Stránka 1 z 2

Návrat domů ... ?

PříspěvekNapsal: 02.02.2010-23:48
od Honza
Ahoj, jsem ročník 1953, zjišťuji, zda je zde někdo s podobnou zkušeností......
V dávné minulosti jsem jel Jawu 05, Jawu Bizon 350, pak dlouhá pauza daná okolnostmi, asi 25 let (pouhé pošilhávání po motorkách s pocitem, že se mne to už netýká a lítost). Vloni, v roce 2009 jsem se odhodlal a po dlouhém zvažování pro a proti jsem si pořídil novou Yamahu XJ6 Diversion. Výběr byl dán takto - výkon odspodu, ovladatelnost, výška sedla, možnost jízdy na kochání i "zajezdit si" pokud je nálada. Mám najeto 3000 km, zatím žádná zrada, jen pohoda. Výkon (80 koní) mi bohatě stačí a jet na jeden zátah 200 až 250 km je v pohodě. Malá výtka k řazení - pokud je v pohybu, tak řadí bezvadně, ale po zastavení (např. na křižovatce) je někdy problém tam zařadit 1 třeba z 3. To je ale jen otázka zvyku.

Takže je tu někdo s podobnou zkušeností ???

4648

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-01:53
od TOMMZ
K tomu řazení. Lepší je podřazovat už před křižovatkou(pokud je na to čas) a pak z neutrálu dávat za jedna by neměl být takový problém.

Dej si do profilu nějakou fotku bo jsi snad první na fóru s novym XJ...estli se nepletu.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-09:10
od OTIS
Admine měl bys využít zimního odpočinku k vytvoření vlastní sekce pro tuto generaci strojů.
Už teď mají někteří problém v tom množství informací něco najít a pokud se to bude křížit ještě s těma novýma XJ tak to bude chaos.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-14:09
od TOMMZ
Co tou další sekcí myslíš?

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-14:56
od OTIS
Napadá mě udělat další hlavní sekci "Technika XJ6" a v ní zatím Motor, Podvozek, Vzhled&Úpravy. Umístit ji hned pod Akce, ať to nováčci snadno najdou. A pak podle zájmu případně rozšířit podsekce.

Stávající Technika přejmenovat na "Technika XJ 550/600/650/750/900"

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-16:57
od Mara
To uz by pak ale bylo treba udelat rovnou i technika XJ a Xj Diversion , pripadne to rozdelit na kubatury , pac si myslim ze stary XJ jsou taky trochu o generaci jinde a nikdo si na nic zatim nestezoval, ze je to pomychany z 9tkama z roku 2000 ... Pokud tedy nejak clenit tak asi ne jen na XJ6 vuci zbytku, ale treba podle rocniku , modelu , nebo jen podle kubatur , nebo to nechat tak jak to je , az tak obsahly to forum zatim neni.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-17:27
od OTIS
Jo, to máš pravdu, ale to se tak mělo udělat na začátku... Teď by to znamenalo projít téměř všechny příspěvky a pak témata popřesouvat. Nevidím to moc reálně, protože po zkušenostech z minulosti předpokládám, že se tato činnost automaticky očekává admina či moderátorů.

Když jsi to načal, jako majitel 900, byl bys ochoten to projít a udělat seznam příspěvků týkajících tvého modelu? Nebo to rovnou přesunout, není to technicky složité.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-17:57
od Mara
Asi ne najednou ale postupne bych to mohl udelat, mam ted po zkouskach, takze se nemusim po vecerech ucit. Problem nastane asi v prispevcich kde se modely prolinaji. Mnohdy se v jednom vlakne resi treba ta sama vec , ale rovnou pro vice modelu , nebo vlakno zacne otazkou s probleme treba na XJ Div. 600, nasledne nekdo resi se ho neco podobnyho treapi i u 900 nebo nejakyho starsiho modelu a resi se to tam soucasen, je treba dohodnout se na tom jak nahlizet na tyhle pripady. Ale jinak se rad aktivne zapojim do nejakeho rozvoje ci zmen. Jo a taky se pripadne zamyslet jesli neotevrit vratka i dalsim vyznavacum cestovnich stroju od Yamahy, jako jsou napriklad modely FJ , FJR ... osobne bych to nerozsiroval, pro endura, cross , silnice ... Stejne mnozi z vas na tyto motorky presedlali, a schzite se zde nadale(na ty cestovni).

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-18:33
od OTIS
Samozřejmě v klidu, toto opravdu není nutné vyřešit za týden. Pokud se téma prolíná s více modely, tak by to šlo řešit tak, že u jednotlivých sekcí se pak založit téma, kde bude odkaz na tu diskuzi. Pokud by název tématu neseděl s tím o čem se diskutuje, tak samozřejmě vhodně upravit.
Co se týká společných akcí tak jiné stroje dvířka otevřené mají a technické záležitosti zcela jistě řeší na vlastních specializovaných webech...

Takže admine, je tu zájemce o funkci moderátora, co ty na to?

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-19:02
od Mara
To by slo , prepokladam, ze ted uz chybi pouze nazor ostatnich jaky k tomu maji postoj, dale dohoda na tom, jak by struktura mela vypadat a pak uz pouze samotne reseni , k cemuz bych zrejme potreboval prava k nekterym ukonum v zavislosti na tom ceho vseho by se ujal admin, pripadne nekoho , kdo by se chtel podilet na trideni taky, aby to rychleji odsejpalo.

Treab zrovna tuhle nasi diskuzi by nekod mohl hodit jako samostane vlakno.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-19:35
od Mira XJ
Proč ti jde blbě řadit když stojíš? Protože při řazení máš zmáčknutou spojku,tím ti stojí převodovka a netočí se kola. Kola v převodovce mají rovné zuby a když stojí tak holt jdou blbě do sebe. Ale neboj je to nová motorka,až se udělají vůle,tak to půjde líp.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-19:59
od Mara
Presne tak, zavada to nebude , je to vcelku normalni. Nejlepsi je pred krizovatkou postupne skopavat kvalty a pouzit k brzdeni i motor ( nekamenujte me ze to vsichni vite) a po zarazeni neutralu to dobrzdit predni brzdou.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-21:17
od boban
for to Mara-já si myslím že stím nebude mít nikdo problém když se do toho pustíš :lol: aspoň na to nebude OTIS sám,stejně je to jeho parketa :P

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-21:21
od TOMMZ
Já bych se do toho nepouštěl, tak bezhlavě. Rozdělovat témata/příspěvky podle přesného typu bude příliš náročné nejenom u starších témat, ale i nově vznikajících. Dle mého názoru je forum rozškatulkováno až až už teď. Ale speciálně pro nová XJ tu chybí články a recenze(ta snad není ani na XJ900).

Ještě k tomu rozdělování témat. Možná by stačilo u nově vznikajících témat přidávat ke konci názvu typ XJ, kterého se to týká.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-22:06
od Mara
No me je to v celku jedno , ja jen aby si na to nekdo nevzpomel za 2 roky, az tu bude jeste vic clanku... to uz se pak nebude chtit nikomu. Ted kdyz by si to rozdelilo par lidi , kazdy nejaky model, tak je to hned hotovy. Zalezi jen na vas. Muzem udelat anketu.

PříspěvekNapsal: 03.02.2010-22:39
od PIG
Nechat jak je. Někteří soudruzi neumí hledat ani teď, natožtak když se to ještě víc rozdělí

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-03:33
od Anonymous
Mira XJ: :smt023
Jinak přesně jak píše TOMMZ... ke každému tématu připsat typ XJ(popřípadě motky všeobecně) a je to :smt039

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-07:11
od OTIS
Každopádně něco pro zpřehlednění by bylo třeba udělat. Případně z nějakého zajímavého tématu udělat článek. O 900 tu fakt nic moc není :(

A když se našel člověk, který má zájem na tom máknout, proč mu nedat šanci?

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-15:22
od Honza
TOMMZ píše:K tomu řazení. Lepší je podřazovat už před křižovatkou(pokud je na to čas) a pak z neutrálu dávat za jedna by neměl být takový problém.

Dej si do profilu nějakou fotku bo jsi snad první na fóru s novym XJ...estli se nepletu.


To podřazování před křižovatkou dělám (pokud stihnu), ale jsou situace, kdy je frmol a pak se pokušet rozjíždět na 3 není sice nemožné, ale nic příjemného (loudání). Prostě musím trénovat ......

Do profilu něco dám, zatím nemám nic rozumného.

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-16:34
od mirekm
Honza píše:
To podřazování před křižovatkou dělám (pokud stihnu), ale jsou situace, kdy je frmol a pak se pokušet rozjíždět na 3 není sice nemožné, ale nic příjemného (loudání). Prostě musím trénovat ......

Do profilu něco dám, zatím nemám nic rozumného.

No, na 3 se rozjíždět je docela záhul pro spojku! Zkus si zkontrolovat, jestli ti spojka dost vypíná, pak by vyřadění na neutrál neměl být problém, taky pomůže lehký pohyb. Mě u xj 550 je docela problém trefit neutrál, skáče 1 nebo 2, nejlepší je vyřadit z 2ky při dojezdu. Xj 900 je v pohodě, tam to jde samo. Jinak tě vítám do klubu :smt039

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-16:38
od Mara
No nebo tak , prihodit k nazvu clanku typy kterych se to tyka, tim by doslo k zprehledneni a zaroven by byl ponechana soucasna struktura, cimz by vznikl kompromis pro vsechny.

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-20:35
od Honza
mirekm píše:
Honza píše:
To podřazování před křižovatkou dělám (pokud stihnu), ale jsou situace, kdy je frmol a pak se pokušet rozjíždět na 3 není sice nemožné, ale nic příjemného (loudání). Prostě musím trénovat ......

Do profilu něco dám, zatím nemám nic rozumného.

No, na 3 se rozjíždět je docela záhul pro spojku! Zkus si zkontrolovat, jestli ti spojka dost vypíná, pak by vyřadění na neutrál neměl být problém, taky pomůže lehký pohyb. Mě u xj 550 je docela problém trefit neutrál, skáče 1 nebo 2, nejlepší je vyřadit z 2ky při dojezdu. Xj 900 je v pohodě, tam to jde samo. Jinak tě vítám do klubu :smt039


S tím rozjezdem na 3 se mi stalo jen jednou (je to týrání) a pak jsem si dal už bacha. Celé to vzniklo tím, že jsem ztratil při dojezdu přehled o kvaltech, nižší rychlost tam po zastavení už nešla a tak jsem se rozjížděl v domění, že tam mám 1 (moc rychle jem zjistil svůj omyl, ale odjel jsem), teď si už dávám vetší pozor.

PříspěvekNapsal: 04.02.2010-22:44
od mirekm
Honza píše:.....Celé to vzniklo tím, že jsem ztratil při dojezdu přehled o kvaltech, nižší rychlost tam po zastavení už nešla a tak jsem se rozjížděl v domění, že tam mám 1 (moc rychle jem zjistil svůj omyl, ale odjel jsem), teď si už dávám vetší pozor.

Jasný, byl jsi zvyklý na Bizona se 4 kvalty a tady jich je moc ... :lol:

PříspěvekNapsal: 06.02.2010-13:10
od Anonymous
Pekny stroj, gratulujem, mal som tu cest sa zviest, ale mne strasne vadilo sedlo a dost ma bolela nadrz v rozkroku. Cestovatel to uz nie je. Ale zavidim ti brzdy, ktore na XJ6tke su:)

PříspěvekNapsal: 07.02.2010-12:30
od Radimathor
Neboj Honzo vlka nic, já nejezdil 13 let až 2008 jsem na to znova sedl a během chvíle to bylo v pohodě a klidu. Hlavně opatrně a ukaž se na srazu třeba na jaře 8)

PříspěvekNapsal: 07.02.2010-17:03
od Honza
miso251SK píše:Pekny stroj, gratulujem, mal som tu cest sa zviest, ale mne strasne vadilo sedlo a dost ma bolela nadrz v rozkroku. Cestovatel to uz nie je. Ale zavidim ti brzdy, ktore na XJ6tke su:)


Dík za pochvalu, sedlo mi nepřijde tak strašné (ale nemám to moc s čím srovnávat) abrzdy jsou fajn, jen to chce s citem....

PříspěvekNapsal: 07.02.2010-17:10
od Honza
Radimathor píše:Neboj Honzo vlka nic, já nejezdil 13 let až 2008 jsem na to znova sedl a během chvíle to bylo v pohodě a klidu. Hlavně opatrně a ukaž se na srazu třeba na jaře 8)


Nebát se vlka je jedna věc, ale současně to chce respekt (abych si nenatloukl čumák). Jinak je vždy dobré se něčemu přiučit a tak se snažím. Nejvíc se jedná o odhady před zatáčkou (rychlost a klopení) pokud silnici neznám.

PříspěvekNapsal: 07.02.2010-21:26
od Mara
Tak jak? Oznacime ty vlakna podle motorek o kterych je v nich rec ???

PříspěvekNapsal: 08.02.2010-00:31
od TOMMZ
ok. Můžeš s tím začít.

PříspěvekNapsal: 08.02.2010-17:46
od Mara
Tak sem pomalu zacal s oznacovanim jednotlivych vlaken a to touto metodou xj600 a xj900 a xj6. pokud se clanek rovnou tyka vice stroju budou tam vypsany napr: xj600, xj900... Udaj uvedeny v zavorce treba (xj900) bude znamenat ze dany prispevek nepojednava primo o xj900 nicmene se JA domnivam ze by dany postup ci dotaz mohl sedet i pro tento model.