Povolování šroubů - xj600, xj900, xj6...

Napsal:
24.05.2009-23:04
od Anonymous
Zdravim pánové, tak se mi dneska přihodila taková věc, jedem, dojíždim ke křižovatce, mám tam 4., chci podřadit, šlapu a nic. Silněji a pořád nic, zkusim nahoru a lup, 5-tka je tam, zkusim dolu a zse nic, podřadit nejde. Hned se mi honí hlavou, že je převodovka v hajzlu a kolik to bude stát a jak se s zařazenou pětkou dostanu dom... Zastavim a koukám, povolil se a vytočil šroub od víka řetezovýho kolečka tak, že bránil šaltpáce v podřazování... Neuvěřitelný... Tak sem si oddech, šroub dovytočil a schoval. Po příjezdu domů koukám, že se vytočil ještě další šroub vedle. Může mi někdo vysvětlit, jak je možný, že během jediný vyjížďky se povolej a vytočej hned dva šrouby na jednom víku?? Od posledního rozebrání uplynul půl rok a přes 2000km... Je to až moc velká náhoda... Jakej důvod to může mít?

Napsal:
24.05.2009-23:19
od zbynek
Jestli ona za to nemůže absence kouzelné vodičky


Napsal:
24.05.2009-23:24
od Anonymous
šmarjá, snad se na XJ nemusej všechny šrouby lepit...


Napsal:
24.05.2009-23:40
od zbynek
No, já zatím všechny šrouby co jsem vytočil, jsem měl s modrým nánosem v závitech. Takže předpokládám, že předchozí majitel věděl co dělá (ač to byl Ital, tak jeho šikovnost a vybavenost dílny by mohla směle soupeřit s (italským) autorizovaným servisem

) Říká se, že čtyřválec je nevibrující elektromotor (a po posledním týdnu na jednoválcovém Savagi tomu musím dát trochu zapravdu), přesto se jemně chvěje a právě na to bych se nebál ten slabší zajišťovač použít.
Ale neber mne vážně, on se určitě najde někdo zběhlejší v rozborce/sborce, ev. v servisních pracech jako takových a rád mne po(o)praví


Napsal:
25.05.2009-07:00
od Racek
Jestli tam dáš červenej loctite, tak už to nepovolíš (při nejmenším s tim budou problémy)...dej modrej , ten drží do tý doby než za něj vezmeš nářadim.
Vyzkoušeno na RC vrtulníkách atd. vybrace , teploty...
Pak je ještě zelenej , ale s tim nemam zkušenost.
No a ty šrouby nemohl třeba nějakej ,,dobrák,, povolit??

Napsal:
25.05.2009-11:15
od Anonymous
Cizí zavinění vylučuju, motorka je buď zamčená nebo jsem u ní... Nikdy jsem šrouby nezalepoval a nikdy se nic nepovolilo, tak mi přijde divný, že se povolej dva vedle sebe na jediný vyjíždce... Tak díky, teď budu chytřejší a budu lepit.

Napsal:
25.05.2009-12:06
od Racek
Ono se nedá říct lepit , je to jen taková vodička která pak přilne ke kovu a za nějakou dobu se z ní stane něco jako ta hmota na samozajišťovacích matičkách.
Používá se to třeba kde nejde použít takovou matičku a nebo kontramatku , podložku pod šroub atd., a je potřeba aby se to neuvolnilo.
Teď přesně nevim , ale je tam určitá doba po nanesení to nějakou dobu nechat působit než se to bude nějakym způsobem namáhat třeba vybracema motoru.
Jinak je to fakt super věc , vřele doporučuju


Napsal:
25.05.2009-12:52
od Hynek
Racek píše:Ono se nedá říct lepit , je to jen taková vodička která pak přilne ke kovu a za nějakou dobu se z ní stane něco jako ta hmota na samozajišťovacích matičkách.
Používá se to třeba kde nejde použít takovou matičku a nebo kontramatku , podložku pod šroub atd., a je potřeba aby se to neuvolnilo.
Jinak je to fakt super věc , vřele doporučuju

Ahoj ,
Loctite je opravdu super věc. Mám doma modrej i zelenej.
Zelenej má větší pevnost a schopnost vymezit větší vůli .Používám ho i k lepení ložisek ...Při rozdělávání pak stačí nahřát a jde to v pohodě rozdělat.

Napsal:
25.05.2009-18:42
od mirekm
Chotis píše:šmarjá, snad se na XJ nemusej všechny šrouby lepit...

Každý motor má v určitém režimu trochu vibrace. Vřele doporučuji používat na všechny spoje LOCTITE 243 - modrý, středněpevnostní. 1/ šroub nebo matka sama nepovolí, 2/ lepidlo zabraňuje vzlínání vlhkosti do závitu a tedy, takový závit nikdy nezarezne. 3/ je to vedle závlaček nejjistější zajištění