cvaká 5 a šestka mín

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 11.09.2011-09:09

zdar nevite nekdo co to může byt zařadím 5 začne se ozivat divny zvuk a pri 6 taky ale min
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod Zdeněk » 16.09.2011-20:57

Nazdar, mě trochu hučí 6ka ale jen když je studenéj motor a otáčky pod 3tisíce. Kdysik mi tu poradili, že se jezdí v lépe optimálních otáčkách. to jest přes 5tisíc a výš. po roce ježdění jsem poznal, že bohové měli PRAVDU. Nyní mám pod 3 tisíce většinou jen na křižovatce.
Hučí ti to taky v nizoučkých otáčkách nebo i ve vyšších?
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 18.09.2011-17:17

Když ti tam něco cvaká, tak to asi v pořádku není. A když ti někdo poradí vyšší otáčky, je to totální blbost. Převodovka musí jít hladce a bez pazvuků nezávisle na otáčkách. Vadí jen extrémně nízké otáčky - např. 1500 otáček a plný plyn. Příčin může být více (spojka, ložiska, ozubení, řadička), ale na dálku se to těžko vyřeší, bude to chtít rozborku.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mistrhroch » 18.09.2011-17:32

Zdendovi neporadily vyšší otáčky kvůli cvakání.
Myslelo se tím - netrápit motor na nízkých otáčkách při zařazené šestce.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod Zdeněk » 18.09.2011-17:46

Já jsem to tak myslel, že jestli mu to necvaká třeba při těch velmi nízkých otáčkách. A třeba jen u studeného motoru nebo naopak u horkého. V začátcích jsem měl fakt strach, jestli se tam něco nepotento, ale nyní mám totální důvěru. Prostě se na 2,5 tis a při 50km/h nejezdí.
Měnils olej?
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 18.09.2011-18:49

Zdeněk píše:J...... Prostě se na 2,5 tis a při 50km/h nejezdí.
Měnils olej?

A jak jezdíš v obci nebo koloně? Na 2 a 5000ot? Xj není žádný závodní speciál, který má provozní otáčky 10t - 20t. V jízdě 50kou na 2500ot nevidím nic špatného, akorát pak nedat plnej plyn, to chce podřadit. Vím, že moje xj 550 dobře reaguje od 2000 (s citlivou rukou). Co se oleje týče, pokud by převodovka hučela kvůli extrémně řídkému nebo jinak degradovanámu oleji, pak samozřejmě výměna pomůže (pokud není pozdě). Ale pokud tam něco cvaká, tak to určitě olejem nebude! Trochu myslete!
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mistrhroch » 18.09.2011-22:41

Mirďo-tys to napsal dobře.Ve městě a v koloně nutno podřadit - což Zdenda ze začátku nedělal...(taky jsem to zprvu moc neuměl... :smt004 )

Viz.zvýrazněná citace :
od Zdeněk » 16.06.2010-21:31
Čaute všichni!
Koupil jsem XJ600S DIV z r.93 naj49500km. Vzhledově je dost ve špatném stavu, ale po nové barvě(na podzim) to bude šikulka Chci se zeptat jestli budu postupovat správně: tuto sezonu dojezdím (odhadem 1500km) bez měnění čehokoliv.
V zimě:motor olej polosyntetika, olej př tlumiče, kontrola uhlíků startéru, seřízení vůle ventilů, kontrola spojky(hlučnost při volnoběhu), brzdovka u obou brzd. Mám sundávat i vanu a kontrolovat motor pohledem zespod?- Na co se tam mám zaměřit?
Kotouče jsou trochu sjeté(max 1mm rantl)- mam je nechat osoustružit do roviny?Bude to k něčemu dobré? Bývalý majitel to měnil(oleje+brzdovku) loni a nemám důvod mu nevěřit.
Jen při 6kvaltu od 45 do 60km/hod to hučí z motoru při plynulé jízdě i při zrychlování. Pak to přestane a je klid.
Ještě blbý dotaz: Když ji nenakopnu může se roztlačovat? A jakým stylem? Když si vzpomenu na j350 tak s xjčkem se asi nerozběhnu naskočit, zařadit, seskočit a tlačit. Už teď funím. Díky za rady. Zdeněk.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod Zdeněk » 19.09.2011-13:31

To já taky nevidím žádný problém jet 50kou na 2500ot, ale je lepší tam mít třeba 4ku a otáčky někde kolem 3,5-4tisíc. Pak stroj jde hned za plynem, když potřebuji.
Ale chtělo by to ten HLAVNÍ dotaz více specifikovat. V nadpisu je napsáno cvaká 5a6 ale v dotazu je psáno "divný zvuk".
Třeba:
--- máš na mysli cvaknutí při zařazení? To je normální pokud to není rána jak z děla a zařadit jde lehce bez vetší síly.
--- nebo ti cvakaj zuby v převodovce jakoby přes sebe?

Nevim co dodat. Asi jen to že jsem fakt ze začátku jezdil hodně v nízkých otáčkách, ale nyní zhruba při 6-7000 řadím další rychlost a pod 3,5-4000 podřazuji. Do maximálních jdu jen velmi občas.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod rolf » 22.09.2011-09:42

Zdravím, já řeším ten samý problém když zařadím 5 při rychlost menší než 80km/h motor nemá sílu a rachotí. šestka má nelogicky větší rozsah ta jede už od cca 70km/h. Ze začátku to bylo bez problémů. Začalo to až když jsem dal seřídit karburátory,ventily a rozvody. Myslel jsem, že to dělá špatně sřízený karburátor, ale když jsem ho teď nechal seřídit znovu tak to dělá pořád. Vidím ale, že je to zřejmě běžná věc.
rolf
 
Příspěvky: 2
Registrován: 22.09.2011-08:14
Kraj: Pardubický
Typ XJ: xj600
Rok výroby XJ: 2001

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod TOMMZ » 22.09.2011-11:02

Že ti 5ka nejede a 6ka jo zrovna moc běžný není :lol:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mistrhroch » 22.09.2011-12:10

Mě to XJ nedělalo.
Jen okolo 4000ot jsem pociťoval větší brnění-ale to prý je u XJ běžné...
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 22.09.2011-15:13

rolf píše:.. když zařadím 5 při rychlost menší než 80km/h motor nemá sílu a rachotí. šestka má nelogicky větší rozsah ta jede už od cca 70km/h. ..

5-ka ti musí jet plynule od cca 50km/hod a určitě jet plynuleji než 6st. Logicky, pokud by byl problém v motoru, bude to dělat při stejných otáčkách na všechny rychlosti, pokud to dělá jen na 5 a 6 st, je problém v převodovce (na 99%). Tady je asi jediná rada: Dej to do pořádnýho servisu!
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod rolf » 23.09.2011-10:00

No na převodovku se mě to nezdá, když stoupnou otáčky, tak to táhne dobře. Jak jsem psal začalo to když mi seřídily karburátory a ventily.
rolf
 
Příspěvky: 2
Registrován: 22.09.2011-08:14
Kraj: Pardubický
Typ XJ: xj600
Rok výroby XJ: 2001

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 23.09.2011-15:35

cus kluci tak upřesnění dam petktu i na vysoke otacky a je to divny kovovy zvuk jak zuby a sestka min ale taky rikali me za je to mozna lozisko na hridely 5 a 6 tak se chci zeptat zda je to onco a pokud se da na to podívat někudy bez uplné demontaže motoru diky
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 23.09.2011-16:27

podle tvých dotazů soudím, že i kdyby to bylo vidět, tak je ti to stejně houby platné (bez urážky, možná jseš dobrej na něco jiného :-)), tak hledej nejbližší dobrej servis, než to úplně docvaká.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 23.09.2011-17:07

no jen sem se zeptal a ze školy si něco pamatuji tak bych se pokusil sám střeva do převodovka jsem sehnal ale nevim zda je potvrdit aby to nebyla jen nějaká drobnost a pak sem neměl vse na vic
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 23.09.2011-20:05

Oprava převodovky je poměrně technicky a odborně náročná operace vyžadující speciální odborné znalosti, nějakou tu praxi a nějaké to vybavení (s kombinačkami a kladivem nevystačíš). Mechanici se na to školí, neškolenej mechanik bádá, laik ničí. Kklidně to zkus, náhradních motorů se dá dnes sehnat dost :-).
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 23.09.2011-20:34

a nahodou odhad kolik vide oprava ___,,,,,????CCA
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 23.09.2011-20:54

hodně práce :-(
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 24.09.2011-08:50

jen cca nemam predstavu
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod mirekm » 24.09.2011-10:01

Já taky ne, ještě jsem to nedělal. Záleží na tom co s tím bude. Pokud to někam dáš, bude to tak 2500 - 5000 jen za práci a těsnění, ložiska cca 1000. Je to ale hrubý odhad , zeptej se u někoho kdo to dělá - např. servis YAMAHA - u soukr. za míň (většinou), možná to bude 2x tolik.
Dokud se mi líběj holky a motorky, tak žiju :-)
mirekm
XJ štamgast
 
Příspěvky: 463
Images: 17
Registrován: 22.07.2008-20:25
Bydliště: Mělník
Kraj: Středočeský
Typ XJ: yamaha 900 Diversion a xj 550
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod Jiri BN » 24.09.2011-11:53

JaVok jak můžeš chtít kuchat motor, když ani nejsi schopen určit závadu? :shock: Ačkoliv je XJ koncepčně jednoduchý motor tak pokud máš jen zkušenosti typu, že si něco pamatuješ ze školy tak se do toho nepouštěj- uštříš si spostu starostí a peněz a dej to do servisu.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 24.09.2011-14:10

hmm tak radeji servis no nebo jiny motor koukal jsem ze se daj sehnat i za dobre penize i se zarukou
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod Zdeněk » 24.09.2011-16:11

Koukám, že se snažíš vyhnout servisu a placení velké částky za práci v servise. Jasně. Chápu. Když má člověk dát skoro celý svůj měsíční (nebo dva) plat za týden v servise, tak to trhá žíly. Možná by nebylo špatné se z někým odtud rozumě domluvit a pozvat ho k sobě domů (na oběd??) a po obědě by ti to mohl zkonzultovat. Nebo by jste se mohly někde potkat. Aspoň bys měl 99% jistotu, jestli jet do servisu nebo raději zvolit jiný motor. Toto by možná byla celkem schůdná cesta a určitě by se našel někdo ochotný.

Přeji brzkou, co nejlevnější a kvalitně vynikající opravu.
PS: nepoužívej hrubý šroubovák (zasvěcenci vědí vo-co-gou)
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 24.09.2011-18:58

no nediv se kdyby někdo byl od te dobroty a mohl z konzultovat bylo by to užasný díky moc
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod Zdeněk » 24.09.2011-19:34

Nedivím se. Taky mám podprůměrný plat, dyť píšu, že tě plně chápu. Ale taky musíš pochopit (a nezavrhuj je), že někteří odtud si klidně mohou dovolit koupit motku za x peněz a hned následně v servise do ní vrazit třeba polovinu kupní ceny.

Tak přimlouvám se za nováčka a "staří" (myšleno zkušení) bratři v okolí, pomožte mu někdo a mrkněte na tu jeho američanku.

JaVok--- To tvé sedlo musí být ale fakt dost pohodlné. Jak se na něm hačá???
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Re: cvaká 5 a šestka mín

Příspěvekod JaVok » 24.09.2011-20:42

jj diky moc dobre a posez je uzasnej jen me zlobí tamto jinak vse na 1*
Uživatelský avatar
JaVok
 
Příspěvky: 32
Images: 1
Registrován: 11.09.2011-08:45
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: Xj 600 S dovoz USA
Rok výroby XJ: 1991


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron