Stránka 1 z 1

Rána při startování...

PříspěvekNapsal: 16.05.2008-07:02
od Anonymous
Včera odpoledne jsem vytlačil své xj z garáže, vytáhl sytič a spustil startér, asi tak po cca 1 sec. startování se ozvala rána a startér zhasl. Při každém dalším pokusu nastartovat se ozvalo jen slabé zatočení startéru ( jako když je slabá baterka - mám novou ) Asi tak na 6 pokus ( se sytičem ) startér normálně zatočil a motor naskočil a normálně jel... Pak sem to několikrát chcípnul a pokaždé chytla úplně normálně, jko by se nic nedělo. Při jízdě není znatelná žádná změna, zvuk je stejný, jede taky stejně. Ale chystám se na delší výlet a docela mě to znepokojilo a tak se chci zeptat co se mohlo stát ? Stalo se vám to už někdy ? Jen doplním - motorka byla celou dobu na bočním stojánku se zařazeným neutrálem, je to r.v. 93 a se startováním sem neměl nikdy nejmenší problém - vždy chytla hned. Díky za odpovědi a přeju hodně šťastných kilometrů :)

PříspěvekNapsal: 16.05.2008-08:45
od lynx
Pro začátek sundej starter a přepočítej zuby z obou stran. Zkontroluj uložení a tím i zúhlování a vyzkoušej ho na stole. Při té příležitosti věnuj tichou vzpomínku době, kdy jsi dělal naposledy rozvody :lol:

Neboj

PříspěvekNapsal: 16.05.2008-09:20
od Anonymous
Neni to tak strašný jak je psáno výš.Mrkni prostě a jednoduše na uhlíky.Jsou starší a rádi se oštipujou.tak jim zakulať hranky aby se nekousali do drážek v rotoru a je to.Nebo kup nový a při tý příležitosti si vyčisti ten rotor,ale potom pořádně vyčisti ty drážky co na něm jsou.Uvidíš ten rozdíl jak bude startér točit.Je to jak když přesedláš na formuli 1 z nějakýho chcíplího favorita.Jinak s tím klidně přijeď a zmáknem to. :) Měl sem uplně stejný problém.

PříspěvekNapsal: 16.05.2008-09:26
od Anonymous
lynx píše:Pro začátek sundej starter a přepočítej zuby z obou stran. Zkontroluj uložení a tím i zúhlování a vyzkoušej ho na stole. Při té příležitosti věnuj tichou vzpomínku době, kdy jsi dělal naposledy rozvody :lol:


Díky za každou radu, připomínku. Ale nerozumím, co má demontáž startéru společného s rozvody... Kdyby se stalo při tom startování něco s rozvodama, tak bych spíš čekal nějaké šílené zvuky popř. úplný kolaps ventilů ale ty jsou v pořádku ( aspoň se tak tváří ) Zkusím udělat ty uhlíky - už sem se na to stejně chystal. Nevíte někdo kolik asi tak stojí ?

Uhlíky

PříspěvekNapsal: 16.05.2008-09:31
od Anonymous
Origoš nevím ale na netu ti pan googl určitě poradí.Jinak lze použít skoro jakýkoliv jiný samozřejmě po úpravě na patřičný rozměry a ještě pozor na jakou stranu maj vyvedenej drátek.Samozřejmě jsou uhlíky různých kvalit takže uplně šetřit se nevyplatí.Přece to nechceš měnit zase příští rok. :D jak už sem psal udělej si výlet a mrknem na to. ale zvládneš to v poho i sám.Nic na tom neni. jo a k rotoru se na to čištění leze blbě je tam málo místa ale to uvidíš až to otevřeš.

PříspěvekNapsal: 29.05.2008-11:42
od Anonymous
ta rána byla určitě tím,že se zasekla volnoběžka startéru,míval jsem kawu r5 a ta to taky občas dělala.Když se to stane,dej tam rychlost a škubni s motorkou tam a zpět aby to vyskočilo .

PříspěvekNapsal: 08.06.2008-16:13
od Anonymous
Ránu vysvětlit nedovedu do teď, ale po rozebrání startéru už je všechno v poho, navíc točí o poznání líp a chytá hned. Navíc rozebrat startér a očistit rotor + zakulatit hrany uhlíků ( aby se nekousaly do drážek ) není nic náročného a pomáhá to... Přeju hodně šťastných kilometrů