Rozdíl mezi 900f a 900 div.

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Rozdíl mezi 900f a 900 div.

Příspěvekod Anonymous » 11.08.2008-10:25

pánové mám takový dotázek, mám starý Fko, zatim všechno super už máme letos 8tis. km, napřesrok uvažuji o diversionu, ale teď jsem se na jednom svezl měl najeto poctivých 10tis.km a přijde mi že má ještě kratší kvalty než moje Fko?!?!?! Je to možný???? má sice menší kolo ale myslel jsem, že to dohnali nějak převodem. Já mám při 130km/h milimetr nad 5000ot/m co vy???
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 11.08.2008-14:25

JJ novější motory u Diversionů jsou více točivé.
Také nejspíše nevydrží tolik jako ty naše "staré herky". :lol:
Já mám při 140km/h. kolem 6.000 ot./min.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod TOMMZ » 11.08.2008-14:49

XJ6N 140km/h cca 7000ot.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 11.08.2008-16:04

Mám 900 S Diversion z roku 1998 a při 6000ot/min ukazuje ručička malinko pod 150km/hod. Jsou tam velké rozdíly rychlosti v závislosti otáček, malinko otáček přidám a už to vyskočí na 160km. V rozasu 5-7000ot/min se rychlostí točí 130-170km/hod.
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 11.08.2008-16:15

TOMMZ píše:XJ6N 140km/h cca 7000ot.

Moje XJ6N má při 7000ot 150km/h.
Jo a ve vyšších rychlostech ten tachometr slušně kecá. Takže jestli to máš podle gps nebo digitachometru tak to máme asi stejný
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod TOMMZ » 11.08.2008-17:00

Ne bylo to podle anologu, ale dost záleží na tom jak je sjetá guma...a někdy i na značce pneu. Odchylka tachometrů je možná taky :roll:

Subjektivně se mi zdálo, že Sko má delší převody...takže u toho to bude asi taky trošku jiné.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod PIG » 11.08.2008-17:35

Mě tachometr ukazuje 170 a gps 157 :roll:
Do 80ti ten rozdíl je tak - 3-4km/h
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Drobeček » 11.08.2008-20:12

Jsem asi vyjímka, ale mne ukazuje tachometr v celé stupnici naprosto schodně s navigací GPS. Tedy od 20 - 180 km/h. potom už nestačím sledovat tahometr+GPS+dopravní situaci+udržet moto na silnici v přímém směru :lol:
Jinak řečeno, rycheji s tou svojí "babičkou" nejezdím.
Tento tachometr snad nemá žádnou odchylku (tedy alespoň viditelnou pouhým okem a měřenou pomocí 2 GPS navigací)

Kontroloval jsem i ve vesnicích kde mají instalovány pevné radary s displejem.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2008-12:59

jelikož uvažuji napřesrok o Diversionu, jde mi hlavně o to aby neměl pětku ještě kratší než Fko, někdy jedu i po dálnici a tam mi šestka docela schází protože mi je líto trápit motor, ale zase jet jak slimejš taky nechci, ideální rychlsot u Fka je 140km/h někdy i chvílema i 150, když třeba předjíždim, GPS nemám takže to je z tachometru, při téhle rychlosti je ještě slušná spotřeba malinko pod 6litrů, ve dvou naloženej.

Xjčko mám rád, ale když už jsi koupim skoro novou motroku s kterou počítám na hodně dlouho, tak nechci aby žrala jak žiguli.

Nemáte náhodou někdo tabulku poměru pátýho převodu u Div.???
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2008-15:03

ten poměr už jsem našel 26/35 u obou, ale nevím jestli se to uvádí motor ku zadnímu kolu nebo vstup ku výstupu z převodovky, protože Div. má 17" kolo a Fko 18
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 12.08.2008-16:37

Já tedy nevím, ale nejdeš na to nějak moc vědecky.
Motorka je prostě motorka.
Vyzkoušej (půjč si) od někoho devítku Diversiona a svez se. :wink:
Koumat tady nad poměry převodů velikosti kol atd... :roll:
Ano 6. tam někdy chybí, také bych jí přivítal, ale i tak uhání docela dobře a týrání motoru bych se fákt nebál. :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2008-18:43

yaman píše:jelikož uvažuji napřesrok o Diversionu, jde mi hlavně o to aby neměl pětku ještě kratší než Fko, někdy jedu i po dálnici a tam mi šestka docela schází protože mi je líto trápit motor, ale zase jet jak slimejš taky nechci, ideální rychlsot u Fka je 140km/h někdy i chvílema i 150, když třeba předjíždim, GPS nemám takže to je z tachometru, při téhle rychlosti je ještě slušná spotřeba malinko pod 6litrů, ve dvou naloženej.

Xjčko mám rád, ale když už jsi koupim skoro novou motroku s kterou počítám na hodně dlouho, tak nechci aby žrala jak žiguli.

Nemáte náhodou někdo tabulku poměru pátýho převodu u Div.???


Drobeček má pravdu, máš zajímavý systém výběru podmínek k motorce. Možná dobré zkušenosti, ale poměry převodů a podobně je docela zajímavé. Mám 900 div dva roky, jel jsem s ním bez problémů 200km/hod na pětku stejně jako 40km/hod na pětku a to je paráda, nemusíš řadit a pořád to jede. Nyní na dovolené jsem jel trasu cca 250km na dálnici večer a neklesl jsem pod 150 rychlost a průměr mám za celou dovolenou 5,4l/100km a to jsem ji moc nešetřil. záleží co od motorky chceš. Pokud svezení, pohodlí a spolehlivost kup si XJ. Pokud chceš nejvýhodnější převodový poměr, asi něco jiného. :lol: :wink: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Rix » 12.08.2008-19:20

Jentak pro představu,Fjr má při 120 4000ot. Při 240 8000 otáček a to nekecám je to vyzkoušený.
Rix
XJ štamgast
 
Příspěvky: 494
Images: 29
Registrován: 09.06.2007-12:30
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: Hayabusa turbo
Rok výroby XJ: 2009

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2008-19:39

Je docela otázkou, zda je koupě 9ky Diversiona takový terno proti starýmu F-ku, pokud to neni už unavená motorka s potřebou co chvíli spravovat bolesti stáří. Lepší brzdy, o něco lepší rám, motor to samý a díky ekologii méně výkonu i když krouťák podle inetu vzrost. Ale nakonec zájemce asi ví co chce...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 12.08.2008-20:29

Nevím jestli moc vědecky, ale moje Fko má najeto 138tis. není to zaručený, míň to ale není určitě, olej za 8tis. co jsem letos ujel jsem dolil celkem litr, jezdim Motul 20W50.
S motorkou jsem moc spokojenej ale to stáří prostě nezastavíš, na Div. jsem se svezl asi 50km, byl to rok 2003 najeto prd, brzdy dobrý, posez pododbnej, ale jinak žádný závratný rozdíly, jen mi přišlo, že to tu pětku má ještě kratší než Fko, a zdálo se mi že to optimum co má Fko při 140km/h to měl tenhle Div. tak při 120, nevím půjčil mi ji kluk co vyjede jednou za měsíc okolo komína a jen si tak brblá do stovky, je možný že ten motor byl ještě syrovej proto se mu nechtělo do toček, zas na druhou stranu odspoda táhl líp jak moje Fko.
Asi budu muset někde vyškemrat nějakýho pořádně zajetýho, abych se svezl.
Taky mě děsej ty články o vysoký spotřebě, proto mě zajímal ten poměr, protože mi to přišlo divný aby stejnej motor žral o dost víc, protože někdo napíše že jede 5-6l/100km a někdo že se stěží vejde pod 8/100, věřim že ten kluk co mi toho Div. půjčil ani za pět nejezdí, protože celou dobu jezdí pomalu na volnoběh. Já nelítám žádnou střelbu brzda plyn, ale jedu svižně a hlavně dost naloženej. Tak takhle to asi se mnou je
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 12.08.2008-22:00

No tak, po technické stránce bude Diversion jistě lepší jak píšeš.
Já měl 2 XJ900F jeden model 58L (´91) a druhý 31A (´84) a oba mají rozdílné motory ač to tak nevypadá. 58L šla lépe od spodu, ale v 7-8tis jí prostě došel dech. Starší má zase horší spodek, ale ve vysokých otáčkách běží jako hodinky a nechá se s přehledem vytočit do 10 tis. bez zakuckání.

Co se týče spotřeby obou strojů tak TO JSEM NIKDY NEŘEŠIL A ŘEŠIT U MOTORKY NIKDY NEBUDU !
Na motorce jezdím pro zábavu, pohodu a volnost a né abych furt čuměl kolik to žere. Sakra komu jde o spotřebu tak ať si koupí scooter nebo kolo a né motorku 900ccm >. U těchto strojů je spotřeba až na posledním místě.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 13.08.2008-08:27

to stou spotřebou ti neberu, já to mám prostě jinak, nejsem žádnej boháč a motorku mám i jako užitkovou věc na každodenní ježdění, když to tak vezmu tak jsem už 2měsíce nevytáhl z garáže......doufám že tam ještě je :shock:
Neber to tak jako že jsem hamoun. ale spíš jako že za ušetřené peníze podniknu další vejlet.

Co koupit příští rok řešim už asi 2měsíce, začal jsem na Buldokovi - ten se mi fakt líbil, pak jsem koukal i na BMW nebo Guzzi ale po těch dvou týdenních výletech na XJ mě zase stáhla na svou stranu, teď už mám jen dvě favoritky XJ 900s a Honda NT700v ta je taky hodně povedená - ale zas Yamaha je Yamaha
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 13.08.2008-08:48

yaman píše:Co koupit příští rok řešim už asi 2měsíce, začal jsem na Buldokovi - ten se mi fakt líbil, pak jsem koukal i na BMW nebo Guzzi ale po těch dvou týdenních výletech na XJ mě zase stáhla na svou stranu, teď už mám jen dvě favoritky XJ 900s a Honda NT700v ta je taky hodně povedená - ale zas Yamaha je Yamaha


Tohle srovnání s Hondou není zrovna nejlepší. Menší motor (jen dvouválec), menší výkon motoru, stejná spotřeba a o 5 litrů menší nádrž to pro cesťáka moc výhod není.
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 13.08.2008-09:11

NT700v je dorý cesťák, jen kdyby měl tak 1000 ccm :wink:
No to by ale byl zase už skoro Pan European :lol:

Nic si s toho nedělej, já si stou spotřebou jen tak rýpnu do každého kdo to tu řeší :lol:
Také motku využívám při cestách po Praze a do práce, využívám ji často jako praktickou záležitost kůli dopravě a parkování.
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 14.08.2008-16:19

Tak dneska jsem zkusil i Fazera 600N r.v.07 72KW jako jede to jako prašivka, ale co naplat když na to člověk vleze tak si připadá jako na kole a když jede, tak je to jako by rychle utíkal :lol: Čekal jsem že se to bude muset hodně točit a ono prd, docela to i táhlo, brzdy že člověk pomalu přepadl přes řidítka jízdní vlastnosti taky supr, jen si s tim člověk hrál.

Ale železo je železo, nevim jak bych na tom zvládnul cestu z Liptovskýho mykuláše do Hradce v dešti?!?

:cry: :cry:
Anonymous
 

Příspěvekod mirekm » 14.08.2008-19:59

Jako cesťák je xj 900 skvělej. Mám ji necelej rok, Diversion z 98 roku, 35 tis. najeto. I ve dvou a naloženej táhne pěkně odspoda, žádnou díru tam nemá, i když na max jsem ji nezkoušel. Taky jsem měl strach z velký spotřeby, ale ukázalo se, že se pohybuje okolo 5 / 100 (ne courání po městě). Jezdím svižně, ale pohodově, při tý váze to ani moc na blbnutí není.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

a co xjr?

Příspěvekod kodl » 15.08.2008-08:54

si musím taky přisadit. 5000 ot při 140 km/h dle gps, ale stejně to přes 200 nejede (a díky tomu asi dosud žiju, ne jako fzr s minimální cestovkou na šestku 140km/h). Měl sem původně xj 900f předělanou jako s, jediný, co mi chybí, je kardan (řetěz se pořád čehosi dožaduje, v kardanu stačilo zkontrolovat olej)a FJ je pro mě moc velká plastová věc, já chci motorku ze železa a ne z plastu (Rix to nebude brát osobně). Jinak objem ničím nenahradíš, to je stará pravda, zrychlení ze 100 na 160 na trojku okolní plechovkáři prostě nechápou... a 7l/100 zase asi není tak moc.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod kubik1 » 06.11.2008-02:43

u mne na Fku dle budíků 5200 ot/min =120km/h jinak sem se dočetl že na spotřebu je slušný TDMko už delší dobu po něm pokukuju (po tom nověšim 900),ale kardan je kardan :D jel ste něgdo na něm? papírově má o něco míň kobyl než ty naše 900 ale viděl sem na netu video a tam si ho vodili po zadku jako nic.... mně připada jako rozumnej kompromis mezi městem a dálkou zkrátka přesně to bych potřeboval.
XJ 900F rok 1991 4BB
kubik1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 126
Images: 16
Registrován: 24.05.2006-06:06
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod lynx » 06.11.2008-09:19

To TDMko bych si pořádně vyzkoušel, je to něco dost jinýho, než 900. Na Xj se rozjedeš, zapálíš cigáro, otevřeš flašku a najednou jseš na druhý straně republiky. TDM tak nefunguje, není to klasický cesťák. Yamaha stvořila takovou všehochuť, vlastní kategorii. Jízda je na ní zábavnější, ale musíš ji víc krotit a to je únavnější - každá sranda halt něco stojí :lol: . Pro pohodové cestovatele to není úplně ideální volba.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron