Stránka 1 z 1

seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 01.01.2013-17:48
od venca
Zdarec všichni. Mohl by mi někdo prosím objasnit jak nastavit směs na karburátorech? Mám xj 600 a 1994 sundal sem karbce a vyčistil ale nějak sem zapoměl že je musím znova nastavit jak byly jen bohužel si nepamatuji jak byly nastaveny. Z manuálu co sem si stáhl ( je bohužel anglicky a já anglicky neumim) jsem pochopil asik toto rv. 92-96 preset (přednastavený) znamená to že na všech karbcích štelovací šroubky dotáhnout na tvrdo? Jinak po dotahnutí motorka chytla na drc. Jen mě mate že všichni na fóru ,co sem četl, štelujou platí to jen pro vyší ročníky, nějak se mi to nezdá. Dik předem všem za odpověď

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 01.01.2013-20:17
od jirka4137
Dotáhnout nadoraz :D z lehka!Pro nastavení bohatosti směsi na mojí XJ r.86 udává výrobce otočit 2 a půl otáčky zpět.Základní nastavení.Na nověší XJ to bude podobné.Dál se seřizuje podle svíček případně je dobré napíchnout a změřit podtlaky a pak samo seřídit.Vnitřní válce bývají hůř chlazené proto nastavuji bohatost směsi bohatší tzn. nepovoluji o 2.5 otáčky ale pouze o dvě točky.Pokut jsi z Moravy a nespěcháš na to tak podtlaky ti klidně napíchnu na jaro atˇ máš kontrolu.

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 01.01.2013-21:17
od mirekm
Směs - směsi podle - kost - kosti ....... v názvu téma :smt009

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 01.01.2013-21:23
od jirka4137
mirekm píše:Směs - směsi podle - kost - kosti ....... v názvu téma :smt009

Směs je rodu ženského tak se v tom často chybuje.Myslím že důležitější než pravopis je podstata dotazu :wink: .

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 01.01.2013-21:53
od venca
Su z moravy kósek od olomóca. Ale teď vážně, problém je dlouhodobějšího rázu karbce sem čistil loni koncem sezóny nastavil na dvě točky dolu a nechal seřidit podtlaky a udělat ventily u mojemotorka.cz v olmouci bohužel to bylo na rychlo za dva dny sem měl na moto odjíždět na balaton tak to nějak odflákly málem sem neodjel. Na poslední chvíly sem jim musel ještě sám zhánět podložku pod vetily prej je problém ji sehnat (trvalo mi to asik hodinu yamaha lipník) když semsi jí byl vazvedávat asik hodinu před plánovaným odjezdem tak ještě neměla nádrž takže podle mě se na směs vys...y od té doby špatně chytá za studena (bohužel moc práce takže nebyl čas problém řešit s tím co mi to seřizoval). Teď když mám čas a náladu chci jí dát do kupy a ona chudinka nechce ani chytnout, po vyšroubování svíček ( podotýkám nových před sřízením cca 2000 km) mokré a černé jednoduchá ůvaha bohatá směs. Hledám manuál koknu a našel sem co jsem psal výš rv.92-96Pilot screw - preset (přednastaven). dotáhl se samozřejmě z jemna a motka chytla na drc, a teď babo raď

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 01.01.2013-22:01
od venca
jo ještě sorry za pravopys sem dysblp takže mi to nepříde ale snažim se jinak i tak sem maturu zvládl

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 02.01.2013-08:56
od jirka4137
:D Na to se vybodni já jsem do školy chodil taky jenom podle nálady a to ségra učí na střední a otec mluvil 4 jazyky.
Nastavil jsem základní nastavení ty 2 a půl otáčky ,motorka chytá supr.Konec sezony jsem skoro nedal protože začal protékat jeden karbec. Násl. výměna sedel jehel -jehel a seřízení hladin.Pak jsem trochu poladil podtlaky.(Mimochdem myslím že ti právě rozdrb. podtlaky.)Sezonu jsem dojezdil až na finiš ale 21.11. jsem byl ještě v Štemberku pro díly.Ještě tam asponˇ jednou musím pro kotouče a další zbytečnosti.Tak jak pojedu přes Olomoooc můžem dát pokec.Jirka4137@seznam.cz na motorkářích mám stejný nick a jsem tam častějc.

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 02.01.2013-09:43
od venca
asik to nebudu řešit a až dám motku dohromady (potrebuju dodělat ještě nějaky maličkosti ( tak ji dám znovu do servisu ať na to kouknou a pořádně seřídí) kamoš jezdi do PPmoto a je spokopjenej takže to zkusim tam a uvidime.

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 31.12.2015-13:54
od kristensenj
Na seřízení karbců a směsi je v první řadě potřeba vědět v jakém stavu ten motor je, takže minimálně svíčky vzducháč, tlaky ve válcích a ventilový vůle a nepoškozený gumový příruby. Pokud to je vše v cajku tak potom má smysl seřizovat karbce. Řeči o tom že to nejde "na ucho" a na barvu svíček jsou jen výmluvy těch co tomu nerozumí, protože kdo je odkojenej z učňáku na karburátorech ten si v poho s tímhle poradí. Před seřízením směsi je potřeba mít karbce vyčištěný a hlavně funkční, včetně hladiny paliva ! O tom se rozepisovat nebudu. Za ty roky se mě osvědčilo seřizovat směs společně s podtlakama, při nejmenším tam mít aspoň naházený budíky a sledovat zda se něco nemění. Pokud se vám stane že si šroub směsi zašroubujete a nevíte kde byl, nevěšet hlavu, jde to, je to někdy zdlouhavé, ale jde to a funguje to. Z lehoulinak všechny šrouby dotáhněte na dosed a když nevíte třeba ani základní nastavení uváděné výrobcem, tak je povolte o jednu otáčku všechny, to bude stačit. Mělo by to jít nastartovat, nechte to ohřát pokud by to chcípalo tak lehce přidat na dorazu volnoběhu aby to běželo cca 1000-1300. Až se to ohřeje tak začněte každej šroub směsi povolovat, vždy o čtvrt otáčky na všech karbcích a mrkněte na otáčky motoru, měly by lehce stoupat, takhle pokračujem po čtvrt otáčkách až do momentu kdy z nejvyšších otáček lehce klesnou, !vždy hejbejte s těma šroubama stejně! v momentě kdy vám nestoupnou ale klesnou, se vraťte zpět o čtvrt otáčky do bodu kdy byly nejvyšší, pro kontrolu se dá že pokud s každým pohnete o čtvrt otáčky vpřed nebo vzad měli by poklesnout, pokud karbce makaj tak jak maj dokáže toto ovlivnit i jeden karbec samotný. Tím by mělo být nastaveno vhodné směsi, kouknout na podtlaky, poskládat co je třeba, vyzkoušet jak jde za plynem, zda nemá díru, helmu na hlavu a provětrat to pár kilometrů, cca 30-50km s občasným vyhnáním do maximálních otáček, při tom opět sledovat jak plynule zrychluje a jak reaguje na plyn, zda nestřílí nebo se neděje něco nenormálního. Vrátím se, zajdu si na oběd počkám až to vychladne a vyházím svíce, měly by být všechny stejně zabarvené lehce do oranžova-cihlově, pokud jsou zcela nové tak to někdy trvá více KM než se obarvěj. Já na svém po tomto seřízení všechny šrouby směsi z této polohy dotahuji o cca 5-10 minut (rozuměj prostě podle hodinek :-D ) Tím jsme seřizováním u konce a měli by jsme se těšit pohodovému ježdění bez starostí. Nebráním se jiným názorům, klidně mě to okomentujte, rád se přiučím ;-)

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 18.07.2016-14:38
od nevo7
Čo dávate namiesto šróbov pri synchronizácii karburátorov? Podľa videi, musím hadice napichnúť na nejaké kolíky /ktoré nemám/ namiesto imbusových šróbov čo sú na kovových prírubach medzi motorom a karburátorom.
Zohnať niečo ako odvzdušňováky na brzdové strmene?

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 18.07.2016-17:31
od Koudy01
Bud si muzes koupit z ebay adaptery k Carbtune, ale chcou za ne pres 4 kila. Nekdo si je dela z trubicek, kdy na trubicku vyrizne zavit. Ja pouzivam toto: http://www.dum-motocyklu.cz/media/serizovaci-sroub-lanka-neprorezany-dum-motocyklu-type-p-8-2480.png

Re: seřízení směsy

PříspěvekNapsal: 20.07.2016-16:12
od nevo7
Díky, pozriem nejaké šróby s dierov, niečo sa bude dať zohnať aj v cyklo dieloch.