Startování

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Anonymous » 02.11.2007-20:32

Ahoj
Prosimtě jak jsem psal při skoro vybití baterie jsem se naštval a vyndal svíčky a divil jsem se že jsou úplně suchý tak sem laboroval dál a zjistil že mi tam i přes plně funkční kohoutek paliva nejde benzín, rozpojil jsem hadičku co vede od filtříku do karbeců a přímo do ní jsem foukl pusou, slyšel jsem jak to v karburátorech zabublalo a dal jsem vše zpět a po cca 3vteřinách startu motor bezproblému naskočil. Na závěr chci říct že příště po delší odstávce motorky udelám 1 toto : kohout na PRI
počkám cca 2 minuty
pak nějak fouknu do nádrže abych slyšel
bublání karbeců
a až ted skusím start
přikládám ti foto toho palivovýho filtříku a hadičky je to nejlíp přístupný z pravý strany motorky
Hodně zdaru Zajda

album_showpage.php?full=&pic_id=2333
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 05.11.2007-08:45

:lol: Teda tady se dějou věci. Prosím tě dej mi vědět až budeš foukat do té nádrže, u toho bych chtěl být :lol: :lol: . Pánové mezi nádrž a karburaci se u benzínových motorů vsazuje podávací čerpadlo - údajně se o tom zmiňují v každé autoškole. Pokud je tam podtlakové (minimální výkon) je potřeba neškudlit a mašinu odstavovat s plnou nádrží - pomůže fyzika - spojené nádobí :D
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 05.11.2007-15:52

Jo myslím že my je jasné proč tam je podávací čerpadlo, kdyby šlo mechanicky připumpovat jako u škodovky 120 tak to neřeším ,ale to tam neni a svíčky jsou stále suché, každej kdo má xj staršího data myslim tim ten tip co mám já tak s tím zažívá problémy a to jestli mám plnou nádrž tak nato to vliv nemá i když podle fyziky by to mělo mít vliv. Jinak zatím mám zkušenost s fouknutím ústy do hadičky u palivovýho filtru a byl sem uspěšný, mašina chytla hned tudíš se tam benzín dostal a pohoda. Mám s tím problém akorát když moto odstavím na cca10 dní a více. Jinak je to v pořádku.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 05.11.2007-16:05

Teď si vzpomínám - to co popisuješ mě dělal papírový na Jawě, taky pomohlo fouknout.

Pak sem ho vyměnil za plastový, co měl uvnitř jen jemné sítko a bylo po problému.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 05.11.2007-16:32

no jo ale co s tím myslíš že existuje něco inovovanýho? Jestli ne tak to asi vyřešim taky tim elektrickým čerpadlem a bude
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 05.11.2007-16:39

Nemyslím že nějaká inovace toho origo. Prostě dát jiný typ.
Zajdi se zeptat do nějaké "mototechny"... Určitě je snadnější než přehazovat čerpadlo.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 05.11.2007-16:45

No asi to o víkendu kuchnu a uvidím co tam je a v jakym stavu a podle toho se zařídím, díky za radu ale elektrika by špatná asi nebyla , ale pokud bude v pořádku to co má tak to musí makat 8)
Anonymous
 

startování

Příspěvekod Anonymous » 05.11.2007-19:11

Bedlivě čtu debatu na daný problém. Rozhodně nerozhoduje alespoň u mého XJ plná,poloprázná nádrž. Prostě jak delší dobu stojí cca týden tak je nadělíno.... :cry:
V soboru bude stát čtrnáct dnů a to je chvíle pro test.
Vše zkusím dle popisu ZAJDY a napíši jak jsem dopadl já.
Myslím ,že problém může být i v tom palivovém filtru.
Tak chlapíci uvidíme....... :P
Ahoj.
Zdeněk
:!:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 05.11.2007-19:17

Nebo zkusit zase papírový, ale jiný než origo.
Jak to má třeba tady 260
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 06.11.2007-00:26

to OTIS nevim jestli mě chápeš. Mě to nejde asi přes čerpadlo a ne přes filtr, píši že přes filtr mě kohoutek paliva chodí ok ale že svíčky zůstavaj suchý , takže myslim to pal. čerpadlo.
Prosimtě co to na obrázku je za pal. filtrem? (ta krabička s bílejma sponkama)
Anonymous
 

Příspěvekod xy » 06.11.2007-00:44

...ta krabička je další palivovej filtr...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod lynx » 06.11.2007-10:23

Ad filtr. Papírový (existuje to vůbec ještě?) rozhodně ne a i ten plastový je problém. Vyzkoušel jsem dva a pořád problém. Na tolik zhoršují průtok, že benzín nestačil dotékat při plném výkonu - mám ovšem podtlakové čerpadlo. Při zkoušce průtoku přitom všechno vypadalo v pořádku. Řešení bylo jednoduché. Výměna palivového kohoutu a vyhození palivového filtru - dal jsem tam co nejkratší hadičku mezi nádrží a čerpadlem. Teď mám klid, zvedlo mi to max otáčky o 500 a problémy se zaplavováním karburátorů zmizely. To foukání do hadiček je fakt komický.
Pokud se bojíš jezdit bez dalšího (jeden je na kohoutu) filtru, chce to zainvestovat do el. čerpadla spínajícího na klíček - v autě taky dotlačíš benzín ještě před startem.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Nestartuje po delší odstávce

Příspěvekod Anonymous » 06.11.2007-14:00

Hm, taky dobrá rada,ale trochu složitější. Já hledám stále tu jednodušší. A proč jsi vlastně měnil ten palivovej kohout ???
Jak jsi došel k tomu ,že je v ..... :cry:
Stále věřím,že konstruktéři XJ u mého ročníku se vším počítali a asi někde udělali chybu, co ?????
Tak jestli má někdo další postřeh a nápad tak sem s ním.. :D
Zdeněk
:!:
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 06.11.2007-14:26

Měnil jsem protože kohout dost často nezavíral a hrozilo tak, za nepříznivých okolností, vlítnutí benzínu do oleje. Odstranění filtru byla souběžná činnost :D . Pokud chceš tak mi cinkni, dělám u kohinorky, můžem to probrat osobně 8) Konstrukce zas tak špatná není, jenom po těch letech a kilometrech už halt není všechno jako nové :lol: Jinak máš samozřejmě pravdu, funět do nádrže je jednoduší (a o dost levnější), ale přece jenom trochu nestandartní :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Nestartuje po delší odstávce

Příspěvekod Anonymous » 06.11.2007-14:36

:D Rozumím a chce to při tom fučení do nádrže nehulit !!!
Jináč :evil:
Jak jsem psal budu bádat a o všem napíši.
Mobil na Tebe jsem si napsal a až budu v koncích,tak se jistě ozvu.
Jelikož je motorka na chalupě v Jizerkách kde pravě již sněží,tak to chce hlavně odvahu !
:D
Zdeněk
:!:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.11.2007-20:20

AAA ježiš koukám že se rady co s tím udelat maličko minuly učinku no co aspon se tu dobře bavíte no :lol: Prostě budu bud menit pumpu , nebo opravovat , nebo jí vyměním za elektrickou a budu mít po problémech. A hotovo :smt110
Anonymous
 

Příspěvekod Hynek » 15.03.2008-21:06

Tak jsem včera obědnal svíčky do motky.Když jsem startoval studený tak to šlo většinou dobu na tři válce a pak to pomalu začalo jít na všechny.Řešil jsem problém s palivem ale nepomáhalo to.Dnes jsem si pro ně byl a tak jsem je hned přehodil a paráda.Chytlo to hned na všechny čtyři .Motka má čistší chod a jde líp za plynem.Doufám že to tak bude pořád. :lol: :lol: :lol:
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Hynek » 13.09.2008-17:47

Kolik máš benzinu ?Nechce to akorát přepnout na reservu?Jinak dej na chvilku na ,,pri,, a pak to zkus.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 14.09.2008-09:57

z jakýho roku máš motorku?
Anonymous
 

Příspěvekod felika » 15.09.2008-12:06

Takže sme všetci veľmi radi, že si si motorku rozchodil.
Keďže sa už nebudeš musieť v nej toľko vŕtať, ostane ti viac času prečítať si po sebe, čo si stvoril a trochu si preopakovať aj gramatiku :evil: (ale som ošklivý, prepáč, nedalo mi inak)
Pozývam ťa na zraz, miesta je dosť, ešte to stihneš :wink:
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod felika » 16.09.2008-20:48

Bohužiaľ, s tými papiermi ti neviem pomôcť; hľadaj v inzerátoch alebo skús sám dať inzerát. Možno ak by vedel niekto aj tu na fóre, určite sa ozve...
felika
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 238
Images: 232
Registrován: 22.02.2006-20:53
Bydliště: Dudince, Slovensko
Kraj: Banskobystrický
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2002

vlozka zamku zapalovani

Příspěvekod Anonymous » 07.09.2010-15:21

na uvod se omlouvam za trochu off-topic ale nejak jsem nedohledal to spravne vlakno a nove je myslim zbytecne zakladat. nicmene:

behem odstavky (laboroval jsem s civkama) se mi nejaky chytrak snazil ukrast motorku, akorat si jaksi nevsiml, ze je nepojizdna :evil: jedine, co se mu podarilo bylo zkurvit vlozku v zamku zapalovani. nevite nekdo, kde by se dala sehnat starsi vlozka pro XJ 750 (r.v. 1982)? nebo kde v Praze se daji sehnat neoriginalni nahradni dily?

diky.
Anonymous
 

Startování

Příspěvekod Cormac » 23.09.2010-19:28

Ahoj. Taky bych se zeptal na něco ohledně startování XJ 600 z 89.
Po delší odmlce víc, jak tři týdny, s plně nabitou baterkou nechytne. Je po seřízení v zimě u Franka v Holubicích (podtlaky, ventily, filtr...)
Klasicky jsem přepl kohout do Prim polohy, pak sytič, moto blafne, ihned chcípne a pak točím a nic a nic až do mrtě. Svíčky jsou furt suchý!
Udělala mi to taklhe už vícekrát, míň na ní teď jezdím, tak se asi zlobí :wink: Ale já su nasranej ještě víc...
Zkoušel jsem tedy povolit výpůstný šroub plovákový komory, benzín z toho tekl, takže kohout na polohu PRIM funguje? Ovšem jak jsou přepadový hadičky, tak z nich nikdy netekl benzin i když jsem nechal polohu Prim přes pět minut, s motorkou kýval a podobně. Jen když jsem do ní foukl trochu kompresorem, probublalo to až do nádrže, tak pak z toho benzin trochu kapal a motorka pak chytla.
Ještě jsem zkoušel vypustit benzín s komor, jestli tam není nečistota, nic se nevyplavilo.
Závěrem, je možný, že tam vzniká nějaký kal, který potom jak benzín vyschne ucpe volnoběžnou trisku? (funguje přes ňu startování?) Nechcu to rozebírat, když to bylo v servisu. Svíčky nejsou nový, ale když je potom vše supr?
Po chytnutí to pak chytá jak má, i po pár dnech, i studený nebo teplý, prostě vše ok a super.
Dík moc za rady!!![/b]
Cormac
 
Příspěvky: 11
Registrován: 23.12.2007-19:48
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jiri BN » 24.09.2010-08:04

Pročti si tuto část fora věnovanou palivový soustavě.
http://yamaha-xj.cz/viewforum.php?f=38
Řešení:zkontrolovat případně opravit kohout, co nejvíce zkrátit cestu benzínu z nádrže do karburátorů, vyhodit palivovoý filtr nebo na polohu PRI udělat v nádrži přetlak nebo vyměnit podtlakové palivové čerpadlo za elektrické.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Cormac » 24.09.2010-18:45

To si přečtu.
Jinak, to přece žádný palivový čerpadlo nemá (rv.89)
A kohout v nádrži bych zkontrolovat měl, to nikdy neproběhlo, ale na druhou stranu z plovákový komory benzín vytíkal po dšroubovaní výpustě, tudíž z ní se vytváří směs, co nasává píst do válce a tedy kohout by měl být ok?
Cormac
 
Příspěvky: 11
Registrován: 23.12.2007-19:48
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jiri BN » 24.09.2010-19:24

Zda XJ z 89. má nebo nemá palivový čerpadlo zjistíš, že půjdeš po hadičce od nádrže.
Benzín v plovákové komoře vydrží poměrně dlouho (je to téměř uzavřená nádoba), ale je ho málo na nastartování. Odpoj hadičku od kohoutu a přepni na PRI a hled uvidíš zda je kohout funkční.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Cormac » 25.09.2010-18:51

Jiri BN píše:Zda XJ z 89. má nebo nemá palivový čerpadlo zjistíš, že půjdeš po hadičce od nádrže.
Benzín v plovákové komoře vydrží poměrně dlouho (je to téměř uzavřená nádoba), ale je ho málo na nastartování. Odpoj hadičku od kohoutu a přepni na PRI a hled uvidíš zda je kohout funkční.


To je jednoduchý, teď teda nevím jestli jsem to zkoušel. Mám pocit, že jo, ale ještě to radši zkusím. Pokud to z komory nestačí nastartovat, mohlo by to být ono, nějakým bordelem v nadřži. Pak napíšu, jak jsem dopad.
dík.
Cormac
 
Příspěvky: 11
Registrován: 23.12.2007-19:48
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků