Stránka 1 z 1

Pár problémů

PříspěvekNapsal: 20.03.2012-10:10
od Joxa
Ahoj, mám 2 problémy se svým xjéčkem. První se týká motoru. Po nastartování začne motor cvakat, zvuk jakoby někdo klepal malým kladívkem o kovadlinu. Zvuk vychází ze předu od výfuků. Po ohřátí se zvuk nemění, možná se lehce zesílí. Klepání je závislé na otáčkách. Moje podezření ventil nebo rozvod, ale spíše ventil. A druhý problém. Pokud odpojím palivovou hadici z kohoutku, teče z něj, ať je v jakékoliv poloze. Čím to je způsobeno? Prasklá podtlaková membrána v kohoutku? A jeden zběžný dotaz. V nízkých otáčkách rachtající spojka, po zmáčknutí páčky se to trochu zklidní, ale úplný klid nastane, když zařadím a dostane se do záběru. Co jsem se dočetl, tak neřešit a jezdit. Díky moc za odpovědi.

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 20.03.2012-10:19
od mahomaho
kolik má tvoje moto najeto?

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 20.03.2012-10:30
od Radimathor
To klepání jsou - rozvody = vyměnit a rovnou udělat ventilové vůle
Ten palivový kohout mi to dělal taky - neřešil jsem to, nikde to nechcalo, startovalo to, jelo to

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 20.03.2012-10:37
od Joxa
Moto má na tachometru 48 tis. Podle tlouštky kotouče na krajích a uprostřed asi 55 tis. Měřil servisák. Rok výroby 93. Rozvod na výměnu ještě nebude, napínák je cca v polovině své délky takže by mělo stačit asi dopnout ne?

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 20.03.2012-11:16
od marfyVFR
Ahoj, co se týče spojky, stačí dotáhnout hnací ozubené kolo. http://www.yamaha-xj.net/viewtopic.php?f=4&t=22&p=28980&hilit=kovov%C3%A9+rachocen%C3%AD#p28980.
Nezaponeň na nové těsnění pod víko a očistit dosedací plochy.

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 20.03.2012-11:37
od Mira XJ
a na 100% novou zajišťovací podložku!

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 21.03.2012-11:23
od Joxa
Tak jsem se včera pokusil napnout ten rozvoďák a žádná změna. Víc napnout nešel. Po pořádném poslechnutí motoru vychází cvakaní z pravé strany motoru-při pohledu ze sedla-nejspíš z výfukových ventilů 3. nebo 4. válce. Takže musím seřídít vůle nejspíš. Když jsem se byl projet po příjezdu domů a zařazení neutrálu spadly volnoběžné otáčky na nějakých 400 a potom chcípnul. Nastartoval jsem s přidaným plynem a šel to ještě kousek projet, jestli náhodou nedochází benzín a moto tahala pořád stejně, žádné vynechávání, žádný projev nedostatku benzínu. Tak jsem dal zase neutrál a volnoběh už v pohodě. Tak nevím co to bylo.

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 21.03.2012-13:12
od Mira XJ
Hele trošku mě uniká pár drobností.
1, tu motorku jsi koupil teĎ?
2, těm 43tis ani 55tis. km doufám nevěříš.
3, co takto nejprve udělat základní servis a pak až řešit případné problémy.
Každá motorka by měla mít po koupi udělán základní servis :ventily,olej,filtry,vyčistit a seřídit karbece, vše namazat (ložiska v kyvce,krku řízení) jako výchozí bod ať se máš od čeho odrazit a víš "nulový" stav.

Věř že to vyřeší 80% problémů co jsi zde nadnesl.

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 21.03.2012-13:56
od Joxa
Vše co jsi napsal jsem udělal. Dokonce i vyměnil špatná ložiska v kolech. To cvakání se právě začalo ozývat z druhé strany motoru. Byly špatné vůle na výfukových ventilech 1. a 2. válce, které jsem doma s kámošem mechanikem seřídíl. A určitě jsou teď vůle dobré. Na žádné jiné podložky jsme nesahali, vyndávali jsme je pomocí přípravku. A to mě na tom zaráží. Proč začal cvakat ventil jiný? Olej, filtr, těsnění, všechno vyměněné. Karburátory byly seřízené v servisu, byl jsem u toho přítomen a podtlaky byly hodně rozhozene, po seštelování se projev motoru značně uklidnil. Směs je na 2 otáčkách podle manuálu. Vrtá mi v hlavě co způsobilo ten včerejší pokles volnoběhu. S tím ventilem mi nezbyde nic jiného než to zase otevřít a změřit vůle.

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 21.03.2012-18:47
od Mira XJ
u takto staré motorky můžou být steřelé a natržené gumy mezi karbecem a airboxem. - pod sponama. i to to může dělat.

Re: Pár problémů

PříspěvekNapsal: 21.03.2012-23:46
od Green
Ahoj. Moje Majda taky při volnoběhu vyluzuje zvuky co by odpovídaly tomu kolečku. Navíc při zmáčknutí spojky trochu pazvuky utlumí. Motorku jsem koupil na začátku loňské sezony od majitele co ji měl 10 let. Neřešil jsem to, sezonu odjezdila bezvadně. Navíc počítadla km a celkově tachometr jde jak se mu zrovna chce, a to na něm má navrtěno přes 80 tisíc. Napojil jsem digitál a jezdil, na babičku co má 20 let je to opravdu super nezmar. :) Nyní jsem v napětí zda ji po první zimě u mne natočím, když se říká jak se jim nechce.. :idea: