Stránka 1 z 3

výměna brzdových destiček - xj

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-07:28
od Anonymous
ahoj chlapi chci se zeptat je nějaký návod na výměnu brzdových destiček? předních i zadních. nějaký odkaz tady je ale už to nefunguje,tak prosím poraďte, díky.nikdy jsem to nedělal tak opravdu nevím.dík

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-08:42
od Mira XJ
Předek:

- povolol dva imbus šrouby co jsou na třmenu
- odšroubuj třmen z kluzáku - dva šrouby
- vyšoubuješ ty povolené imbusy ,které jsou na brzdovém třmenu.
- měl by jít ten třmen vytáhnout od držáku destiček
- Desky normálně vytáhneš.
- otevři si nádržku s brzdovkou co máš na řidítkách a odsaj trochu brzdovky. Doporučuju kolem nádobky naskládat starý hadry, protože při zatlačování pístků v brzdiči může brzdovka vystříknout a pak škoda laku.

- kartáčkem na zuby ( nemusí být vlastní :D ) očisti pístky,které jsou v brzdiči a pak je zatlač dovnitř. Zároveň koukni co dělá brzdovka v té nádržce na řidítkách ( aby nepřetekla)
-Tam kde jsi sundal staré destičky,tak tam dej nové.
- Nacpi bílou vazelinu do těch gumiček ze kterých jsi vyšrouboval nazačátku imbus šrouby a našroubuj je.
- třmen namontuj na kluzák - jde to blbě,protože nové destičky jsou dost natěsno - pokud to nepůjde tak zapáč šroubovákem na destičku kde je pístek ať se ještě víc zasune dovnitř.

- doplň brzdovku do nádobky a zašroubuj víčko
- A POZOR!!!!!!! ZAPUMPUJ BRZDOVOU PÁČKOU AŤ SI NOV0 DESKY SEDNOU NA KOTOUČ!!!!!
- Prvních Xkm motorka moc nebrzdí.

Zadek:
- povol imbusy co jsou na zadním třmenu
- povol šroub co je na záchytu brzdné síly na kyvce ( je to na té tyčce co jednou stranou uchycená k třmenu a druhá ke kyvce, tak povol ten šroub co je na kyvce.)
- vyšroubuj šrouby co jsou na zadním třmenu
- vytáhni třmen směrem nahoru
- vyšroubuj ty na začátku povolené imbus šrouby a vypadnou ti destičky.
- očisti pístky, zatlač je dovnitř a zároveň kontoluj hladinu brzdovky
- dej nové destičky a zašroubuj imbus šrouby
- třmen nasaď na kolo zašroubuj oba šrouby a nepapomeň dotáhnout ten
povolený co je na té kyvce.
- zkontroluj hladinu brzdové kapaliny

ZAPUMPUJ ZADNÍ BRZDOU AŤ SI SEDNOU DESKY.

Píšu si jen co si pamatuju a přece jen XJ už chcilku nemám,ale mělo by to platit skoro pro celou japonskou flotilu. :)

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-08:54
od felika
Lepšie sa to už vysvetliť nedá :smt023

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-09:45
od Anonymous
chlapi tak díky,myslím že bych to mohl zvládnout, není to až tak složité. a můžete mi doporučit nějaké brzdové destičky?moc se v tom nevyznám tak dík za každou radu.

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-10:09
od lynx
Míra jako vždy perfektní. Jenom dodám maličkost. Pokud máš cit v ruce, před čištěním pístku je trošičku vymáčkni ven (ale pozor ať to nepřeženeš, je to pak pěkná pakárna ! Pokud si nevěříš, tak se na to raději vykašli). Na čištění je dobré použít sprej - nastříkáš a otřeš. Při montáži nepřežeň dotažení těch imbusů na třmenu - dotahují se skutečně lehce. A na všechny šrouby co něco drží okolo brzd použij lepidlo (např. modrý loktait).

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-10:44
od Bartus
Nic to není to zmákneš v pohodě, jinak destičky zkus ferodo. V ostravě je velkosklad a mají super ceny. O 150-250 levnější než v obchodech.
Koukám že máš taky 97 jako já. Kdybys s tím měl problém můžeš se někdy zastavit, dělám tady takový malý servis všem v okolí že Vilťas :lol:

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-11:02
od Anonymous
jo tak super. jen ještě musím sundat kolo když je budu měnit? ty destičky? možná tvých služeb nekdy využiju. já jsem docela nováček. pak si dám do profilu nějaké fotky ať se můžete podívat na pořádnou mašinu.

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-11:17
od Mira XJ
Jak nad tím přemýšlím,tak kolo sundávat nemusíš.
Však si zkus ten třmen cvičně sundat je to na dvou šroubech hlava goly 12. A hned uvidíš.

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-11:31
od Bartus
Jak píše Míra, kolo dolů nemusí, mám někde fotky jak jsem loni měnil těsnění v přední brzdě, hodím to s popisem k sobě na web.
JJ klidně se stav.

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-12:02
od Anonymous
Mám jen dotázek, zadní brzda je u 6 jiná než u 9?
Já jsem to dělal předevčírem a je tam zcela něco jiného, ale mám 9 proto se ptám, 6 neznám. Nečekal jsem že to bude tak rozdílné.

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-12:47
od Anonymous
když to hodíš na web tak to bude super, čím víc fotek tím líp.zatím dík

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-20:47
od xy
...při výměně zadních destiček jsem si s nimi musel trochu pohrát pilníkem - prostě bez obroušení nasadit nešly (už nevím jestli jsou Ferodo nebo GoldFren)...

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-22:12
od Hynek
Pokud máš jeden kotouč tak asi kolo ven musí.Ten kotouč je větší a třmen nesundáš,aspon mně to nešlo.Když jsou dva tak nevim.

PříspěvekNapsal: 05.02.2008-22:25
od Anonymous
Sem jsem dal dromadu fotek z výměny a čištění brzd.
gallery/album.php?album_id=9

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-07:15
od Bartus
Takže : přední kolo u ročníku 97 a níž dolů nemusí, stačí vymontovat ty 2 šrouby + imbus. Nevím proč by měl sundávat kolo, vždyť třmen je z vnější strany, v pohodě ho vyndáš.
Zadní jsem měnil taky a bez problémů jsem je nasadil zn FERODO.
Hlavně si dej pozor ať nezmáčkneš brzdu při výměně a nevyjedou ti pístky, pokud bys to nechtěl tda čistit celé. Loni jsem to dle Mírova návodu celé vyčistil a při jednom vyměnil těsnění v brzdě už lezlo ven a efekt se dostavil :wink:

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-08:17
od Anonymous
bolek_xj píše:Sem jsem dal dromadu fotek z výměny a čištění brzd.
gallery/album.php?album_id=9


Bolku, tam jsou dva šroubovací imbusy z druhé strany? Ty co drží destičky?
Ptám se protože u devítky jsou jen dva čepa a mění se to z druhé strany. Nemáš náhodou fotku z druhé strany třmenu? Vše je foceno zespodu. U děvítky se nemusí třmen sundavat vůbec, ale nevím jak to je u šestky. Přijde mi to skoro stejné jen není vidět zeshora ta puklička.

A dotaz, dostal si odemne emajl o březnu?

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-08:23
od Mira XJ
To jako že u devítky dostáváš destičky ven a zpátky bez sundání třmenu? To jako že je vytáhneš směrem nahoru ( mluvim o zadním třmenu) do asi ne,co?

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-08:42
od Anonymous
chlapi a jaké by jste mi doporučili destičky na zadek? díval jsem se na SBS, Goldfreny a na Carbone Lorraine. nemáte s nima nějakou zkušenost?nejlevnější jsou goldfreny ale nevím. carbony prý taky nejsou špatné, tak poradte.

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-11:19
od Anonymous
Mira XJ píše:To jako že u devítky dostáváš destičky ven a zpátky bez sundání třmenu? To jako že je vytáhneš směrem nahoru ( mluvim o zadním třmenu) do asi ne,co?


No samozřejmě, proč bych sundaval třmen.
Obávám se že to je u šestky stejné, ale nevidím ten vršek.
Nahoře je plastová poklička, která se odcvakne a podtím jsou dva čepy, které jsou zajištěny pérovými závlačkami. Ty se vyndají, tyčky se vytáhnou a destičky se vyndají zcela jednoduše nahoru. Odtlačí se písty, zasunou se nové desky, zasunou čepy, závlačky a zacvakne se víčko. Práce na cca 20-30 minut. Dělal jsem to předevčírem, mohu i nafotit postup.

Ale obávám se, že u šestky je to stejné, nevím, fakt, ten vršek není nikde na fotkách vidět.

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-12:59
od Bartus
jura píše:chlapi a jaké by jste mi doporučili destičky na zadek? díval jsem se na SBS, Goldfreny a na Carbone Lorraine. nemáte s nima nějakou zkušenost?nejlevnější jsou goldfreny ale nevím. carbony prý taky nejsou špatné, tak poradte.


Myslím že to moc hrotíš, ten rozdíl mezi nima ani nepoznáš.

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-13:33
od Mira XJ
Nene u šestky je to jiné,tam je zadní třmen z jednoho odlitku a vršek je zavřený.

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-13:56
od Anonymous
Mira XJ píše:Nene u šestky je to jiné,tam je zadní třmen z jednoho odlitku a vršek je zavřený.


Tak to jo. U devítky jsem myslel že to je taky v kuse, ale pak jsem si všiml dvou zářezů na víčku z boku tak jsem tam dal šroubovák a víčko odskočilo a bylo otevřeno.

ještě to pro začátečníky nafotím, aby to bylo vidět.

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-17:44
od Anonymous
Téma destičky a olej jsem si stáhnul a zařadím si to do zlatého fondu.

PříspěvekNapsal: 06.02.2008-18:00
od Anonymous
bolek_xj píše:Téma destičky a olej jsem si stáhnul a zařadím si to do zlatého fondu.


Ten olej bych souhlasil, ale jaký je důvod k destičkám do zlatého fondu?

PříspěvekNapsal: 09.02.2008-21:17
od Anonymous
Plním slib

PříspěvekNapsal: 09.02.2008-23:54
od roman3297
to je pomalu stejný jako na 120 škodovce :idea: to byl vůz na opravy kladivo a šroubovák a bylo opraveno

PříspěvekNapsal: 25.03.2008-17:09
od Anonymous
chlapi tak jsem se dostal do problému u výměny zadních destiček.potřeboval bych zatlačit pístky,ale pořád to nejde. zkoušel jsem i povolovat odvzdušnováky ael fakt to nejde. už nevím jak na to. poradte.co když to celé rozeberu, myslím ty dva kusy, které spojujou ty dva šrouby myslím že na 14 klíč, ty co jsou vzadu, od kola. není tam nějaké těsnění? at to pak nemusím kupovat, díky za rady.když to rozeberu,musím odvzdušňovat?

PříspěvekNapsal: 25.03.2008-19:29
od Rix
Juro prosim tě,posílám ti odkaz na manualy k tvému motocyklu. Tam najdeš uplně všechno,prohlédni si tam brzdiče at pochopíš o co jde a pak se do toho vrhni.Všimni si také adresy těch odkazů,nejsou z daleka je to všechno na tomto foru chce to jenom koukat.Jěště jedna věc budou tam odkazy dva,tobě patří ten vrchní.

clanek_forum.php?post=12105

PříspěvekNapsal: 26.03.2008-03:58
od MatějXJ
jura píše:potřeboval bych zatlačit pístky
Čím je zatlačuješ?? Já používám truhlářský svorky. Na pístek dám starou destičku a svěrkou dotahuju. Když to jde hodně ztuha, tak trochu napumpuju brzdu, ale pozor ať ti nevyskočí celej pístek a očistím smirkem(2000) a trochu sil.oleje a potom ho rozhejbu tou svěrkou a potom jde zatlačit normálně prstama.

PříspěvekNapsal: 26.03.2008-07:35
od Anonymous
s tou svorkou se mi to zdá doela dobrý nápad to určitě zkusím. můžu na ty pístky použít jakykoli olej? nemůže to poškodit nějaké těsnění nebo tak něco? zatím díky za rady. ty pístky jsou rezavé jak liška,tak proto to jde asi tak ztuha.