Pomóc, nestartuje!

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Anonymous » 21.03.2007-19:00

Ahojte. Nemůžu po zimě nastartovat své XJ 600. Držel jsem se rad ,které tady proběhly a furt nic. Poslední věc mě napadla, žduchnout ji z kopce. Bydlím na jednom středně velkém. :D Pomůže to?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.03.2007-20:59

Zkusil jsi vyhřát a vysušit ty svíčky. Měl jsem stejný problém a po tomto úkonu chytla v pohodě. Po dlouhém stání a zimě navlhnou.
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 22.03.2007-07:45

Tak říká šerif předemnou. Nebo k tvé baterce napoj PARALERNĚ auto baterku. A strartuj po 10s intervalech.Někdy startér točí v pohodě,ale na jiskru už nejní elektrika.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 22.03.2007-15:14

Mně se osvědčilo uplně vypusti všechen benzín (i z karbeců) a nalejt nový.Na tom starým většinou vyhřeju svíčky :D
Anonymous
 

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Anonymous » 23.03.2007-17:01

zajson píše:Ahojte. Nemůžu po zimě nastartovat své XJ 600. Držel jsem se rad ,které tady proběhly a furt nic. Poslední věc mě napadla, žduchnout ji z kopce. Bydlím na jednom středně velkém. :D Pomůže to?


já měl stejný problém, nakonec to bylo tím, že jsem měl odpařený benzín v karbecích, prostě byly úplně suchý, tak jsme udělali fígl, že jsme píchli hadičku co vede z kohoutku přímo do karbeců(vytáhne se hadička co vede do karbeců z čerpadla) samozřejmě kohoutek na PRI, je potřeba mít povolenou nádrž a držet ji trochu výš aby tam benzin pěkně natekl, pak už jen točit a musí to chytnout, tenhle fígl musí vždycky zabrat, když startuješ a jsou suchý svíčky, samozřejmě je potřeba mít plně nabitou baterku
obecně slabina xječek je startování po dlouhé odstávce, kdyby tam bylo elektrické čerpadlo místo podlakového bylo by to o něčem jiném
Anonymous
 

Odvzdušnění palivového vedení (aneb benzín do kopce neteče)

Příspěvekod PavelRce » 28.03.2010-00:19

Jo jak je málo benzínu v nádrži a je zavzdušněný palivové vedení tak to nechytne.
Páč benzín do kopce ke karberátorům sám nepoteče.
Mě se osvědčilo přepnout na PRI, vzít PET Lahev 0,3L udělat jí díru do dna a hrdlem nasadit do nádrže. Pak už jenom fouknout otvorem v PETce do nádrže a přetlakem tak naplnit karburátory. Po nastartování hned přepnout na ON (přes čerpadlo). Zaplavení plovákových komor karburátorů se dá zkontrolovat povolením odkalovacích šroubků (musí téct benzín). :D
PavelRce
 
Příspěvky: 42
Images: 7
Registrován: 28.11.2009-07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re:

Příspěvekod donniedarko » 14.12.2011-16:26

Mira XJ píše:Tak říká šerif předemnou. Nebo k tvé baterce napoj PARALERNĚ auto baterku. A strartuj po 10s intervalech.Někdy startér točí v pohodě,ale na jiskru už nejní elektrika.


mam podobny problem. moja xj 600 z roku 1998 nechce nastartovat po dvoch - troch dnoch statia. skusanim som prisiel na to ze problem je pravdepodobne v tom ze sviecky nehadzu iskru. starter sa toci bez problemov ale na isrku uz asi neostane energia. po dobiti batekry je vsetko ok a motorka startuje do 2 sekund. vymenil som bateriu ale vela sa nezmenilo. kym je baterka cerstvo nabita (staci ju aj dobit jazdou) je vsetko v poriadku. po dvoch - troch dnoch ale len toci starter a iskra nikde. skusil som este precistit kontakty na cievkach ale nepomohlo. mate niekto nejaku ideu co s tym? co este by bolo dobre prekontrolovat? V dobijani predpokladam problem nieje.
donniedarko
 
Příspěvky: 6
Images: 4
Registrován: 17.11.2011-18:29
Bydliště: London, UK
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Mira XJ » 14.12.2011-22:06

Zkus prošplíchat spínací skříňku WDčkem. Měj jsem podobný problém na Fazerovi a jediný toto pomohlo.:o)
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Michal » 16.12.2011-11:02

Ahoj!
Těžko diagnostikovat takhle na dálku ale nezdá se mi stav elektroinstalace, když po dvou dnech ztratí baterie kapacitu.Prošel by jsem to , jestli se nenajde drobná závadička, která ti vybíjí baterii.
Jen pro jistotu: přes zimní odstávku, pokud máte tu možnost, nakopněte motku v pravidelných intervalech cca 3-4 týdny a nechte pořádně zahřát. Oživí se baterie (optimo by měla být na "inteligentní nabíječce" v rozumné teplotě a suchu), odpaří se zkondenzovaná voda a promázne motor i když tam třeba máte magnetic olej ale pochybuji, že takhle drobátko předražený typ oleje tam někdo lije.
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod donniedarko » 16.12.2011-11:30

vyskusal som premazat spinacku podla rady Mira XJ a zatial to vyzera ze by to mohlo fungovat. len este nebol cas to poriadne vyskusat. resp. po premazani som motorku nastartoval na prvy pokus, pricom stala dva dni. to je cas kedy problem uz moze nastat ale este nemusi. teplota bola asi 4 stupne. zatial mam z toho dobry pocit a asi to pomohlo. teraz ju teda necham stat 3 dni a dam vediet co a ako. nepouzil som sice WD ale nejaky prostriedok priamo na elektroinstalaciu ale snad to bude fungovat rovnako.
nepredpokladam ze ide o nadmerne vybijanie ako take. starterom dokazem tocit este tak 10x 10-15 sek pokusov aj v stave ked uz nechce nastartovat. predpokladal som skor zly kontakt a snad to bolo prave v spinacke a teraz uz bude vsetko fungovat tak ako ma.
v nedelu ju pojdem skusit nastartovat a dam vediet ci premazanie spinacky pomohlo.

ale aj tak vdaka za kazdu radu.
donniedarko
 
Příspěvky: 6
Images: 4
Registrován: 17.11.2011-18:29
Bydliště: London, UK
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Mira XJ » 16.12.2011-17:48

To Michal: Můžu se zeptat jak jsi došel na všechny ty věci co jsi napsal? Se vším se dá souhlasit ale je tam podmínka to "pořádně zahřát". Aby to splňovalo vše co jsi napsal,tak by to pořádné prohřátí muselo znamenat tak 30km i víc a to jen pro namazání a "oživení akumulátoru". Pokud si někdo myslí že nastartuje motorku nechá ju hodinu brblat na stojánku nebo obkrouží garáž,tak to je to nejhorší co pro tu motorku může udělat. Oživení baterie - nastartováním spotřebuje podstatně víc energie baterky než do ní vrátí! Odpaření nakondenzované vody - jediná nakondenzovaná voda může být v oleji a nádrži. Ani jedno jakýmkoliv projetím neodstraní. Pokud vím ,tak teplota kdy se začne voda začne odpařovat je 100°C (záleží na tlaku) .Olej v motoru normálně nemá 100°C ani v létě, natož toho docílit v zimě. Kam by se ta voda měla odpařit? odvětráním do airboxu? :o))) Naopak čim víckrát budete tu olejovou náplň v zimě ohřívat a chládnout tím víc se vám ten kondenzát bude tvořit a budete tvořit emulzi ,která ztrácí mazací schopnost.
Promazání motoru - ano,ale proč? Opotřebovávat svíčky? - ano, protože svíčky mají samočistící schopnost až od určité teploty,kterou nejste schopni krátkou projížďkou nebo nedej bože na stojánku docílit. Samozřejmě to že motorku někdo stratuje v zimě jen tak pro radost hodně lidí a nic se nestane,ale rozhodně to nelegalizovat tím že se oživí akumulátor,odpaří voda atd.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod 107 kilo » 17.12.2011-20:23

Moja řeč
nech tomu klid, teď je zimní spánek a pokud máš starouška tak ho nech odpočinout, kup raději sud piva a pozvi přátele a startováni řeš až se oteplí. jezdit se regulérně nedá a maximálně tomu ublížíš.Na druhou stranu alespoň je o čem diskutovat. Už se zase těším až někdo přes zimu XJ cvičně rozloží a pak mu při skládání zbude 5 věcí a to XJ stejně pojede. Jak to ti japonci dělaj. Celkově ty borce co dělaj celkový rozborky motek obdivuji, ale prošel si tím asi každej, ta zima je dlouhá.
107 kilo
 
Příspěvky: 77
Images: 4
Registrován: 19.08.2010-23:09
Bydliště: Popůvky grand prix
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1997

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Michal » 18.12.2011-14:13

Re: Mirek
Zeptat se můžeš.Každý máme svoje postupy a fígly na to, či ono a každý to děláme jinak ale postupem doby nabíráme zkušenosti, praxi a opouštíme věci , které se neosvědčí.Popisovat tady proč to a ono nemíním, to můžem probrat někdy na srazu.Jen jsem myslel, že by tenhle postup mohl někomu nezkušenému ušetřit na jaře nervy.Pro mě za mě ať si klidně flákne s motorkou na podzim pod kůlnu, třeba jí na jaře nastartuje.
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod mistrhroch » 24.12.2011-19:27

Přiznám se:
Přes zimu cca 2x nastartuju, prohřeju a pokud to de i projedu kolem komína.Nádrž do plna a když se chodím kochat do garáže, tak protočím gumu, aby nestála na jednom místě.Jinak klasické leštění a stříkání odpuzovačem vlhkosti nebo kontoxem...
Jo a koupil jsem si nějakou malou "oživovací" a udržovací nabíječku-tak jsem zvědav...

A z jiného soudku:mám teď v garáži od kolegy "spolunocležníka"-čtyřkolku.A docela mě to táhne se na ní projet...V tuto dobu jich tady jezdí požehnaně!
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod Michal » 29.12.2011-11:48

Asi tak nějak hrošímistře. Já jsem lenoch, tak podkládám přední vidlice špalíčkem aby byly kola v luftu a nemusel jsem otáčet. ATV ti mohu jen doporučit, pořídil jsem si jí taky a spokojenost. Přitahala dřevo na celou zimu a na "vyblbnutí" přes zimu supr!! Batůžek je taky spokojenej až na ty sjezdy. výjezdy a brody :D Jen bacha na její hranice, za dvou průserů mě vytáhnul naviják, jinak jsem potupně volal o pomoc.
Všem přeji mnoho šťastných kilometrů v roce 2012 !!!
Michal
XJ štamgast
 
Příspěvky: 319
Images: 10
Registrován: 05.05.2011-10:59
Bydliště: Radenín
Kraj: Jihočeský
Typ XJ: XL
Rok výroby XJ: 2006

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod daket » 31.12.2011-15:31

Dneska jsem neodolal a využil nádherného počasí. Jelikož jsem od vyjížďky s Otisem minulý týden ještě neodmontoval baterku a ani benzín se neodpařil z karbeců tak startování bylo naprosto bez problémů. Ujel jsem asi 120 pohodových kiláků. Předpokládám že to stačí na protočení kol, odpaření jakési vody z nádrže nebo prohřátí oleje nebo o čem je řeč výše. Asi se ze mě stane "zimní jezdec" :shock:. Doufám že jsem nebyl sám a že jste taky někdo vypálil vejfuk
Jinak přeji všem vše nejlepší do nového roku. :smt006
daket
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 216
Images: 4
Registrován: 22.09.2011-17:29
Bydliště: Blučina,Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 600 Diversion_Bandit 1200
Rok výroby XJ: 2001

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod mistrhroch » 01.01.2012-14:44

daket píše:Dneska jsem neodolal a využil nádherného počasí. Jelikož jsem od vyjížďky s Otisem minulý týden ještě neodmontoval baterku a ani benzín se neodpařil z karbeců tak startování bylo naprosto bez problémů. Ujel jsem asi 120 pohodových kiláků. Předpokládám že to stačí na protočení kol, odpaření jakési vody z nádrže nebo prohřátí oleje nebo o čem je řeč výše. Asi se ze mě stane "zimní jezdec" :shock:. Doufám že jsem nebyl sám a že jste taky někdo vypálil vejfuk
Jinak přeji všem vše nejlepší do nového roku. :smt006


Já jsem bohužel nastartoval jen řízek a vyjel se salátem... 8) :shock:
Ujel jsem asi přibližně 120 pohodových jednohubek... :wink: :lol:
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod daket » 01.01.2012-16:26

Já jsem bohužel nastartoval jen řízek a vyjel se salátem... 8) :shock:
Ujel jsem asi přibližně 120 pohodových jednohubek... :wink: :lol:[/quote]
- já jsem toho tolik nesnědl ale za to popil. Momentálně jsem nepoužitelnej, asi jako polovina národa :roll:
daket
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 216
Images: 4
Registrován: 22.09.2011-17:29
Bydliště: Blučina,Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ 600 Diversion_Bandit 1200
Rok výroby XJ: 2001

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod mahomaho » 11.01.2012-19:27

mistrhroch píše:....Jinak klasické leštění a stříkání odpuzovačem vlhkosti nebo kontoxem...


Objednávám si tě na zmiňované úkony.. hlavně pořádně ty svody a válce by taky potřebovaly ruku odborníka, kartáček a hromadu trpělivosti. Předem děkuji..
život je cesta, čím dál tím líp
Uživatelský avatar
mahomaho
XJ štamgast
 
Příspěvky: 525
Images: 36
Registrován: 01.10.2007-07:48
Bydliště: Neveklov Val.Mez.
Kraj: Středočeský
Typ XJ: kdysi xj900 diversion
Rok výroby XJ: 1996

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod mistrhroch » 11.01.2012-21:01

Solvina a zelené savo-toť ideální konbinace!
Jo a už si dva zákazníci stěžovali, že jsem jim proleštil díru do svodů... :lol:
...proto se teď asi vozí na svodech ty hnusné omotávky... :? :wink:
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod koniksr » 14.01.2012-13:03

Zdravim vsetkych!!!
Pred vianocami som sa stal aj ja majitelom xj 650ky. Uz pri kupe bol problem masinu natocit ale dostal som k tomu jeden motor nahradny, tak som to ani neriesil a masinku som kupil. Na roznych diskusnych forach som sa nasledne docital ze tento problem ma pomerne vela uzivatelov. Bolo tu niekolko poznatkov ako masinu natocit: fukanie do hadicky, fukanie cez flasku plastovu do nadrze pretlak aby sa zaplavili karburatory. Mne to napriklad chytalo ked som striekackou fukol benzin do sania. Samozrejme ma napadlo ze ta masina raz bola aj nova a urcite nechitala takto zle, tak som dal dole karburatory a cele sa to cistilo po rozobrati v ultrazvukovej vani. Navyse som do paliva pridal prisadu na vycistenie palivoveho systemu. Po znovuposkladani mi dva karburatory preplavovali a vytekal benzin, takze som sa podla manualu pustil do nastaveni hladin. Robil som to tak ze som ich mal vymontovane na stole a privod paliva siel z nadrze umiestnenej o nieco vysie rovnako na stole. Po namontovani masina ale chytala este horsie ako pred tym, tak som si zavolal na pomoc cloveka z budikami na zosinchronizovanie podtlakov na membranach supakov. Masinka isla slusne ale startovanie to neriesilo, takze prisla na rad kontrola vole ventilov a pri tejto kontrole som zistil ze vacka na sacich ventiloch bola posunuta o jeden zub. Myslel som ze to vyriesi problem ale zase mi po nastaveni spraveho casovania ventilov masina nenatocila, resp. musel som striekackou podlat. Teraz pride to najlepsie a zasadne preco som sa rozhodol takto obsirne popisat moj postup: Dneska som znovu dal dole plavakove komory a prihol som pliesky na ihlovych ventiloch o neaku desatinku k tomu aby bola vysia hladina, Karburatory som tentokrat nahodil na masinu a hladinu som robil ked stala na kolesach. Plavakove komory boli prichitene iba na jednom srobiku takze tesnenie co tam je stratilo vyznam. Akonahle som dal masinu na stojan a masina sa oprela na predne koleso zacal mi vytekat benzin s prednej casti plavakovej komory. To znamena ze ked pomoze podlatie striekackou alebo pretlakom prelejeme karburator, tak toto pretekanie benzinu sposobi rovnaky efekt a masina potom chyta na brnk. Takze to vysvetluje aj stav ked majitel XJcka zabudol prepnut kohutik s polohy PRI do ON ze mu zalial benzin cely motor.
Takze aby som to zhrnul: 1: nastavit hladinu v karburatoroch na uroven podla manualu ale ked masina stoji na kolesach
2:Masina na stojane! Prepnut ventil do polohy PRI a nechat chvilu nech dotecie benzin a nasledne zacnem startovat
3: Po vyrovnani otacok a stiahnuti sitica prepnut ventil na podtlak cize do polohy ON
Pred tym ako som sa rozhodol ze sem napisem som nechal niekolko krat vypalit vsetok benzin v karburatoroch az masina zhasla a nasledne som obnovil privod paliva a skusal na novo. Skusky prebehli uspesne a zatial to startuje na brnk. Ospravedlnujem sa ak sa moj prispevok zda niekomu ako moc dlhy
koniksr
 
Příspěvky: 5
Registrován: 14.01.2012-12:12
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 650
Rok výroby XJ: 1980

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod TOMMZ » 14.01.2012-22:27

Moc jsem to nepochopil. :shock: Funkce palivového ventilu je popsaná snad v každém manuálu a správné seřízení karb., podtlaků, vůlí je samozřejmost. U takhle staré motky k tomu přibývá výměna všech vadných dílů např. kvůli netěsnostem.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod koniksr » 17.01.2012-11:28

Pre nechapajucich doplnam a zjednodusujem : V manuali je hodnota hladiny (FUEL LEVEL) urcena na 3mm + - 1mm. Pokial nastavim hladinu na stole na 3mm tak po nahodeni na masinu bude cca 5-6mm v mieste merania (koli sikmo nahodenim karburatorom). Takze ked nastavim hladinu na stole na 1-2mm dostanem sa na skutocnu hodnotu 3mm + - 1mm. Teraz ked postavim masinu na stojan tak karburatori budu este sikmejsie a budu mat tendenciu zaplavovat motor co ale ason mne vyhovuje na bezproblemove nastartovanie . Po nastartovani prepinam ventil na ON a dalej mi prepustanie benzinu riadi podtlak motora . Dufam ze to je uz zrozimitelnejsie
koniksr
 
Příspěvky: 5
Registrován: 14.01.2012-12:12
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 650
Rok výroby XJ: 1980

Re: Pomóc, nestartuje!

Příspěvekod koniksr » 21.01.2012-10:19

doplnam skusenost zhruba po 3 dnoch. Rano som sa snazil natocit masinu a len odpalila a dost. ventil bol v polohe ON. Prepol som na pri a nechal postat zhruba dve minutky a nasledne mi to uz zase nastartovalo ako som pisal v predchadzajucich pokusoch o prispevok. Takze to s tou hladinou sedi a viacej nebudem spekulovat.
koniksr
 
Příspěvky: 5
Registrován: 14.01.2012-12:12
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 650
Rok výroby XJ: 1980


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník