Stránka 1 z 2

osvětlení

PříspěvekNapsal: 24.03.2007-00:34
od xy
čau všichni,zajímalo by mě,jestli máte někdo zkušenost s nějakým přídavným světlem na XJčku,ať už dálkovým nebo jiným ...
...a další dotaz - jaká žárovka je ve světlometu XJ 600 S,rv.96 (nebo možná 95 :D ),chtěl bych použít něco výkonnějšího a nechci to rozebírat dvakrát,ani to zatím neumím...díky jk

PříspěvekNapsal: 24.03.2007-12:55
od Anonymous
Na Nku je H4. Na Sku je podle mě to samé.

PříspěvekNapsal: 25.03.2007-21:57
od MatějXJ
i na Sku je H4 12V 60/55W. A výkonější bych si pořádně rozmyslel. Alternátor a baterka jsou stavěný od výrobce na určitou zátěž(myslím tím odběr elektriky) a větší odběr by mohl i něco odpálit.

PříspěvekNapsal: 26.03.2007-05:23
od Anonymous
Já bych se toho odběru tak nebál.. Kupa lidí používá třeba vyhřívaný hefty a já je mám dokonce připojený právě na světlo-to je plus 30W. Jinak přídavný světla tam mám taky, ale jen takový..ehm..spíš kvůli tomu, abych byl víc vidět já, než že by kdovíjak pomohly vidět na cestu. Mám je tam od předchozího majitele a "koukaj" z pod kapotky. Když bude čas, hodim fotku.

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-08:31
od Anonymous
No, já bych se nebál ani tak toho odběru, jako spíš toho, že se to bude o dost víc hřát a pak už je otázka, co vydrží patice a konektory při takový dlouhodobý zátěži, na kterou pořádně nejsou stavěný... nemám s tim zkušenosti, nevim, možná máš jenom dost starou žárovku, zkus radši koupit něco, co propaguje +30% a má to pořád 55/60W, sice to je takový podezřelý, ale než něco zničit...

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-08:44
od Faudy
No vyhrejvany hefty berou asi 10W, na plnej asi 20W (ted je to hodne od oka). Kdyz jsem pripojil k masine vyhrejvany fusekle a rukavice, tak to bere neco kolem 50W a podle me je to tak na hrane, blinkry nesviti tak jako obycejne, kontrolky na palubce jsou matnejsi. Dobijeni jsem nezkousel, ale bal bych se toho. Radsi to pred dojezdem do prace vypnu, aby se baterka trochu dobila a jedu i cestou na vyssi otacky nez obvykle. Navic to teplo z toho svetla musi pryc a hreje se to i takhle. A je to samej plast...

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-08:49
od karlos
Výkon alternátoru bude určitě dostačovat (pokud tam nebude nějaká suoer výkoná žárovka). Počítej ale s tím, že se bude méně dobíjet baterie a bude potřeba častější kontrola. Ještě bych doporučil projití a případné očištění všech el. spojů. Největší sviňa je přechodový odpor.

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-09:10
od Faudy
Hlavni svetlo ma tech 60W, kdyz zapnes blinkry a brzdis tak dalsich 60W, k tomu neco malo kontrolky, urcite neco potrebuje zapalovani. Alternator ma tusim 300W. Rezerva na ostatni spotrebice typu vyhrejvani, nabijecka apd. bude odhadem tak tech 50-60W.
Urcite bych se tam bal dat 100W H4ku, to by jenom do svetel teklo asi 10A. Pridavny svetlo proc ne, ale jenom dalkovy a poustet ho jenom v noci a pocitat s tim, ze taky nemusim druhej den nastartovat :x

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-11:05
od Anonymous
Ani bych se nebál 50ti wattů navíc ( na napětí 12V jsou to 4A ), spíš by mohl být problém s chlazením tepla od žárovky.

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-18:03
od xy
...díky všem za info,začnu asi nějakou tou moderní žárovkou o stejném výkonu jako originál (nějaký ten Vision atd.),a budu přemýšlet o přídavné dálkovce...Jsem zvyklý na lepší světla,ať už ze sanitky v práci nebo ze svých aut,i na Jawě mám přídavné dálkové...

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-19:14
od Bartus
Včera jsem se večer vracel kolem 10 domů a několikrát už jsem to prostě nevydržel a prdnul tam dálkové i když něco jelo v protisměru. Holt není to plechovka a nemáme 2 světla. Všiml jsem si že tady dost motorkářů to takhle večer řeší, ale chudáci ti v protisměru. Asi taky vyzkouším nějakou jasnější žárovku. Někdo tady psal že koupil tu Philipsku, tak hoďte tady recenzi ať víme :wink:

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-20:10
od Anonymous
To světlo na XJ je vážně bída, hlavně na S. Problém jsem vyřešil hárdvérově výměnou mopeda :lol:, mám teď žárovky dvě. Ale to sem nepatří, spíš jestli jste někdo nepřemýšlel o xenonu? Viděl jsem pár inzerátů, dokonce v Supermotu byl i článek. Cca asi 14 dní jsem jednoho mopeda s xenonem potkal a musím uznat, že bych ho fakt nepřehlíd.

PříspěvekNapsal: 27.03.2007-20:59
od TOMMZ
Teda na XJ jsem nikdy neměl problém se svítivostí žárovek :lol: a jízda za tmy byla docela v pohodě....tedy až na zatáčky :twisted: to je trošku adrenalin jet v náklonu do tmy bo do zatáčky světla fakt moc nesvítěj. Za to jízda za tmy a hustšího deště to je teprv zážitek :smt103

PříspěvekNapsal: 28.03.2007-00:56
od MatějXJ
Jak píše Tommz, tak jsem taky neměl problém se svítivostí. Je fakt, že jsem tam měl nějakou s vyšší svítivostí. Jednou jsem ji tam dal nějak blbě, protože na Sku je fakt na prd přístup při výměně a měl jsem takovej neosvětlenej flek před motorkou. A pak byl problém, když jsme jeli ve dvou(já 90 kg a kamarád 95 kg), to jsem ani nesměl dát dálkový, protože volali s Ruzyně, že osvětluju piloty :D

PříspěvekNapsal: 30.03.2007-00:32
od Anonymous
Také jsem se svítivostí spokojen. Nedávno mi zhasla nadobro a já si na pumpě koupil novou (120,- Kč :shock: za H4) a když si posvítím, je to jako za dne :D.

Možná také hodně záleží jak je světlo seřízené.

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-19:03
od xy
...čau všichni,dovolím si znovu otevřít tohle téma: dneska jsem koupil žárovku Philips Moto Vision,prý určena na motorky,60/55 W,(327 Kč) údajně s vyšší svítivostí,tak teď čekám až se setmí... :lol:
...a teď dotaz:je možno světlo u S-ka nějak výškově seřizovat?na pravé straně pod světlem je nějaký šroub (tedy bez viditelného závitu :? ),končící v plastovém bazmeku u žárovky.stejně to ve dne nenastavím,tak alespoň poraďte,jestli se nemýlím,díky...

naklápění světel

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-20:32
od Anonymous
ahoj, taky jsem se zajímal o nastavení předního světla. Máš pravdu, že se pomocí šroubků dá nastavit úhel. Jedním levopravý a druhým dolunahoru. Teď přesně už nevím, který je který. Ale to neřešílo můj problém, který se projevoval a projevuje při jízdě solo a se spolujezdcem. Nastavím-li úhel při jízdě solo, stejně a mne řidiči plechovek blikají, když jedeme s batůžkem. Chtělo by to přepínání poloh jako u plechovek ( plně naložená a prázdná plechovka ). Ale zhotovit nějaký excentr není jednoduché. Tak budou plechovkáři blikat dál.

PříspěvekNapsal: 11.04.2007-21:48
od Anonymous
jj, šrouby jsou tam dva, dělal jsem to nedávno. Když sedneš na mašinu, tak vlevo by měl být ten na vertikální štelování.
Mě se to povedlo s menším šroubováčkem i s nastrojenou motorkou, ale jde to dost špatně.

PříspěvekNapsal: 12.04.2007-01:57
od kubik1
kdyz jedu v aute ,tak poznam ze moto v protismeru sviti dalkou,ale neni to nic hroznyho dá se to vpoho ukoukat...jen si na ty plechofky pekne posvidte :)

signalizace rozsvícení

PříspěvekNapsal: 17.06.2007-10:40
od Anonymous
Ahoj,
navím jak vy, ale zapomínám rozsvěcovat. U XJ je fain, že nemusím zhasínat, stačí vypnout klíček. O to horší je, když si světla vypnu, třeba náhodně. A ono je to o bodíkách.. V autech (služebních) máme všude buď automatické rozsvěcování, nebo jsme nacpali malý bzučák mezi pojistky. Jenže na XJ je to složitější - tlumená se přepínají s dálkovými, nesvítí trvale.

Tak jsem si udělal malý, jednoduchý obvod - bzučák, malé relé s rzpínacím kontaktem (odběr 1mA) a 2 diody. Celé jsem to zatáhl do smršťovací bužírky a přidělal izolačkou ke kabeláži pod přístojovkou (mám Sko).

Chodí to tak, že když zapnu líček, krátce pípne. Pokud nemám rozsvíceno, píská dokud nerosvítím.

Pokud budete někdo chtít podrobnosti, není problém.

PříspěvekNapsal: 17.01.2008-23:09
od Anonymous
Ahoj,
potřebuju poradit, mám xj 600 n a často jezdím noční přejezdy. Přemýšlím nad přídavným světlem a zazoveň nechci rozbít vzhled motorky. Variantu silnější žárovky jsem zavrhl, to není dostačující.

PříspěvekNapsal: 17.01.2008-23:43
od Anonymous
Zkoušels čelovku?

PříspěvekNapsal: 18.01.2008-00:23
od Anonymous
Čelovka není dobrá rada, ale jako frk dobrý. :wink:

PříspěvekNapsal: 18.01.2008-01:44
od xy
Kapřík:...zkus začít tou žárovkou MotoVision, trochu to pomůže a příkon je stejný, tak se nemusíš bát o elektriku...za těch 327 Kč jsem ji koupil u Šimka v Dlouhý...

PříspěvekNapsal: 18.01.2008-09:58
od lynx
Kapřík: co by sis představoval? Silnější žárovka nestačí, jiné nebo přídavné světlo nechceš (rozbití vzhledu), čelovce se směješ ( :D ). Tak to mě napadá pouze řešení z oblasti kouzel :lol: . Chlapi čtěte po sobě co píšete (alespoň v sekci technika).

PříspěvekNapsal: 18.01.2008-10:38
od Anonymous
Pravda napsal jsem to špatně. Lepší osvětlení budu řešit přídavným světlem. Jen potřebuju zvolit vhodný typ a s tím si nevím rady. Chci účinný a zaroveň designově vhodný světlo.

PříspěvekNapsal: 18.01.2008-11:50
od Anonymous
Tak se zkus podívat ne takovou klasickou nabídku světel... některý by se podle mě pod origo světlo hodily... http://www.topmoto.cz/inshop/scripts/set.asp?Page=3&Level=57&RecCount=96&Rnd=4745644

PříspěvekNapsal: 19.01.2008-15:55
od Anonymous
mo zrovna se rozmýšlím na touto volbou.
Nemáte někdo zkušenost?
http://www.topmoto.cz/inshop/scripts/de ... nd=9255016

PříspěvekNapsal: 09.02.2008-15:54
od Anonymous
Ahoj,

tak jsem definitivně odstoupil od přídavnýho, světla na trhu prostě není nic s čím by xj vypadalo aspoň trochu rozumně. Všecho nechám tak jak to sjelo v Jamaze z linky. Každopádně děkuju za rady.

PříspěvekNapsal: 22.03.2010-10:11
od Anonymous
čaute chlapi,nechci zakládat nové téma,tak se jen ptám,jak vyměním žárovku v předním obrysovém světle? jak se tam kura dostanu,včera jsem seděl u motorky a za boha nevím jak se tam dostanu.nemůžu na to přijít,jedná se o verzi S.díky