Co vše mám udělat?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Co vše mám udělat?

Příspěvekod Zdeněk » 16.06.2010-20:31

Čaute všichni!
Koupil jsem XJ600S DIV z r.93 naj49500km. Vzhledově je dost ve špatném stavu, ale po nové barvě(na podzim) to bude šikulka :smt041 Chci se zeptat jestli budu postupovat správně: tuto sezonu dojezdím (odhadem 1500km) bez měnění čehokoliv.
V zimě:motor olej polosyntetika, olej př tlumiče, kontrola uhlíků startéru, seřízení vůle ventilů, kontrola spojky(hlučnost při volnoběhu), brzdovka u obou brzd. Mám sundávat i vanu a kontrolovat motor pohledem zespod?- Na co se tam mám zaměřit?
Kotouče jsou trochu sjeté(max 1mm rantl)- mam je nechat osoustružit do roviny?Bude to k něčemu dobré? Bývalý majitel to měnil(oleje+brzdovku) loni a nemám důvod mu nevěřit.
Jen při 6kvaltu od 45 do 60km/hod to hučí z motoru při plynulé jízdě i při zrychlování. Pak to přestane a je klid.
Ještě blbý dotaz: Když ji nenakopnu může se roztlačovat? A jakým stylem? Když si vzpomenu na j350 tak s xjčkem se asi nerozběhnu naskočit, zařadit, seskočit a tlačit. Už teď funím. Díky za rady. Zdeněk.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod xy » 16.06.2010-22:49

...udělal bych výměny hned, jinak po pár poruchách získáš dojem (a zřejmě při neúdržbě oprávněný) že máš zanedbaný střep...
...ostatně ta tvoje otázka na roztlačování o tom svědčí už teď :cry:
...XJčko je narozdíl od Jawy motorka spolehlivá (pokud dostane co potřebuje), není potřeba někde jawit po cestě, dělat polní výbrusy, seřizovat kladívka a podobné ¨radosti¨
...pokud máš důvěru v provedené výměny, tak těch 1500 km do konce sezony dojezdíš (upozornění - servisní interval je 6000km) - ovšem je potom otázkou PROČ MÁŠ MOTORKU, když v půlce června plánuješ 1500 km do konce sezony???...pokud vidle netečou, tak do zimy vydrží...seřízení ventilů, podtlaků a kontrolu spojky bych udělal hned, o brzdovce platí to co oleji, ovšem s větším zdůrazněním té důvěry v předchozího majitele - přecejen ty brzdy jsou potřeba, občas :wink:
...sundávat vanu? to asi není nutnost
...uhlíky startéru? no, jestli mají souvislost s tím ¨nenakopnutím¨ (já bych teda do Yamahy nekopal, ale to je věcí každého soudruha :lol: ), - tak bych i tak začal spíš baterkou, relátkem, atd......sám ji asi neroztlačíš, leda z kopce...rozvodový řemen nemá, katalyzátoru taky neublížíš, ale stejně bych ji dal radši do kupy...
...kotouče..... spíš je důležitější jejich tloušťka, aby nebyla pod předepsaným minimem, než výška rantlu...
...hučí na šestku v pětačtyřiceti??? ...ani se jí nedivím :roll:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod TOMMZ » 16.06.2010-23:45

Asi tak.

Jen by bylo zajímavé vědět kolik mají takhle staré motorky skutečně nalítáno.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Bartus » 17.06.2010-00:08

No jestli jezdíš na 6rychlostní stupeň 40km/h tak potěš koště, to se nedivím že vypadá jak vypadá :lol:
Vždy mě zajímalo jak někteří soudruzi dokáží přesně odhadnout kolik najedou do konce roku, 1500km jsem najezdil minulý víkend po slovensku a maďarsku.


A ještě jeden postřeh, to myslím obecně, skoro každá ojetá motorka na prodej má tak krásně zaokrouhlené km, všímáte si toho? :roll: Já prodal xj 97rok se 79tisícema km a byla v top stavu, jestli má motorka 92rok 49tisíc a je na odpis, tak kolik teda bylo stočeno? :?:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

NO NAZDAR

Příspěvekod Zdeněk » 17.06.2010-13:35

čaute všichni.
-- Ohledně tohoroztlačování: mám ji od 4.6. a zatím vždy chytla napoprvé FAKT!!! To jsem se ptal jen pro zajímavost, protože když budu někde dál od domova a náhodou prdne baterka(je tam rok nová) a nebudu mít káble a někoho s autem, tak jak odjedu?Třeba v dešti mezi polama nemůžu čekat na projíždějící auto žejo! Švagrovi taky tak prdla gelovka na hondě vfr800vtec protože se mu pokazilo dobíjení a přebíjelo to tak, že baterku uvařil a pak už nenastartoval. Roztlačil to ve dvou a dojel dom. Šlo mi o to jak postupovat, když je člověk sám. CHÁPETE TO???
--Nemám žádný střep jen to majitel loni stříkl jen černým sprejem a jak víte všichni, tak sprej je nenic. Ano- má moje yama 17 let ale která motorka si nelehla? A ukažte mi 17ti letou dívku, která není vojetá zevšech stran.
Co se týká těch 1500km tak to byl muj odhad, protože jsem ženat, mám 3 děti 11,7let a 10měsíců a nemůžu se v pondělí sebrat a odjet na týden pryč. Mám ji na denodenní ježdění do práce, obchodu(pro plýnky:D) a na víkendové projížďky se synem po okolí do max150km. Nyní mam najeto 375km za 13 dnů včetně první jízdy od prodejce cca86km. Spotřeba je zatím 5,5l. Pri prodeji měla přesně 49 211,3km. Nevím jestli to je stočený, ale je to jedno. Všici píšete, že není problém v km ale v celkovým stavu. Ten je O.K. až na barvu! Tož co ryjete?
--Brzdovka je taky ok i bod varu ok. Co se týká té vany tak třeba vizuální kontrola je někdy lepší než na poslech nebo jen odhad.
-- Dobrá po městě budu jezdit na4. Ale fakt nikdo z vás nikdy nezkoušel v 50 dát 6ku a rozjet to? TO je pružnost!!! Ale upřímě dík za rady.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod TOMMZ » 17.06.2010-15:16

Že by odešla rok stará baterka to asi né, ale stát se může všechno(hlavně tedy u Hondy :lol: ) Roztlačit to můžeš zkusit vždycky, ale musíš bejt trošku Rambo...asi jako když roztlačuješ auto a moc bezpečný to tedy není. Když sundáš vanu, tak aspoň můžeš vyčistit bordel, co se tam za léta nastřádal. Šestka v padesáti už je fakt jen na udržování rychlosti na rovince. Na zrychlení už to chce pár kvaltů dolů. Celkový stav moto před rozebráním asi moc poznat nejde, když už to nedělá nějaké pazvuky. Že má někdo motorku jen na takovéto popojíždění tady asi nikdo moc zvyklý není. Tož tak.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Zdeněk » 17.06.2010-16:07

Díky za info, ale stejně nevím co by to tam mohlo hučet-jako když :roll: couvám s autem. No nic prostě pod 3000ot na 6ku nepudu, aby mě to zbytečně navzrušovalo. Ale vím že to jede.
---To, že mám motorku pro osobní potřeby a koupil jsem XJčko a ne nějakou MZ150-250 doufám neznamená, že TU nemám co dělat a že TU nemám lézt. Dost by mě to mrzelo. Toto je přece forum majitelů XJček a ne nějakých pravých mašinystů. A kdo je vlastně pravéj motorkář? Ten kdo má japonce s 90kw, koženej oblek s nášivkama a jede jak hovado, nebo ten kdo je ohleduplný a slušný ikdyž na starším stroji a jede si svých 50ve městě a 100-120mimo? Moje xj jsem koupil od pána v letech co je po operaci lokte a už jí asi neukočíruje. Prostě já jsem klidný šofér a nechci nikde darovat moje prohulený plíce. A taky je podle mě blbost koupit stroj a hned divočit,ale pěkně zkoušet a zvykat si. Neříkám, že jsem to párkrát neměl u 9000, ale pak už všichni okolo čučí kterej vůl to zase jede. A sám vím z vlastní zkušenosti,že když vám dítě konečně usne v kočárku, tak není nic lepšího když okolo projede osel s laďákama na 1čku při 80km/h. Mě se prostě líbí klidný styl. Pardón. Dík.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod OTIS » 17.06.2010-17:31

Zdeněk píše:Toto je přece forum majitelů XJček...

Bejvávalo... :D
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod mistrhroch » 17.06.2010-18:13

Zdravím všechny XJ i ostatní motorkáře.
Jsem také nový hrdý majitel XJ 600 S rok výroby 1992!
Musím zatím říct, že motorka je v perfektním stavu od majitele, ale jak tady píšete - km neřeším, protože 26tisíc km na takhle starou motku...hmmm :?
Musím se trošku zastat předchozího pisatele-také jsem měl a mám přiblblé otázky a také přiblble jezdím... :P - to se holt musí vychytat.Už léta jsem kupoval ČMM a slintal a teď konečně ke čtyřicetinám to padlo!
Určitě budu potřebovat občas poradit a rád bych se i s někým sešel a také společně pojezdil.
Motorku také používám i do práce a za cca týden co ji mám-najeto přes 500km.OD vás zkušenějších je určitě každá rada přínosem a schválně si vzpomeňte na svoje začátky!
Chci také poděkovat Mosteckým bikerům, kteří mi moc pomohli při moto rozletu - a že jsem to zatraceně potřeboval!!!(Bo sem vůl...).První jízda hned po koupi na neznámé motorce, s novým oblečením, s nulovou praxí a posraný až za ušama... :oops:
Omlouvám se za trochu chaotické psaní a ať nám to všem jezdí!!!!
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Zdeněk » 17.06.2010-18:30

Díky mistřehrochu za zastání. Fajn, že nejsem jedinej pomalej,,BABETYSTA"
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod tomy » 17.06.2010-19:30

Já mám XJ z ´92, a loni při koupi měla asi 45000 :D :D

Ale u ´plnoletý´ :) motorky jsem na tohle fakt nekoukal, a neřešim to....

Důležitý pro mě je, že je ve skvělým stavu (ťuk ťuk ťuk), třeba si dost cením orig. laku :wink: Letos jsem sice dal 10tis za servis (guma, řetězovka, olej, svíce, brzdovka, destičky, karburátory atd....), ale mám (pro mě) krásnou motorku ve skvělým stavu :-)
tomy
 
Příspěvky: 42
Registrován: 20.05.2009-10:10
Bydliště: Kolín, Liberec (kolej)
Kraj: Liberecký
Typ XJ: 600 S
Rok výroby XJ: 1992

Příspěvekod Anonymous » 17.06.2010-21:43

Pár dobrých rad pro začátek, pokud jsi je již neudělal.
Zkontroluj hlavu řízení a plynulost chodu ložisek, takhle starý stroj už má nárok na vymačkané ložiska. Lze to doma, pokud seženeš statistu, který ti na centrálu posedí na zadním bidýlku, aby se odlehčil předek. Je to tu v diskuzi popsáno.
druhé - zkontroluj napojení zadního péra/tluniče a kyvky, rádo to praská v místě mezi držákem tlumení a tou horizontální příčkou mezi vlastní vidlicí. i tohle lze doma zkontrolovat očima, nebo pomocí malého zrcátka, teda pokud je to dostatečně čisté.
Jinak mnoho km bez nehody, na těžké začátky se nerado vzpomíná a ještě hůře se přiznávají. :-)
Anonymous
 

Příspěvekod mistrhroch » 17.06.2010-21:47

Souhlasím.Naštěstí guma nová, výměna oleje je plánovaná za 2000km,vše funguje(občas zlobí klakson...), svíčky cca 2roky-takže nejspíš v zimě udělám servisku.
Vzhledově pěkná, nikde rez a řetěz taky OK.Už jsem ho dokonce čistil a mazal-bo sem jednou zmoknul... :cry:
To že jsem to koupil od majitele a navíc to byl takový pečlivka a leštič-byla docela výhra a pokud se k tomu nebudu chovat jako prase-určitě si hooodně pojezdím! :)
Navíc jsem docela malý-a tady došáhnu na zem-co si můžu víc přát.
Určitě pro začátek dobrá volba a samozřejmě jsem byl také limitován penězi.Vždyť výbava stála pomalu víc než motka... :evil: a to chci ještě oblíknout baťůžek a později i synátora...
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Pár dobrých rad pro začátek, pokud jsi je již neudělal.

Příspěvekod mistrhroch » 17.06.2010-21:55

Joj, díky za upozornění.
A malý dotaz-taky se vám motka vlní v zatáčkách při vyšší rychlosti?(Guma nová-cca 500km a taky jsem dofukoval na 2,5).
Možná budu muset zkontrolovat to uchycení zadního tlumiče.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Radimathor » 17.06.2010-21:55

Zdeněk píše: A kdo je vlastně pravéj motorkář? Ten kdo má japonce s 90kw, koženej oblek s nášivkama a jede jak hovado, nebo ten kdo je ohleduplný a slušný ikdyž na starším stroji a jede si svých 50ve městě a 100-120mimo?


Motorkář je srdcař a je naprosto jedno na čem jede - XJ, GSXR, CBR, když to má motor a vrčí to :smt029
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Radimathor » 17.06.2010-22:03

Jo a jsem velmi rád, že Tomy je s XJ r.v. 92 spokojen 8) akorát bych ji opět rád viděl, ňák po ní smutním. A za ten výčet servisu je ta cena docela dobrá. XJ je skvělej stroj.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod xy » 17.06.2010-22:56

tomy: ...ty máš ale motorku po starším pánovi, kterej spoustu času strávil leštěním v garáži a moc toho nenajezdil :wink: :lol: (sorry, Radime :wink: )
...já jsem moji 95ku prodával s 98000 na tachometru, jestli těch 63000 při koupi jedenáctileté motorky bylo pravdivých taky nevím...

Zdeněk:...snad se ti všichni snažili poradit (já tedy určitě, v rámci možností), že k tomu každý přidá i svůj názor - to se nečerti, je tu fórum, ne jen technická poradna... mimochodem Tvůj příspěvek začíná ¨chci se zeptat¨ - tak máš odpovědi :wink:
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Pár dobrých rad pro začátek, pokud jsi je již neudělal.

Příspěvekod TOMMZ » 18.06.2010-07:56

mistrhroch píše:Joj, díky za upozornění.
A malý dotaz-taky se vám motka vlní v zatáčkách při vyšší rychlosti?(Guma nová-cca 500km a taky jsem dofukoval na 2,5).
Možná budu muset zkontrolovat to uchycení zadního tlumiče.


XJ se vlní, to je normální. Dokonce se to může rozvlnit tak, že tě to prostě kopne do pole, ale to už je extrém. Tyhle motorky nejsou stavěné na nějaké bláznění ve vysokých rychlostech, ale na cestování. U některých gum je vlnění horší u jiných zase lepší. Doporučuju Michelin Pilot Activ. Jo jinak u nových gum je většinou na povrchu velice kluzká vrstvička, takže je vhodné začínat s velkými náklony až po ujetí pár stovek km. Jinak může jít člověk k zemi a ani si nevšimne jak.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod PIG » 18.06.2010-09:31

To mi povídej o Pilotech. Jezdil jsem si na nich vesele dva roky a uplně pohoda. Až na mokrý přechody pro chodce a ty bílý čáry na silnici, na těch to klouže jak ta sviňa. Letos jsem je dal zase obě nový a asi na nich je ještě málo km, protože jsme si tuhle při vyjížďce málem dvakrát rozbili hubu.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Zdeněk » 18.06.2010-14:17

Já mám kyvku tak ok. Kontroloval jsem to hned u koupě. Přední ložiska v řízení jsou taky fajn a nenašel jsem tam žádnou vůli.
---Nečertím se , to jen tak na oko. Líbí se mi jak tady všichni dokážou udělat z každého vola co má střepa. Takové rejpání je fajn a akorát nás všechny popudí k dalším a dalším radám a zkušenostem.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Bartus » 18.06.2010-18:06

Zdeněk píše:Já mám kyvku tak ok. Kontroloval jsem to hned u koupě. Přední ložiska v řízení jsou taky fajn a nenašel jsem tam žádnou vůli.
---Nečertím se , to jen tak na oko. Líbí se mi jak tady všichni dokážou udělat z každého vola co má střepa. Takové rejpání je fajn a akorát nás všechny popudí k dalším a dalším radám a zkušenostem.
:smt023

A ještě jedna důležitá rada, je potřeba se přihlásit na XJ sraz, takže všeci nováčci šup šup :D
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod tomy » 18.06.2010-18:53

Bartus píše:A ještě jedna důležitá rada, je potřeba se přihlásit na XJ sraz, takže všeci nováčci šup šup :D


Já nevim, co bude za týden, natož v září.. Tak se radši přihlásim na poslední chvíli, než si pak vymýšlet, proč jsem nepřijel :)
tomy
 
Příspěvky: 42
Registrován: 20.05.2009-10:10
Bydliště: Kolín, Liberec (kolej)
Kraj: Liberecký
Typ XJ: 600 S
Rok výroby XJ: 1992

Příspěvekod Zdeněk » 18.06.2010-19:00

Tak to já dojedu najisto! Teda pokud nebudu nemocnej(kuc kuc). I s mou ženou nebo synem. Ještě uvidím. Jel bych ovšem jen na otočku. Zdeněk.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod mistrhroch » 18.06.2010-20:11

Rád se srazu zůčastním, pokud se samozřejmě něco "nepokadí" v práci...
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron