.. asi měsíc jsem (samozřejmě hrdým) majitelem XJ600N z roku 1999. Hned jsem se samozřejmě začal pídit po celém širém webu a shánět z různých zdrojů všechny dostupné informace. Což se ukázalo být celkem nesnadným úkolem, není totiž - jak jistě všichni nejlíp víte - úplně snadné najít smysluplné informace technického charakteru, které budou mít jako hlavy tak paty..
Takže hned na úvod skládám obrovský dík za tohle fórum..
Jak jsem tak pročítal starší příspěvky fóra, narazil jsem i na debatu o škrcení a nešrcení. Původně jsem žil v domění, že se škrcení provádí pouze na 25 kW kvůli věkovému omezení pro řízení silnějších strojů. A samozřejmě jsem si myslel, že tento předpis platí celoplošně - rozumějme celoevropsky.. ale to jsem se teda asi šeredně seknul.. moje mašinka pochází od Kolína nad Rýnem a v originálním TP má celkem zajímavé údaje.
Originál údaj o výkonu je 37 kW tuším při 6.450 rpm. Ten je ale přeškrtnutý a v kolonce vedle je úředně potvrzen a dopsán údaj 45 kw při zhruba 7.500 rpm, což odpovídá plně otevřené verzi...
z toho tedy usuzuju, že se původně jednalo o škrcený stroj, který byl posléze odškrcen a škrtítka byla pružným pohybem ruky odhozena v dál... takže jsem nelenil a jako správná zvědavá a šťouravá hlava jsem začal sondovat, podle čeho tedy vlastně poznat, na čem vlastně jsem:
- rozebral jsem sání a nikde žádný restriktor...
- motorka zrychluje jak splašená
- ALE - nikdy jsem z ní nevymáčknul víc než 170 kmh... (ne že bych to nějak strašně často zkoušel a nutně potřeboval k životu, ale prostě mi to nedá a zkusit to musím.. no a na tu udávanou maximálku se ne a ne dostat... prostě se to jakoby zasekne na 170 km/h a víc už ani prd... Což mi přijde zvláštní... Jo a tachometr měří naprosto přesně... měřeno policejním radarem
A proto mi nezbývá než se zeptat vás=odborníků na tyhle stroje - jak SPOLEHLIVĚ pozná laik jako já, že má plně otevřenou verzi (což si samozřejmě rozhodně přeju ze všeho nejvíc) a čím může být způsobené to, že i když je motorka subjektivně velmi svižná - mám vlastnozkušenostní srovnání s velmi velmi velmi rychlým autem a zrychlování mi přijde prakticky stejné (to auto umělo sprint z nuly na 100 km/h za 5s, což přesně odpovídá papírovému zrychlení XJ600N) - tak se prostě nevyškrábu nad těch papírových 182 kph top speed... ačkoliv jsem vyměnil svíčky i vzduchový filtr... (osobně prosím
může to být třeba špatně seřízenými karburátory?
může to být třeba mojí postavou?
může to být poměrně značným počtem ujetých km? 56.500
může to být volbou oleje 20W 50?
může to být čímkoliv jiným?
samozřejmě předem díky moc za jakékoliv rady, tipy, triky a poznatky...

