Sekundarni prevod

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod zbynek » 07.12.2007-07:31

Uvědomuji si, že jsa zde teprve nováčkem vstupuji na tenký led, když vyzvu uživatele Tridac o konkrétní odpověď podloženou konkrétními argumenty.

Jsme zpět u dvou verzí vozu Škoda Favorit. Oba jsou ze stejného roku, oba jsou ve stejné kondici, jenom se liší provedením převodovek. Jeden má "horskou" a druhý "nížinnou". Oba jsou provozovány za naprosto stejných podmínek, najezdí stejné kilometry po městech, okreskách i dálnici a to vše v rámci limitů daných naší legislativou. O oba je staráno stejně ve shodě s doporučeními výrobce. A oba jezdí jeden řidič.
A já se ptám:
Motor toho horského favorita bude potřebovat dřív GO než nížinný? A pokud ano tak proč?
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod lynx » 07.12.2007-08:21

:shock: Tady je to fakt dobrý :lol: . Zdeňku, dobře víš, že pokud jakémukoliv stroji vyhovíš a budeš ho provozovat pro něj v optimálních podmínkách, tak vydrží a je jedno jak je nastaven. Tvůj příklad je jasný - pokud budeš honit "horskou" po nížinách stejně jako tu druhou, tak ji odepíšeš dřív - platí to samozřejmě i opačně. Jo ještě je taky samozřejmí, že ta horská škoda odejde dřív - jezdí s moc bohatou směsí ve vysokohorských podmínkách, to víš nedostatek kyslíku :smt033
Ale celkově se vykašlete pánové na fyziku a vraťte se k podstatným věcem, jako je pojmenovávání koleček. Třeba Tridac by mohl sepsat pojednání na téma, jak se za jeho mládí řikalo přednímu kolu zadní :lol: :lol: :lol: 8) :lol: :P
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod zbynek » 07.12.2007-08:55

Tridac:
Změna převoových poměrů se projeví na větším opotřebení hnaných součástí. To je vše.


Myslím, žes přesně popsal problém. Hnaných součástí, tedy od změny dál ve smyslu pohybu síly, nikoli nazpět do motoru.
A nikdo tady (dokonce ani dragHavlis) nevyměňuje součástky ze závoďáků do seriovek, celá debata je o jednom/dvou zubech na kolečku a dvou/čtyřech zubech na rozetě, tedy žádné změny v desítkách nebo dokonce stovkách procent.
Děkuji za odpověď :)
Too Old to Rock And Roll, Too Young to Die
Uživatelský avatar
zbynek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 278
Images: 26
Registrován: 14.08.2007-07:01
Bydliště: Kunratice
Kraj: Praha
Typ XJ: 900F
Rok výroby XJ: 1990

Příspěvekod Anonymous » 07.12.2007-10:15

No, pozor na to, ona rozeta je hodně velká, takže jeden zub moc neudělá, ale u předního kolečka je už to trochu jinde, já sice přesně nevim, kolik zubů má, ale rozhodně je relativně malé, takže jeden či dva zuby na něm udělá hodně! Moc dobře si pamatuju, kolik u fichtla udělala změna o jeden zub, původně 13, po změně 12 a bylo to znát sakra hodně! A když jsem ta kolečka dal na sebe, rozdíl byl skoro 0,5cm v ploměru, což je dost, když si vemete, že to kolečko má ploměr pár cm. Z toho mi vychází, že to mohla bejt změna v řádu klidně desítek procent. Jasně, XJ má určitě víc, než 13 zubů, jen sem tim chtěl říct, že člověk si řekne, jeden dva zuby nic neudělaj, ale pozor na to... Je třeba myslet v souvislostech, dyž uberu jeden zub na 50-ti zubé rozetě, nic se nestane, ale když mám zubů 13, tak už je jeden zub velká změna.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.12.2007-11:01

Tak pardon, sem si nevšim, že už to tu je, je toho tu už moc :D Tohle byla jen reakce na to, že pár zubů nic neudělá. Ale opakování matka moudrosti :wink: Jen bych ještě rád připojil jinou osobní vzpomínku - kamarád jel na jawettě, a najednou nejel. Motor řval, ale nic. Spadlej řetěz, myslel si, ale nebyl. Asi vypadl kvalt, ale ať řadil jak řadil, furt nic. Doma chtěl vyndat motor, ale pastorek i s kusem hřídele mu zůstal v ruce. Prasklá ukroucená kulatina, nevim přesně, jakej měla průměr, ale nějakej ten cenťák to byl. A to bylo u Jawetty, výkon 1,5 koně :wink: Přisuzuju to tomu, že měl hodně vytahanej řetěz, atak ho trochu víc napnul. Ale ne nějak extrémně! Jen trochu víc. Tim se zvýšil ohybový moment na předlohovou hřídel podobně, jako při změně převodu a v kombinaci s kroucením stačilo pár tejdnů projížděk... To jen takovej strašáček, abyste nechali xj na pokoji :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 07.12.2007-12:11

Tridac: pokud si děláš srandu, tak tam dej příslušného smajlíka. Kdo to alespoň trochu nezná a hledá tady informace může tomu co píšeš věřit a zbytečně si přidělá problémy. Každá alespoň trochu modernější mašina má veškeré převody přesně propočítané na daný účel a provoz a dělat nějaké změny (i když se ti zdá nepodstatné) je bez přesného posouzení všech vlivů pitomost. Je jasný, že změna o tři zuby na rozetě není tak podstatná jako na řetězovém kolečku, ale přesto je to kurevsky znát. Zkus u okruhový mašiny prohodit rozetu s jiným počtem zubů, než co patří na daný okruh - určitě budeš dosahovat skvělích časů :? .
Toto je sekce TECHNIKA, na takové rozumování máme jinou - Pokec.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků