si asi koupim iridiovy, vydrzej vic jak 2x tolik a nestoji ani 2x tolik co ty moje CR-8ky.

Napsal:
23.05.2006-09:17
od Anonymous
Já to totiš včera po dlouhé době vytáhl (14 dnů) a na sitič to jelo v pohodě akorád to hůř startovalo. Když jsem se rozjel,tak se tomu moc nechtělo do otáček a celkem fest klepaly ventily (jen při přidání plynu).Po tom co se to zahřálo to bylo celkem v pohodě.
Posledně jsem to celkem slušně provětral,ale nevykazovalo to žádné nenormální stavy.
Mám tam svíčky NGK DR-8 (předepsané), mají najeto něco kolem 10 tisíc.
Tak si právě říkám jestli už nemají velký přechodový odpor,než se to zahřeje?

Napsal:
24.05.2006-07:48
od Anonymous
Tak jsem se na to ptal a svíčky by měly vydržet cca 20.tisíc.
A prý to co tam drnčí jsou svody,že si údejně sedli,protože mi tam dávali nové těsnící kroužky.
Že to stačí povolit a přitáhnout.
Tak uvidíme,říkali že s tím mám přijed a že na to mrknou.Tak uvidím,dám vědět jak jsem dopadl.

Napsal:
31.05.2006-08:58
od Anonymous
Tak už je to v pohodě

. Jak říkali byli to povolené svody a potřebovala trochu dotáhnout hlava motoru. Dívali se i na ventily a ty byli údejně v pohodě. Každopádně už to nerachotí. Motor jede jak splašený a zvuk to má radost poslouchat

.
Navíc si za to nevzali ani korunu.

Napsal:
22.02.2008-09:29
od Jiri BN
Normální svíčky by se měly měnit po 20 000km. Po kolika měníte iridiový?

Napsal:
22.02.2008-19:25
od Anonymous
Já mám na svíčkách přes 20tis. Dopadlo to tak že jsem koupil nový NGK-vydržely přesně 2tis km než odkráčely do věčnejch lovišť, přestalo to s nima chtít startovat....tak jsem vrátil starý. Na těch co tam mám teď nápis Made In Japan, na co nevydržely Made In France. Takže když už jste to načli-jaký jiný svíčky než NGK dáváte? Máte někdo zkušenosti s Briskama?

Napsal:
22.02.2008-19:36
od Rix
Nebaví mě psát, takže první a poslední rada Brisky nekupuj


Napsal:
22.02.2008-19:42
od Anonymous
Proč? A nechci slyšet jedna paní povídala

Na autě nebo na 2taktní motorce na nich mám přes 150tis km bez jedinýho prohlému.

Napsal:
22.02.2008-19:43
od PIG
Dneska jsem dal Iridia a přijde mi že to líp startuje, jak studený tak teplý a hlavně jako by to bylo ochotnější ve vyšších otáčkách. V kombinaci s novým vzduch filtrem si od toho slibuju i trochu nižší spotřebu,snad


Napsal:
22.02.2008-19:46
od Rix
Tak si je kup a neřeš to

Napsal:
22.02.2008-19:50
od Anonymous
Rik: tomu říkám odpověď na dotaz.....

Napsal:
22.02.2008-19:54
od Rix

Napsal:
22.02.2008-20:51
od kubik1
ja si koupil BRISKY od kamose co bydli v tabore,protoze po praze sem je nesehnal. asi 50kc za kus. byl bych si koul NGKčka ale byl sem ve trech prodejnach a zrovna tam na moji bábu nemeli. negde meli jen 3 negde vubec tak sem si rek zkusim Brisk. zjara je tam vrazim a uvidim...


Napsal:
22.02.2008-21:01
od felika
Môj dvorný mechanik NGK sviečky kategoricky odmieta. Nahovoril ma na Boschky, sú okrem iného o niečo lacnejšie ako NGK a kvalitou nijako nezaostávajú. Mám na nich čosi vyše 6 tis. km, zatiaľ bez problémov.

Napsal:
22.02.2008-21:06
od Anonymous
No, a pak věřte věcem přímo doporučeným od výrobce...


Napsal:
22.02.2008-22:56
od Anonymous
add A) za celé roky co jezdím se vším, vždy dávám všude original doporučené výrobcem a ostatní neřeším. Není proč.
add B) už jsem to tu psal s porovnáním, pokud chcete odpovědi, co je lepší a co horší, kupte si deset druhů svíček do stejné motorky, najezděte stejně kilometrů ve stejném počasí a terénu sami a potom sem dejte zkušenosti z toho, co máte k porovnání. Všechny ostatní rady, porady a zkušenosti ostatních vám jsou k ničemu když to zkouší někdo jiný na jiné motorce.


Napsal:
22.02.2008-23:25
od Jiri BN
Vyrobcem doporučovaný jsou Densa(s nima osobní zkušenost

) a NGK. Jak psal Garfield NGK nekupovat ty vyrobený ve Francii -ulejvaj se a pak jsou na vyhození.
Já se, ale ptal na km interval výměny iridiových svíček!?

Napsal:
22.02.2008-23:31
od Anonymous
Jiri BN píše:Já se, ale ptal na km interval výměny iridiových svíček!?
Co sem vypozoroval diskuse, tak tuším vím jen že Otis používá iridia. Jinak o nikom nevím. Ale co může fungovat jemu nemusí stejně Tobě. Ale zkus se ho přímo zeptat.
Jinak orig doporučené jako první jsou NGK a jako druhé DENSO.

Napsal:
23.02.2008-07:47
od felika
Týmto nechcem nikomu oponovať ani vyvolať nekonečnú diskusiu. Chcem len toto: ako sa ukázalo, sviečky NGK sú rôznej kvality (Made in France - Garfieldova skúsenosť) a toto môže hneď niekoho od tejto značky odradiť, čo bola asi aj skúsenosť môjho "dvorného" mechanika. Tým pádom nemám záujem skupovať všetky NGK sviečky od všelijakých výrobcov a skúmať ich životnosť a hlavne financovať to. Tie "moje" Boschky sú osvedčené i napriek tomu, že ich výrobca Yamaha pozabudol odporúčať.
Apropo odporúčania výrobcu. Vzal som návod k obsluhe (stiahnutý z internetu - asi ho všetci máme) a čítam tam o pneu. Strana 18: výrobca po intenzívnych testoch schvaľuje ... bla bla.. len tieto pneumatiky: Dunlop a Yokohama. Nuž ja, úbohý červíček, som sa opovážil neposlúchnuť osvedčené rady výrobcu a bezočivo som si tam dal akési Micheliny (ktoré výrobca vôbec neuvádza a teda ani neodporúča). Asi prúser. A čo tie ostatné (Bridgestone, Avon atď.), tie tiež výrobca neodporúča. Ešte väčší prúser. Alebo, že by všetci ostatní xjčkári jazdili iba na Dunlopoch či Yokohamách? A pneumatiky sú asi dôležitejšie ako sviečky, tam ide o život...
Takže tak. Nemyslím, že za každú cenu sa vo všetkom treba striktne držať odporúčaní výrobcu, to je niekedy aj obchodná politika (mimochodom, ani tie irídiové sviečky výrobca nikde nespomína; Otisi, aj ty si koleduješ o prúser )


Napsal:
23.02.2008-08:20
od OTIS
Tridac píše:Jiri BN píše:Já se, ale ptal na km interval výměny iridiových svíček!?
Co sem vypozoroval diskuse, tak tuším vím jen že Otis používá iridia. Jinak o nikom nevím. Ale co může fungovat jemu nemusí stejně Tobě. Ale zkus se ho přímo zeptat.
Jinak orig doporučené jako první jsou NGK a jako druhé DENSO.
Na iridiovky jezdí/li taky Faudy, Peno, kupoval jsem je i Havlisovi (900). Ale nemám je zas tak dlouho, abych zhodnotil životnost. Obvykle se udává 2-3x vyšší životnost oproti těm standardním.
Vzhledem k pořizovací ceně budu spokojený pokud vydrží aspoň těch 40tis. (konec "života" svíčky však nemyslím okamžik, kdy svíčka přestane fakčit.)
Denso tam byly s fabriky, pak sem dával jen NGK a žádné poruchy jsem nezaznamenal. Diskuze na téma výrobce/Yamaha doporučuje asi nemá smysl. Svíčky se dělají podle nějaké normy a ne podle motoru (nebavíme se o nějakých speciálech) To můžeme skončit zase u olejů...

Napsal:
23.02.2008-10:19
od Anonymous
Po víc jak 30tis km mnou najetých na mým xj sem si řek, že bych moh vyměnit svíčky. Navíc kdoví kolik měly najeto už předtím, že.. Tak sem je vyměnil, NGK za NGK a vůbec nic..žádná změna, která by byla nějak znatelná.
Já osobně po zkušenosti nebudu kupovat jakýkoliv dražší svíčky než ty, na který sem jezdil doteď, přijde mi to zbytečný, pokud jde jen o zvýšenou životnost svíček.
Stejně tu až na jeden neurčitej dojem nikdo nepsal, že by iridia měly ještě nějakej jinej efekt kromě údajný výdrže. Kdyby iridia vydržely 60-70tis jako nový(stejně jako ty moje starý NGK přes 30tis), asi bych je koupil, ale jedině s tímhle intervalem výměny


Napsal:
23.02.2008-11:18
od OTIS
Já si myslím, že ta tvoje svíčka by mohla vydržet zapalovat i 50 tis km, otázka jak?
Určitě sem ty iridky nekupoval jen kvůli životnosti. S tím pocítěním změny to máš něco podobného třeba jako svícení a nesvícení. Je mezi tím nějaký citelný rozdíl? Není, ale pokud si to rozpočítáš na tisíce km, tak už ten rozdíl bude citelný.
A pokud nevěříš, že kvalita jiskry má u motor velký význam, vyzkoušej to na malém motoru. Tam to pocítíš (osobní zkušenost).

Napsal:
23.02.2008-11:31
od Anonymous
Jasný, nějaký určitý zhrošení kvality zapalování tam po nějaký delší době asi bude i když to člověk normálně nepozná, ale z pohledu chudýho člověka, tedy mě

, to už je rozdíl, jestli měnit jednou za sezónu svíčky za litra, nebo výrazně víc. A když vyměníš iridia řekněme po 40tis a já bych tam ty NGK nechal třeba taky 40tis, stejně se nebudem schopný dohodnout, komu to zapaluje líp..možná by to vyšpekulovali někde v servisu s nějakejma diagnostickejma udělátkama. Ale i kdybysme se i třeba pučili motorky na projížďku nedohodnem se nejspíš. Pocit z jízdy, kterej bysme byli schopný zaznamenat asi spíš momentálně ovlivní nastavení karburátorů a jiný věci, než svíčky. U mě holt hraje roli cena..


Napsal:
23.02.2008-12:11
od OTIS
Někde sem to tu psal, ty svíčky sem koupil v akci u Louise. Což dělalo 100 kč na kusu navíc. Normálně ty iridia tady stojí snad 2x to co ty standart a do toho bych asi nešel.


Napsal:
23.02.2008-19:34
od Anonymous
Rik: hledal jsem
výsledek-jeden dotaz přímo na téma svíčky BRISK. Zkušenosti žádný jen jsem zjistil kde (ne)kupovat. A akorát zase tvůj komentář: "Větší šit než je svíčka značky brysk neznám" bez jakýhokoliv dalšího vysvětlení.
V dotazu Origo díly vs neorigo díly se zmínil Drobeček tak třeba řekne proč.
Odpověď jsem stále nenašel....

Napsal:
23.02.2008-19:42
od Anonymous
Garfield píše:Rik: hledal jsem
výsledek-jeden dotaz přímo na téma svíčky BRISK. Zkušenosti žádný jen jsem zjistil kde (ne)kupovat. A akorát zase tvůj komentář: "Větší šit než je svíčka značky brysk neznám" bez jakýhokoliv dalšího vysvětlení.
V dotazu Origo díly vs neorigo díly se zmínil Drobeček tak třeba řekne proč.
Odpověď jsem stále nenašel....
No co se týká Brisků, mnohokrát jsem je zkoušel dávat a už hodně dlouho si nikdy tuhle značku nekoupím. Vím že chceš konkrétně. Když byla dobrá, vydržela cca 10 tisíc v autě, pak prostě odpadl keramický vršek upálený, nebo se utavil kontakt, nejvíce zkušeností mám z toho, že tak po 3-5 tisících už lehce startuje na 2-3 válce než se ohřeje, pak to střílí do výfuku třeba z kopce. U motorky, u dvoutaktu výdrž cca 3 tisíce, normálně vypálené černé kruhy, které přehazují jiskry mimo. Mohl bych pokračovat dál a dál, když třeba jdeš měnit svíčky a jedna má do pravého úhle ohnutý celý vršek a je bez keramiky, vypadá to vtipně, ale už ne kabel a koncovky. S žádnou jinou značkou jsem horší zkušenosti neměl nikdy.
Ale tím Ti nedávám radu je nekupovat. Je to moje zkušenost. Vyzkoušej sám, třeba bvudeš mít zkušenosti jiné. Brisky já osobně nechci, ale je to každého věc.

Napsal:
23.02.2008-20:02
od Anonymous
OTIS píše:Někde sem to tu psal, ty svíčky sem koupil v akci u Louise. Což dělalo 100 kč na kusu navíc. Normálně ty iridia tady stojí snad 2x to co ty standart a do toho bych asi nešel.

Aha..tak to bych je za ty prachy možná taky zkusil..


Napsal:
23.02.2008-20:16
od Anonymous
Tridac: jo takhle nějak jsem to chtěl slyšet

Dík. Já se s ničim takovým co píšeš nesetkal, svíčky na autě byly pokaždý dobrý, na 2taktu jsem je měnil preventivně po sezóně(cca 10tis km), akorát že o tom, že dělaj svíčky i na japonský motorky jsem se dozvěděl až když se o tom zmínil Hošťálek v cestopisu tak by mě zajímalo jestli to už zkoušel i někdo "nezaujatej"
