Rozměry pneu

zkušenosti s pneu, ceny, tipy

Příspěvekod Anonymous » 12.01.2007-12:04

Mám tam Michelin Macadam, stejně jako vepředu. Trochu dýl se zahřívají, ale jinak OK.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.01.2007-08:35

Pro vsechny "tuningare"..:)
...projedte si na te 160-tce par opravdu utazenych zatacek. A budete mit pocit, ze to vazne krasne jde, pujcte si:) od nekoho XJ s origo 130-tkou vzadu ( nesjetou do U-cka:) ) a vyzkousejte to znovu.
Pak dejte vedet, co slo do zatacek lepe. Ja odpoved znam, vy si na to dojdete sami:)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.01.2007-13:04

Já sem se ptal na 150ku,160ka je už asi extrém.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.01.2007-16:44

Odskakování je vyřešeno, předpětí pružiny bylo na max. Teď je na čtverce a OK.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.01.2007-17:32

Zbyna píše:Já sem se ptal na 150ku,160ka je už asi extrém.


150=extrem mínus cca1cm :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 14.01.2007-11:25

Podle toho co sem tady četl tak 150ku pár lidí má a o vyloženě negativních vlivech kromě legislativních nikdo nic neříkal takže o ní přemýšlím.Napsal sem extrém u 160ky páč myslím že to už je moc,rozdíl k té 150ce je 1cm,to ještě zvládnu spočítat (s kalkulačkou :D ),ale jestli se ti to zdá jako zanedbatelnej rozdíl tak sem z toho vyvodil že i 150 je moc a rozdíl mezi 150kou a 140kou je zase cca 1cm :shock: takže máme stejnej problém :? Jakej je rozdíl mezi 140kou a 130kou snad už vypočítávat nemusím.Někde ta hranice být musí a já myslí že 150ka je max.Vím že nejjednodušší je tam dat tu 130ku a je po problémech,ale doufám že když si tam chcu dat 150ku tak mě nikdo nebude zatracovat a nebo chytat za slovíčka. :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 14.01.2007-12:06

Zbyna:
myslel jsem to tak, že jestli tam chceš dát 150, tak nemusíš považovat 160 zaextrem. Podle mě už i ta 150 je dost zdeformovaná oproti 130. A těžko ti asi někdo napíše dal jsem tam 150 a stojí to za h..o (popření vlastní geniality :lol: ) . Už to někdo psal nahoře ta pneu na užším ráfku mění svoji geometrii. Zeptej se nějakýho motorkáře co dělá pneuservis co ti na to řekne, jestli by si to dal na svojí motyku. Jinak jak psal Stepo, vyzkoušejte si to někde. Ale pokud jde jenom o vzhled... tak je to asi jedno 8) a nemusíš si s tím lámat hlavu.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 14.01.2007-13:04

Já sem právě doufal že když by to stálo za h...o tak to ten člověk napíše,kdyby ne tak bych asi radši nic nepsal než kecal blbosti :) Asi bych lhal kdybych řekl že nejde v prvé řadě o vzhled.Pokud budou argumenty vyloženě proti tak do toho nepudu,ale jestli to nemá žádný vyloženě negativní vlastnosti tak proč ne.Každopádně máš pravdu že by bylo dobrý si to vyzkoušet,takže jestli někdo z okolí Brna má vzadu 150ku a byl by ochoten pučit na vyzkoušení,budu vděčnej.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 14.01.2007-18:35

Důvod toho vzhledu nechápu. Samozřejmě široká zadní galuska je impozantní a na mašině vypadá parádně. Ovšem na mašině kam patří. Každý gumička ti řekne, že takovýmhle tuněním tu gumu nejen dřív odděláž, ale zhoršíš i jízdní vlastnosti (viz výše). Mám v okolí pár bláznů co tuněj auta. Naprostá většina jejich zásahů znamená zlepšení vzhledu, zvýšení výkonu a rapidní zhoršení jízdních vlastností. U cestovní motorky je to kravina - je stavěná na něco jinýho. Na přestavbu na streetku se zrovna nehodí :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 15.01.2007-10:30

Tak ste mě přesvědčili,nechám si tam tu 130ku,aspoň mám o starost míň :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2007-06:47

Tak já taky nebudu rejpat....Jaxem psal, se 150kou jsem to koupil a v zatáčkách drží krásně a jistě. Prěd 4mi dny jsem byl s kámošem kupovat Xjčko, který mělo vzadu 130ku (taky macadam) a v zatáčce mi to solidně ustříklo.....Třeba je to tím, že jsem zvyklej na svůj bajk se 150kou a třeba taky ne....rozhodně to nikomu nevnucuju a nedělám z nikoho blbce.
Anonymous
 

150 vs 130

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2007-13:01

zdar, mám 130 a když jsem projížděl Zilův stroj, přišlo mi jeho 150 daleko stabilnější a vážně nad ní uvažuju i pro sebe
Anonymous
 

Příspěvekod Jarek » 24.04.2007-15:31

Teď jsem přezul (XJ900) a původní Bridgestone 020 byla asi o 2cm širší než Michelin, samozřejmě obě v origo rozměrech.
Strašně záleží na značce a typu pneu, běžte se podívat do pneuservisu a změřte si různé gumy v jednom rozměru, rozdíly +-1cm jsou naprosto běžné.
Ale je to jen vzhled, důležité je chování při jízdě.
Uživatelský avatar
Jarek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 100
Images: 8
Registrován: 16.11.2006-18:53
Bydliště: Ostopovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 900 N
Rok výroby XJ: 1986

Příspěvekod Anonymous » 25.04.2007-15:07

Myslím, že ta stabilita v malých rychlostech je způsobená kromě jinýho i tou úzkou zadní gumou. Když sem se projel na kamarádový inazumě(měl vzadu 180ku), přišlo mi to při malý rychlosti a otáčení jak jízda po kolejích, to se snad ani nedá položit :D
Zajímá mě ještě jestli byste sem někdo nenapsal přesnej rozměr nějaký širší gumy na zadek.Viděl sem tady například romzměr 160-60-18.. 150-70-18 by teda měla bejt v poho?
Ještě jednu výhodu bych v tomhle přezutí na silnější viděl kromě vzhledu a stability..kolikrát se dá sehnat silnější guma v akcích i za 1500, možná někdy i míň, ten originál rozměr sem ještě levnějc jak za dvojku neviděl(Heidenau).
Jinak když tu zadní Heidenauku fakt trápíte(jízda ve dvou a sportovně), máte vzorek na limitu po zhruba 4500km.. :?
Anonymous
 

Příspěvekod vilta » 26.04.2007-07:32

ZIL píše:Tak já taky nebudu rejpat....Jaxem psal, se 150kou jsem to koupil a v zatáčkách drží krásně a jistě. Prěd 4mi dny jsem byl s kámošem kupovat Xjčko, který mělo vzadu 130ku (taky macadam) a v zatáčce mi to solidně ustříklo.....Třeba je to tím, že jsem zvyklej na svůj bajk se 150kou a třeba taky ne....rozhodně to nikomu nevnucuju a nedělám z nikoho blbce.


Jen by mě zajímalo kolik ti papala s tou 150-kou. Taky uvažuji nad širší ale v rakousku budu mít asi problém.
Uživatelský avatar
vilta
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 273
Images: 23
Registrován: 11.01.2007-13:42
Bydliště: Hlučín

Příspěvekod Anonymous » 26.04.2007-12:03

kakabus píše:Myslím, že ta stabilita v malých rychlostech je způsobená kromě jinýho i tou úzkou zadní gumou. Když sem se projel na kamarádový inazumě(měl vzadu 180ku), přišlo mi to při malý rychlosti a otáčení jak jízda po kolejích, to se snad ani nedá položit :D

To srovnání je trochu neobjektivní, Inazuma nemá kyvku z trubky, takže je "trochu" tužší :wink: , navíc má poměrně dlouhej rozvor, takže líp drží směr, proto "jako po kolejích"

to Vilta: za hranice potom opatrně. Němci například neakceptujou ani rozdílný značky na předku a na zadku, ani nemluvím co o jiném rozměru.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.04.2007-14:26

Ty tři cm na rozvoru snad tak velkej rozdíl ve stabilitě neudělaj, ne? :shock: A ta kyvka třeba zrovna při otáčení v malý rychlosti snad taky nebude mít takovej vliv..stejně to furt vidim asi hlavně na tu gumu..
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-15:08

Zdravim!

Chci si koupit Dunlop GT501, ale potrebuju zjistit, jestli mohu na XJ 900 Diversion obout dopredu "jen" 110-tku? Nasel jsem totiz nabidku paru: "110/70H17 TL Front & 150/70VB17 TL Rear" za 2800,-Kc Coz si myslim, ze je super cena :!:

Diky za info!
Ales
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-21:12

Jakélkoliv pokusnictví mne dovádí k šílensví. Kurva, kup rozměr, který je předepsaný a jezdi. :!:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-21:25

Myslim, že s tou 110kou nebude problém..jestli fakt chceš za každou cenu ušetřit, zkus ji. Maximálně-kdyby to bylo nějaký špatný(jakože nejspíš ne)-to pak přezuješ na správnej rozměr :D
Anonymous
 

Příspěvekod JOE » 24.04.2008-21:28

Čus,mám vpředu 120/70 a vzadu 150/70 a jsem spokojenej.
Jinak souhlasím s názorem dávat motce to, co uvádí výrobce.
Změna je život.HONDA XL 1000 VARADERO
Uživatelský avatar
JOE
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 152
Images: 8
Registrován: 06.11.2007-19:46
Bydliště: Rakvice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: HONDA XL 1000V VARADERO
Rok výroby XJ: 2003

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-21:46

Kdo má úzké se snaží na motku narvat širší, a kdo má předepsané širší se snaží nacpat užší. To je blázinec. Vezměte rozum do hrstičky! :!:
Gumové zahradní hadice jsou levné. ale ještě jsem na nich nikoho neviděl jet.
Naposledy upravil Anonymous dne 24.04.2008-22:00, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-21:59

Ale tak jasně, že předepsanej rozměr je nejlepší, japonec měl nějakej důvod určit zrovna ten danej rozměr. Ale speciálně u gum to neberu tak vážně..jó, kdyby chtěl vyměnit třeba vačky z XJ za vačky třeba z GSX-R -to už by byla jasná pitomost.. :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-22:05

Je zajímavé, že na srazech jsou pouze bikeři, kteří mají všechno standartní. A pak jsou asi ti, kteří experimentují, ale nikdy nikam nedojedou. Jsem naštěstí v té první skupině. Do druhé přejdu po první mrtvici.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.04.2008-23:42

taky jsem se v servise ptal na širší zadní gumu, a bylo mi řečeno, že o jeden rozměr širší/užší to nemá vliv. při experimentech s ještě širší se mění celkový obraz širokého pláště v úzkém ráfku, guma se trochu vyboulí a má to vliv třeba na přilnavost, jinak se sjíždí a zatěžuje atd.... :idea:
ovšem, proti gustu... :wink: 8)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 25.04.2008-00:26

Je pravda, že srazy neobrážím a ani nemyslím, že by mě jako majitele nějakýho typu motorky něco zavazovalo jezdit na nějaký srazy, přesto najedu ročně přes 15000km, takže i těch gum něco vystřídám.. Kromě toho, každýho věc, co a z jakýho důvodu má na mašině jinýho, než jak vyjela z fabriky. Jen se to člověku může líbit nebo ne.
Ale "alesj" se ptal, jestli je nějakej problém v tom, když dá na předek 110 a já říkám, že na 99% to problém není.. 8) (a potají si myslím..fůj, fůj, on tam chce dát jinej rozměr... :roll: )
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 25.04.2008-03:20

alesj píše:Zdravim!
110/70H17
Máme předepsaný V. H je o stupeň nižší
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TOMMZ » 25.04.2008-03:40

V servisu mi tam taky suveréně nacpali gumu s rychlostním indexem asi do 150km/h prej těch skoro 200km/h vydrží...... :smt078
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod lynx » 25.04.2008-07:41

Bolku klídek. Spousta lidí nechce poradit, chce jenom potvrdit, že ten jejich nápad se dá realizovat. Nemyslí hlavou, ale snahou o co největší úsporu. Rozměry pneu řeší streeťáci a čopráci, případně tuňaři a jiní domácí kutilové. Ti co skutečně jezdí (cestovní a silnice) o takových volovinách nepřemýšlí. Vem si co lidi vyvádějí při pořizování si gum na plechovky - kupují ojeté gumy, levné někde v tescu, pochybné protektory dávají na předek ... a pak se diví, když skončí na švestce. A vysvětlit jim, že mašina je velice citlivý a vyvážený stroj, do kterého dělat podstatnější zásahy můžou jenom skuteční odborníci, je takřka nemožné :P .
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 25.04.2008-07:58

Tak toho rychlostního indexu sem si nevšim, to už stojí za zvážení, jestli to tam dát. :!:
Ale jinak chlapi..trošku přeháníte. Zvlášť u motorky typu XJ se změna rozměru pneu o jeden stupeň vpředu nebo vzadu prakticky neprojeví. Zvlášť u motorkářů, co "skutečně jezdí", nedávaj si zatáčky ani rychlý úseky a jedou kochačku. Fakt bych neřek, že malá změna rozměru pneu je "podstatnější zásah" do motorky. To už má mnohem výraznější vliv na chování motorky třeba jízda ve dvou.
Někdy se tomu říká žabomyší války myslim a já s tím končím.
Anonymous
 

PředchozíDalší

Zpět na Gumy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron