Stránka 1 z 2

rozvoďák

PříspěvekNapsal: 11.10.2010-14:28
od Anonymous
čau lidi po kolika 1000 se mění rozvoďák vím že to má být kolem 30000 ale přesně to nevím napište prosím dík.

xj

PříspěvekNapsal: 11.10.2010-14:29
od Anonymous
jo a mám XJ600 S diversion rv 2000 najeto 36000

PříspěvekNapsal: 11.10.2010-15:58
od OTIS
Asi nejlépe až na to bude řetěz zralý :wink: Někdo měnil ve 40, třeba já měnil v 60 a co popisoval Faudy tak 75 a pořád dobrý...

PříspěvekNapsal: 11.10.2010-17:23
od P.H.
Jednoduše to zjistíš podle napínáku, když ho vytáhneš tak uvidíš kolik záseku ještě zbývá.

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-06:19
od Zdeněk
P.H.---
Prosím upřesni to lépe, někde jsem tu četl, že napínák se nemá vytahovat, že pak tam nejde zpět.

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-13:44
od Jiri BN
Nejdříve je potřeba vědět jak to funguje a pak se teprve do toho pouštět.
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -3399.html

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-16:00
od P.H.
Nesmíš tolik číst . Jak by jsi chtěl měnit rozvody,když nemůžeš vytáhnout napínák. :lol: . Nezlob se, ale pokut nechápeš princip tak se do toho nepouštěj. [/list]

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-18:06
od Mira XJ
Ty taky moc nečti a přemýšlej.

Když vytáhneš napínák rozvodového řetězu tak se stane co?
A, nic
B,povolíš vodící lištu rozvodového řetězu

Další kontrolní otázka:Když povolíš rozvodový řetěz stane se co?
A, nic
B, může dojít k přeskočení rozvodového řetězu na klice

Kdy se může vymontovat napínák rozvodového řetězu?
A, kdykoliv
B, kdekoliv
C,jen pokud zároveň mohu a umím zkontrolovat časování ventilů

Při všech správných odpovědích jsi získal další zkušenost. :D

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-19:13
od P.H.
Já ten řetěz měnil :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-20:04
od Mira XJ
To je něco jiného. Kolega pravděpodobně myslel jak zkontrolovat opotřebení - bez rozborky. Takže resume - bezpečně to nejde.

PříspěvekNapsal: 12.10.2010-22:39
od Zdeněk
Nazdar , tak jsem ze sebe zas udělěl blba, ale díky za radu a ty obrázky.
Ale abych to uzavřel--- napínák vymontuje servisák při výměně řetězu. Asi.

Dotaz mimo toto téma: Mám v předu Conti-Go cca 3mm vzorku. Chtěl jsem měnit najaře, ale už 2x se mi stalo během týdne při brždění (normálním) (při asi 10a 20km/h) že se kolo seklo a kousek se sklouzlo. Včas jsem to povolil a srovnal, ale mám nyní obavu :smt119 :smt119 :smt119 :smt119 ze situace, kdy budu muset brzdit intenzivně. Je to sjetější gumou (starší?) nebo teplotama 0-5st??? Vím že v zimě gumy ztvrdnou a mají horší přilnavost, ale toto je fakt zhoršení přilnavosti o 100% a o držku. Jezdím každý den aji teď v -2. Nyní začínám brzdný manévr o 100metrů dřív než před měsícem.
Dík všem za info.

PříspěvekNapsal: 13.10.2010-10:10
od kaplos
Zdeňku, tvůj dotaz ohledně pneumatik opravdu patří jinam :D . Když použiju porovnání s auty, tak od cca 7°C níže se doporučuje používání zimních pneumatik. A rozdíl je především v použité směsí a dezénu pneumatiky. Takže jezdi opatrně, ať sezónu dokončíš bez šrámů 8) .

PříspěvekNapsal: 13.10.2010-20:56
od Zdeněk
Neboj jezdím opatrně a teď dokonce ještě opatrněji. S autogumama to vím, jen jsem se s takovým zhoršením přilnavosti nikdy nesetkal ani u motky ani u auta. Ahoj.

PříspěvekNapsal: 14.10.2010-16:09
od mistrhroch
Ahoj zdendo.
Taky jezdím ráno každý den na motce do práce(cca -1°C).Jezdím opatrně , ale nezaznamenal jsme takové zhoršení jako u tebe!
Jestli už náhodou nebudeš mít opravdu gumu na hraně!!! :cry:
Dávej bacha a přeji klidné dojetí sezóny!

PříspěvekNapsal: 14.10.2010-21:00
od Zdeněk
Jo asi to bude stářím gumy. Můj typ je tak 3-4-roky. Napíšu ježichovi pod stromek.

PříspěvekNapsal: 27.01.2011-16:26
od Anonymous
Mám XJ 900 z roku 1998, na tachometru 42 000 a kdo ví jaká je skutečnost. Mám dole kryt rozvodů a rozvoďák má docela vůli, prostě po stlačení mezi vačkama se prověsí a zůstane tak. Co je špatně? Předpokládám že rozvoďák je KO, nebo je chyba v napínáku? Ten jsme ještě nevyndávali.

PříspěvekNapsal: 27.01.2011-18:14
od Anonymous
Takže pro doplnění, napínák byl venku, vypadá naprosto funkčně a je cca jeden cm před krajním vysunutím, které je měřené na vymontovaném napínáku. Dál nejde domáčknout ani šroubovákem, (namontovanej) tak soudím, že je nadoraz a rozvoďák na výměnu.

PříspěvekNapsal: 27.01.2011-19:08
od Hynek
Když vyndáš napínák tak by měl mýt ještě 2-3 zoubky do uplného vysunutí .Pak už je potřeba vyměnit rozvodák.

PříspěvekNapsal: 27.01.2011-19:32
od Anonymous
2-3 zoubky? tak podle toho by ještě měl chvíli vydržet, ale to prověšení mezi vačkama se mi nezdá. Je to normální? Aby takhle blimbal???

PříspěvekNapsal: 27.01.2011-22:19
od Hynek
Pokud ho promačkneš mezi vačkama silou tak se zpátky nenapne ,takovou sílu napínák nemá ale při otáčení motorem řetěz dopne v pohodě.Vtom bych problém neviděl.Při vyndanym napínáku s motorem neotáčej aby ti řetěz nepřeskočil. :evil: :evil: :evil:

PříspěvekNapsal: 28.01.2011-16:45
od Anonymous
tak jsem na to koukal, napínák má sedm zoubků do krajní polohy. A ta vůle je mezi zoubkama. Zmáčknu řetěz, napínák couvne a zastaví se o zoubek, až se řetěz ještě drobet vytáhne, napínák ho o další zoubek dopne a vůle zmizí. Taková je má dedukce, když tak mě opravte. Jestli platí ty 2-3 zoubky do konce životnosti, tak ještě může majitelka na součastným rozvoďáku jezdit. Takže až majitelka dodá měrky, zkouknu ventilový vůle. To by neměl bejt problém.
Jak je už vám si došlo, motorka je mojí polovičky a já jen zneužívám její nick, když už mě pasovala do role údržbáře. A budu se ptát radši dvakrát na kde co, než ji na tom něco zmrvit, to bych měl po **** :D

PříspěvekNapsal: 30.01.2011-19:47
od zbynek
OT: Vítám Mladkovské! :smt006 (zbynek vulgo Nebzyk)

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 07.02.2012-00:01
od Vašek
Ahoj,
tak jsem po dlouhý době našel čas, chci se pustit do rozvodů, vyměnit rozvodovej retěz.
Chci se zeptat, kde ho koupit. Volal jsem do yamahy v Praze, kde prodávaj ND a řekli mi cenu cca 2300,-,
ale na motoretezy.cz je za cca 1800,-. Poradte, kde to kupujete vy.
Myslim, že mi tenkrat servisak říkal, ze yamaha nemá svoje origo řetězy, že tam dávaj DID.
Vůle ventilů byla seřízena cca 10 tisic nazpátek, takže předpokládam, že by měli být v pohodě, jen je přeměřim.
Poradně jsem si přečetl návod a prohlídl motor v rozstřelu a nemělo by to být nic těžkýho.
(btw. zajímavej katalog ND yamaha, kdyby někdo potřeboval).
Kolik můžu počítat, že to zabere času?
Jo a neznáte nějakej fígl, jak vyčistit žebrování válců z přední strany, pod svodama?
Mam to trochu vlhký od oleje a špíny. Zkoušel jsem to vapkou, ale nic moc..
Díky za každej tip, zatim to šmrdlam šroubovakem obaleným v hadru, ale skoro to nejde :)

A když čtu kdo tady přispívá, všichni jste z moravy nebo daleko. Je tu někdo z karlovarskýho nebo plzeňskýho kraje? :)

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 07.02.2012-08:45
od Radimathor

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 07.02.2012-08:56
od TOMMZ
Estli máš olej na žebrech, tak rovnou můžeš vyměnit těsnění viz. http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?t=963.

Ohledně rozebírání XJ doporučuju mrknout na videa http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?f=4&t=2511

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 14.02.2012-10:57
od Vašek
Ted jsem šel objednat rozvoďák na partsdepot.cz, volal jsem tam a rozvodový řetězy origo pro yamahu prodávaj snýtovaný. To je mi ale na nic.. Druhovýroba, nějakej morse, jsou rozpojený. Zajímalo by mě, kolik prodaj snýtovanej rozvoďáků. Předpokládam, že moc lidí kvůli výměně řetězu nepůlí motor.
Nicméně, máte někdo zkušenosti tim morse? Nerad bych koupil nějakej šmejd.. Dík

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 14.02.2012-11:45
od TOMMZ

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 14.02.2012-11:52
od OTIS
Morse jsou rozvoďáky od italské firmy Regina ( http://www.reginachain.it/eng/products/ ... orse.shtml ). Nevím za kolik ho má ten depot, ale mám zkušenost v origo dílech jsou mnohdy o dost dražší jak Yamaha. Tak než ho případně objednáš, pohledej i jinde. Např. http://www.motorkar.net/regina-prevody- ... 65519.html

Aj ČZ je dělá http://www.retezy.info/produkty/search. ... 2B%252792-

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 11.01.2013-09:31
od chroust
Zdravím, jsem tu novej, tak mne hned nekamenujte - chtel jsem se jen zeptat - je životne nutny při výměně rozvodáku měnit i napínák? A jak je to s ozubenýma kolama - ty jsou při výměně rozvodáku uz taky jety - kdyz se dá novej na stary kola nebude to mit tendenci preskocit?? Jinak pokud mate nejaky tip na nekoho dobryho na XJ v pardubickým kraji bych byl vdecen za kontakt... diky

Re: rozvoďák

PříspěvekNapsal: 11.01.2013-12:04
od TOMMZ
Taky nejsem expert na operace vnitřností motoru, ale řekl bych, že na výměnu kol je třeba komplet rozhodit motor, proto se mění jen rozvoďák a napínek je dobré vyměnit bo bývá opotřebený.