Stránka 1 z 1

Divné hrkotání řidítek

PříspěvekNapsal: 21.05.2011-13:33
od Zdeněk
Ahoj.
Mám dotaz, ale nevím, jestli to patří do sekce GUMY nebo PODVOZEK. :smt102

1.5. jsem měnil gufera+olej v př tlumičích a 4.5.jsem obul novou př gumu michelin pilot activ vyrobenou v létě2010. Olej je tam ten co tam patří i množství oleje(380ml v každém) a guma je vyvážená.
Nyní k problému:
Při jízdě rychlostí 55-60km/h se mi nějak třepe předek. Takový pocit, jako by na gumě byl cca 5 mm hrbolek. Takové jakoby 5milimetrové hrkání nahoru a dolů. Ze začátku jsem si myslel, že je hrbolkatá silnice, ale dělá to kdekoliv POUZE v rychlosti 55-60km/h. Při nižší ani vyžší rychlosti to nedělá vůbec. Zkoušel jsem i rychlost (asi 1km) 150km/h a vše zcela v klidu. Na gumě mám najeto sice jen 349km a mám skoro ojeté ty takové špuntíky. Se starou gumou jsem si ničeho nevšiml. Zkušel jsem i pustit řidítka v té blbé rychlosti a hrkotaj furt, ale né do stran jako při kmitání řidítek

Může to být gumou, nebo špatným vyvážením nebo olejem v tlumičích? Vše jsem překontrolovával a snažil se poutahovat. Ale nepomohlo nic. U přezouvání a vyvažování jsem byl a napoprvé mu ten stroj ukázal 25gramů (či co) a po nalepení závažíček to už ukazovalo nulu a to zkoušel roztočit 2x
Už mě napadla i taková cipina, že motku postavím na hlavní stojan a podepřu předek a zkusím gumu roztočit do té rychlosti pomocí klukového pincka bez kapotáže. Prostě gumu na gumu a za 3 plný knedl, dosáhnout 60km a pak koukat na přední kolo co to dělá. Ale napřed bych byl rád za vaše názory. Pincek nastoupí až potom.

PříspěvekNapsal: 21.05.2011-16:52
od Bartus
Myslel jsem, že mě dneska už nic nepřekvapí, jako že Baník vede nad Plzní, ale mýlil jsem se, ty by jsi měl psát knížky ta blbka s tím poterem by se mohla schovat. :smt033

Ale včil vážně, i když po tom co jsi napsal už to asi nebude možné, můj pincek se chechtá v garáži ještě včil.
Na 99% máš oskákanou přední gumu, jestli jsi nekoupil funglovku tak se s tím smiř než to sjedeš, bo jiné rady tady není. Zažil jsem to na XJ taky, na vině byla špatně sjetá guma.
To 1% je špatné vyvážení, ale pokud jezdíš k "pneuservisákovi" a né maníkovi co si na něj hraje, tak to asi nebude tím.

Kontrolní otázka, koupil jsi opravdu fungl novou gumu? :roll:

Na jiném fóru by tě nazvali za to co jsi napsal rovnou "..........", ale já se toho zříkám, bylo by škoda kdyby jsi se urazil a odešel, ty perly by tu chyběly. Musíš přijet na příští sraz, máš u mě flašku za exota roku :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 21.05.2011-20:53
od Zdeněk
Guma je fungl nová a vyrobená v 37týdnu roku 2010. Přesná značka je DOT-3710. Byly všude ty šlaušky, co jsou na všech nových gumách. Kupovaná a nazouvaná i vyvažovaná tady:

http://www.az-pneu.cz/michelin-pilot-ac ... tt-id17985

Když rukou roztočím kolo, tak guma nijak neháže ani není hrbolatá. Klidně ti pošlu paragon a foto nazuté gumy, když nevěříš.
Stará guma měla DOT ??95 :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: tudíž jsem jezdil na 15 let staré olačce
Ale zase kdyby tam byla třeba výrobní vada, tak by to dělalo furt, a čím vyšší rychlost--tím víc. Nevím.

PS: tu flašku BERU :!: :!: :!:

PříspěvekNapsal: 21.05.2011-20:57
od Zdeněk
A ještě jednu připomínku mám:

Nejsem nějak moc urážlivý a nějaké to rejpnutí beru. To mě musí někdo pořádně nakrknout, abych aspoň na čas přestal komunikovat.

PříspěvekNapsal: 21.05.2011-22:01
od Bartus
dotáhní ložisko v krku řízení.a zkus to znova.

PříspěvekNapsal: 22.05.2011-07:22
od Zdeněk
No je fakt, že to ložisko jsem u výměny těch gufer mírně povolil asi o 30stupňů, protože ve středové poloze šla cítit vymačkanost ložiska a po mírném povolení to jde fajn. Zkusím to zpět dotáhnout a ještě dnes trochu projet a večer napíšu, jak jsem dopadl a stejně v nejbližší době asi bude nutná výměna ložiska. No vida jak postupujem :idea:
Asi systém "jawaguma na yamagumu" nebude potřeba. :!: :lol: :lol:

Ale jsem rád, že jsem tě rozesmál
A opravuji datum výroby gumy. DOT je 2710. Spletla se mi dvojka s trojkou :oops: :oops:

PříspěvekNapsal: 22.05.2011-09:19
od mirekm
Jestli jsi cítil "vymačkanost ložiska", tak je (OBĚ) hned vyměň. Tady dotažení nepomůže a povolení už vůbec ne! Řízení musí jít naprosto volně a ložiska musí být utažená předepsaným momentem. Zde není radno experimentovat.

PříspěvekNapsal: 22.05.2011-09:39
od Zdeněk
Tak jsem to opět dotáhl a projel sice jen 15km, ale hrkotání ustalo :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026

Bartus--- Moc DĚKUJI za pomoc. :smt023 :smt023 :smt023
Mirekm-- Jo, po odstranění závady mi bylo taky hned jasné, že ložiska OBĚ půjdou co nejdřív vyměnit. Sice to nebude tento týden, ale v řádu měsíce asi ano.

No nic- jdu hledat přesné čísla těch ložisek.

PříspěvekNapsal: 22.05.2011-11:13
od OTIS

PříspěvekNapsal: 22.05.2011-12:02
od Bartus
No není zač,ale ty si člověče vše způsobuješ sám :lol:
Stáhni si manuál oprav a postupuj dle něho příště.
Když něco povolím, tak to pak musím zase dotáhnout no ni? :D

PříspěvekNapsal: 22.05.2011-13:00
od Zdeněk
OTIS-- díky, jsi levnější, já našel s cenou těsně pod 1000kč

Bartus-- Já fakt nečekal, že by to mohlo být ono. Narovinu- mě to trklo, až jsi napsal: utáhni krk. :idea:

PříspěvekNapsal: 23.05.2011-16:50
od Zdeněk
PROČ UŽ JSEM 2x V PERLÁCH???????????? :roll: :roll: :roll:

Že bych byl něco jako Váš skorodrahokam? :smt017 :smt017 :smt017 :smt017 :smt017 :smt017 :smt041 :smt041 :smt041 :smt041