Stránka 1 z 1
prosim o radu--dymenie pri vysokych otackach

Napsal:
11.09.2009-13:05
od Anonymous
Prosim viete mi niekto poradit????Nevieme si uz rady-moja XJ my pri vysokych otackach poriadne "zahuli"pri beznej jazde je vsetko OK ale akonahle podradim a vytocim ju do vyssich otacok poriadne na cierno zahuli,chalani mi uz skusali vymenit membrany v karboratore aj cely karborator ale robi to stale,po motorickej stranke je vsetko OK-len ta ciernava za mnou pri predbiehani

Prosiiiim budem velmi vdacna za kazdu radu-dakujem.

Napsal:
11.09.2009-14:18
od Radimathor

Napsal:
11.09.2009-14:26
od Anonymous
pokud to zakouří při řazení - tedy deceleraci motoru obvykle to znamená že máš v háji gufera ventilů nebo těsnící kroužky.
Kolik ti to bere oleje?

Napsal:
11.09.2009-14:47
od Anonymous
Kdyz by to byl olej, hulilo by to modro-bile ...jak jawa. Tohle je prilisna bohatost, jestlize jsou membrany OK, tak prvnim narade je zkontrolovat synchronizaci karburace a stav vzduchovyho filtru ...nasledne zabrouzdat do servisniho manualu, zjistit seriovy trysky karburatoru a porovnat s tim co tam skutecne je, jestli to "netunil" nejakej blbecek pred tebou ...kdyz jsem koupil motorku, taky jsem ji mel rozhozenou a dokud jsem karburatory nenastavil, tak taky pri prudkym pridani vylit cernej oblacek

Napsal:
11.09.2009-15:17
od Anonymous
Mám jen dvě laické poznámky.
Co by kouřilo černě když hoří benzin? Může být s bohatostí cokoliv, ale nikdy černě kouřit nebude. To není petrolej.
A modrý kouř z oleje??? To je vtip nebo legrace?? Modrý až modrobílý kouř je kvalitní spalování naftového motoru. Dvojtaktní motor spaluje šedobíle až tmavě šedě. I když se do něj dá hodně oleje do motoru, nikdy není černý, ale šedý. Černý nastane ve chvíli, kdy se prošvihne těstnění a jde do motoru olej z převodovky. Ten hoří černě a stačí to v mikroskopických kapkách. Černý kouř je vždy jen olej. Přez ventilové dříky nebo netěsnost stíracího kroužku jde do válce olej, který se spaluje černě. Nejhorší varianta je praklá hlava nebo válec, ale to bývá až poslední řešení Nejčastěji dříky ventilu. Každopádně černý kouř je spalující olej a projevuje se ve vysokých otáčkách nebo při rychém přidání výkonu. Pokud to dělá jen ve vysokých otáčkách a při silné akceleraci, mám obavu aby to nebyl kapilární prsklina hlavy válce.
Ubývá olej nebo změřit tlaky ve válcích, musí být stejné, ale zde bude jeden mít nižší tlak. Těsnící pístní kroužek nebo prasklá hlava. Mělo by to být i hned vidět když se vyndají svíčky, jedna bude černá, jakoby ohořelá, černé saze.

Napsal:
11.09.2009-17:52
od Anonymous
Zdravím,potvrdzujem,a prosíme o radu,Elka s tým húlením treba niečo robiť,ja ako začiatočníčka

za tebou som stále prihúlená

.......

.....

Napsal:
11.09.2009-18:32
od Anonymous
Tridacu, tady musim celkem nesouhlasit... Asi máš nějaký jiný zkušenosti, ale dvoutaktní kouř má fakt nádech do modra... Když se dá víc oleje, kouří víc. Nebudem se hádat o barvách, je to taková neurčitá, ale určitě ne černá

Stejně tak si živě pamatuju, jak sme do fichtlů lili kdeco, mimojiné i převoďák, a hulily pořád šedobílemodře
A potom, řekl bych, že bohatá směs u 4taktu opravdu může kouřit černě. Např. benzínový motory s turbem velkých výkonů běžně hulí takhle a to nejspíš právě kvůli bohatosti směsi... Zapal si rozlitý benzín, bude kouřit černě... Takže bych to viděl stejně jako ostatní na bohatost...

Napsal:
11.09.2009-18:42
od Anonymous
S tím dvoutaktem to je stejné jako sem psal. To další zjistí hned jak vyndá svíčky. Pokud je někde průnik oleje do motoru, bude jedna svíčka černá. Pokud je to spalováním, budou všechny stejné. Ale je to podivné řešit spalování, když je to úplně stejné i po výměně karburátorů. Že by dvoje karburace měly úplně stejnou chybu?? Náhoda je blbec a možné to je. Ale spíš to vidím na olej v motoru.

Napsal:
11.09.2009-19:00
od mirekm
Dávám za pravdu Tridacovi, olej opravdu čoudí šedobíle(jen malinko do modra) - jezdím s kámošem na Jawě 350 a když to opere, je za ním mlha (musí jezdit jen za mnou )

. Černě nafťák pod zátěží. Že benzíňák kouří při prudkém přidání nebo pod plynem (v otáčkách) je známkou opotřebení motoru - ventilové dříky, písty+kroužky.Jak říká Tridac, na svíčkách to poznáš, viz:
http://www.brisk.cz/downloader.php?id=2&idx=120 (pro ty co vládnou ruštinou:
http://chekhov-avto.narod.ru/Index.files/page10.html ). A správné seřízení karburátorů je samozřejmě první krok.

Napsal:
11.09.2009-21:12
od Anonymous
Nafta kouri v benzinaku skoro ciste bilym kourem, veskery oleje kouri sedo modro bile ....ale cernej kour rozhodne nevypovida nic moc o stavu opotrebeni motoru! Vypovida to o spatnem spalovani v dusledku malyho prebytku vzduchu, tedy vysoky bohatosti ...typicky rozsypany karburatory skodovek-prohnuty vika karburatoru, u motorek rozhozeny podtlaky a vseobecne zadelany vzduchovy filtry ....kdyz motor bere olej, tak zacne kourit svetle, kdyz se tomu nalozi ....myslete si o me co chcete, ale pokud je to opravdu cernej oblacek, tak na 1000% procent to je akorat chyba bohatosti smesi, nebo zapalovani, svicek vzduchace. ...podle projevenych nazoru bych mel tim padem motor pred smrti, taky mi poustela cernej oblak pri prudkym pridani, nebo pri startu, po sestalovani je vse v pohode a spotreba oleje je do 3dcl/1000km, vyssi spotrebu ma i rok stara R6ka ! ...praskla hlava atd, to by hulilo jak jawa ....ta ma spotrebu lehce pod litr na 1000km a to uz je na 4T docela dost oleje, ale treba skoda 100 to ma psany jako nova a moje zdedena si to skoro vezme a vyloudi jen drobnej bilej oblacek pri proturovani
....to ze pri prebytku benzinu to hori sazema je proto, ze benzin ma pomerne kratky uhlikovy retezce, ktery se teplem snadno krakujou, ohori z nich vodiky a zbydou uhlikovy zbytky ze kterych se formujou saze ....zatimco pri nedokonalym spalovani oleje a nafty u atmosferickych motoru znaci svetly kour nespaleny uhlovodiky(rozdil proti sazim, bila barva proto, ze se jedna o kondenzovany pary kapalnych uhlovodiku), oleje a nektery frakce ropy hori az pri dostatecnym dodanym teple a mnozstvi vzduchu, takze dojde akorat k jejich rozstepeni krakovanim a leti do vejfuku, vubec nedojde k horeni .....jeste muze nastat pripad ze se motorka vytoci na maly zatizeni nekam k omezovaci, pak vypne zapalovani a motor bile taky zahuli a znaci to opet nespaleny uhlovodiky
zamerne nezminuju jeste koureni preplnovanejch naftaku, tam cernej kour ale taky nic nevypovida o stavu motoru, po prudkym pridani kouri nejnovekjsi motory umyslne, akorat to treba neni videt kvuli filtru pevnejch castic, protoze pri prebytkach vzduchu kolem 1, tedy skoro jak u benzinaku ten naftak ma nejvyssi ucinnost a vykon
...to ze to stale kouri i treba s jinejma karbcema je jednoduchy, ty akrburatory muzou bejt sestalovany na podtlaky, ale nemaj sestalovany volnobezny okruhy, ty totiz fungujou pri prechodu z castecnyho zatizeni na plny otevreni a pri rozhozeni se hrozne obohacuje smes ....jako pat mat doporucuji vyhledat nekoho s analyzatorem, treba znamyho na stanici emisni kontroly a tam promerit slozky splodin behem otacek, chtelo by to ale pro kazdy valec, na svodech by meli byt zatky na mereni

Napsal:
12.09.2009-10:59
od HABERA
Tak jest-li to kouří takhle tak je to vážné!!!![youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90&feature=related[/youtube]

Napsal:
12.09.2009-13:13
od Radimathor
Jindra to krásně rozvinul, pěkný příspěvek. Se mi líbí jak z mojí věty o svíčkách a bohatosti se to rozjede. Je to tak, prostě zkouknout svíčky, trysky dle tabulek, seřízení podtlaků a bohatosti směsi a .... výsledek by se měl dostavit

. Jo a spalování oleje by ten co jede vzadu cejtil, voní to jak jawka


Napsal:
12.09.2009-15:45
od Bartus

Napsal:
12.09.2009-18:58
od Anonymous
Bartus,myslim ze servis je to najjednoduchsie co by som snad mohla urobit,ale bohuzial nie vzdy su tam ti najpovolanejsi

a obcas to zvykne skoncit este horsie ako pred opravou-nieze by som nemala sikovnych kamaratov ale v tomto pripade ani oni nevedeli kde by mohla byt chyba tak preto mi bola odporucena tato stranka-kedze som baba nemam tolko skusenosi ako vy chalani-tak asi tak sikovne ruky mam len som jednoducho potrebovala poradit...tot vsjo

a som velmi vdacna vsetkym za kazdu odpoved a radu


Napsal:
12.09.2009-22:15
od Anonymous
Elo, první základ je vyndat svíčky. Všechny musí být stejné, stejně zbarvené a stejně opálené.Pokud je některá špatně, černá, bílá, prostě jiná, pamatuj si který to je válec.
Po svíčkách se potom postupuje dále. Takže první krok.

Napsal:
12.09.2009-22:18
od Anonymous
HABERA píše:Tak jest-li to kouří takhle tak je to vážné!!!![youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90&feature=related[/youtube]
Tohle je mazec

pred tejdnem to kdosi daval na Jawamanii

chudak strojvudce v zadni trojmasine

kam se na tohle hrabe parni lokomotiva

...jinak jsou to preplnovany 2T naftaky celkem 6x3000HP

Napsal:
12.09.2009-22:50
od Anonymous

Napsal:
25.09.2009-14:04
od Mara
100% to bud spatne spaluje , nebo tam jde moc smesi , namitky ze benzin nekouri jsou zcestne , skuste si schvalne nalejt na zem benzin a zapalit , uvidite ze z toho pujde cernej uhlikovej kour . Kdyz by to zralo olej , tak by to bylo cejtit a to uz asi i na volnobeh , kdyz by nekdo kdo alesnon jednou cejtil auto kery zere olej pricuchnul k vejfuku nastartovany motorky , tak to hned pozna .

Napsal:
25.09.2009-15:47
od Bic0
Mara píše:skuste si schvalne nalejt na zem benzin a zapalit , uvidite ze z toho pujde cernej uhlikovej kour
Toto u nas nedanvo skusali cigani lebo mali podozrenie ze maju v benzine vodu - skoncilo to popaleninami niekolkych ludi - tak bacha