Stránka 1 z 1

rachot spojky

PříspěvekNapsal: 18.10.2005-19:31
od Anonymous
Zdravím ve spolek :) Mám otázečku na zkušený xjčkáře. Koupil jsem XJ 600 N rv 98 a přes mou všeobecnou nadšenost z koupi mě znervózňuje 1) rachot ze spojky (možná převodovky) a 2) trochu nezvykle silnější cvaknutí (a škubnutí) při zařazení jedničky.
Ad 1) Rachot (shruba srovnatelné intenzity jako je běžný chrastění ventilů na XJ) je znatelnej při neutrálu a při zmáčknutí spojky přestává. Jde o hlubokej vrčivej nepřetržitej zvuk, jako když otáčející kolečko v jednom místě o něco drhne

Nikdy jsem neměl ambice být mechanikem, takže jsem tím pověřil známýho. Ten mi řekl, že vše je v normě - že XJ je prostě takový "chrastítko". Chci se proto zeptat na vaše zkušenosti - jestli mi konkrétně tyto dvě vlastnosti můžete potvrdit, nebo vyvrátit, ať vím, jestli můžu bejt v klidu, nebo mám broučka dát do nemocnice...

Díky moc za každej postřeh a zkušenost :)

PříspěvekNapsal: 18.10.2005-20:13
od OTIS
Co se týká toho zvuku, mě to taky dělá. Se zvuky u XJ bych si nedělal starosti. Aspoň to není nějaké šustítko.
Už se to probíralo tady: viewtopic.php?t=22

PříspěvekNapsal: 18.10.2005-21:20
od TOMMZ
Zkus se sejít spolu s nějákým dalším XJéčkářem ať si můžeš poslechnout jak to chrastí jiným. Tady můžeš někoho najít třeba podle kraje: memberlistkraje.php?maparegion=12

XJ je chrastítko mě třeba dost hrozně chrastí spojka v závislosti na teplotě, ale chrastí si takhle už 20tkm a nějak se to nezhoršuje.

PříspěvekNapsal: 19.10.2005-05:47
od OTIS
Jo taky bych řekl, že ten zvuk je úměrný teplotě.

PříspěvekNapsal: 19.10.2005-14:02
od Anonymous
Zdravím a děkuju za uklidnění :) Co se týče řazení jedničky, nepozorujete někdo trochu hlasitější cvaknutí a tendence motorky trochu škubnout? Dělá mi to z neutrálu. Další rychosti jsou ok a při podřazování z 2 na 1 to taky nedělá..

PříspěvekNapsal: 19.10.2005-15:03
od TOMMZ
Asi moc zkušeností s motorkama nemáš, co? Z neutrálu na jedna je běžný cuknutí a větší rána než na ostatní rychlosti.

Vykoumal jsem, že nejlíp se řadí při 5500 ot/min (ne z neutralu na 1. stupeň!).

PříspěvekNapsal: 19.10.2005-15:33
od Anonymous
Je pravdou, že tohle je moje první silná motorka....doteď jsem jezdil na 250 a tam to bylo ok...Ale i tak mi to ve srovnání s ostatníma 600, co jsem při koupi minul, přišlo znatelně silnější...Tak nevím, jestli se na to zaměřit, nebo to považovat za další z charakteristickecjh vlastností XJ :)

PříspěvekNapsal: 20.10.2005-05:55
od Anonymous
Nech to bejt a jezdi! :wink: Letos už toho asi moc nenajezdíš a na jaře bude sraz Xj, tak tam přijeď a můžeš si poslechnout ostatní... :smt023

Re: rachot spojky

PříspěvekNapsal: 16.01.2006-07:53
od Bartus
Přátelé zdravím,
měl bych jedno upozornění ohledně chrastící spojky. Taky mi se zdálo že mi motor chrastí víc než je zdrávo. Všichni mi říkali že XJ už takové je, ale po té co jsem to porovnal s jiným XJ tak jsem zjistil že se nemýlím. Nakonec mi v servisu zjistili vychozené ložisko na spojkovém koši. Chtělo by to opravdu porovnat a já bych to nepodceňoval.
S pozdravem Bartus :roll:

PříspěvekNapsal: 16.01.2006-14:14
od Anonymous
Bartus: ...neni tam lozisko, nybrz 2 kluzna pouzdra ( XJ600S, r.v. 98 ). Rekli Ti take, jaka vule na nich byla ?
Ja delat v servise, take ti prodam novy dil..:)

Ad cukani jednocky.....pokud Ti nevadi riskovat spaleni vinuti starteru, zarad za jedna, zmackni brzdu a nastartuj. Pak dej neutral, v klidu zarad znovu ( ted uz bez razu) a v klidu odjed. Doporucuju pouze v pripade, ze masina stala pres noc, pokud stoji dele, je to fakt pak docela zaber pro ten starter....

PříspěvekNapsal: 16.01.2006-16:01
od Bartus
Stepo píše:Bartus: ...neni tam lozisko, nybrz 2 kluzna pouzdra ( XJ600S, r.v. 98 ). Rekli Ti take, jaka vule na nich byla ?
Ja delat v servise, take ti prodam novy dil..:)

Ad cukani jednocky.....pokud Ti nevadi riskovat spaleni vinuti starteru, zarad za jedna, zmackni brzdu a nastartuj. Pak dej neutral, v klidu zarad znovu ( ted uz bez razu) a v klidu odjed. Doporucuju pouze v pripade, ze masina stala pres noc, pokud stoji dele, je to fakt pak docela zaber pro ten starter....

Máš pravdu, jsem tele. Blbě jsem to popsal. Jako strojař se hrozně stydím :oops: Bohužel tu vůli nevím. Jinak to mám právě v servisu a mění mi je tam. Jak si pro to pojedu tak tu vůli se pokusím zjistit.

PříspěvekNapsal: 21.01.2006-23:49
od Anonymous
Bartus:...neomlouvej se, neni za co. Spise me zajimalo, jak to opravuji. Kdyz jsem je mel venku, jsou lisovane nejmene ze 2 kovu...tusim bronz a jeste neco ( ja pro zmenu strojar nejsem:) ). Jelikoz se to jako ND sehnat neda bez spojkoveho kose, hadam, ze si to nechavas delat na zakazku. Muzes pak hodit info, z jakeho to mas matrose ? Jak dlouho to vydrzi, asi zjistis az casem...
Opravdu me to docela zajima....a hadam tady nebudu sam.

PříspěvekNapsal: 22.01.2006-12:04
od Bartus
Tak máš pravdu že se to samostatně sehnat nedá. Yamaha to dodává jenom celé i se spojkovým košem. Servisuju to v Hondě v Ostravě ( zajišťují tady i opravy pro Yamahu :) ) a pro ně to vyrábí nějaká firma na zakázku. Pokusím se potom od nich zjistit bližší informace. V servisu mě ujišťovali, že to nebude drahé a vydrží to, tak jsem zvědav. Ten rachot už byl dost silný, takže uvidím jak to bude po výměně. Prohlídnul se už celý motor a nic jiného by to už být nemělo.

PříspěvekNapsal: 23.01.2006-03:39
od Anonymous
A jeee....Honda Ostrava. Dalsi slova netreba...moc dobre to tam znam...bohuzel..:( Kdysi mne "opravovali" NSR-ko...no...nebudu to protahovat...neopravili nic, jen vymenovali, a dohromady jsem si to daval sam az doma ( a to si vzali 21000 za dily a praci ).
Nic ve zlem, ale tam bych si motorku rozhodne na opravu nedal.

PříspěvekNapsal: 23.01.2006-08:13
od Bartus
Stepo píše:A jeee....Honda Ostrava. Dalsi slova netreba...moc dobre to tam znam...bohuzel..:( Kdysi mne "opravovali" NSR-ko...no...nebudu to protahovat...neopravili nic, jen vymenovali, a dohromady jsem si to daval sam az doma ( a to si vzali 21000 za dily a praci ).
Nic ve zlem, ale tam bych si motorku rozhodne na opravu nedal.

No já s nima zlé zkušenosti nemám, možná se tam vyměnilo vedení :D

PříspěvekNapsal: 31.01.2006-11:16
od Bartus
Tak už mám tu spojku opravenou a musím říct že jsem ten motor ani nepoznal. Tak tiché to moje XJ nebylo snad nikdy. Bohužel se mi nepodařilo zjistit výrobce a ten materiál jsem si samo nezapsal a hned zapoměl :oops: A co se týče ceny a provedení tak jsem nadmíru spokojen ( dokonce mi motorku zdarma odvezli domů 8) ). Asi se tam opravdu něco změnilo :D
Jinak se pokusím zjistit toho výrobce a bližší info, budu se tam ještě stavovat.

PříspěvekNapsal: 20.02.2006-09:40
od Anonymous
Toz jaka, uz jsi tam byl Bartusi?..:)
Stale me to zajima..:o)

PříspěvekNapsal: 21.02.2006-07:52
od Bartus
Stepo píše:Toz jaka, uz jsi tam byl Bartusi?..:)
Stale me to zajima..:o)

Zdravím, byl jsem tam, ale ten technik co mi to opravoval tam zrovna nebyl, takže jsem nezjistil vůbec nic. Ani kdo to dělal. :( Řekli mi jen že ten koš byl strašně volný, dalo se to poznat když jsi s tim pohnul rukou. Vic jsem se nedozvěděl. :roll:

PříspěvekNapsal: 01.03.2006-15:23
od Anonymous
Zdravím ! A díky za velmi užitečnej příspěvek :) Bohužel pro mě je strojařijna úplně mimo sluneční sosustavu :) Motorku mi servisuje jeden místní servis a do Ostravy to mám pomalu jak ke Strojařině :)... Místní fachmani mi řekli, že se s tím mám smířit, ale mě ten zvuk pořád připadá dost hlasitej...Ten vysoustruhovanej díl bych si od nich už nějak z Ostravy obstaral, pokud by byl problém v něm, ale rád bych, aby mi tady v servisu potvrdili, že je ten problém v tom...jenže nevím, jak to identifikovat...vyrozuměl jsem, že to je něco jako ložisko, ale protože ložisko tam není, není to ložisko :) Jak to pls pojmenovat tak, abych to byl v servisu schopen jednoznačně identifikovat? Rád bych se totiž vyhnul takovýmu tomu obecnýmu podívejte se na to, páč v tu ránu bych měl na faktuře kompletní rozbor spojky a převodovky stroboskopem přes výfuk :) A kolik tě ten díl stál prosím? Díky, Tom

PříspěvekNapsal: 01.03.2006-16:18
od Bartus
Zdravím, jsou tam 2 kluzná pouzdra, můžeš je najít v katalogu náhr. dílů. Viděl jsem ho někde na netu. Jinak jsem za oba platil 600kč. A celkově ( seřízení ventilů + výměna oleje a filtru + oprava spojky ) 2700kč, což je celkem přijatelná suma :roll: a to mi zadarmo odvezli ještě motorku domů :smt038 .

PříspěvekNapsal: 01.03.2006-16:23
od TOMMZ
Možná to bude vidět tu-> _jine/technika//mikro.zip

PříspěvekNapsal: 31.03.2006-10:01
od Anonymous
Mě to taky rachotilo pod spojkou a byl to vychozený náhon na olejové čerpadlo,to uchycení toho ozubeného kolečka je tam takové vachrlaté a brzi se omačká.Nejvíc to rachotilo při volnoběhu,při jizdě se to utišilo.
Mě to kolečko stou hřídelkou vyšlo na cca 1000 Kč (jen materiál). Oprava pak asi na 2500,ale dělalo se tam toho víc,tak nevím na kolik by to vyšlo.

PříspěvekNapsal: 05.04.2006-09:11
od Anonymous
to Hekto, poznal jsi to nahodou pri rozebirani motoru, ze mas vypadlej ten nahon na olejovou pumpu, nebo te k tomu neco vedlo? Ja mam XJ 600 rv 90 a tak nejak tam chrasti vsechno,ted co sem tam dal motul 5100 tak se vsechno utisilo a ma to peknej chod. KDyz ti nefunguje ta pumpa, tak se ti to zadre?Protoze to nemaze?JInak kde bydlis ve Zline?JA sem tady na skole... 8)

PříspěvekNapsal: 05.04.2006-11:08
od Anonymous
Dal jsem to do servisu kvůli tomu že tam něco rachotilo kolem spojky a to celkem dost.Rozebrali to a zjistili že je tam vychozené uložení toho ozubeného kolečka na hřídeli toho náhonu.Je to tam celkem na prd vyřešené.V podstatě by to vypadnot nemělo,je tam segrovka a v podstatě to nemá kam vypadnout,není tam místo.
Když by to náhodou vypadlo tak to přestane mazat,protože to přestane čerpat olej.Na kontrolce to nepoznáš,ta hlídá jen výšku hladiny oleje ve vaně.
Jedině to zjistíš,když se podíváš na okýnko oleje,po nastartování by se mělo vyprázdnit.
Taky to může být spojkový koš.
Bydlím ve Zlíně na letné,tak se klidně někdy stav až budeš mít čas.Mám k tomu i nějaké materiály co by tě mohli zajímat.

puzdra

PříspěvekNapsal: 15.08.2006-14:45
od Anonymous
tie kluzná pouzdra mi tiez lamu hlavu neviem kde ich zohnat ? :roll:
toto je to puzdro uz som to mal rozobrane ale teraz ked je sezona hadam nebudem hladat kde mi to vyrobia lebo kupit sa to v yamaha neda iba kôs a ten je 9700SK
album_showpage.php?pic_id=851[img]

ak niekto viete ako na to tak mi prosim pomôzte ked som to meral tak rozdiel je na priemere asi 0,2 mm takze si myslim ze to urcite je toto nechapem preco tam nedali ako u vsetkych moto ihlickove lozisko :cry: :x
dik za radu

PříspěvekNapsal: 28.03.2010-00:33
od PavelRce
Mrkni také sem: viewtopic.php?t=1988