Stránka 1 z 2
Divně píská...

Napsal:
03.10.2007-11:01
od Anonymous
Kdyz jsem se vracel ze srazu, zacalo me v masine nejak piskat...Jde to jak kdyby z motoru a zacina se to ozyvat pri 80km rychlosti a vic a jenom kdyz pridavam plyn. Fakt divnej zvuk, prirovnal bych to k rozjizdeni trolejbusu nebo fakt nevim. Slysi to aji spolujezdec! Chlapi, nevite co to je?!?

Napsal:
03.10.2007-11:17
od TOMMZ
Bych si tipnul, že nějakej řetěz. Mě zas podobnej zvuk dělalo roztrhané gufero pod rozetou.

Napsal:
03.10.2007-15:26
od Anonymous
Dá se říci, že musíš identifikovat odkud to jde. Příčin a důvodů může být celkem hodně. Od řetězu, rozety, ložisek v motoru i v kolech, až po prsklý plast, spojka, rám, ohnutý plech někde pod nádrží nebo nasávání vzduchu někudy.
Dělá to když stojíš a začněš přidávat plyn, třeba nad 3 tisíce otáček? Nebo jen za jízdy? Nebo jen když je motor v tahu? Když to táhne a hvízdá a ubereš plyn a brzdíš motorem tak to přestane ihned nebo až to zpomalí? Chce to specifikovat opravdu podrobněji, důvodů jsou mraky. Já jsem tahle rukou hledal skřípání jako když vržou dveře a nakonec to byla prasklina na předním plexi u šroubu, ale přišlo mi to jako když hvízdá kolo. Tyhle zvuky se strašně přenáší. Přijde to od motoru, ale může to být zespodu pod světlem nebo kolem kola, může se řížit praklina v rámu, může to být fakt strašně moc věcí.

Napsal:
03.10.2007-16:51
od Anonymous
Pokusim se to teda specifikovat, nejak postupne: Kdyz stojim a pridam plyn, tak to nedela. Ani pri rozjezdu, celkem nezavisle na otackach to zacina hvizdat zhruba v 80km/h. Jde to presne s plynem. Pridam plyn, hvizda, uberu plyn, okamzite prestane. Se zvysujicima otackama se ten zvuk zesiluje. Prave je tezky identifikovat odkud to jde, protoze v 80km/h a vic to moc zkoumat nemuzu ze zrejmych duvodu(chci zustat nazivu). Jo a diky za odpovedi!!

Napsal:
03.10.2007-18:13
od Mira XJ
bych to viděl na přisávanej luft.Zkus dotáhnout sponky kolem difuzorů od airboxu. Mrkni jestli jsou tam všechny hadičky.Zkus vyndat vzducháč a projet se bez něho.Motor jede na volnoběh pravidelně? že by třeba mohla být povolenej nějakej podtlak a pohvizdoval si. Vyhoď ty šroubky co jsou našroubovaný v difuzorecha vyměň je za imbusy (Jdou líp dotáhnout a hlavně povolit) dej nové měděně podložky. Taky se mrkni jestli není nějaká načatá hadička,která podtlakem otevírá palivovej kohout.
To by pro začátek stačilo.


Napsal:
03.10.2007-18:16
od Mira XJ
Aaaaa pán je brňák. Tož kdyby se ti to nepodařilo odstrani tak dej vědět, třeba bych pár minut v diáři našel.


Napsal:
03.10.2007-18:54
od Anonymous
S tímto upřesněním se přikláním k ložisku v převodovce, případně přidřená pouzdra.
MiraXJ se přiklání k přisávání vzduchu. Toto bych netipoval, protože by to nestoupalo pravidelně se zvyšováním rychlosti a pokud by se to rozjelo třeba na 100 a pustil se plyn, tak by to přisávalo do 80 a potom ztichlo, ale ten popis svědčí o tom, že to začne dělat v tahu. Když je v záběru, což při přisávání by dělalo i když by to stálo a přidával se plyn.
Podle mne je to něco, co táhne v tahu v určité rychlosti. Pouzdrav pod rozetou, případně pouzdra nebo ložiska v převodovce.
Ale nyní mne napadlo, že mi to dělalo u Mitsubishi, auta a závada byla jednoznačně úplně stejná, což netvrdím, že to je i tady, ale bylo přidřené pouzdro pístního čepu a dostal se bordel pod kluzná ložiska na klikové hřídeli pod ojnici. Když to bylo v tahu tak to bylo jako když se zvyšuje ton fujary, ale jakmile se pustil plyn okamžite to přestalo. Ale věcí je více. Ten vzduch přisávání mi moc nesedí.
To zkoušení vím že je těžké, zkus to někde na rovině se dotknout rukou bloku převodovky, dát na to ruku a jak to začně hvízdat jestli vybruje nebo jakoby se přidírá, mělo by to být cítit, podržet ruku na rámu co nejníže, prostě hledat.

Napsal:
03.10.2007-19:54
od Mira XJ
Spotřeba vzduchu roste se zátěží. Větší zátěž ,větší spotřeba vzduchu. Brnknutím o plyn na volnoběh až do omezovače rozhodně není žádná spotřeba vzduchu. Motor není zatížený.To stené když třeba ve stovce zavře plyn.
Ložisko spíš píská furt. (hučí),ale může to být i ono. Vše jsou to pouze spekulace.

Napsal:
03.10.2007-20:12
od Anonymous
80kmh se dá jet na dvojku trojku čtyřku... jestli to dělá jenom při určitým kvaltu tak by to mohl bejt ten Lager na hřídeli předlohovém, mám to trochu uřvaný na 3 při cca 60kmh, na dvojku a čtyřku při stejné rychlosti je klid (alespoň co se toho zvuku týče).
Re: Divně píská...

Napsal:
04.10.2007-01:09
od MatějXJ
Onďas píše:Kdyz jsem se vracel ze srazu, zacalo me v masine nejak piskat
To já když jsem se vracel ze srazu, tak mi permoníci v hlavě taky pískali, ale bylo to tou trnkovící


Napsal:
04.10.2007-05:40
od Anonymous
Tak proto jsem Tě viděl střídavě v pravém a levém zrcátku.


Napsal:
04.10.2007-08:55
od Anonymous
bolek_xj píše:Tak proto jsem Tě viděl střídavě v pravém a levém zrcátku.

A nebo Matěj jel rovně a ty jsi před ním kličkoval


Napsal:
04.10.2007-11:12
od MatějXJ
bolek_xj píše:Tak proto jsem Tě viděl střídavě v pravém a levém zrcátku.

my jsme jeli spolu domů?


Napsal:
04.10.2007-12:24
od Anonymous
MatějXJ píše:bolek_xj píše:Tak proto jsem Tě viděl střídavě v pravém a levém zrcátku.

my jsme jeli spolu domů?

ajaj...

Napsal:
04.10.2007-12:43
od TOMMZ
Se z toho za chvilku stane hláška roku

ajaj

Napsal:
05.10.2007-02:11
od Anonymous
Mira XJ: závislost mezi spotřebou vzduchu a zátěží není skoro žádná, množství vzduchu nasátého do motoru je dané objemem válců, otáčkami, účinností plnění a poloze škrtící klapky, potažmo komínku. Pokud by se měl vzduch přisávat z podtlaků, byl by zvuk slyšet i při ubrání plynu...

Napsal:
05.10.2007-14:13
od Mira XJ
Decentně si protiřečíš. Na jednu stranu píšeš,že závislot spotřeby vzduchu a zátěží není skoro žádná,ale na druhou píšeš že množství nasátého do motoru je dané objemem válců, otáčkami, účinností plnění a poloze škrtící klapky, potažmo komínku. S tím podtlakem to asi fakt nebude,protože ten je 00 nic. drží se v rozdahu -25 až -40kPa. což je nic.

Napsal:
05.10.2007-23:15
od Anonymous
Mira XJ: promiň napsal jsem to špatně... jenom považuju za blbost: "Brnknutím o plyn na volnoběh až do omezovače rozhodně není žádná spotřeba vzduchu. Motor není zatížený.To stené když třeba ve stovce zavře plyn. " Samozřejmě máš pravdu v tom, že poloha škrtící klapky a zatížení motoru spolu souvisí. Ale velikost podtlaku se mění i podle provozního režimu. Samozřejmě že tohle při roztáčení motoru naprázdno moc neuvidíš.

Napsal:
11.10.2007-12:00
od Anonymous
Rukojeti plynu se reguluje skrtici klapka. Ta urcuje kolik vzduchu pujde do motoru. u vetsiny 4t karbu je jehla zvedana podtlakem. Tim ze zaviras plyn znemoznujes pristupu vzduchu a v podstate z 11:5 kompresniho pomeru delas treba 6:1.
Takze nejde rict, ze pri zatizeni si vezme vic vzduchu. Vezme si tolik kolik mu das skrtici klapkou.
Schvalne zanedbavam to, ze pri vetsich otrackach se na skrtici klapu dela vetsi podlat a pri stejnem prurezu sani se tam prozene vic vzduchu. Pro tento pripad to nevadi.

Napsal:
11.10.2007-15:30
od Mira XJ
Tak znova. Nejlíp se vysvětluje na extrémech. Stojíš na místě ,máš neutrál. Kolik potřebuješ otevření plynu ,aby jsi motor dostal do omezovače? Málo - hodně málo. Motor nepotřebuje ani mnoho benzínu ani mnoho vzduchu aby se motor roztočil - je nezatížený.
dál: Kolik potřebuješ plynu aby jsi do kopce o 15% stoupání dostal motorku do omezovače na trojku? plnej. Motor potřebuje hodně výkonu = hodně benzínu a hodně vzduchu. O tom to už prosím nikdo nediskutujte toto je principiální učivo základní školy.
A Havlisi i ty si protiřečíš,konkrétně touto větou: "Takze nejde rict, ze pri zatizeni si vezme vic vzduchu. Vezme si tolik kolik mu das skrtici klapkou. "
Princip karbecu máš zmáklej.


Napsal:
11.10.2007-20:08
od Anonymous
to Onďas :
dej prosím Tě vědět, jak se ti podaří najít zdroj pískání, co to bylo.

Napsal:
12.10.2007-15:12
od Anonymous
Mira XJ píše:Tak znova. Nejlíp se vysvětluje na extrémech. Stojíš na místě ,máš neutrál. Kolik potřebuješ otevření plynu ,aby jsi motor dostal do omezovače? Málo - hodně málo. Motor nepotřebuje ani mnoho benzínu ani mnoho vzduchu aby se motor roztočil - je nezatížený.
dál: Kolik potřebuješ plynu aby jsi do kopce o 15% stoupání dostal motorku do omezovače na trojku? plnej. Motor potřebuje hodně výkonu = hodně benzínu a hodně vzduchu. O tom to už prosím nikdo nediskutujte toto je principiální učivo základní školy.
A Havlisi i ty si protiřečíš,konkrétně touto větou: "Takze nejde rict, ze pri zatizeni si vezme vic vzduchu. Vezme si tolik kolik mu das skrtici klapkou. "
Princip karbecu máš zmáklej.

Asi by ses nad tim mel zamyslet hlavne ty. )=>> Vezme tolik vzduchu kolik das klapkou! Pokud das 15% rozjedes to po rovine do omezovace, tak do kopce stale muzes drzet 15% plynu a i presto muze byt motor pomerne extremne zatizenej (ale bude spomalovat). Zatizeni neni funkci spotreby vzduchu, ale je to otoceni plynu.
Dej plnej plyn na neutral a drz ho, co se stane? Motor spotrebuje maximum vzduchu co dokaze pres nej protyct.
Dej 15% na neutral a moto si vezme jen nejake % z maximalniho prutoku vzduchu.
Oba motory maji stejne zatizeni, tim nemuze byt zatizeni fce spotreby vzduchu.

Napsal:
12.10.2007-16:36
od Anonymous
Pánové, diskuse je velmi poučná, ale jsem skoro zavzdušněný

, a i přesto jsem nezjistil důvod, proč a co píská v motoru kolegovi, který se na to ptal.
Osobně si ovšem myslím, že řešit množství vzduchu těmito způsoby je skoro zbytečné, nemyslíte?
Nikdy si motor nevezme víc vzduchu než je objem válce při jedné otáčce sání. To si klidně spočítejte a nemusíte řešit kolik proteče kde, jak jak rychle a procenta. Víc vzduchu do motoru nedostanete ani kdybyste chtěli, ale každopádně je to spíš jedno v otázce, proč píská něco v motoru.


Napsal:
13.10.2007-01:06
od MatějXJ

Napsal:
13.10.2007-02:12
od Anonymous
neeee, jen zavzdušnili


Napsal:
15.10.2007-15:53
od Anonymous
jeste krapet k tematu. Kdyz se sjedou uhliky tak, ze maji ostre hrany maji tendenci pistak hodne vysoho a hodne nahlas. Je to slyset i pres prilbu. Mel jsem pocit, ze jsem zadrel, ale byli to ty uhliky.
Záhada vyřešena!

Napsal:
03.04.2008-11:07
od Anonymous
Tak přátelé záhada s pískáním v motoru se konečně vyřešila. Nejsem technik, takze ani nevim, co ted pisu, ale mechanik mi rekl, ze to byly klapky v karburatoru, ktery se vzdycky otevrely, a pak uz se nezavrely. Pry to tam neni nijak mazany, takze mi to proste zatuhlo. Kazdopadne uz za jizdy nepiskam, takze jezdim o sto sest a tesim se na sraz, pokud mi to vyjde...

Napsal:
04.04.2008-10:56
od Mira XJ
Nebyl ten technik náhodou hubenej černovlasej a dělá mistra na ISŠ?


Napsal:
04.04.2008-13:45
od Anonymous
Jo, Mira Rolinger se jmenuje

Napsal:
04.04.2008-19:21
od Mira XJ
Jojo říkal mě o tom. A taky že se ti to nějak vlní. Ale jinak to prý jede pěkně.