Vymena baterie xj 900

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Vymena baterie xj 900

Příspěvekod Anonymous » 29.03.2006-10:58

Nevite jakou nejvetsi baterii lze pouzit? Aby mela co nejvetsi kapacitu a startovaci proud.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 29.03.2006-11:46

Nejlepší se orientovat podle max. rozměrů místa pro baterku: http://sk.micronix.cz/dataview.php?page ... 962a163deb
Obvykle platí, čím větší tím větší kapacita.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod lynx » 29.03.2006-12:56

Pokud chceš kvalitu, tak gelovou. Jsou menší vzhledem ke kapacitě, více vydrží, ale nechoď mě fackovat, až uvidíš cenu :lol: . Jinak nedej na slůvko - bezúdržbová. Voda se z nich odpařuje taky.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 29.03.2006-13:22

Tak pokud chce, aby to splňovalo jeho podmínky, tak jedině ty "gelovky"

"SUPER MF" / vysoký štartovací prúd o 30%, nízke samovybíjanie

A můj soukromý názor je (a nejen u baterii pro moto) - kupovat renomované značky. Zdají se být o něco dražší, ale celkově víc vyrdží.
Např. YUASA, Varta, Sanyo...
Např. Wstyl, Krawehl - velmi špatné zkušenosti.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Ales » 30.03.2006-07:09

Ahoj Havlisi,
pokud by jsi chtěl gelovku YUASU, tak potřebuješ YUASU YTX 14-BS.
Na prodejně MICRONIX s.r.o. v Praze stojí 1570,50 Kč.
Pokud budeš chtít, můžeš si ji tam vyzvednout na mou firmu, bude tě to stát 1270,- Kč :lol: (je to můj dodavatel aku do záložních zdrojů)
V případě zájmu řeš podrobnosti odběru přes můj firemní e-mail :
upssystems@upssystems.cz
Ales
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 176
Registrován: 01.07.2005-21:07
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod OTIS » 30.03.2006-08:10

Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 30.03.2006-08:28

Diky moc, Alesi ja se zeptam v nistnich prodejnach za kolik se to tu da v Liberci sehnat. Pokud to seze nejak draz, tak bychom se treba dohodli na dobirce. Napisu pak mailem.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.05.2006-19:57

Zajímalo by mě,proč VARTA oproti YUASE doporučuje ve své aplikační tabulce baterku pro mou motorku,která má o skoro třetinu nižší startovací prou.(VARTA - 120 A ; YUASA - 165 A). Měl jsem tam před tím VARTU a ta co dva roky odešla.Teď tam mám YUASU a točí to o poznání lépe než ta VARTA,i když byla nová.Ale z životností ještě nevím.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 16.05.2006-07:24

Doporučuje, protože tuto baterku s takovýma hodnotama vyrábí a ta splňuje požadavky Yamahy.
To že Yuasa má lepší hodnoty je už věc druhá.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Drobeček » 16.05.2006-08:11

Pozor zn. VARTA už dávno není to co bývala :evil:
Parametry i výdrž už je opoznání horší oproti právě té YUASE. :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod OTIS » 16.05.2006-08:21

To nemůžeš brát univerzálně.
Když jsem po tom kdysi pátral, tak pro 900div. měla Varta lepší paramtry oproti Yuasa.
Je důležité jak je s tou baterkou zacházeno, neleze srovnávat baterky různých výrobců, pokud každá má jiné podmínky.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 16.05.2006-09:46

Já to taky tvrdil že VARTA už stojí za ... ,natřít na zeleno a do kopřiv sní,ale někdo mě tady za to celkem tvrdě napadl,že to není pravda :roll: .
Českou pojišťovnu a VARTU už nikdy nechci vidět :evil: .
Naposledy upravil Anonymous dne 16.05.2006-09:48, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 16.05.2006-09:47

OTIS píše:To nemůžeš brát univerzálně.
Když jsem po tom kdysi pátral, tak pro 900div. měla Varta lepší paramtry oproti Yuasa.
Je důležité jak je s tou baterkou zacházeno, neleze srovnávat baterky různých výrobců, pokud každá má jiné podmínky.

Po výměně(reklamaci) 3ks VARTY do mého motocyklu (1. odešla po 2 měs. 2. nedržela proud ani 24 hod. a 3. nešla vůbez nabít )této značce prostě už nevěřím a vrátil jsem se k YUASE :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 16.05.2006-09:51

V té mojí krasavici VARTA nikdy nedožila třetí jaro.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 16.05.2006-09:53

Ať je to jak chce, já z Vartou neměl nikdy problémy 8)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 16.05.2006-10:54

Tak to jsi šťastný člověk.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.01.2007-19:47

http://www.elit.cz/desktopdefault.aspx?tabId=144

Ať koukám, jak koukám, zatim u nich vychází nejlevněji?

Pro xj 600 YTX9-BS cca 744,-

a pro xj 900 YTX14-BS cca 1059,-

Ceny i s daní a je to Yuasa
Anonymous
 

Příspěvekod Pavel » 27.06.2007-16:51

Tak jsem taky musel vyměnit baterku.Po šesťi a půl roku nevydržela víc jak 3 dny. Byla to gelovka a jaký bylo moje překvapení když jsem jí vyndal a pomalu otáčel a ona neuronila ani slzičku. Tak nevím možná jí něčím jednou za rok dolejt tak by ještě šlapala. :smt100
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 27.06.2007-16:55

Pokud je to gelovka, tak by neměla šplouchat-tak to poznáš. A pokud je to opravdu gelovka, je udělaná tak, že se do ní nedá vlízt..a i kdyby se dalo, dolitím čehokoliv ničemu nepomůžeš, spíš bych řek naopak.
Anonymous
 

Příspěvekod Pavel » 27.06.2007-17:06

Jo byla to gelovka a trošku hrubšího násilí a byla otevřená.
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod karlos » 27.06.2007-17:14

Pánové, pánové na toto téma jsme už taky hovořili. Tak ještě jednou:

Nejdříve byly "mokré akumulátory" - žbluňkala v nich voda, při nabíjení se povolovaly šrouby a dolívala se.

Potom přišly na řadu akumulátory z vázaným elektrolitem (často chybně uváděno "gelovky") - je to to samé jako ta žbluňkací JEN JE VLOŽENA DO BATERIE SPECIÁLNÍ TKANINA, která na sebe naváže (do sebe nacucne) elektrolit. Při dobíjení se nic nepovoluje, nedolívá. Jen je třeba dbát zvýšené opatrnosti při dobíjení - nesmí se do ní dlohodobě valit vyšší proud než 1/10 kapacity aku. Taky se nazývají bezúdržbové.

No a gelovky jsou speciální baterie s jinou náplní než klasický elektrolit (přesně nevím co je tam za sračku). Mají asi o 1/3 vyšší startovací proud než ty s klasickým elektrolitem.

Jo a aještě existují jakési "suché" bateri. Nevím co je to přesně zač, používají se v USA a mají prý krátkodobý startovací proud jak kráva.
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod Anonymous » 27.06.2007-18:22

karlos píše:Pánové, pánové na toto téma jsme už taky hovořili. Tak ještě jednou:

Nejdříve byly "mokré akumulátory" - žbluňkala v nich voda, při nabíjení se povolovaly šrouby a dolívala se.

Potom přišly na řadu akumulátory z vázaným elektrolitem (často chybně uváděno "gelovky") - je to to samé jako ta žbluňkací JEN JE VLOŽENA DO BATERIE SPECIÁLNÍ TKANINA, která na sebe naváže (do sebe nacucne) elektrolit. Při dobíjení se nic nepovoluje, nedolívá. Jen je třeba dbát zvýšené opatrnosti při dobíjení - nesmí se do ní dlohodobě valit vyšší proud než 1/10 kapacity aku. Taky se nazývají bezúdržbové.

No a gelovky jsou speciální baterie s jinou náplní než klasický elektrolit (přesně nevím co je tam za sračku). Mají asi o 1/3 vyšší startovací proud než ty s klasickým elektrolitem.

Jo a aještě existují jakési "suché" bateri. Nevím co je to přesně zač, používají se v USA a mají prý krátkodobý startovací proud jak kráva.

Howgh :lol:
Je to furt dokola, gelovku má v motyce možná 1% lidí, ostatní si myslí, že je to gelovka :wink: .
Jinak kdo chce ať se podívá na stránky ELIT a najde si motobaterie http://www.elit.cz/Upload/Documents/TOP ... 3%a9ma.pdf . Konečně jeden prodejce co nás nekrmí "gelovkama" :D
Anonymous
 

Příspěvekod Pavel » 27.06.2007-19:16

Tak jo žádná gelovka ale ta s tou tkaninou :oops:
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků