Stránka 1 z 1

Rozdíl mezi 900f a 900 div.

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-10:25
od Anonymous
pánové mám takový dotázek, mám starý Fko, zatim všechno super už máme letos 8tis. km, napřesrok uvažuji o diversionu, ale teď jsem se na jednom svezl měl najeto poctivých 10tis.km a přijde mi že má ještě kratší kvalty než moje Fko?!?!?! Je to možný???? má sice menší kolo ale myslel jsem, že to dohnali nějak převodem. Já mám při 130km/h milimetr nad 5000ot/m co vy???

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-14:25
od Drobeček
JJ novější motory u Diversionů jsou více točivé.
Také nejspíše nevydrží tolik jako ty naše "staré herky". :lol:
Já mám při 140km/h. kolem 6.000 ot./min.

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-14:49
od TOMMZ
XJ6N 140km/h cca 7000ot.

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-16:04
od Anonymous
Mám 900 S Diversion z roku 1998 a při 6000ot/min ukazuje ručička malinko pod 150km/hod. Jsou tam velké rozdíly rychlosti v závislosti otáček, malinko otáček přidám a už to vyskočí na 160km. V rozasu 5-7000ot/min se rychlostí točí 130-170km/hod.

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-16:15
od PIG
TOMMZ píše:XJ6N 140km/h cca 7000ot.

Moje XJ6N má při 7000ot 150km/h.
Jo a ve vyšších rychlostech ten tachometr slušně kecá. Takže jestli to máš podle gps nebo digitachometru tak to máme asi stejný

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-17:00
od TOMMZ
Ne bylo to podle anologu, ale dost záleží na tom jak je sjetá guma...a někdy i na značce pneu. Odchylka tachometrů je možná taky :roll:

Subjektivně se mi zdálo, že Sko má delší převody...takže u toho to bude asi taky trošku jiné.

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-17:35
od PIG
Mě tachometr ukazuje 170 a gps 157 :roll:
Do 80ti ten rozdíl je tak - 3-4km/h

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-20:12
od Drobeček
Jsem asi vyjímka, ale mne ukazuje tachometr v celé stupnici naprosto schodně s navigací GPS. Tedy od 20 - 180 km/h. potom už nestačím sledovat tahometr+GPS+dopravní situaci+udržet moto na silnici v přímém směru :lol:
Jinak řečeno, rycheji s tou svojí "babičkou" nejezdím.
Tento tachometr snad nemá žádnou odchylku (tedy alespoň viditelnou pouhým okem a měřenou pomocí 2 GPS navigací)

Kontroloval jsem i ve vesnicích kde mají instalovány pevné radary s displejem.

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-12:59
od Anonymous
jelikož uvažuji napřesrok o Diversionu, jde mi hlavně o to aby neměl pětku ještě kratší než Fko, někdy jedu i po dálnici a tam mi šestka docela schází protože mi je líto trápit motor, ale zase jet jak slimejš taky nechci, ideální rychlsot u Fka je 140km/h někdy i chvílema i 150, když třeba předjíždim, GPS nemám takže to je z tachometru, při téhle rychlosti je ještě slušná spotřeba malinko pod 6litrů, ve dvou naloženej.

Xjčko mám rád, ale když už jsi koupim skoro novou motroku s kterou počítám na hodně dlouho, tak nechci aby žrala jak žiguli.

Nemáte náhodou někdo tabulku poměru pátýho převodu u Div.???

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-15:03
od Anonymous
ten poměr už jsem našel 26/35 u obou, ale nevím jestli se to uvádí motor ku zadnímu kolu nebo vstup ku výstupu z převodovky, protože Div. má 17" kolo a Fko 18

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-16:37
od Drobeček
Já tedy nevím, ale nejdeš na to nějak moc vědecky.
Motorka je prostě motorka.
Vyzkoušej (půjč si) od někoho devítku Diversiona a svez se. :wink:
Koumat tady nad poměry převodů velikosti kol atd... :roll:
Ano 6. tam někdy chybí, také bych jí přivítal, ale i tak uhání docela dobře a týrání motoru bych se fákt nebál. :wink:

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-18:43
od Anonymous
yaman píše:jelikož uvažuji napřesrok o Diversionu, jde mi hlavně o to aby neměl pětku ještě kratší než Fko, někdy jedu i po dálnici a tam mi šestka docela schází protože mi je líto trápit motor, ale zase jet jak slimejš taky nechci, ideální rychlsot u Fka je 140km/h někdy i chvílema i 150, když třeba předjíždim, GPS nemám takže to je z tachometru, při téhle rychlosti je ještě slušná spotřeba malinko pod 6litrů, ve dvou naloženej.

Xjčko mám rád, ale když už jsi koupim skoro novou motroku s kterou počítám na hodně dlouho, tak nechci aby žrala jak žiguli.

Nemáte náhodou někdo tabulku poměru pátýho převodu u Div.???


Drobeček má pravdu, máš zajímavý systém výběru podmínek k motorce. Možná dobré zkušenosti, ale poměry převodů a podobně je docela zajímavé. Mám 900 div dva roky, jel jsem s ním bez problémů 200km/hod na pětku stejně jako 40km/hod na pětku a to je paráda, nemusíš řadit a pořád to jede. Nyní na dovolené jsem jel trasu cca 250km na dálnici večer a neklesl jsem pod 150 rychlost a průměr mám za celou dovolenou 5,4l/100km a to jsem ji moc nešetřil. záleží co od motorky chceš. Pokud svezení, pohodlí a spolehlivost kup si XJ. Pokud chceš nejvýhodnější převodový poměr, asi něco jiného. :lol: :wink: :lol:

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-19:20
od Rix
Jentak pro představu,Fjr má při 120 4000ot. Při 240 8000 otáček a to nekecám je to vyzkoušený.

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-19:39
od Anonymous
Je docela otázkou, zda je koupě 9ky Diversiona takový terno proti starýmu F-ku, pokud to neni už unavená motorka s potřebou co chvíli spravovat bolesti stáří. Lepší brzdy, o něco lepší rám, motor to samý a díky ekologii méně výkonu i když krouťák podle inetu vzrost. Ale nakonec zájemce asi ví co chce...

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-20:29
od Anonymous
Nevím jestli moc vědecky, ale moje Fko má najeto 138tis. není to zaručený, míň to ale není určitě, olej za 8tis. co jsem letos ujel jsem dolil celkem litr, jezdim Motul 20W50.
S motorkou jsem moc spokojenej ale to stáří prostě nezastavíš, na Div. jsem se svezl asi 50km, byl to rok 2003 najeto prd, brzdy dobrý, posez pododbnej, ale jinak žádný závratný rozdíly, jen mi přišlo, že to tu pětku má ještě kratší než Fko, a zdálo se mi že to optimum co má Fko při 140km/h to měl tenhle Div. tak při 120, nevím půjčil mi ji kluk co vyjede jednou za měsíc okolo komína a jen si tak brblá do stovky, je možný že ten motor byl ještě syrovej proto se mu nechtělo do toček, zas na druhou stranu odspoda táhl líp jak moje Fko.
Asi budu muset někde vyškemrat nějakýho pořádně zajetýho, abych se svezl.
Taky mě děsej ty články o vysoký spotřebě, proto mě zajímal ten poměr, protože mi to přišlo divný aby stejnej motor žral o dost víc, protože někdo napíše že jede 5-6l/100km a někdo že se stěží vejde pod 8/100, věřim že ten kluk co mi toho Div. půjčil ani za pět nejezdí, protože celou dobu jezdí pomalu na volnoběh. Já nelítám žádnou střelbu brzda plyn, ale jedu svižně a hlavně dost naloženej. Tak takhle to asi se mnou je

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-22:00
od Drobeček
No tak, po technické stránce bude Diversion jistě lepší jak píšeš.
Já měl 2 XJ900F jeden model 58L (´91) a druhý 31A (´84) a oba mají rozdílné motory ač to tak nevypadá. 58L šla lépe od spodu, ale v 7-8tis jí prostě došel dech. Starší má zase horší spodek, ale ve vysokých otáčkách běží jako hodinky a nechá se s přehledem vytočit do 10 tis. bez zakuckání.

Co se týče spotřeby obou strojů tak TO JSEM NIKDY NEŘEŠIL A ŘEŠIT U MOTORKY NIKDY NEBUDU !
Na motorce jezdím pro zábavu, pohodu a volnost a né abych furt čuměl kolik to žere. Sakra komu jde o spotřebu tak ať si koupí scooter nebo kolo a né motorku 900ccm >. U těchto strojů je spotřeba až na posledním místě.

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-08:27
od Anonymous
to stou spotřebou ti neberu, já to mám prostě jinak, nejsem žádnej boháč a motorku mám i jako užitkovou věc na každodenní ježdění, když to tak vezmu tak jsem už 2měsíce nevytáhl z garáže......doufám že tam ještě je :shock:
Neber to tak jako že jsem hamoun. ale spíš jako že za ušetřené peníze podniknu další vejlet.

Co koupit příští rok řešim už asi 2měsíce, začal jsem na Buldokovi - ten se mi fakt líbil, pak jsem koukal i na BMW nebo Guzzi ale po těch dvou týdenních výletech na XJ mě zase stáhla na svou stranu, teď už mám jen dvě favoritky XJ 900s a Honda NT700v ta je taky hodně povedená - ale zas Yamaha je Yamaha

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-08:48
od Anonymous
yaman píše:Co koupit příští rok řešim už asi 2měsíce, začal jsem na Buldokovi - ten se mi fakt líbil, pak jsem koukal i na BMW nebo Guzzi ale po těch dvou týdenních výletech na XJ mě zase stáhla na svou stranu, teď už mám jen dvě favoritky XJ 900s a Honda NT700v ta je taky hodně povedená - ale zas Yamaha je Yamaha


Tohle srovnání s Hondou není zrovna nejlepší. Menší motor (jen dvouválec), menší výkon motoru, stejná spotřeba a o 5 litrů menší nádrž to pro cesťáka moc výhod není.

PříspěvekNapsal: 13.08.2008-09:11
od Drobeček
NT700v je dorý cesťák, jen kdyby měl tak 1000 ccm :wink:
No to by ale byl zase už skoro Pan European :lol:

Nic si s toho nedělej, já si stou spotřebou jen tak rýpnu do každého kdo to tu řeší :lol:
Také motku využívám při cestách po Praze a do práce, využívám ji často jako praktickou záležitost kůli dopravě a parkování.

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-16:19
od Anonymous
Tak dneska jsem zkusil i Fazera 600N r.v.07 72KW jako jede to jako prašivka, ale co naplat když na to člověk vleze tak si připadá jako na kole a když jede, tak je to jako by rychle utíkal :lol: Čekal jsem že se to bude muset hodně točit a ono prd, docela to i táhlo, brzdy že člověk pomalu přepadl přes řidítka jízdní vlastnosti taky supr, jen si s tim člověk hrál.

Ale železo je železo, nevim jak bych na tom zvládnul cestu z Liptovskýho mykuláše do Hradce v dešti?!?

:cry: :cry:

PříspěvekNapsal: 14.08.2008-19:59
od mirekm
Jako cesťák je xj 900 skvělej. Mám ji necelej rok, Diversion z 98 roku, 35 tis. najeto. I ve dvou a naloženej táhne pěkně odspoda, žádnou díru tam nemá, i když na max jsem ji nezkoušel. Taky jsem měl strach z velký spotřeby, ale ukázalo se, že se pohybuje okolo 5 / 100 (ne courání po městě). Jezdím svižně, ale pohodově, při tý váze to ani moc na blbnutí není.

a co xjr?

PříspěvekNapsal: 15.08.2008-08:54
od kodl
si musím taky přisadit. 5000 ot při 140 km/h dle gps, ale stejně to přes 200 nejede (a díky tomu asi dosud žiju, ne jako fzr s minimální cestovkou na šestku 140km/h). Měl sem původně xj 900f předělanou jako s, jediný, co mi chybí, je kardan (řetěz se pořád čehosi dožaduje, v kardanu stačilo zkontrolovat olej)a FJ je pro mě moc velká plastová věc, já chci motorku ze železa a ne z plastu (Rix to nebude brát osobně). Jinak objem ničím nenahradíš, to je stará pravda, zrychlení ze 100 na 160 na trojku okolní plechovkáři prostě nechápou... a 7l/100 zase asi není tak moc.

PříspěvekNapsal: 06.11.2008-02:43
od kubik1
u mne na Fku dle budíků 5200 ot/min =120km/h jinak sem se dočetl že na spotřebu je slušný TDMko už delší dobu po něm pokukuju (po tom nověšim 900),ale kardan je kardan :D jel ste něgdo na něm? papírově má o něco míň kobyl než ty naše 900 ale viděl sem na netu video a tam si ho vodili po zadku jako nic.... mně připada jako rozumnej kompromis mezi městem a dálkou zkrátka přesně to bych potřeboval.

PříspěvekNapsal: 06.11.2008-09:19
od lynx
To TDMko bych si pořádně vyzkoušel, je to něco dost jinýho, než 900. Na Xj se rozjedeš, zapálíš cigáro, otevřeš flašku a najednou jseš na druhý straně republiky. TDM tak nefunguje, není to klasický cesťák. Yamaha stvořila takovou všehochuť, vlastní kategorii. Jízda je na ní zábavnější, ale musíš ji víc krotit a to je únavnější - každá sranda halt něco stojí :lol: . Pro pohodové cestovatele to není úplně ideální volba.