Spálení 30 A POJISTKY při zapojení předního brzdového čidla
ZDRAVÍM všechny kdo právě čtou tento příspěvek 
Prohledal jsem fora ale nic jsem nenašel. Proto zakládám nový příspěvek...
Před dvěma týdny jsem se stal hrdým majitelem Yamahy Xj 600 s Diversion z nejistého roku Avšak první přihlášení bylo 1998. Je to ovšem ještě ta starší verze s jedním kotoučem vpředu.
V každém případě nejsem první majitel a motorka již prošla pár změnami.
Ovšem proč píšu. ?
Chci se zeptat zkušenějších, jak si vysvětlují mou dnešní příhodu a taky mi třeba poradí, jak z toho co nejjednodušeji ven.
Ráno jsem se snažil namontovat hlavní stojan a po haluzi ,jak se říká, jsem zjistil že mi nesvítí brzdové světlo od přední brzdy. Zadní brzda svítí v pořádku.
Po chvilce hledání jsem našel volné kontakty, které byly rozpojené hned u čidla pod páčkou. Po zapojení Brzdové světlo svítilo. Asi 5 sekund. Chtěl jsem zkusit, zda jsou kontakty dobře zastrčené. Po prvním doteku kontaktu mě něco začalo šimrat a popálilo mi to prst. Než jsem stihl říct pár sprostých slov, všiml jsem si že se mi pálí izolace na kabelu a tak jsem vypnul klíčkem zapalování. Pojistka sice neshořela (25 A) ale plast se roztekl solidně. ??? Byl to hlavní okruh - MAIN (30 A MÁ BÝT DLE NÁPISU NA KRABIČCE, takže tam těch 25 někdo dal cíleně nebo prostě špatně).
Koupil jsem tedy 30 A pojistku a při zapojení předního brzdového čidla okamžitě shoří (plast je však v pořádku). Kontakty na čidle jsem prohodil a praskla i 25 A která tam byla původně(druhou třicítku jsem už neměl).
Všechno funguje v pořádku pokud kontakty k čidlu nezapojím.
Omlouvám se, za tak zdlouhavé vysvětlení. Snad nějaká zkušenější duše objasní méně technicky zdatnému co se tam mohlo stát,proč a jak z toho teď ven.
Předem děkuju a přeju klidný čtvrteční večer.
Prohledal jsem fora ale nic jsem nenašel. Proto zakládám nový příspěvek...
Před dvěma týdny jsem se stal hrdým majitelem Yamahy Xj 600 s Diversion z nejistého roku Avšak první přihlášení bylo 1998. Je to ovšem ještě ta starší verze s jedním kotoučem vpředu.
V každém případě nejsem první majitel a motorka již prošla pár změnami.
Ovšem proč píšu. ?
Chci se zeptat zkušenějších, jak si vysvětlují mou dnešní příhodu a taky mi třeba poradí, jak z toho co nejjednodušeji ven.
Ráno jsem se snažil namontovat hlavní stojan a po haluzi ,jak se říká, jsem zjistil že mi nesvítí brzdové světlo od přední brzdy. Zadní brzda svítí v pořádku.
Po chvilce hledání jsem našel volné kontakty, které byly rozpojené hned u čidla pod páčkou. Po zapojení Brzdové světlo svítilo. Asi 5 sekund. Chtěl jsem zkusit, zda jsou kontakty dobře zastrčené. Po prvním doteku kontaktu mě něco začalo šimrat a popálilo mi to prst. Než jsem stihl říct pár sprostých slov, všiml jsem si že se mi pálí izolace na kabelu a tak jsem vypnul klíčkem zapalování. Pojistka sice neshořela (25 A) ale plast se roztekl solidně. ??? Byl to hlavní okruh - MAIN (30 A MÁ BÝT DLE NÁPISU NA KRABIČCE, takže tam těch 25 někdo dal cíleně nebo prostě špatně).
Koupil jsem tedy 30 A pojistku a při zapojení předního brzdového čidla okamžitě shoří (plast je však v pořádku). Kontakty na čidle jsem prohodil a praskla i 25 A která tam byla původně(druhou třicítku jsem už neměl).
Všechno funguje v pořádku pokud kontakty k čidlu nezapojím.
Omlouvám se, za tak zdlouhavé vysvětlení. Snad nějaká zkušenější duše objasní méně technicky zdatnému co se tam mohlo stát,proč a jak z toho teď ven.
Předem děkuju a přeju klidný čtvrteční večer.