Stránka 1 z 1

výměna plynového lanka

PříspěvekNapsal: 02.03.2006-07:36
od Mira XJ
Tak napodzim při projížďce se svým bývalím XJ začal mírně zadrhávat plyn. Teď jsem se dal na výměnu. Koupil jsem origo - přece jen mít někde problémy 1000km od ČR mě za to nestojí. Prodává se pouze obě lanka jako jeden kus - cena je relativně mastná 1210kč s DPH. Říkám relativně,protože origo vydržel 42 000km.

Po rozebrání jsem zjistil,že "vracecí" lanko je vyklouznutý ze žlábku. Lanko šlo v bowdenu uplně volně,ale po vrácení do žlábku se nevracelo a opět vyklouzlo - někde uvnitř bowdenu zadrhávalo. Po výměně lanek vše OK.
Doporučuju lanka občas dobře prolít motorovým olejem. Konce lanek co koukají ven pak odmastit a prošplíchnout mazadlem na řetěz.

U spojkového lanka to platí dvojnásob.

Poznámka: Při výměně lanek musí dolů nádrž + airbox.

Re: výměna plynového lanka

PříspěvekNapsal: 02.03.2006-08:10
od Bartus
Jenom pro doplnění, spojkové lanko ( originál objednaný přímo u místního zástupce Yamaha ) stojí nějakých 850kč.
PS. jednou na vyjíždce se mi přetrhlo spojkové lanko, než mi ho dovezli v Yamaze ( trvá to 7 dnů ) postačilo mi lanko z kola + drobnější úprava. Tohle ale děti doma nezkoušejte :lol: byla to jen nouzovka. Jinak kolega na R1 použil na spojku lanko z Babety :smt005. Jak je uvedeno výše mazat, mazat a kontrolovat :smt018

PříspěvekNapsal: 02.03.2006-08:12
od OTIS
Já mám tu sadu lanek na nouzovou opravu, nevíš zda je reálná výměna bez demontáže airboxu či nádrže pokud měním jen lanko bez bowdenu? Myslím si, že z trochou úsilí by to mohlo jít.
Jinak lanka mažu silkalem.


Obrázek

PříspěvekNapsal: 02.03.2006-08:17
od Bartus
Tak tuhle sadu se chystám si koupit taky. Jinak jak jsem měnil to spojkové ( nemyslím teď originál, ten jsem samo měnil i s bowdenem ), tak jsem ho jen navlíknul do bowdenu, nic jsem nedemontoval. Řek bych že to půjde i u plynového. Lanko pěkně vjede do bowdenu, nejsou tam žádné velké ohyby.

PříspěvekNapsal: 02.03.2006-09:17
od Mira XJ
Výměna lanka bez sundání airboxu asi možná nebude. Dá se tam dostat jen z vrchu a to ještě docela blbě. Navíc abys dostal ten váleček do uchytu,tak musíš pootočit s tím celým mechanismem -(jako bys přidal plyn) Jinak do tam nedostaneš.
Asi to tak mají udělaná schyválně ,aby lanko nemohlo vypadnout.
Ten airbox není žádná katastrofa. Na nádrž potřebuješ klíč 8 a 12 a na airbox křížovej šroubovák + klíč č. 10. Toto všechno bys měl mít v origo nářadí, takže pohoda.

Lanko spojky....

PříspěvekNapsal: 02.04.2006-20:39
od Anonymous
Jednu dobu jsem jezdival na lanko stare dobre Jawy 350....zivotnost cca 4-5000km....
Pak jsem se konecne nastval a dal tam origo. Od te doby pohoda.....ale to Jawacke vozim stale s sebou....
....jako nouzovka se da pouzit i cyklo lanko...ale vydrz velice, velice mala..:)