Stránka 1 z 2
Startovací relé

Napsal:
09.04.2007-18:13
od karlos
Zdar všichni,
tak už nejezdím. Dnes jsem se chtěl malinko projet, tak jsem vytáhl mašinu a vyjel. Pokecal jsem s kamošem, chtěl nastartovat a nenastartoval. Namístě jsem to neřešil, mašina byla zahřátá tak jsem to na 3 žduchnul a pádil domů. Doma rozdělal a zjistil:
Relé na startování (tedy myslím že je to relé, vede tam kablík od + baterie a odtud káblík do startéru) nefunguje. Jen na mě nasraně vrčí (rychle v něm cvaká) a startér samozřejmě nefunguje. Je to asi v hajzlu co? Nevíte, kde se to dá "dobře" koupit?
Díky Karlos



Napsal:
09.04.2007-18:28
od OTIS
A baterku máš určitě OK?

Napsal:
09.04.2007-18:43
od karlos
OTIS píše:A baterku máš určitě OK?
Aha to mě ani nenapadlo
Když bude baterka mrtvola tak neotočí startérem. Překvapilo mě to cvakání relé. Stydím se, jsem hňup.
Zkusím baterku dobít, případně připojit autobaterku.

Napsal:
09.04.2007-19:38
od karlos
Tak OTIS opět obdržel deset bodů z deseti. Samozřejmě baterka vybitá (nebo v hajzlu). Po připojení autobaterky chytla jak nic. Mašina dobíjí 13,5V kdykoliv což je asi OK.
Někde se to tu určitě píše, je lepší baterka obyč nebo gelová ? Samozřejmě zkusím nejdříve původní baterku dobít, ale moc šancí ji nedávám.

Napsal:
09.04.2007-20:02
od OTIS
Lepší parametry má ta "gelová". Myslím, že ta "klasická" by se ti tam při stejné kapacitě ani nevešla na výšku.

Napsal:
10.04.2007-06:26
od Mira XJ
Ale vleze.

Před týdnem jsem osazoval do XJ600S. Vartu,bez udržbovou,8Ah. Cena kolem 650,-

Napsal:
10.04.2007-07:44
od OTIS
Napiš přesně to označení.

Napsal:
10.04.2007-07:51
od Anonymous
karlos píše:Někde se to tu určitě píše, je lepší baterka obyč nebo gelová ?
Jak píše Míra bezúdržbová za pár peněz, stejná velikost. Klasickou (myslím tím tu co žbluňká) už snad ani neprodávají

. Rozdíl mezi gelovkou a MF (bezúdržbovou) je nejvíc asi v ceně. Jinak spousta prodejců bezúdržbovky prodává jako gelovky ač to není pravda. Troufám si tvrdit, že ani Otis nemá gelovku. Vetšina tam má baterku s označením YTX což je bezúdržbová tzv. microvlies jak říkají němci. Jedná se o baterku s výplní něco jako skelná vata, do toho naleješ přiložený koncentrát, necháš odstát a hotovo. Gelovka má označení GTX a koupíš jí už plnou. Obě , bezúdržbovou i gelovku musíš, nebo bys měl nabíjet nabíječkou k tomu určenou (stačí i ta za 200,- z Lidlu), klasickou žbluňkací můžeš čímkoliv.


Napsal:
10.04.2007-09:33
od OTIS
Ano nemám "gelovku" a proto ten název dávám do uvozovek. Mám MF.
Ale lidi MF označují za gelovku a tu "žbluňkací" za klasiku, stejně tak to dělají některé obchody. Není to správné označení, ale diskutuj s každým...
Klasické žbluňkací se samozřejmě prodávají pořád a mají jiné rozměry.
Takže Karlos upřesni svůj dotaz


Napsal:
10.04.2007-09:42
od Bartus
Kdysik jsem četl, snad v čmn, že pokud je motocykl vybaven už v základu gelovkou, nebo bezúdržbovou, mělo by se to zachovat. Oni prý ví proč to tak dělají. Nejsem zběhlý v elektrice i když mám 2 semestry elektra

a zkoušku za 2

, ale myslím si že to bude zase tím dobíjením, jestli je motorka uzpůsobena na dobíjení gelovky asi si nebude dobře rozumět s olověnou. I když jak psal míra i ta se tam dá strčit, mám to ověřeno. Já pořídil od akumy tu bezúdržbovou za 900 ( dal jsem jim označení baterky která by tam měla být a oni mi ji dodali ) přímo v podnikové prodejně v Ostravě, mají tu všeci vyrobci obchody vedle sebe, výhodné pro porovnání


Napsal:
10.04.2007-10:08
od OTIS
Já tam mám baterku 6 let a je v dobré kondici. Má vůbec smysl něco takového řešit?
Karlos, zajeď si k přejezdu za Poštornou směr Valtice, tam je aku prodejna a kup si co tam je předpsáno


Napsal:
10.04.2007-10:11
od Bartus
OTIS píše: Karlos, zajeď si k přejezdu za Poštornou směr Valtice, tam je aku prodejna a kup si co tam je předpsáno

Jo ale jak jsem se díval do technických údajů pro XJ, tak je tam napsaná jak bezúdržbovka tak gelovka YZX9-BS, GTX9-BS / 12V 8Ah
Yuasa v gelu stála 1600 a ta německá bezúdržbovka 900. Takže myslím že si můžeš vybrat.


Napsal:
10.04.2007-10:57
od Anonymous
Yuasa v gelu určitě nestojí 1600, za tu cenu sem kupoval Yuasu YTX 9BS u Micronixu a je to obyč bezúdržbovka.."žbluňkací" nebo jak tomu říkáte..

EDIT: Jo a mám pocit, že ani v těch MF od Yuasy není ten porovitej materiál, takže je to prakticky klasika, jen po naplnění elektrolytem ji člověk zadělá a už nerozdělává.

Napsal:
10.04.2007-11:33
od Bartus
kakabus píše:Yuasa v gelu určitě nestojí 1600
Já jen píšu co mi řekli v obchodě když jsem jim dal lístek že chcu tuhletu baterku. Jejich odpověď byla 1600.

Napsal:
10.04.2007-14:14
od karlos
Tak pánové koukněte třeba sem
http://fazer.akjbc.cz/akumulatory.htma snad nám bude trochu jasno. Článek jsem konzultoval s kamošem z VUT z FETu a byl jsem ujištěn, že je pravdivý.
Tedy já kupuji klasický akumulátor s "vázaným" elektrolitem (ta zmiňovaná vata uvnitř). Našel jsem dodavatele v Brně firmu Roalex tam je aku YTX9-BS za 744,-Kč (je to stejné jako YZX9-BS).
MiroXJ tys ji kupoval kde ?

Napsal:
10.04.2007-17:20
od Anonymous
OTIS píše:Ano nemám "gelovku" a proto ten název dávám do uvozovek. Mám MF.
Ale lidi MF označují za gelovku a tu "žbluňkací" za klasiku, stejně tak to dělají některé obchody. Není to správné označení, ale diskutuj s každým...
Klasické žbluňkací se samozřejmě prodávají pořád a mají jiné rozměry.
Takže Karlos upřesni svůj dotaz

Tak to se ti omlouvám, ty uvozovky jsem přehlídl


Napsal:
10.04.2007-18:20
od Mira XJ
Dobrý ceny má buď Horák - v Černovicích. Nebo ještě lepší Nějakej prodejce v Tetčicích. Oboje Varta

Napsal:
10.04.2007-19:06
od OTIS
A tu máš ještě odkaz k tomu jak sem psal výše
http://www.akubreclav.cz/

Napsal:
10.04.2007-19:41
od karlos
Vím, že už to asi ke "startovacímu relé" nepatří, ale když už se tady bavíme o AKU - poradili by jste mě nějakou nabíječku?
Používal bych ji na moto a samozřejmě i na plechovku.
Tak trochu jsem už surfoval, ale osobní zkušenost je hold osobní zkušenost.
Díky za radu

Napsal:
11.04.2007-09:09
od OTIS
Pokud chceš lacinou aj na plechovku, tak fotřík si koupil v Lidlu a funguje to... viewtopic.php?t=468 (od vrchu asi 25. příspěvek)

Napsal:
11.04.2007-18:37
od Peta
co porát máte s těma nabíječkama

já baterku přez zimu vůbec nenabíjím. Zedvakrát během zimy motorku nastartuju, nechám ji důkladně zahřát, promazat a je vystarané.Batarka má už pět let a pořád je při síle

...

Napsal:
12.04.2007-08:02
od Faudy
No ony se nazory na to zimni startovani ruzni. Pokud ma clovek moznost to pak kousek projet tak proc ne, ale jinak maly prohrati nedela dobre oleji a taky se pekne nakrmej vejfuky zevnitr vodou ktera se pak nedostane ven, pokud se clovek neprojede. A nekdo navic dava pred zimou fungl novej olej bez startovani, ve kterem se bez toho prvniho nastartovani nespusti degradacni proces.
No nic, ja jsem zarnej priklad jak se to nema delat, na olej dlabu, nemam cas to startovat nekdy i jeste v kvetnu a holt to obcas nabiju v motorce


Napsal:
09.06.2007-06:47
od Anonymous
Jaký je typ těch Vart???

Napsal:
09.06.2007-07:57
od OTIS

Napsal:
18.07.2007-20:24
od Anonymous
Ahoj vsichni, tak jsem vcera prifrcel z UK. Umyl jsem masinu a dal baterku na nabijecku protoze ani kontrolka nefungovala jak byla po tech 5ti. mesicach vyzdimana. Po 3 hodinach uz to troubylo i svitilo ale kdyz jsem startoval tak me to cvakalo stejne jak psal karlos tak jsme nakonec vymontoval tu civku nebo co to je a premyslel cim to muze byt. Ted tu ctu,ze by to mohlo byt spatnou baterku a tak se ptam jak dlouho tu bateku nabijet nez zacnu panikarit a shanet novou civku? Diky

Napsal:
18.07.2007-21:31
od Anonymous
Za 3 hoďky nanbiješ ani baterky do foťáku
Nabíječka z Lidlu na tom maká cca 24hodin, takže vyděržaj pijaněr. Relé nech na pokoji, pokud je baterka ještě schopná, tak jsi z toho venku, jinak novou

Osvědčený způsob jak přesvědčit, že je to jenom baterkou, je napojit kabelama na auto a nastartovat.

Napsal:
18.07.2007-21:40
od Anonymous
Nastartoval bych kabelama z auta a projel bych to. Pavouci utečou a baterka se dobije dřív, než na nabíječce. A při tom nabíjení bych si na motorce pěkně užil.

Napsal:
18.07.2007-23:40
od Anonymous
Diky kluci necham to do rana na nabijecce a potom uvidim. civka je jako nova tak snad to bude tou baterkou. Uz driv jsem s ni mel problem tak asi poridim novou a bude klid.

Napsal:
19.07.2007-07:47
od Anonymous
No doprcic, tak jsem to rano sundal z nabijecky a ono hov..! porad to cvaka a netoci. Baterka je tepla a sviti to i trouby. Dalsi postup: za cvilku si jedu koupit startovaci kabely a zkusim to pres auto natocit. Kdyz to pujde tak holt baterka musi do srotu. A jestli to nepujde tak uz budu fakt nasr....


Napsal:
19.07.2007-10:29
od Anonymous
Pokud nemáš po ruce kabely a druhou baterku (v autě), lze např. šroubovákem zkratovat komtakty, kde jsou tlusté dráty na relé. Prvně se ale přesvěč, že je tam pravdu neutrál.
Pokud nastartuje, je možná závada v relé. Pokud jen škytne a nebo vůbec, bude chyba asi v baterce, kontaktech atd. Pokud je baterka KO, ta při této operaci zhasnou kontrolky.
Tento postup je nezávislý na autě, ale v případě vadné baterky to samozřejmě nenatočíš.