Stránka 1 z 2

převodovka

PříspěvekNapsal: 06.06.2005-13:26
od Anonymous
na volnobeh se mi u XJcka ozyva neco pravdepodobne s prevodovky(takove klepani, jako by bylo neco vybehany), a pri zvyseni otacek se to ztraci, jinak kvalty jdou dobre
ozyva se to jak rikam pri malych otackach a jakmile se motor poradne zahreje a na volnobech jde vice otacek ozyva se to take ale mene patrneji

nevite nekdo v cem by mohl byt problem a co by tam mohlo byt vybehany?

diky

PříspěvekNapsal: 06.06.2005-16:23
od Mira XJ
Schválně - když zmáčkneš spojku,tak se to zklidní,že? No jestli myslíš toto,tak to nic nejní. To dělá 99% XJček. A já mám takový štěstí,že to jedno % se mě nějak vyhýbá. :D

PříspěvekNapsal: 06.06.2005-19:50
od Anonymous
Mám stejný problém a je to přesně tak jak píše Míra ,ptal jsem se v serv. YAMAHA je to vytahaný řetízek .(NE rozvodák)Někde kolem 40 000 Km prý běžná věc někdy i dřív.Zvýšil jsem trošku volnob.otáčky ale i tak je to rachot.Oprava dost nákladná. PS.Nejsem odborník ale pouze opakuju co mě řekl mechanik.Mám být v KLIDU!!

prevodovka

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-06:24
od Anonymous
diky za odpoved, nevis prosim te v jake castce se radove pohybuje oprava?, prece vymena nejakeho retizku nemuze byt zas tak draha, chtel bych to nejak resit, protoze to rachoceni mi vadi cim dal vice
slysel jsem taky ze by melo pomoci nalit do prevodovky hustší olej, pry by se to melo trochu zklidnit, ale tezko rici spis bych to resil vymenou toho retizku

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-07:36
od Mira XJ
Jedinej řetěz ,kterej tam kromě rozvoďáku je, je od startéru. No a ten na zmáčknutou spojku nemá vliv. Celej tento hluk je dán tím že se ne prázdno točí kola převodovky. tím žezmáčkneš spojku vlastně celou převovku odpojíš.

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-08:44
od Anonymous
ono kdyz zmacknu spojku tak se mi zda ze se to nepatrne ztlumi ale rachoti to i se zmacknutou spojkou i kdyz o trochu mene
ale jak tocim kolem 2 tis tak to prestane, proste jako by tam bylo vybehany neco co se toci a pak jak se to toci vice tak odstredivosti se to usadi

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-09:47
od OTIS
Přesně jak říká Mira XJ, mě to dělá a dělala mě to i Jawa 350. Já bych ale ten zvuk nenazval cvakání či rachot, ale spíš hučení (monotóní). A to mám v podstatě "zánovní" XJ takže vyběháním to asi těžko bude. Ale ty uvádíš přerušované zvuky tak to asi bude něco jiného
:?:

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-10:13
od Mira XJ
Cvakání - nebo jak to nazval Faudy - zvuk šicího stroje dělá ventilovej rozvod. Kdys kontroloval ventily? Může to trošku pomoct,ale většinou ne.Prostě je to vzducháč - ale zas to má duši,ne? :D
Zkoušel jsem laborovat s husším olejem - trošku to pomohlo.
V Yamaze mě servisák tvrdil,že mě to seřídí tak,že neuslyším vůůůbec nic.Jo - jde to - nastavíš ventilové vůle asi na polovic co doporučuje výrobce,krásně si podpálíš ventily a po pár tisíc km si buděš zabrušovat všechny ventilový sedla + měnit podpálený ventily. No - raději ať to cvaká.

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-10:29
od OTIS
Takové zvuky přece patří ke klasickému stroji :wink:
A nemá to zvuk jako šicí stroj, ale naopak šicí stroj se snaží napodobovat XJ :lol:

Sici stroj

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-12:59
od Anonymous
Sem nevymyslel ja, ale Tomas Seben. A nebo to bylo spontalni :o] Me to tam nejak rachta taky od miminka, po vymene oleje to pomuze. Taky jsem zaslechl, ze by to mohlo byt lozisko na spojkovym kosi...

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-14:32
od Mira XJ
To jsem si myslel taky,ale po rozdělání je vše OK. (Teda na jiným XJčku :lol: ) Tomáš měl stejný XJ jako mám já.Teda ještě než ho utopil,prodal a koupil fazera :shock: . Nevíš jestli ho ještě má?

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-19:16
od Anonymous
Jasný je to že když jsem ji koupil tak byla tichá samozřejmě v rámci možností vzducháče .V servisu pravděpodobně myslel ten řetízek na starter když tam jinej není a s tou spojkou jsem mu to taky ukazoval že se to zklidní. Mluvil přibližně o 7000 kč . Je to ale cena hozená od boku.Možná je všechno jinak.Nechci dělat nějaký fámy.

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-21:48
od Anonymous
Mira XJ píše:Jedinej řetěz ,kterej tam kromě rozvoďáku je, je od startéru. No a ten na zmáčknutou spojku nemá vliv. Celej tento hluk je dán tím že se ne prázdno točí kola převodovky. tím žezmáčkneš spojku vlastně celou převovku odpojíš.

Delam to nerad Miro, ale musim ti rict ze nemas pravdu, u XJ je retez mezi klikou a prevodovkou. Ten prevadi veskerou silu motoru. XJ ma 3 hridele v prevodovce.
Na 1. hrideli je pres volnobezku napojenej starter a alternator. 1. hridel pohani klikovka prez onen retez. Z teto hridele se sila prenasi pres spojku na predlohovy a hlavi hridel. Ale mas pravdu ze pokud by ten retez byl hlucnej tak zmacknuti spojky hlucnost nezmensi.

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-22:01
od Anonymous
Tak to jsem se blbě vyjádřil - ale oba myslíme stejnej řetěz :oops: .V motoru je jen rozvodovej řetěz a právě ten řetěz, o kterým se oba bavíme.

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-22:03
od Mira XJ
To jsem byl já. :roll:

PříspěvekNapsal: 07.06.2005-22:31
od Mira XJ
Ono totiž v dílenským manuálu od Haynese je tento řetěz značenej jako starter chain.Tož proto říkám,že řetěz od startéru. V jiný příručce je zas nazvanej HY-VO chain. Tak si vyber. :) Každopádně je to jak říkáš.Řetěz se točí když se točí motor a točí se i s vymáčknutou spojkou.Se startérem je "spojenej" skrze volnoběžku. A zbytek je přes spojku.
Nicméně na tomto řetězu je i napínák (tlačí na ten řetěz zespodu) silně pochybuju ,že by došlo k opotřebení natolik aby napínák už byl na hranici.

PříspěvekNapsal: 08.06.2005-15:38
od Anonymous
Tak na Kuňce při srazu to poslechnem ČÁGO!!!! :D

Retez

PříspěvekNapsal: 09.06.2005-08:08
od Faudy
Si myslim, ze ten retez je primarni prevod, nich wahr? Jinak s Tomasem jsem si psal na jare a Fazera furt mel, musim ho nekdy navstivit na tom Southsfolku, co si na stary kolena pordil :D

Rachtani

PříspěvekNapsal: 21.07.2005-13:06
od Anonymous
Faudy neni daleko od pravdy s tou spojkou. For je v tom, ze tam neni lozizko, ale 2 kluzna pouzdra, ktere se casem ojedou a na kosi vznikne mirna vule....no a potom to rachta.
Me to stvalo natolik, ze jsem to rozdelal, pouzdra vymlatil....a pak v Yamaze zjistil, ze se jako ND nedavaji a prodava se to jako cely spojkovy kos za 5500Kc:(
Cili mam kos z bouracky, a rachtajici motor. Kaslu na to, jezdit to bude vecne:)

PříspěvekNapsal: 14.03.2007-09:47
od Anonymous
Mám asi ten stejnej problém jakej je popsanej nahoře,mlátí mě s největší prvděpodobností ten řetěz.Má s tím někdo nějaký nový zkušenosti od dob téhle diskuze?Je tam nějakej napínák nebo tak něco čím se to dá došponovat anebo jediná možnost je výměna?Dík

PříspěvekNapsal: 14.03.2007-21:42
od Anonymous
to rachocení jak jsem psal(viz. můj příspěvek uplně nahoře) bylo způsobený jen nějakou povolenou matkou někde ve spojce na nějaký hřídeli tuším, borec co mi to spravoval to prý namázl nějakým teplotě odolným tmelem a dotáhl, prý tam bylo vše origo a ještě do toho nebylo hrabáno a to má nalítáno už kolem 50 tis. km, od té doby to na volnoběh běží bez rachocení
takže to může být v tvém případě klidně i ta povolená matice

PříspěvekNapsal: 15.03.2007-06:45
od Anonymous
No kéž by to bylo jen to.A měls kvůli tomu rozdělanej celej motor nebo to šlo z boku?Bojím se ale že to bude ten řetěz,máte někdo zkušenosti s jeho výměnou?

PříspěvekNapsal: 15.04.2007-21:33
od Anonymous
Taky mě tam na volnoběh něco řachtá, pry je to řetěz od altíku. Tam by určitě byla oprava drahá a nebo pracná, ježto se musí rozdělat celej motor. Dělám, že to neslyším. :smt026

PříspěvekNapsal: 17.04.2007-23:53
od kubik1
za studena mam celej motor tichej a jak se ohreje a tim zřídne i olej ,motor a prevodofka zacnou ruzne nahodne cvakat

PříspěvekNapsal: 25.04.2008-15:04
od DOS
Nemá někdo informaci o tom jak je to s tím napínákem primárního řetězu.
Tedy zda je, jak se to napíná atd. ??

PříspěvekNapsal: 11.08.2008-20:52
od Anonymous
jsem novým majitelem tak mám řadu dotazů.
Jak jsem četl "kvrdlání" na volnoběhu je asi normální.... no OK tedy :D

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-06:42
od lynx
Máš XJ z 92, což znamená +- 100t km. Na XJ to není zas tak moc, ale za předpokladu, že to před tebou neměl nějaký kutil, co laboroval např. s olejem. Tady je každá rada doslova drahá - buď se na to vykašli a počkej až se to bude projevovat mnohem víc a "nebezpečnějc" nebo to dej do servisu k někomu, komu můžeš skutečně důvěřovat, že z tebe nebude tahat jenom prachy.

primární řetěz

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-08:07
od kodl
na xj 900f vůbec není, tam jsou ozubený kola, jak je to na starejch 650, 750 nevím, řetěz je až u diversiona, taky mě borec nabízel 600s s touhle chorobou, řetěz origo yamaha cca 3500 kč, plus těsnění na skoro fšecko plus moc práce - totální rozborka a sborka motoru - takže jezdit asi dokud to neprobrousí kártry..... nakonec sem to raděj nekoupil

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-10:59
od Anonymous
BEGY píše:jsem novým majitelem tak mám řadu dotazů.
Jak jsem četl "kvrdlání" na volnoběhu je asi normální.... no OK tedy :D
ale trápí mě jiná věc. Na čtvrtý převodový stupeň je motor, tedy spíš asi převodovka dost hučí. Dělá to jen na tu čtyřku - co to může být??

kdyby byly špatný ložiska bude to hučet na všechny kvalty, nic mě nenapadá


tady na fishi http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh ... tion=19136
Pozice 18 je kolo 4 stupně a pozice druhého hřídele číslo 5 je společně pro 3 a 4 stupeň. Pokud by bylo špatné kolo pozice 5, bude dělat hluk i trojka. Pozice 18 má přechod něco podobného jako synchron s náběhem, který může dělat ten hluk, pokud to třeba někdy dostalo ránu přez zuby, ale taky může být i vada z výroby, vyosený kužel přechodu mezi 3 a 4. Každopádně bych to taky neřešil, pokud je to únosné

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-11:16
od Anonymous
no mě už to přijde trochu na hraně únosnosti :?

ale tak se snad uvidíme někdy na srázku že :twisted:

(bude letos ještě něco?)
PS: osobně jedu 30.8. na Drag Day Hoškovice. Kamarád tam dělá mechanika mistru český republiky ve sprintech, tak se chci podívat. Tuhle bestii chci konečně vidět v reálu: http://www.luckywasp.com/files/technika_koubitch.html