Stránka 1 z 1

co je spatne?

PříspěvekNapsal: 07.12.2007-19:25
od Tommy XJ
nedavno jsem se jel projet, po cca 5 km mi motorka zacala slabnou az jsem byl donucen uplne zastavit neb to uplne chciplo, prepnul jsem tedy na volnospad a presunul kohout do polohy rezerva a chtel jsem nastartovat a odject- nepovedlo se vsak, na nadrz jsem mel najeto jen 200km normal jizdou spis pohodovka, takze mi tak zbyvalo 1/3 benzinu a opravdu tam byla, ten den jsem musel zavolat na odtah, rozebral jsem to doma a druhej den profouk palivou soustavu- odmontoval nadrz a projil trychtyr s benzinem a vtlacil do soustavy trochu benzinu- motorka chytla na prvni pokus, - jedu se tedy projet avsak na kohoutu nastavena polona pro normalni- moto po 2 km chcipla, udelal jsem stejny postup jako pred tim (vlnospad a rezerva) a moto chtla, natankoval jsem 14 litru a jel to projet 10 km - uz bez problemu, proto se ptam kde je chyba a jestli to mam nejak resit- nerad bych aby jsem zas nekde musel 2 hodiny cekat na odtah - upozornuju ze jsem novacek a s diversonem nemam zadny zkusenosti :(

PříspěvekNapsal: 07.12.2007-19:42
od Hynek
Pokud to opravdu bylo tim že bylo málo benzinu ,tak jakmile to takhle začne strácet výkon musíš co nejrychleji přepnout na reservu, jinak je problém.Pokud teda máš podtlakové benzinové čerpadlo.Když je elektrické tak to je pohoda.

PříspěvekNapsal: 07.12.2007-20:45
od PIG
by mě zajímalo jak rozeznáme ty čerpadla?? dá se to i podle roku výroby?

PříspěvekNapsal: 07.12.2007-22:30
od Tommy XJ
ano mam podtlakove- rok vyroby 1995 ale neni divky ze by mi po 200km dosel benzin? cca 14 litru na 200 km to je spotreba 7 litru na 100km .. :( cim to do haje

PříspěvekNapsal: 07.12.2007-22:47
od Tommy XJ
to Pig: ty cerpadla se daj rozeznat, podtlakovy je takova hranata krabicka a to druhy je valec

PříspěvekNapsal: 07.12.2007-23:25
od Rix
7 litrů spotřeba?........to neřeš to je tak akorát já jezdím i za 11 :shock: :shock:

PříspěvekNapsal: 08.12.2007-11:24
od Tommy XJ
me se tech 7 zda docela dost kdyz tady nkedo pise ze se dostane na hranici 5 litru, i ten dojezd 200km je pomerne malej- ale kdyz rikas ze z toho dostanej 11 tak to zas tak hrozny neni, chtel bych slyset inazor jinejch- ale zas ej pravda ze byla 40% provozu me meste- rozjizdeni atd atd

PříspěvekNapsal: 08.12.2007-12:39
od Bartus
Podívej spotřeba je relativní, já dokázu zajet i za 4 litry na 100km, ale jak tomu dám a urvu jsem tak po 200 km na suchu, záleží kolik točíš a taky jak máš na tom filtr vzduchový atd atd. :lol:

PříspěvekNapsal: 08.12.2007-17:43
od Anonymous
Mám asi stejnou zkušenost jako Rix i Bartus. Dokázal jsem se s 9 dpostat na asi 4,8, ale to nebylo o jízdě, normálně se pohybuji kolem 5,5-6, ale jak psal Rix, udělal jsem i 10,4 při jízdě třeba z posledního srazu.

Když jezdíš troěku sportovněji po městě a sem tam si víc přidáš a trošku je víc rozjíždění, těch 7 litrů je docal dobrá spotřeba. Klidně bych to viděl i více.

PříspěvekNapsal: 08.12.2007-18:16
od OTIS
Myslím, že 7l je u 600 dost velká spotřeba. Já teda sportovně moc nejezdím (každý má o sportovní jízdě jiné představy), nad 5 se dostávám spíš vyjímečně... Ale v alpách sem věčně honil po kopcách Petu -takový záhul motorka ještě nikdy nedostala a na takovou hodnotu sem teda nedostal.

PříspěvekNapsal: 16.03.2008-10:52
od PIG
zdarec! Co je špatně??
Měl jsem motorku na předělání karburátorů kvůli tomu výkonu, dělal mi borec i ventily a pak jakože nějaký to ladění. No, problém je, že se mi zdá že jeden válec a to třetí, je na tom nějak bídně, jako by jel,nejel,i koleno je vždycky míň teplý než ostatní.Volnoběh zní spíš jako z dvouválu, aji mi přijde že to je trošku rozvibrovaný,ale ve vyšších otáčkách to jde hezky jemně. Když tomu zvýším otáčky, třeba na 3000 tak to sem tam nějak podivně popleskává z pravýho výfuku, právě do toho je svedenej ten 3tí jestli se nepletu. Jinak ale po zahřátí nic ani necvaká. Můžou to být špatně udělaný ventily?? nebo i nějaká nečistota zrovna v tom 3tim karburátoru?? Jo, svíčkou to není, ta pálí, po odpojování, zapojování kabelu se motor chová pořád stejně.Takže blbě.A taky když vrknu s plynem tak je tam taková na hovno odezva, než se to rozmotá. Jede to jinak dobře, táhne, všechno se tváří tak nějak jak má. Za jízdy bych asi nic nepoznal. V pondělí to s tím týpkem jdu řešit tak jenom kdyby se někdo z vás mohl rozepsat jestli se s tím někdy nesetkal nebo proč to mohlo nastat aby mi nebulíkoval nějaký kydy a já jsem mu to všechno nežral. Díky moc!!

PříspěvekNapsal: 16.03.2008-11:51
od felika
Ak môžem :wink:
Dnes môžeš urobiť toto: vymeň sviečky navzájom medzi tretím a štvrtým valcom (pretože podľa toho, ako si opísal to odpojovanie sviečky, že sa pri tom nič nemení, to vlastne ukazuje na ňu). Ak chyba pôjde za sviečkou, teda na štvrtý valec - ľavý výfuk, chyba je jasná. Ak nie, tak čítaj ďalej.
Zajtra v servise: zmerať kompresné tlaky, nastaviť synchronizáciu (predpokladám, že ventily sú teda dobre - ale človek nikdy nevie, môžeš ich skontrolovať znovu).
Podobný problém mal brat na XJRke, na nízke otáčky brblala a pri vyšších šla hladko. Nakoniec sa našla v karburátore nepatrná usadenina. Po vyčistení (maximálne dôkladnom) porucha zmizla a ide ako hodinky.
Ak teda tlaky a synchro budú v poriadku, tak dôkladná rozborka karbecov a vyčistenie. Ukazuje sa, že je to citlivé na aj nepatrné znečistenie.
Samozrejme môžeš urobiť všetky tieto úkony súčasne, nič s tým nepokazíš.
Potom daj vedieť.

PříspěvekNapsal: 16.03.2008-13:19
od Mira XJ
Hmm. Bych to tipl na špatně udělanou sinchronizaci. Nebo se mrkni jestli ti dal zpátky všechny šoubky co jsou na difuzorech - tam se napojují budíky na synchronizaci. Možná to tama přišává luft.

PříspěvekNapsal: 16.03.2008-17:34
od PIG
felika: kéž bys měl pravdu s tou nečistotou v karbecu. To mi říkal po telefonu i ten chlápek co mi to dělal. Bych fakt nerad aby se dělo něco s ventilama. To přehazování svíčky ze třetího na čtvrtej jsem zkoušel ale nepomohlo.

PříspěvekNapsal: 17.03.2008-19:48
od PIG
Takže: Dneska jsem odpoledne vytáhl XJo že s tím frknu do toho Brna zjistit co to může dělat. Po nastartování a zahřátí furt ten samej hnusnej chod, na vrknutí plynu reakce motoru se sbírat z volnoběhu nic moc... Po cestě jsem při rozjezdech z pár křižovatek tomu dal jak se patří za uši až někam na hranici červenýho pole,abych v těch karburátorech byl trošku průvan a třeba se znich dostal nějakej ten bordýlek ven. Hned jak jsem dojel do Brna tak na prvnim semaforu jsem zkoušel ten plyn a lítalo to otáček jako blázen. Zvuk už byl taky uplně jinej,ten správnej. Přijel jsem k borcovi a prostě to najednou dělalo co má. Při odpojení kabelu od svíčky se změnil zvuk a chod motoru na ten hnus co jsem z toho slyšel doma. Po zapojení zase oukej. Reakce na plyn pořád bez chyby. Ještě vyměnim ale kabely ke svíčkám, mohlo mi to zrovna po cestě nějak dobře chytit kontakt a začít fungovat. To je celý, motorka prostě jede jak sviňa :D Díky všem za tipy! i těm co odpověděli na mail.

PříspěvekNapsal: 17.03.2008-20:16
od Hynek
Mám XJ 600 S ale asi to bude stejný jako u Nka.Jdou opravdu ty kabely vyměnit?Já jsem na to koukal a je to tam nějaký zalitý nebo co.Měnil jste je už někdo??Rok 93.

PříspěvekNapsal: 17.03.2008-20:24
od PIG
Mrkni sem, prej jdou. taky sám nevim viewtopic.php?t=498&highlight=kabely

PříspěvekNapsal: 17.03.2008-20:31
od Anonymous
Kabely jsou v cívce "natěsno" :cry:
2945

akoby zoskrtena

PříspěvekNapsal: 15.07.2008-20:23
od Anonymous
Ahojte, mam problem s xj6
Presuval som sa dialnicou, tempo tak 140-150, ked mi zrazu zacala stracat vykon. Nic nezvycajne, prepinam na rezervu, aj najazdene kilometre tomu nasvedcovali ze dochadza benzin. No motorku od tej chvile zacalo dusit ked bolo pridane vela plynu. Takze ide celkom normalne tak do 5tis otacok a dalej ked pridam sa len zvysuju vybracie a vobec netaha. Po dotankovani robila to iste.
Prve podozrenie padlo na palivovy kohut, ten som rozobral, ale bol cisty, ziadna usadenina. Teraz mam podozrenie ze mozno nieje cosi v poriadku s privodom vzduchu, no je zvlastne ze motorka prestala ist poriadne z nicoho nic, nie postupne.
Co si o tom myslite?

PříspěvekNapsal: 15.07.2008-21:05
od Anonymous
Já bych se soustředil na benzín. Máš průhledný filtr a je v něm dostatek benzínu?

PříspěvekNapsal: 15.07.2008-21:17
od Anonymous
Je priehladny, je ulozeny vodorovne a benzinom nieje naplneny cely, ale len tolko co uz nemoze odtiect dalej. Tak to bolo tusim vzdy.
Ten som ale necistil asi dalsia mozne riesenie bude to, v kohute to nebude pri vsetkych polohach robi to iste.
Este taka otazka, keby to bolo nedostatkom benzinu, tie zvysene vibracie pri vyssich otackach mozu byt sposobene chudobnou zmesou?

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-01:30
od MatějXJ
A co vzduch.filtr???

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-06:30
od Anonymous
Ty vibrace při plném plynu se přesně objevují při tom, když dochází benzín. Je to znamení, že je potřeba přepnout kohout.
Proto bych se zaměřil na cestu benzínu do motoru.

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-10:03
od Mira XJ
mrkni na hladiny v jednotlivých karbecech. Možná jak jsi vysál benál z karbeců,tak se ti kousli ventilky co uzavírají plováky. To je asi tam jediné co se změní při tom že nemáš benál. Zkus na něj nejprv poklepat ,projet se a pak teprve rozdělávat.

PříspěvekNapsal: 18.07.2008-21:45
od Anonymous
Dakujem za rady. Mali ste pravdu bol to benal. Vymenil som benzin filter, prefukol som co sa dalo az do plavakovych komor. Tie som tiez precistil bol v nich uz sajrajt usadeny. Tak uz to jazdi ako ma.