škrcení vs. neškrcení

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

škrcení vs. neškrcení

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-10:41

Zdravím všechny zdejší motorkáře a motorkářky :-)

.. asi měsíc jsem (samozřejmě hrdým) majitelem XJ600N z roku 1999. Hned jsem se samozřejmě začal pídit po celém širém webu a shánět z různých zdrojů všechny dostupné informace. Což se ukázalo být celkem nesnadným úkolem, není totiž - jak jistě všichni nejlíp víte - úplně snadné najít smysluplné informace technického charakteru, které budou mít jako hlavy tak paty.. :-)
Takže hned na úvod skládám obrovský dík za tohle fórum.. :-) (Už se mi stahuje manuál od Haynese... :-) )
Jak jsem tak pročítal starší příspěvky fóra, narazil jsem i na debatu o škrcení a nešrcení. Původně jsem žil v domění, že se škrcení provádí pouze na 25 kW kvůli věkovému omezení pro řízení silnějších strojů. A samozřejmě jsem si myslel, že tento předpis platí celoplošně - rozumějme celoevropsky.. ale to jsem se teda asi šeredně seknul.. moje mašinka pochází od Kolína nad Rýnem a v originálním TP má celkem zajímavé údaje.
Originál údaj o výkonu je 37 kW tuším při 6.450 rpm. Ten je ale přeškrtnutý a v kolonce vedle je úředně potvrzen a dopsán údaj 45 kw při zhruba 7.500 rpm, což odpovídá plně otevřené verzi...
z toho tedy usuzuju, že se původně jednalo o škrcený stroj, který byl posléze odškrcen a škrtítka byla pružným pohybem ruky odhozena v dál... takže jsem nelenil a jako správná zvědavá a šťouravá hlava jsem začal sondovat, podle čeho tedy vlastně poznat, na čem vlastně jsem:

- rozebral jsem sání a nikde žádný restriktor...
- motorka zrychluje jak splašená
- ALE - nikdy jsem z ní nevymáčknul víc než 170 kmh... (ne že bych to nějak strašně často zkoušel a nutně potřeboval k životu, ale prostě mi to nedá a zkusit to musím.. no a na tu udávanou maximálku se ne a ne dostat... prostě se to jakoby zasekne na 170 km/h a víc už ani prd... Což mi přijde zvláštní... Jo a tachometr měří naprosto přesně... měřeno policejním radarem :-)

A proto mi nezbývá než se zeptat vás=odborníků na tyhle stroje - jak SPOLEHLIVĚ pozná laik jako já, že má plně otevřenou verzi (což si samozřejmě rozhodně přeju ze všeho nejvíc) a čím může být způsobené to, že i když je motorka subjektivně velmi svižná - mám vlastnozkušenostní srovnání s velmi velmi velmi rychlým autem a zrychlování mi přijde prakticky stejné (to auto umělo sprint z nuly na 100 km/h za 5s, což přesně odpovídá papírovému zrychlení XJ600N) - tak se prostě nevyškrábu nad těch papírových 182 kph top speed... ačkoliv jsem vyměnil svíčky i vzduchový filtr... (osobně prosím :-) :-) )

může to být třeba špatně seřízenými karburátory?
může to být třeba mojí postavou? :-) 192 cm a 90 něco kg...
může to být poměrně značným počtem ujetých km? 56.500
může to být volbou oleje 20W 50?
může to být čímkoliv jiným? :-) (tuhle odpověď prosím nevolte! :-) )

samozřejmě předem díky moc za jakékoliv rady, tipy, triky a poznatky...
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 19.04.2006-11:10

Jelikož máš N-ko,tak tam je odpor vzduchu poměrně vyšší, než u Ska. Což znamená,že těch 170 by mohlo být OK. I když na druhou stranu - než laborovat se svíčkama,laďákama,vzduchovíma filtrama Dynojetem atd.,tak si sežeň kde je v tvém okolí motorová brzda a nech si to za 500,- kč odbrzdit. Věř, že to bude levnější.
Taky počítej s tím,že odpor vzduchu roste s kvadrátem (druhou mocninou) rychlosti a odpor vzduchu u Nka je opravdu dost velkej. Měl jsem Nko i Sko a e po hóóódně rozdíl.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod TOMMZ » 19.04.2006-11:20

Jsi dost vysokej...pokud ležíš na nádrži, tak to musí jet minimálně 180km/h. no a když jezdíš vzpřímeně, tak z toho určitě víc nevytáhneš.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-11:42

mam v technicaku zapisane rovnako 37kW vyskovo sme si na tom rovnako akurat hmotnost mam este o nieco vyssiu ale poviem ti ze 170 som z toho sam vymackol a 160 som uz na tom siel ked za mnou sedelo dalsich 70 - 80 kil takze si myslim ze to odskrtene mozno aj nemas ja som zatial nelaboroval s olejom svicky mam doma na policke nove len ich treba vymenit ale cez zimu som menil vzduchac a to dost pomohlo
preto trosku usudzujem ze to mozno nemas odskrtene.

Pripadne skontroluj spravne dohustenie gum aj to spravi vela
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-11:53

Hazeni do plena max rychlosti merene na rozdilnych usecich, v jednom smeru, na seriovem tachaku, nevipovida nic.

Pokud chces mit jistotu a vedet jak na tom je tva masina, tak si to nech zmerit na brzde. Kousek od praglu v Uzici ti to zmeri http://www.tkmoto.cz, brzdi cokoliv.

Pak si nech vyjet grafy jak na zadnim kole, tak na motoru v otackach i v km/h.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 19.04.2006-13:10

To máš sice pravdu, ale vyzkoušení maximálky přijde o dost levnějc než brzda....tedy pokud člověk nepotká zelený mužíky :shock:
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-15:39

Kdyz jsem tam jezdil s jawou tak za brzdeni a postelovani chtel 500kc, casove tak hodinka na brzde. Zas tak strasne drahy mi to neprijde. Az tam pojedu s 900, tak vystavim vysledek.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-16:09

Mira XJ píše:Jelikož máš N-ko,tak tam je odpor vzduchu poměrně vyšší, než u Ska. Což znamená,že těch 170 by mohlo být OK. I když na druhou stranu - než laborovat se svíčkama,laďákama,vzduchovíma filtrama Dynojetem atd.,tak si sežeň kde je v tvém okolí motorová brzda a nech si to za 500,- kč odbrzdit. Věř, že to bude levnější.
Taky počítej s tím,že odpor vzduchu roste s kvadrátem (druhou mocninou) rychlosti a odpor vzduchu u Nka je opravdu dost velkej. Měl jsem Nko i Sko a e po hóóódně rozdíl.

.. jo jo, odpor vzduchu je na tom Nku zhruba od 130ti km/h VELMI nepříjemnej, což mi ale v podstatě nakonec nevadí, protože jsem nikdy neochutnal jízdu na kapotované motorce. Měl jsem tu čest jen s naháči, choppery a cruisery.. takže jsem s tím vlastně smířenej.. :-) vzpřímeně se na Nku dá jet naprosto v pohodě řekněme těch 150 - 160 km/h... na těch 170 km/h už musím zalehnout, ale protože mě takováhle jízda nebaví, tak to asi dost flákám, tím pádem se na těch avízovaných 182 km/h prostě nedostanu nikdy :D
PS
tou výměnou filtru a svíček jsem myslel pouhé nahrazení starých, opotřebovaných a zasviněných sériových součástek za nové, neopotřebované a nezasviněné sériové součástky.. o laboraci s laďáky, dynojety a otevřenými sáními jsem taky uvažoval, ale výše investice a potřebného času v poměru k získanému výkonu nevypadá nejlíp..
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-16:09

TOMMZ píše:Jsi dost vysokej...pokud ležíš na nádrži, tak to musí jet minimálně 180km/h. no a když jezdíš vzpřímeně, tak z toho určitě víc nevytáhneš.

na nádrž jsem zalehnul, ale prostě víc než 170 ne-e
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-16:11

peno píše:mam v technicaku zapisane rovnako 37kW vyskovo sme si na tom rovnako akurat hmotnost mam este o nieco vyssiu ale poviem ti ze 170 som z toho sam vymackol a 160 som uz na tom siel ked za mnou sedelo dalsich 70 - 80 kil takze si myslim ze to odskrtene mozno aj nemas ja som zatial nelaboroval s olejom svicky mam doma na policke nove len ich treba vymenit ale cez zimu som menil vzduchac a to dost pomohlo
preto trosku usudzujem ze to mozno nemas odskrtene.

Pripadne skontroluj spravne dohustenie gum aj to spravi vela


všechno právě nasvědčuje tomu, že opravdu odškrcená není, což mě celkem dost s**e, protože prodejce jí vydával za plně otevřenou.. :?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-16:12

Havlis píše:Hazeni do plena max rychlosti merene na rozdilnych usecich, v jednom smeru, na seriovem tachaku, nevipovida nic.

Pokud chces mit jistotu a vedet jak na tom je tva masina, tak si to nech zmerit na brzde. Kousek od praglu v Uzici ti to zmeri http://www.tkmoto.cz, brzdi cokoliv.

Pak si nech vyjet grafy jak na zadnim kole, tak na motoru v otackach i v km/h.

ok, dík za tip... zajedu tam
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.04.2006-17:04

Ondrey, nemáš v airboxu na každym karbecu takový gumový kroužky který jsou nakonci rozevřený???
Já mam taky 37kw a přemějšlim že bych je vykuchal. :P
Ještě jsem pořádně nezjistil čim to škrtěj... :cry:
Já jsem taky z Dejvic!
Anonymous
 

Příspěvekod sjirka » 19.04.2006-20:38

Jasně, neškrtit, už tak to má malej výkon :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
sjirka
XJ štamgast
 
Příspěvky: 346
Images: 79
Registrován: 12.06.2005-11:39
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Anonymous » 20.04.2006-08:51

Jarda.XJ600N píše:Ondrey, nemáš v airboxu na každym karbecu takový gumový kroužky který jsou nakonci rozevřený???
Já mam taky 37kw a přemějšlim že bych je vykuchal. :P
Ještě jsem pořádně nezjistil čim to škrtěj... :cry:
Já jsem taky z Dejvic!


Princip skrceni je zuzeni hrdla na ceste sani. Takze do valce se dostane min vzduchu. Muze byt zusene sani do airboxu, do karbu, bytva i za karbem. Samotne odstraneni nestaci musi se pretryskovat na dany prutok vzduchu v karbu.

Uskrcena ma mensi prutok vzduchu tim i mensi rychlost pres karb a je potreba vetsi trysku. Odskrcena ma vetsi prutok, vetsi rychlost. mensi trysky. Takze nevyndavat nic bezhlave.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.04.2006-09:21

Jarda.XJ600N píše:Ondrey, nemáš v airboxu na každym karbecu takový gumový kroužky který jsou nakonci rozevřený???
Já mam taky 37kw a přemějšlim že bych je vykuchal. :P
Ještě jsem pořádně nezjistil čim to škrtěj... :cry:
Já jsem taky z Dejvic!


.. v airboxu právě není žádná překážka, takže tam by asi problém být neměl.. ale vyzkoumal jsem podle různých fotek různých karbeců, že oproti mým karbecům jim chybí takové plastové bazmeky, které se pohybují (ale nevím, čím jsou řízené - jestli vůbec) kolmo k sání - jakoby ucpávky, které blokují velkou část sání... nabízí se vysvětlení, že právě tohle je to škrtítko... ale co když ne? :-) v tom Haynesu jsem o tom nenašel ani zmínku, což může být způsobeno odlišností od Ska nebo opravdu tím, že je to to škrtítko :-) akorát nemám tušení, co se stane, když to vykuchám... asi bude chudá směs, je to tak?

dáme někdy brzo jízdu a pokec, když jsme v podstatě sousedi, co ty na to?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.04.2006-09:22

sjirka píše:Jasně, neškrtit, už tak to má malej výkon :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


výkon 45 kW je celkem v pohodě :-) o tomhle výkonu se může lecjakýmu H-D jen zdát :D
(je zase ale fakt, že taková průměrná H-D sedmnáctistovka do V má trochu jinej točák :D )
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 20.04.2006-10:14

Teda nevím co tím myslíš, kolmo k sání - myslíš jako v karbecech? Tam toho moc není. Jediný co se v karbecech pochybuje jsou akorát membrány dole spojený s jehlou, která je ovládaná podtlakem,plovák a uzavírací jehla na plnění plovákové komory a škrtící klapka - tu uvidíš při pohledu od airboxu - a pod tím je ta membrána s jehlou. Nic víc v karbecech už pohyblívého není!!! Ale v žádným případě nic z těch karbeců sám nekuchej!!!!!!! Nebo si to akorát dokurvíš a nepojede ti to vůbec.

Takže škrcení může být děláno ,škrcením sání - vložky v airboxu nebo plechové podložky s dírou uvnitř někde před nebo za karbecem.

Nebo ze strany benzínu - jiné trysky,silonové podložky ,která omezuje zdvih membrány s jehou,ale můžou být i jiné membrány s jehlou!!!
Případně mohou být i kombinace těchto dvou.

Opět doporučuju kontaktovat ofiko dovozce a podle VINu se dá zjistit jak to bylo škrcený a pak to případně zkontrolovat jes tli je to odškrcený dobře.
Někdy mě připadá,že myšlení je někdy velmi na obtíž - proč vymýšlet vymyšlené.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 20.04.2006-10:22

Mira XJ píše:Teda nevím co tím myslíš, kolmo k sání - myslíš jako v karbecech? Tam toho moc není. Jediný co se v karbecech pochybuje jsou akorát membrány dole spojený s jehlou, která je ovládaná podtlakem,plovák a uzavírací jehla na plnění plovákové komory a škrtící klapka - tu uvidíš při pohledu od airboxu - a pod tím je ta membrána s jehlou. Nic víc v karbecech už pohyblívého není!!! Ale v žádným případě nic z těch karbeců sám nekuchej!!!!!!! Nebo si to akorát dokurvíš a nepojede ti to vůbec.

Takže škrcení může být děláno ,škrcením sání - vložky v airboxu nebo plechové podložky s dírou uvnitř někde před nebo za karbecem.

Nebo ze strany benzínu - jiné trysky,silonové podložky ,která omezuje zdvih membrány s jehou,ale můžou být i jiné membrány s jehlou!!!
Případně mohou být i kombinace těchto dvou.

Opět doporučuju kontaktovat ofiko dovozce a podle VINu se dá zjistit jak to bylo škrcený a pak to případně zkontrolovat jes tli je to odškrcený dobře.
Někdy mě připadá,že myšlení je někdy velmi na obtíž - proč vymýšlet vymyšlené.


.. nechci vymýšlet vymyšlené - souhlasím s tebou, že je to neefektivní.. jen potřebuju vymyslet způsob, jakým se doberu k výsledku = plně otevřené motorce.. :wink:
rozhodně z karburátorů nebudu nic tahat svépomocí, mám tu motorku sice krátce, ale už jí mám rád a neplánuju jí hned zničit.. :-)
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 20.04.2006-11:15

OK.
Tak nejlevnější a neefektivnější postup:
1, Napiš si VIN zavolej do Yamamota vo Práglu a chtěl vědět jak se motorky s tímto Vinkem škrtili. Až ti dojde odpověť,tak to porovnej s datama z dílenské příručky - jsou tam jaký jehli tam maj být - pokud nemáš - dodám, nebo tady bude.
2, Necht to odbrzdit - třeba v DK racing.
3, Pokud budeš mít výkon za zadním kole 50 koní,tak je to OK,protože Yamaha udává výkon v TP motorovej.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 21.04.2006-09:02

.. tak jsem si domluvil odbrždění v DKRacingu... vypadá to, že by se pak i mohli podívat na celkové seřízení... bohužel jsem si vybral úplně nešťastnou dobu, kdy jsou motoservisy totálně zavalený zakázkama :-/
Doufám, že bude problém opravdu jen v tom seřízení... dneska jsem to tak trošku prozkoumal a opravdu jsou tam různý vůle i na plynovým lanku.. takže možná už nic není škrcený, jen je mašinka celá trošičku rozhozená :-) :-)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 27.04.2006-15:40

.. tak jsem se včera večer zastavil v MXR, které jste tu tuším už jednou někde v předchozí debatě o servisech zmiňovali... Pan Maixner je hodně v pohodě.. :-) Kouknul na motorku a hned prohlásil, že jsou to špinavý a špatně seřízený karburátory a motorka že běží na volnoběhu na dva až tři válce... takže zatím jen velmi opatrný "Hurá!".. :-)
Příští týden tam jedu na kompletní očistu a seřízení karbeců, tak pak to snad bude lepší... mělo by :-)
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 28.04.2006-11:29

Pokud ti jde na dva válce, tak to je skutečně dost uškrcená :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod TOMMZ » 28.04.2006-11:40

Napiš sem potom cenu.
Jakou mají čekácí lhůtu DKracingu na servis? Taky bych si to už měl někdy pořádně odškrtit.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 28.04.2006-16:25

lynx píše:Pokud ti jde na dva válce, tak to je skutečně dost uškrcená :lol:

.. psal jsem, že motorka jede na dva válce na VOLNOBĚHU.. :wink: ve vyšších otáčkách jede krásně
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 28.04.2006-16:26

TOMMZ píše:Napiš sem potom cenu.
Jakou mají čekácí lhůtu DKracingu na servis? Taky bych si to už měl někdy pořádně odškrtit.

.. čekací lhůtu maji brutální... třeba měsíc není vyjímka.. až se mi z toho protočily panenky :D
ale naštěstí se mi je povedlo ukecat, takže jsme tu čekací lhůtu zkrátili asi na 10 dní...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.05.2006-10:07

.. tak sláva, konečně je motorka doma.. a ještě ke všemu perfektně opravená.. :-)
Pan Maixner je opravdu profík v tom nejlepším smyslu slova.. komplet rozebral, vyčistil a perfektně seřídil karbce, pohrál si trochu s bohatostí směsi a ještě jako přídavek udělal celkovou kontrolu, dopnul a promazal řetěz a dokonce dotlakoval pneumatiky... :D
.. píšu to sem proto, že v záplavě servisáků "výměnářů" a "kyselejch xichtů" je tehle servis velmi příjemné osvěžení.. takhle by to mělo vypadat všude..
takže závěr je ten, že tenhle servis rozhodně doporučuju..

a ještě na závěr tohoto threadu jeden závěr... :D motorka šlape jako švýcarský hodinky a je ověřeno, že není škrcená.. celý problém byl v totálně rozes****jch a ucpanejch karburátorech a špatně nafoukaných pneu :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.05.2006-10:50

Kolik tě ta sranda vyšla? Teď mám moto taky v servisu a budě dělat něco podobného.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 05.05.2006-10:53

Tak bys měl tu zkušenost napsat sem viewforum.php?f=19 -jako nové forum, tady to každý nenajde.

Jo a ještě nějaký kontakt, případně web.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 05.05.2006-13:22

laznickj píše:Kolik tě ta sranda vyšla? Teď mám moto taky v servisu a budě dělat něco podobného.

1 800,- Kč s DPH :-)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 05.05.2006-13:23

OTIS píše:Tak bys měl tu zkušenost napsat sem viewforum.php?f=19 -jako nové forum, tady to každý nenajde.

Jo a ještě nějaký kontakt, případně web.

.. doplním..
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník