Stránka 1 z 1

Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 03.03.2015-21:44
od famfulin76
Ahoj. Mohli byste mi doporučit někoho, kdo umí seřídit karburátory? Jde mi o snížení spotřeby. Po pátrání na motorkářích.cz i osobním zjištuju, že to nebude taková prdel, sehnat někoho, kdo dokáže karbce seřídit. Synchro mi nabízí spousta lidí, ale v něm problém nevidím... Dík.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 04.03.2015-07:37
od mimo
Šumperk- JIndra Urbánek ten to umí :)

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 04.03.2015-18:07
od DickSz
U nás pan Krajcar, ale taky v Olomouci PPT moto. Přijedou si pro motorku, pokud je nepojízdná.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 04.03.2015-18:33
od famfulin76
Díky chlapi. Urbánka jsem našel, ale Krajcara teda nee... Nemůžeš mi napsat něco víc? Co je u vás? Pracuje v nějakým servisu? Nebo třeba tlf..?

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 01.06.2015-10:41
od Koudy01
Mímo, mirekm, mahomaho a další, co sedláte nebo ste sedlali devítku, kolik vám to žere /žralo?
Pán co zakládal tohle téma totiž stále řeší spotřebu. Jezdí mu to ve dvou za cca 8l a rád by to trochu stáhl.
Někteří trvdí, že s tím jezdí i za 5,5.
Jak ste na tom vy? :)

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 01.06.2015-14:10
od mimo
To je různý, když za to tahám tak ujedu 200 km když to šetřím tak 380 km a jednou i 420 km . Základ je seřízený karbce a lehká ruka žádný brzdění :) a taky jak jsi naložen , jak na tom sedíš, jestli jedeš po dálnici nebo po okreskách jestli fouká proti vítr.... Spotřebu neřeš a jezdi. 8)

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 01.06.2015-19:31
od Michal
Přidávám se k "někteří" za 5,5 no problem. Spotřeba kolem 8 značí, že je něco blbě, to mi nepápla ani když jsem jel trochu rychlejš :D

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 17.06.2015-20:46
od famfulin76
Ahoj. Tak mám pokračování své odysey se spotřebou u xj900. Ptal jsem se v několika servisech, zda s tím něco dělat a nejčastější (spíš jediná) odpověď byla, že pokud motorka nemá jiný příznaky, tak ať se na to vyprdnu a jezdím. Až jsem narazil na jeden servis, jehož majitel mi potvrdil, že taková spotřeba je mimo a že má zkušenost, že po vyčištění a seřízení karbců spotřeba jistě klesne někam k 5,5l. Zkrátím to-za vyčištění a seřízení jsem zaplatil pět a půl tisíce a...motorka jede na tři válce. Servisman se zaklíná tím, že mi o možných komplikacích řekl (což je pravda), že se nějaká skrytá usazenina může uvolnit a ucpat něco v karburátoru. Jen podotýkám, že před čištěním jela motka absolutně perfektně, necukala, nestřílela, startovala perfektně za tepla i studena, táhla ve všech otáčkách-jen žrala. Po utracených 5,5 kKč jede na tři válce a reakce servisu je, že mě na to upozornil a že bude třeba čistit znovu. Končím sloh... Je to na reklamaci?

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 17.06.2015-22:08
od mirekm
Ty woe, co to je za servis?! Takhle bych se teda chtěl živit :roll: . Když něco čistím, tak to kulva musí být vyčištěný. Co by se tam pak uvolnilo?! Jasně, že je to na reklamaci. Je to sice blbá práce, všechno to rozebrat, vyčistit a profouknou, ale musí to fungovat.
8 l/100 je moc, pokud teda nemáš cestovní průměr 160km/hod a značí, že je někde problém. Ucpaný vzduchový filtr(předpokládám že ti ho vyměnili), bohatá směs- velké trysky, vysoká hladina paliva v karburátoru, špatně nastavený šroub bohatosti směsi. Příliš bohatou směs poznáš na svíčkách, byly by matně černý-saze. Správně mají být slabě okrový-cihlový a všechny stejný. pokud je vše OK, dá se jezdit 5-6 l/100, přičemž těch 6l/100 mám jen při rychlejším přesunu po dálnici. Po normální cestovní rychlosti +-90 a delší trase jsem na 5/100. Kochačka po horách je za 4,5.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 18.06.2015-09:29
od Koudy01
Cau, mozna bych ti mohl domluvit vycisteni toho jednoho karbanatku ultrazvukem, ci jak se tomu nadava....zadarmo nebo za malo. Musel bych se poptat. Mam?

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 18.06.2015-13:37
od Michal
Zveřejni ten servis, ať se mu můžeme vyhnout. Se vsadím, že to servishovado to fláklo do vany bez demontáže.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 18.06.2015-16:29
od famfulin76
Ahoj, ahoj. Mám tohle vlákno i na motorkářích a dal jsem servisu možnost se k celýmu vyjádřit a k reklamaci se nějak postavit, tak se zveřejněním ještě počkám. Chybu může udělat každej, že jo..?

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 18.06.2015-16:34
od famfulin76
mirekm píše:Ty woe, co to je za servis?! Takhle bych se teda chtěl živit :roll: . Když něco čistím, tak to kulva musí být vyčištěný. Co by se tam pak uvolnilo?! Jasně, že je to na reklamaci. Je to sice blbá práce, všechno to rozebrat, vyčistit a profouknou, ale musí to fungovat.
8 l/100 je moc, pokud teda nemáš cestovní průměr 160km/hod a značí, že je někde problém. Ucpaný vzduchový filtr(předpokládám že ti ho vyměnili), bohatá směs- velké trysky, vysoká hladina paliva v karburátoru, špatně nastavený šroub bohatosti směsi. Příliš bohatou směs poznáš na svíčkách, byly by matně černý-saze. Správně mají být slabě okrový-cihlový a všechny stejný. pokud je vše OK, dá se jezdit 5-6 l/100, přičemž těch 6l/100 mám jen při rychlejším přesunu po dálnici. Po normální cestovní rychlosti +-90 a delší trase jsem na 5/100. Kochačka po horách je za 4,5.

Vzducháč jsem měnil jako první a nic, svíčky byly s úsadami a sazemi, takže asi bohatý. Jen nevím, jestli by motorka při bohaté směsi takhle v pohodě jela a neměla nějaký sekundární projevy... Ten servisák byl první, který mi řekl, že spotřeba určo po jeho zásahu klesne. No, zatím klesl počet válců...

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 18.06.2015-19:16
od famfulin76
Koudy01 píše:Cau, mozna bych ti mohl domluvit vycisteni toho jednoho karbanatku ultrazvukem, ci jak se tomu nadava....zadarmo nebo za malo. Musel bych se poptat. Mam?
Zdarec! To bys byl hodnej. Jen, jestli to ten onen umí i rozhodit a pak složit a seřídit... Víš, že já to neudělám.. :oops:

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 19.06.2015-17:42
od Koudy01
Rozdelat, slozit a nakroutit tam zakladni nastaveni umim ja...pokud nebudes vedet co s tim, nejak to dovez (vem s sebou ten svicak) a neco s tim udelame :)

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 22.06.2015-16:59
od famfulin76
mirekm píše:Ty woe, co to je za servis?! Takhle bych se teda chtěl živit :roll: . Když něco čistím, tak to kulva musí být vyčištěný. Co by se tam pak uvolnilo?! Jasně, že je to na reklamaci. Je to sice blbá práce, všechno to rozebrat, vyčistit a profouknou, ale musí to fungovat.
8 l/100 je moc, pokud teda nemáš cestovní průměr 160km/hod a značí, že je někde problém. Ucpaný vzduchový filtr(předpokládám že ti ho vyměnili), bohatá směs- velké trysky, vysoká hladina paliva v karburátoru, špatně nastavený šroub bohatosti směsi. Příliš bohatou směs poznáš na svíčkách, byly by matně černý-saze. Správně mají být slabě okrový-cihlový a všechny stejný. pokud je vše OK, dá se jezdit 5-6 l/100, přičemž těch 6l/100 mám jen při rychlejším přesunu po dálnici. Po normální cestovní rychlosti +-90 a delší trase jsem na 5/100. Kochačka po horách je za 4,5.
Ty jo, tak dostat se na takovouhle spotřebu by bylo super... Servis jsem poslal do háje, ještěže mám tady Koudyho.. :D

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 30.06.2015-10:39
od Koudy01

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 30.06.2015-13:14
od kodl
Takže verdikt: dávals nový jehlový ventily a seřídil hladiny? A ty kusy okroužků byly ve všech možnejch tryskách, je tak? Já tohle absolvoval akorát u 2ks dvojitejch weberu do auta, ty původní gumičky jistě nemohly těsnit, u motorky sem tohle naštěstí ještě neřešil.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 30.06.2015-14:46
od Koudy01
Nemenil sem nic. Ten jeden karbec byl jenom blbe slozene (dratek ventilku byl pod jazyckem plovaku). Asi nepozornost - stane se.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 31.12.2015-14:07
od kristensenj
V jiném tématu jsem popsal "domácí" seřízení karbců, co se týče té spotřeby tak najeto 70tis dle tacho a vždy s jednoroční předsezoní údržbou se pohybuju se spotřebou 5,4-5,8 v rychlostech 100-120 při plném naložení tří kufrů a drahé polovičky za sebou. Pokud se nechám uchlácholit dálničním cestovním tempem 140-160 tak jsem většinou v rozmezí 5,8-6,4 při plným naložení, většinou podle větru :-D A pokud jedu sám a jedu jak rapl tak nejvíc jsem se vyhoupnul až na 7,2 ale to už je opravdu střelba skoro až někdy bych řekl za hranicema stroje a v kopcovitém zatáčkovitém profilu tratě :-D :-D :-D Za ty roky a kilometry mám taky dosti vyčíhnutý jak spotřebu ovlivňuje řazení a rozjezdy pro hvězdy, ta devítka zvládne v poho 60na 5ku po rovině naložená, takže konec obce otočím s plynem jen tak aby se to rozjíždělo, eventuálně max polechtat čtyřku když vám někdo líže prdel a jsem na těch cca 5,5 ale jakmile z každý světelný nadlehčuju kolo, jezdím po městě na trojku a z každýho výjezdu z obce startuju z trojky nebo i někdy z dvojky a každý přejíždění náklaďáku jsem taky na trojce tak jsem rázem spotřebou kolem 6,5 a víc. Jinak k tomu servisu, bych si přerazil ruce kdyby mě někdo dovezl motorku která relativně funguje a ode mě by odjížděl s tím že to jede na tři hrnky a vymýšlel bych si pohádky že s tím se musí počítat že to "nevyjde" :-D Tak spotřebě zdar :smt006

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 17.01.2016-22:14
od Koudy01
Robine, jeste by se mohlo zkusit zkontrolovat toto:
7229
Nevim, jake a jestli vubec nejake vliv to ma na spotrebu (ale jestli to nejak upravuje predstih, tak by snad mozna aji mohlo), ale po tom vsem, co se na te motorce uz udelalo a bez vysledku, by se to vyzkouset mohlo. A je to na pet minut.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 18.01.2016-09:01
od famfulin76
Ahoj. Jo, to by šlo! Ani to nevypadá tak složitě... Dík ta tip :smt038

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 24.01.2016-22:47
od jirka4137
Ty jooo dlouho jsem tady asi neprobíral foorum. 5 a půl hadru za vyčištění karbeců. Tak takto bych si chtěl vydělávat. No ale máš tam Koudyho. Na mém Xjéčku jsem do toho vlomil jenom jehlové ventily a něco za budíky na podtlaky. Seřídit bohatost snad nebude pro Koudyho problém. Ultrazvuky mám po ruce hned dva. Jeden v práci druhý kámoš 5 minut cesty. Kdyby něco neklaplo jsem na drátě.

Re: Seřízení karburátorů xj 600

PříspěvekNapsal: 19.08.2016-12:59
od nevo7
Týka sa to XJ600 a synchro karburátorov.

Ide o hadičku z palivového kohúta do prvého karburátoru /buď na PRI, alebo asi na podtlak cucania benzínu do hadičky, čo ide do pal. filtra/. Ak to synchronizujem, asi musí byť napojená. Lebo je krátka, nádrž dám bokom a je odpojená, ale keď som ju pripchal, tak sa zvyšovali otáčky. Má to byť stále napojené /pri synchro/, ako za jazdy?

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 19.08.2016-15:13
od Koudy01
Ja tu hadicku pri synchronizaci ucpavam, protoze pokud je zapojena v kohoutku, je vlastne taky ucpana....Hadicka slouzi k otevirani kohoutku. V kohoutku je membrana a kdyz motor nebezi, benzin netece. Jak se roztoci, diky podtlaku privedenyho touto hadickou se membrana pricucne a kohout otevre.

e: Znovu sem si precetl dotaz tak jeste jinak. Pokud pri synchronizaci beres benzin z nadrze, akorat ji mas bokem, mela by ta hadicka byt pripojena a kohout normalne na ON. Ja pouzivam jinou nadrzku, tak hadicku ucpavam.

Re: Seřízení karburátorů xj 900

PříspěvekNapsal: 19.08.2016-15:32
od nevo7
OK. Lebo už som skúšal to zosynchronizovať a strašne to bolo rozladené /až sa mi nezdalo/. Takže som to nejak nedokončil. A mal som pocit, že benzínu v nádrži je, ale čerpadlo išlo /asi kvôli tej odpojenej hadičke/. Na budúce tam dám nejakú dlhšiu na prepojenie /nádrž mám nahodenú, len vytočenú, aby nezavadzala karburátorom/.