Svíčky BRISK

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-11:22

Otis: A pozoruješ aspoň nějakou změnu, když už stojej takovej ranec?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-12:48

Taky by mě zajímalo jestli má smysl investovat do iridiovejch svíček.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-13:15

Zbyna píše:Taky by mě zajímalo jestli má smysl investovat do iridiovejch svíček.


Asi máš stejný názor jako já. Spotřebu ani nerozeznám, že by to ovlivnilo, výkon není o mnoho rozdílný a cena je o dost větší než abych to dával. Klasika NGK original jsou plně dostačující. Pro mne je to zbytečná investice.
Jezdím od roku 1977 a najezdil jsem cca 2,5 milionu, svíčky jsem nikdy neřešil jak jsou hodně rozdílné, ale vždy jsem tam dal ty co tam mají být a neměl jsem nikdy problém.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 28.11.2007-13:16

Zatím nebyla příležitost něco moc pozorovat. Jen vím, že po montáži se zvýšil volnoběh, takže jsem mu musel ubrat. A taky se mě zdá, že za studena motor lépe běží. Víc napíšu až na nich najezdím delší trasy.

Takový ranec? Mají prý vydržet 2x co standardní svíčky a 2x tolik nestály.
A údajně by se měla snížit spotřeba. Ne tak, aby se to dalo měřit na nádrži, ale třeba 20l paliva na 30000km. To se taky počítá.

Kdyby svíčky na 600 stály to co na 900 tak nějaké iridiovky neřeším.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-17:42

OTIS píše:................
Kdyby svíčky na 600 stály to co na 900 tak nějaké iridiovky neřeším.


Tak nějak tomu nerozumím.
Na 9 stojí original 116,- a na 6 stojí 216,- a Iridiové stojí 459,-Kč. Tak že to není dvakrát tolik bych asi moc neřekl, 216+216=? A rozdíl mezi 6 a 9 zas není tak velký. Mimochodem Iridiové na 9 stojí stejných 459,-. Tak jsem nenarazil na rozdíl.

Ale určitě s Tebou souhlasím, že z dlouhodobého hlediska na spotřebu vliv mít budou. Určitě ne na nádrži, ale dlouhodobě.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-18:13

Otis iridiovky koupil určitě v akci :lol: Ale rozdíl mezi 6 a 9 je teda brutální, někdo to tu psal, že na 6 je nějakej atypickej rozměr a sou prostě dražší. Já kupoval origo loni asi za 250,- , 216 by teda byla fajn cena, ale byly v akci :lol: 3+1 zdarma.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 28.11.2007-18:32

Já když kupoval klasické svíčky, tak sem snad pod 230kč/ks nesehnal.
Samozřejmě, že jsem ty iridiovky kupoval v asi 330kč/ks, normálně bych je nevzal.
Co se týká toho atypického rozměru, v dnešní době má spíš xj900 mezi motorkama atypický rozměr.
Ale i tak je rozdíl mezi cenou 9 a 6 minimálně 400Kč za sadu a to je docela dost!
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod JOE » 28.11.2007-21:00

Souhlasil bych s Tridacem,zdá se mě to rozumný.
Budu taky měnit svíce a vsadím na odzkoušený NGK za 92.-
U LUISE teď Iridiovky mají asi za 16,9 Eček a akce se ne a neblíží.
Uživatelský avatar
JOE
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 152
Images: 8
Registrován: 06.11.2007-19:46
Bydliště: Rakvice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: HONDA XL 1000V VARADERO
Rok výroby XJ: 2003

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-21:42

Tohle jsou dnešní ceny pro 6
http://motoobchod.motonet.cz/motocykly. ... 01075f967f
ale dá se tam vybrat mnoho modelů a mnoho roků výroby, přibližně jsou stejné
a pro 9tkaře mám dobrou zprávu, zlevnili svíčky.
až celých 93,-Kč
http://motoobchod.motonet.cz/motocykly. ... 01075f967f
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.11.2007-21:50

tak to je dobrá zpráva i pro 6-kaře :lol: Protože jak psal Otis, loni byly dražší... A ty Platinum/Gold-Palladium, ty dělaj proto, aby měly co nejdelší název nebo to má jinej účel? :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-13:53

takže chlapi znova svíčky.trochu opráším toto téma.
chtěl bych koupit svíčky brisk AR 12YS, máte nějaké zkušenosti,nebo třeba kde je sehnat za dobrou cenu?
spíš by mě zajímali ty zkušenosti.od posledního příspěvku utekl skoro rok,tak třeba už někdo nějaké poznatky máte.díky
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 03.02.2009-14:02

Svíčky se nedaly sehnat ani ve fabrice a tak sem se na to vysral. Takže asi to bude na tobě zjistit co a jak :D
Bylo možné je sehnat viz: clanek.php?post=722

Ale od té doby je třeba prodává i někdo jiný, tak zkus vyhledávač internetu.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-14:59

Já osobně mám velice špatné zkušenosti s NGK(dokonce-prý-se k nám vozí horší jakost,nevím..).Když jsem asi po třetí koupil sadu z niž mě vždy min. jedna svíčka po cca 100km.odešla,tak už kupuju DENSO.To samé švagr a to samé kamarád servisman(auta)ten bere i Beru a Brisky.
Brisk je špička(četl jsem několik srovnání,ale šlo o auta!!!)V motorkách zkušenost s Briskama nemám,ani jsem nic neslyšel...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-15:24

No vidíš, co člověk to zkušenost. Já bych Brisk nedal ani do mopedu. Všude dávám NGK, za posledních 20let jsem ani v autě ani v motorce neměl vadnou, Ale ve služebním jsem už třikrát měnil brisky mezi sebou za nové opakovaně a nakonec sem tam dal NGK a je po problému.
Mám 9 a tam sou NGK přímo tuším psaný origo. Nevim jak u 6. Ale ani v motorce s nima problém nemám.
Anonymous
 

Příspěvekod kaplos » 03.02.2009-17:48

Pro XJ 600 S, typ RJ01, motor 4BR jsou NGK CR8E nebo DENSO U24ESR-N s výměnou po 20.000km a kontrolou vůle mezi elektrodami (0,7-0,8mm) po 10.000km.*
Co se týče zkušeností se svíčkami - pro Škodovku dodává BRISK, NGK a BOSCH a nepamatuju nikoho, pokud dodržuje interval výměny, že by měl s nimi problémy.
*Informace přímo z návodu k použití platné pro uvedený typ a motor.
Naposledy upravil kaplos dne 04.02.2009-07:40, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
kaplos
 
Příspěvky: 76
Images: 4
Registrován: 17.09.2008-19:35
Bydliště: Jihlava
Kraj: Vysočina
Typ XJ: Suzuki GSF 650 Bandit
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-20:12

kucí jak jste zjistili že pro xj 600 jsou správně DENSO U24ESR-N? možná bych uvažoval o těch Denso,ale nevim jestli to je ten správný typ,mám xj 600 rok výroby 97.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-21:04

Zdarec. Já mám na XJ 600 r. v. 1996, svíčky NGK typ takhle z hlavy nevim, ale najeto od výměny přes 10 000 km a pořád bez závad, tak nevim, asi co kus to oreginál, zrovna dobrá sada.... :P
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-22:06

Muj tata a jeho dlouholety kamarad byli oba konstrukteri v Brisku, tata na jednoucelakach a on na snimacich, takze jsem mel informace z prvni ruky a to se spickovou kvalitou jak se pise vyse jsem jakoby neslysel :-D u skodovky tolikrat byly zruseny dodavky svicek kvuli kvalite, ze se to neda pocitat, nejlepsi jsou asi jejich obycejny svicky a to hlavne cenou, ale vydrz je maximalne prumerna spis podprumerna, nejaky supr čopr typy bych vubec nebral, treba LPG svice jsou totalni katastrofa, do 1000km auto nejede, skube. dokud byl tata v Brisku, tak mel svice do auta zdara a mivaly polovicni zivotnost, spis min. Jednou se mi stalo ze ji po 100km prasknul izolator, jeste ze neupad do valce. svicky brisk mam v dvoutaktech jen proto, ze jsou tak levny a ani drahy svice v nich dlouho nevydrzi. V XJ je mam ted taky, to proto, ze mi NGK odesly na ceste a na nejblizsi pumpe sem koupil L15Y á 40kč. Takze Brisky bych bral jen kvuli cene, ze za cenu 1 NGK jsou 2 a vydrzi asi v souctu dele jak ta jedna NGK ...teda pri stastny ruce :-P

Pája: zjistis to na webu je tam vyber svicek podle typu, ja to hledal na svoje XJ protoze se mi dostaly do ruky nejaky DENSA ale byly to 20ky a na moje XJ vychazely 22 nebo 24 takze to by sedelo
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.02.2009-22:30

jura píše:kucí jak jste zjistili že pro xj 600 jsou správně DENSO U24ESR-N? možná bych uvažoval o těch Denso,ale nevim jestli to je ten správný typ,mám xj 600 rok výroby 97.


Tady si vyber model a pak rok výroby a hned uvidíš, které jsou original doporučené od výrobce pro ten který model.
http://www.motonet.cz/motocykly.php?znacka=23&objem=600
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 04.02.2009-06:35

no na ten motonet jsem se díval.jen by mě zajímali ty svíčky Denso.chtěl bych je zkusit.jsou trochu levnější než ngk,ale né o moc.tak nevím jestli zkusit experimentovat nebo zůstat u ověřeného.
Anonymous
 

Svíček zámněna...

Příspěvekod Anonymous » 04.02.2009-08:24

Nevím tedy zcela zda dobře téma chápu,
ale já / bořenka, nadějný to pán /
jsem přesedlal ze svíček na svíčkovou a změna je znatelná...
je nutné pečeni zapécti, ne pouze vařit...
přeci jenom, s plným žaludkem přemýšlí se lépe.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 04.02.2009-08:33

Já používám Densa. Měnil jsem je po 20 000km a u nových oproti starým jsem na chodu motoru nepoznal rozdíl (i po 20 000km pálily dobře).
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 04.02.2009-09:06

Bořenka:-
záměna svíček za svíčkovou jest ducha a těla balzámem...
Pouze nutno míti na paměti, že přehršle ducha hlazení vyvolává boubelatost líbeznou a ta stává se poté neodbytně důvodem k přechodu na vyšší objem zdvihový kola motorového, taktéž s tím spojenou vyšší silou tažnou záhodno disponovati...
Osobní zkušenost!!!!!!Varování taťuldy!!!!!!!!

Nutno ovšem podotknouti, že výše sedla oře XJ zvoucího jest proklatě nízko a tím zcela vhodná pro nás "opravdové chlapy"(přescent).
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 04.02.2009-09:20

Densa tam byly původní, pak jsem jezdil NGK. To bude stejné, tak pořídit ty které budou levnější. Změny chování motoru jsem pocítil až při použití NGK iridium.

Ale toto téma je o Brisk a třeba je někdy někdo vyzkouší a napíše sem svoji zkušenost. Takže to nezasírejme diskuzí o jiných značkách- na to jsou jiná témata: viewforum.php?f=36
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Racek » 04.02.2009-12:34

Já sem XJ koupil s novýma densama. Motor nechtěl studenej vůbec chytat , zalejvaly se mi svíčky benzínem , musel sem je vždycky vyndat, vysušit překontrolovat kontakty a dát zpátky , pak sem se nasral a dal tam zpátky ty jetý NGK který on vyndal než mi jí nechal, a pohoda , ani nevim kolik měli nalítáno , sou tam furt a zatim bez problému. Je možný že ty densa byly třeby typ kterej na XJ bejt nemá , to nevim takle z hlavy co to je za konkrétní označení :?
Racek
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 250
Images: 1
Registrován: 20.12.2008-16:07
Bydliště: dům

Předchozí

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron