Stránka 1 z 2

Startovací relé

PříspěvekNapsal: 09.04.2007-18:13
od karlos
Zdar všichni,

tak už nejezdím. Dnes jsem se chtěl malinko projet, tak jsem vytáhl mašinu a vyjel. Pokecal jsem s kamošem, chtěl nastartovat a nenastartoval. Namístě jsem to neřešil, mašina byla zahřátá tak jsem to na 3 žduchnul a pádil domů. Doma rozdělal a zjistil:
Relé na startování (tedy myslím že je to relé, vede tam kablík od + baterie a odtud káblík do startéru) nefunguje. Jen na mě nasraně vrčí (rychle v něm cvaká) a startér samozřejmě nefunguje. Je to asi v hajzlu co? Nevíte, kde se to dá "dobře" koupit?

Díky Karlos

1400

1402

PříspěvekNapsal: 09.04.2007-18:28
od OTIS
A baterku máš určitě OK?

PříspěvekNapsal: 09.04.2007-18:43
od karlos
OTIS píše:A baterku máš určitě OK?


Aha to mě ani nenapadlo :oops:

Když bude baterka mrtvola tak neotočí startérem. Překvapilo mě to cvakání relé. Stydím se, jsem hňup.

Zkusím baterku dobít, případně připojit autobaterku.

PříspěvekNapsal: 09.04.2007-19:38
od karlos
Tak OTIS opět obdržel deset bodů z deseti. Samozřejmě baterka vybitá (nebo v hajzlu). Po připojení autobaterky chytla jak nic. Mašina dobíjí 13,5V kdykoliv což je asi OK.
Někde se to tu určitě píše, je lepší baterka obyč nebo gelová ? Samozřejmě zkusím nejdříve původní baterku dobít, ale moc šancí ji nedávám.

PříspěvekNapsal: 09.04.2007-20:02
od OTIS
Lepší parametry má ta "gelová". Myslím, že ta "klasická" by se ti tam při stejné kapacitě ani nevešla na výšku.

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-06:26
od Mira XJ
Ale vleze. :D Před týdnem jsem osazoval do XJ600S. Vartu,bez udržbovou,8Ah. Cena kolem 650,-

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-07:44
od OTIS
Napiš přesně to označení.

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-07:51
od Anonymous
karlos píše:Někde se to tu určitě píše, je lepší baterka obyč nebo gelová ?

Jak píše Míra bezúdržbová za pár peněz, stejná velikost. Klasickou (myslím tím tu co žbluňká) už snad ani neprodávají :). Rozdíl mezi gelovkou a MF (bezúdržbovou) je nejvíc asi v ceně. Jinak spousta prodejců bezúdržbovky prodává jako gelovky ač to není pravda. Troufám si tvrdit, že ani Otis nemá gelovku. Vetšina tam má baterku s označením YTX což je bezúdržbová tzv. microvlies jak říkají němci. Jedná se o baterku s výplní něco jako skelná vata, do toho naleješ přiložený koncentrát, necháš odstát a hotovo. Gelovka má označení GTX a koupíš jí už plnou. Obě , bezúdržbovou i gelovku musíš, nebo bys měl nabíjet nabíječkou k tomu určenou (stačí i ta za 200,- z Lidlu), klasickou žbluňkací můžeš čímkoliv.
:wink:

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-09:33
od OTIS
Ano nemám "gelovku" a proto ten název dávám do uvozovek. Mám MF.
Ale lidi MF označují za gelovku a tu "žbluňkací" za klasiku, stejně tak to dělají některé obchody. Není to správné označení, ale diskutuj s každým...
Klasické žbluňkací se samozřejmě prodávají pořád a mají jiné rozměry.

Takže Karlos upřesni svůj dotaz :roll:

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-09:42
od Bartus
Kdysik jsem četl, snad v čmn, že pokud je motocykl vybaven už v základu gelovkou, nebo bezúdržbovou, mělo by se to zachovat. Oni prý ví proč to tak dělají. Nejsem zběhlý v elektrice i když mám 2 semestry elektra :lol: a zkoušku za 2 :roll:, ale myslím si že to bude zase tím dobíjením, jestli je motorka uzpůsobena na dobíjení gelovky asi si nebude dobře rozumět s olověnou. I když jak psal míra i ta se tam dá strčit, mám to ověřeno. Já pořídil od akumy tu bezúdržbovou za 900 ( dal jsem jim označení baterky která by tam měla být a oni mi ji dodali ) přímo v podnikové prodejně v Ostravě, mají tu všeci vyrobci obchody vedle sebe, výhodné pro porovnání :lol:

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-10:08
od OTIS
Já tam mám baterku 6 let a je v dobré kondici. Má vůbec smysl něco takového řešit?

Karlos, zajeď si k přejezdu za Poštornou směr Valtice, tam je aku prodejna a kup si co tam je předpsáno :wink:

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-10:11
od Bartus
OTIS píše: Karlos, zajeď si k přejezdu za Poštornou směr Valtice, tam je aku prodejna a kup si co tam je předpsáno :wink:


Jo ale jak jsem se díval do technických údajů pro XJ, tak je tam napsaná jak bezúdržbovka tak gelovka YZX9-BS, GTX9-BS / 12V 8Ah
Yuasa v gelu stála 1600 a ta německá bezúdržbovka 900. Takže myslím že si můžeš vybrat. :lol:

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-10:57
od Anonymous
Yuasa v gelu určitě nestojí 1600, za tu cenu sem kupoval Yuasu YTX 9BS u Micronixu a je to obyč bezúdržbovka.."žbluňkací" nebo jak tomu říkáte.. :wink:

EDIT: Jo a mám pocit, že ani v těch MF od Yuasy není ten porovitej materiál, takže je to prakticky klasika, jen po naplnění elektrolytem ji člověk zadělá a už nerozdělává.

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-11:33
od Bartus
kakabus píše:Yuasa v gelu určitě nestojí 1600


Já jen píšu co mi řekli v obchodě když jsem jim dal lístek že chcu tuhletu baterku. Jejich odpověď byla 1600.

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-14:14
od karlos
Tak pánové koukněte třeba sem

http://fazer.akjbc.cz/akumulatory.htm

a snad nám bude trochu jasno. Článek jsem konzultoval s kamošem z VUT z FETu a byl jsem ujištěn, že je pravdivý.

Tedy já kupuji klasický akumulátor s "vázaným" elektrolitem (ta zmiňovaná vata uvnitř). Našel jsem dodavatele v Brně firmu Roalex tam je aku YTX9-BS za 744,-Kč (je to stejné jako YZX9-BS).

MiroXJ tys ji kupoval kde ?

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-17:20
od Anonymous
OTIS píše:Ano nemám "gelovku" a proto ten název dávám do uvozovek. Mám MF.
Ale lidi MF označují za gelovku a tu "žbluňkací" za klasiku, stejně tak to dělají některé obchody. Není to správné označení, ale diskutuj s každým...
Klasické žbluňkací se samozřejmě prodávají pořád a mají jiné rozměry.

Takže Karlos upřesni svůj dotaz :roll:

Tak to se ti omlouvám, ty uvozovky jsem přehlídl :wink:

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-18:20
od Mira XJ
Dobrý ceny má buď Horák - v Černovicích. Nebo ještě lepší Nějakej prodejce v Tetčicích. Oboje Varta

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-19:06
od OTIS
A tu máš ještě odkaz k tomu jak sem psal výše http://www.akubreclav.cz/

PříspěvekNapsal: 10.04.2007-19:41
od karlos
Vím, že už to asi ke "startovacímu relé" nepatří, ale když už se tady bavíme o AKU - poradili by jste mě nějakou nabíječku?
Používal bych ji na moto a samozřejmě i na plechovku.

Tak trochu jsem už surfoval, ale osobní zkušenost je hold osobní zkušenost.

Díky za radu

PříspěvekNapsal: 11.04.2007-09:09
od OTIS
Pokud chceš lacinou aj na plechovku, tak fotřík si koupil v Lidlu a funguje to... viewtopic.php?t=468 (od vrchu asi 25. příspěvek)

PříspěvekNapsal: 11.04.2007-18:37
od Peta
co porát máte s těma nabíječkama :?: já baterku přez zimu vůbec nenabíjím. Zedvakrát během zimy motorku nastartuju, nechám ji důkladně zahřát, promazat a je vystarané.Batarka má už pět let a pořád je při síle :lol:...

PříspěvekNapsal: 12.04.2007-08:02
od Faudy
No ony se nazory na to zimni startovani ruzni. Pokud ma clovek moznost to pak kousek projet tak proc ne, ale jinak maly prohrati nedela dobre oleji a taky se pekne nakrmej vejfuky zevnitr vodou ktera se pak nedostane ven, pokud se clovek neprojede. A nekdo navic dava pred zimou fungl novej olej bez startovani, ve kterem se bez toho prvniho nastartovani nespusti degradacni proces. :oops:
No nic, ja jsem zarnej priklad jak se to nema delat, na olej dlabu, nemam cas to startovat nekdy i jeste v kvetnu a holt to obcas nabiju v motorce :D

PříspěvekNapsal: 09.06.2007-06:47
od Anonymous
Jaký je typ těch Vart???

PříspěvekNapsal: 09.06.2007-07:57
od OTIS

PříspěvekNapsal: 18.07.2007-20:24
od Anonymous
Ahoj vsichni, tak jsem vcera prifrcel z UK. Umyl jsem masinu a dal baterku na nabijecku protoze ani kontrolka nefungovala jak byla po tech 5ti. mesicach vyzdimana. Po 3 hodinach uz to troubylo i svitilo ale kdyz jsem startoval tak me to cvakalo stejne jak psal karlos tak jsme nakonec vymontoval tu civku nebo co to je a premyslel cim to muze byt. Ted tu ctu,ze by to mohlo byt spatnou baterku a tak se ptam jak dlouho tu bateku nabijet nez zacnu panikarit a shanet novou civku? Diky

PříspěvekNapsal: 18.07.2007-21:31
od Anonymous
Za 3 hoďky nanbiješ ani baterky do foťáku :roll:
Nabíječka z Lidlu na tom maká cca 24hodin, takže vyděržaj pijaněr. Relé nech na pokoji, pokud je baterka ještě schopná, tak jsi z toho venku, jinak novou :wink: Osvědčený způsob jak přesvědčit, že je to jenom baterkou, je napojit kabelama na auto a nastartovat.

PříspěvekNapsal: 18.07.2007-21:40
od Anonymous
Nastartoval bych kabelama z auta a projel bych to. Pavouci utečou a baterka se dobije dřív, než na nabíječce. A při tom nabíjení bych si na motorce pěkně užil.

PříspěvekNapsal: 18.07.2007-23:40
od Anonymous
Diky kluci necham to do rana na nabijecce a potom uvidim. civka je jako nova tak snad to bude tou baterkou. Uz driv jsem s ni mel problem tak asi poridim novou a bude klid.

PříspěvekNapsal: 19.07.2007-07:47
od Anonymous
No doprcic, tak jsem to rano sundal z nabijecky a ono hov..! porad to cvaka a netoci. Baterka je tepla a sviti to i trouby. Dalsi postup: za cvilku si jedu koupit startovaci kabely a zkusim to pres auto natocit. Kdyz to pujde tak holt baterka musi do srotu. A jestli to nepujde tak uz budu fakt nasr.... :oops:

PříspěvekNapsal: 19.07.2007-10:29
od Anonymous
Pokud nemáš po ruce kabely a druhou baterku (v autě), lze např. šroubovákem zkratovat komtakty, kde jsou tlusté dráty na relé. Prvně se ale přesvěč, že je tam pravdu neutrál.
Pokud nastartuje, je možná závada v relé. Pokud jen škytne a nebo vůbec, bude chyba asi v baterce, kontaktech atd. Pokud je baterka KO, ta při této operaci zhasnou kontrolky.
Tento postup je nezávislý na autě, ale v případě vadné baterky to samozřejmě nenatočíš.