Teče z airboxu

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Teče z airboxu

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-10:16

Vážení oborníci,
potřebuju poradit možná s takovou banalitkou.
Do airboxu mi jde asi nadměrné množství oleje, vim že tam má jít trocha oleje z odfuku skříně a z víka,ale včera po příjezdu z projíždky mi z airboxu tekl olej čůrkem.
Airbox už jsem rozebíral tak vim že ta dírka(ta co je v pomyslné ose vzducháče) kterou to teklo tam je naschvál a nemá být ucpaná je dokonce ještě kousek nad úrovní dna,což znamená že toho oleje v airboxu bude víc.
Východiska:
1)oleje v motoru není moc ani málo
2)je to dovoz,tak Bůh ví kdo se v tom hrabal a co tam zapoměl dát
3) airbox jsem měl rozebranej minulej tyden a vytřel jsem v něm ty olejový louže a včera po půlhodinové projíždce se mi pod motorkou udělal rybník.

Poradtě mi prosím někdo jak bych to měl vyřešit.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 02.07.2010-10:44

Olej v airboxu nemá co dělat pokud máš správnou hladinu oleje v motoru a motorka ti nelehla. Nech si změřit kompresní tlaky, ale motor to má nejspíš už za sebou....
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-11:16

Paráda :x ,mám nejakou naději z prodávajícího dostat prachy když jsem ji koupil před měsícem s 39tisícema na tacháku a od ty doby najel asi 50km?
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 02.07.2010-11:37

To asi nevyreklamuješ, jestli ses s motorkou dost seznámil při koupi, zkontroloval si ju, tak tě pošle víš kam.
Bys těď musel mít v ruce nějakej znaleckej posudek od já nevim koho, že tam ta závada opravdu byla v době koupi a tím pádem ti ju buĎ zamlčel, nebo nebyla zjevná takže sis jí nemohl všimnout. Ale to už jsou asi soudní věci a tahanice a stálo by to asi nemalé peníze.
Ale můžeš na něho zkusit, že to nemůže být čerstvej problém, ale staršího data a třeba když budeš důraznej a borec posera, tak se přizná sám pokud nemá čistý svědomí.

Když jsem prodával 350, tak ji zkoušeli 3 borci, jezdili na ní a že dobrý, tak si ji odvezli. Druhý den kořeň celej vzteklej volal, že mu to nechce řadit, že to chce na moje náklady opravit a kdesi cosi. Jsem ho odbyl, že při koupi tomu nic nebylo a že bohužel, dal mi teda pokoj a za tři dny mi psal sms, že už je to dobrý, že si tam debil jak to vehementně startoval, nakopal stupačku pod řadičku a tím pádem mu tam nešla jednička :D no odborník asi.
Ale to není k tématu, to jen tak aby tu bylo co číst 8)
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Jiri BN » 02.07.2010-11:59

Chce to klid a rozvahu. Než udeříš na prodejce zajeď do servisu auto-moto mělo by to být jedno a nech změřit ty kompresní tlaky a podle výsledku postupuj dále.
Budou v pořádku, chyba je jinde.
Nebudou v pořádku obrať se na prodejce
Napovědět jak na tom motor je může i zkouška max. rychlosti
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-12:18

K tej maximálce,při koupi mi bylo sděleno že je motorka otevřená na plnej výkon. Já co jsem zatím jezdil tak se tachometr nedostal přez 100km/h na 6ku a motor prostě nejde přez 5000ot/min a to na jakýkoli kvalt.
Jak by na to vytékání oleje mohl mít vliv kompresní poměr?
Myslíte že by se při případné tahanici dalo opřít o to že ta motorka má najeto víc než je uvedeno v kupní smlouvě?(rozvodák už nedolíhá na to ozubení na vačkových hřídelích a co jsem slyšel měl by se poprvý měnit až po 60-80tis. km)
Mám známého který prodal motorku v docela dobrym stavu a asi za dva měsíce se kupujícímu něco stalo v převodovce,tak to šlo k soudu a nakonec musel prodávající platit soud a vratit peníze.
Anonymous
 

Příspěvekod Houba » 02.07.2010-13:13

Jardoslav píše:K tej maximálce,při koupi mi bylo sděleno že je motorka otevřená na plnej výkon. Já co jsem zatím jezdil tak se tachometr nedostal přez 100km/h na 6ku a motor prostě nejde přez 5000ot/min a to na jakýkoli kvalt.


Není otevřená a nejsi sám kdo udává stejné otáčky a maximálku: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=87549&fid=20 ... tedy pokud to nejsi ty :-)
Druhá varianta je samozřejmě ta, co zmiňuje Jirka BN v druhém příspěvku.
Plně otevřená XJ600 (a podle mě nezáleží na ročníku) musí jít točit až do kritických a měla by na rovince být schopná dosáhnout 170+ km/h, plus mínus dle stáří, (ne)kapotáže, seřízení atd.
Yamaha XJ 600 (N)ejhezčí
Uživatelský avatar
Houba
 
Příspěvky: 95
Images: 8
Registrován: 26.02.2010-10:47
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kraj: Zlínský
Typ XJ: XJ 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-14:24

Houba>
Oprava: jsem to já

Tak co s tím teda když by mi v servisu řekli že je to zlý? Vysoudit to asi nepůjde,mám shánět novej motor nebo to prodat na díly?
Anonymous
 

Příspěvekod PIG » 02.07.2010-15:27

I zavřený XJ umí točit 8500!!!
Ale na 6tku 140,km/h víc nedá (tj. nějakých 6500ot./min)
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod DickSz » 02.07.2010-16:17

Jestli nejde motor přes 5000 otáček není v pořádku.
Pokud se nepodaří reklamace, budeš ho měnit nebo spravovat.
Nepíšeš který je to ročník.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-16:30

Je to rok 1999,na neutrál se vytočí v pohodě až do červenýho,na jedničku když fakt přidám tak i i tech 7-8000ot. ale od dvojky nahoru fakt nejde přez 5000.
Kolik by mohlo stát to změření kompresních tlaků?
Anonymous
 

Příspěvekod Tommy XJ » 02.07.2010-16:42

já platím za kontrolu podtlaků a seštelování ventilů cca 2000Kč
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod PIG » 02.07.2010-17:04

kontrola podtlaků karburátorů ti o tlaku ve válci nic neřekne myslim.
to chce strčit něco co změří tlak místo svíčky.

tady je nějaký chytrý čtení:
http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... mereni.htm
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod DickSz » 02.07.2010-17:10

Přesně komprese utíká pod píst.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-17:35

to mi potom příjde divný proč by ten motor nešel vytočit do vyšších otáček,vždyt komprese je snad stejná při 5000 i 10000 ne?
Anonymous
 

Příspěvekod Hynek » 02.07.2010-17:57

To jo komprese je stejná ale při zatížení se to chová úplně jinak .Když je motor v tahu ( záběru ) tak se tlakuje kliková skřín a ten tlak jde odvzdušněním do airboxu a tím tam jde i olej.Opravdu to vypadá na to že je ten motor posmrti.NECH ZMĚŘIT TLAKY a uvidíš.Není to nic složitýho,ten přípravek se nechá udělat i doma ze starý svíčky a manometru.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 02.07.2010-18:03

díky všem,po svátkách se stavim v servisu a uvidi se
Anonymous
 

Příspěvekod Zdeněk » 02.07.2010-22:07

Ahoj, Je mi líto, že máš takovej problém. Můj názor je, že by mohly bejt prasklý pístní kroužky třeba jen na jednom pístu a to by potom nemusela být moc drahá oprava(pár stokorun) a pak bych ji honem dal pryč, než se vyprdí něco jiného. Ono stačí aby někdo vytáhl svíčku a třeba jeho dítě tam hodilo malej kamínek. Nebo nechej profíkem XJčkářem prohlídnout zbytek mašiny jestli je O.K. nebo K.O. a kup jiný motor. Ovšem se zárukou mobility od prodejce. Teď mě napadá: Jde na xj600 dát motor z xj900? a naopak? Ale každopádně bych šel za bývalým majitelem (samozřejmě se SVĚDKEM)a vybafl na něj co a jak a natlačil bych se mu do garáže kde ta mašina stála a koukal bych po olejových loužích. I měsíc stará kaluž jde bezproblémů poznat. Když nemáš rýmu tak bys mohl poznat počuchu ten tvůj olej z mota se skvrnama nazemi. Každý olej má trochu jinou vůni. Pokud tam ty louže má tak je vše jasné že tě napálil. Pak bych fleky na zemi VYFOTIL (jako pro soud)vyhrožoval policajtama, soudama atd a prostě ho (bez násilí) donutil aspoň vrátit několik tisícovek. Jinej motor jde sehnat okolo 5000 bez karbců a všeho okolo.
Anebo nasaď na tu dírku ve vzducháči hadici z kompresoru- nastartuj a pusť tam tlak. Nech to na pul minutky brumlat na volnoběh!!! a pak vše vypni a překontroluj svíčky, která svíčka je od oleje.
Každopádně dej vědět jaks dopadl.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 03.07.2010-16:10

Nejdřív se kouknu jestli to není nějaká capina,na vlákně jinde psali že by to mohlo být ucpané odvětrávání víka hlavy nebo víko spojky zadělané "domácím těsněním".
Známej mi dohodil chlapa co ma nedaleko dilnu a moh by mi změřit ty kompresní tlaky,když by to dělal jen jeden válec dá se vyndat jen ten nebo se musej vyndat dva nebo všechny najednou?

Zdeněk>Dík za tip,když se ukáže že to je s tím motorem vážnější určitě bych
něco takovýho zkusil.

Určitě ještě dám vědět.
Anonymous
 

Příspěvekod Zdeněk » 03.07.2010-20:03

Ahoj měl by jít vyndat jen 1 válec ale já bych jen 1 ze 4 neměnil. Už z duvodu nestejnoměrného opotřebení těch zbývajících 3. A pokud vím tak na staré škodovky120tky šli koupit jen celé sady 4válců+pístů. pochybuju, že ti někdo prodá jen 1. Když se to mění, tak komplet.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Mira XJ » 03.07.2010-22:00

Pokud budou v háji komresní tlaky,tak by to u soudu na 100% prohrál. Změř ty tlaky,ale nic jinýho nedělaj a informuj o problému prodejce. Jak ústně,tak písemně! A uplatňuj reklamaci.

Ještě mě napadla taková blbost - jestli nějaký soudruh nedělal ventily a moc se to nepovedlo. Případně přehozený rozvoďák - o zub. Ovšem to by zase neopovídalo oleji v airboxu -není to spíš benál?
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 04.07.2010-09:34

MiraXJ>ne,je to určitě olej a jak zde už padlo,je cítit po benzínu
jakmile to bude změřený dám vědět

Zdeněk>Spíš jsem myslel že bych měnil jen kroužky
Anonymous
 

Příspěvekod Zdeněk » 04.07.2010-11:02

Kroužky mužeš měnit kdy chceš, ale určitě je nejlepší měnit všechny kroužky na všech pístech. Ale pokud by byly ruplé pístní kroužky tak určitě bude chycený i píst. Tak jsem to myslel-- vyměnit kroužky ať tlak ze spalovacího prostoru neproniká do klikové skříně a pak to třeba dát pryč. Časem by to stejně potřebovalo vyměnit i komplet písty.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod DickSz » 04.07.2010-13:00

Na XJ se takové věci jako výbrus nebo generálka asi nedělaji ...
Nebo jo?
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Anonymous » 04.07.2010-15:00

Když jsem si dával na výbrus válec z 125ccm tak ho upnul na trn a točil se ten válec a zajížděl do něj brusný kámen,nedovedu si představit jak by tam upnul čtyřválec,každopádně by generálka určitě vyšla dráž než jetej motor.
Anonymous
 

Příspěvekod DickSz » 04.07.2010-15:31

Promiň, ale buď si děláš legraci, nebo ti ten výbrus dělal naprostý magor.
Už vidím, jak se dělal vývrus na motoru z auta tak, že upnuli auto do karuselu a do jednotlivých válců strkali brusný kámen. :D :D :D
Ne nechtěl jsem tě naštvat.
V tomto tématu jsem taky skončil.
Mimochodem, ten motor je před smrtí.
Je součástí České tradice, že si kdejaký arogantní vůl nebo hysterická kráva leští kopyta o bezpečnostní složky.
DickSz
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Images: 6
Registrován: 14.02.2010-13:43
Bydliště: Loukov
Kraj: Zlínský
Typ XJ: BMW R1100RT
Rok výroby XJ: 1989

Příspěvekod Zdeněk » 04.07.2010-17:08

Hele chytrolín-- Válce na malých dvoutaktech motorečkách(49 až 350ccm) jsou komplet v 1 kuse, Ale u auta se vytahují jen válcové vložky. Pro :smt021 nechápavé: vytlačí se taková trubka v které jezdí píst z toho žebrovaného nebo vodou chlazeného bloku motoru. Trubka se pak upne do hlavy soustruhu(či jak se to správně jmenuje) a šoustá se tam honovací hlavou.Když se dělá výbrus na pincku, čz175 jawě350a.t.d. tak se nic nevylisovává, ale výbrus se dělá tak, jak popisuje Jarda!!! Říká se tomu HONOVAČKA. Jo a ten motor nemusí být po smrti. Neházejte mu stroj do šrotu. Vždyť toto může potkat každého z nás! :smt021 Prostě se slušně zeptal a někteří snobové si dělají srandu z cizího maléru.
Míraxj- Taky mě to napadlo, že vy mohl ventil drcnout do pístu ale to by bylo asi na všech protože startér protočí motorem někjolikrát běhěm sekundy a to by drclo (podle mě) do všech pístů. Nehledě na určitě minimálně ohnuté ventily. A to by byl RACHOT ale Jarda nepíše nic o hluku.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 05.07.2010-11:20

Zdeněk>Motor pravě nerachtá,na volnoběh má dost tichý chod akorát v určitých otáčkách je trochu slyšet(aspoň si to myslím já je je to on) rozvoďák. Jak by měly ty ohnuté ventily vliv na přetlakování skříně a následné flusání oleje do airboxu?
Anonymous
 

Příspěvekod Zdeněk » 05.07.2010-15:20

To jsem jen odpovídal na názor MíraXJ , že někdo moc blbě měnil rozvoďák a když se to tak udělá tak v lepším případě(1%) jebnou ventily do pístů a ohnou se. V horším(99%) ventil rozbije píst a než se motor zastaví úplně, tak ty rozbité části pístu dokonají dílo zkázy. Ale toto není zcela určitě tvůj případ, protože pak bys jezdil jen z kopce.
Podle mě to budou asi fakt ty pístní kroužky. Už z důvodu že jezdíš, sice se slabím výkonem, ale motor se sám točí a má snahu. Když se mojemu klukovi vysypaly kroužky na pionýru, tak to taky se mnou 90kg jelo max 35-40km/h z kopce a blbě startovalo. Píst byl mírně vysekaný, ale použitelný. Provizorně jsem dal starší kroužky co jsem měl doma a opět jezdil těch 50-55km/h. Na jaře jsem dělal GO motoru a koupil jsem nový píst.
Ještě mě napadlo: Když nastartuješ a odšroubuješ víčko na spojce tak jde z tama tlak??? Třeba něco jako výfukový smrad nebo benzínový smrad?? Pokud by to byly ty troužky tak by s tama mělo fučet jako sviňa. Pokud né, tak bych se koukl na ty odvětrávací hadičky jestli nejsou ucpaný. Když sem tam vyprskne kapka oleje je to O.K. to je z koše odstřdivou sílou.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Anonymous » 06.07.2010-22:26

Tak jsem se k ní konečně dostal.

Nejprve jsem sundal to víčko kudy liju olej,nastartoval a trochu z něj foukalo,ale žadný benzínový smrad to nebyl.zacpal jsem tu díru prstama aby tam byla škvírka a skoro to přestalo foukat,a to i když jsem ji vic vytočil. To samy jsem udělal se zařazenou jedničkou a přimáčklou zadní brzdou.To abych věděl jestli to bude stejné i vzátěži a ono bylo(domnívám se že to foukalo jak se točil koš spojky).Víčko jsem vrátil a sundal nádrž. Vyčistil jsem airbox od oleje a sundal tu tlusou odfukovou hadici foukl jsem do ní a cítil jsem že vzduchu něco klade odpor. Myslel jsem že to je tím že vzduch musí jít přez celý motor na druhem konci slabší hadičkou. Ale když jsem odšrouboval to víčko kudy se lije olej tak šla profouknout stejně těžce.

Domnívám se teda že ta tlustá odfuková hadice je ucpaná těsněním víka spojky,jak jsem se tu už někde dočetl, a tudíš je olej tlačen tlakem ve skříní z hlavy do airboxu odfukovou hadičkou ve víku hlavy. Mohlo by to mít na motor takový vliv že by se za jízdy otáčkoměr nedostal přez 5000ot/min?

Kdyby to bylo jenom tím těsněním tak bych si to opravil a na reklamaci bych se vykvajz.
Anonymous
 

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků