Svíčky BRISK

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Svíčky BRISK

Příspěvekod TOMMZ » 05.09.2005-14:14

Máte někdo zkušenosti s těmahle svíčkama. Dost jsem se po nich ptal a nikde je nemaj, ale hlavně jsem zjistil cenu 209 Kč, což oproti NGK není moc velký rozdíl...
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 30.09.2006-17:14

Osazovací tabulka Brisk: http://www.brisk.cz/index.php?page=kata ... serie.html
Převod typu NGK :arrow: Brisk: http://plugs.janmax.com/ngktobrisk/
Orientační ceník: http://www.tuningmotorsport.cz/index.ph ... op&lang=cs

Srovnání - pro můj stroj doporučeno
NGK CR8E nebo CR9E cca 230 Kč/ks, u Brisk AR12YS 165Kč/ks
Ale po převodu výše uvedených NGK je to AOR10LGS cca 245 Kč/ks - to jsou ale ty patentní co mají kruhový tvar jiskřiště a nikoliv 1 vnější elektordu
Obrázek

Otázka kde je koupit. :?: :?: :?: :?:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 03.10.2006-06:15

V kontaktech na Brisku jsou 2 distributoři v Brně, s objednání problém určitě nebude, jen si říkám, jestli je to vůbec pro tyhle motory vhodný? Mají hodně vysunutý jiskřiště, ani nevim, proč mají výběr udělanej jenom na auta, pořád jsem přecitlivělej z Jawky, viděl jsem pár fotek pístů, když někdo použil svíčky s vysunutým jiskřištěm a stačilo. Ale láká mě to, jenom se bojim :smt017
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 03.10.2006-06:28

Jo a tak se na ty distributory podívej. AutoKelly je má dostupné přes eshop, ale to je jen pro firmy.
Psal jsem do Brisku a nereagují tak se na to vyseru, když nemají zájem...

MotoZloch brisk prodává, ale má jen AR12YS "racing" - který stojí 260Kč, což je dražší než NGK.
Fakt mě ta vysoká cena sere, na XJ900 mají jen trochu větší závit a jsou podstatně levnější.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 03.10.2006-22:27

Ještě je tam AUTOPRIMA, Dukelská 13, TEL: 545574072
FAX: 545212242 E-mail: brno@autoprima.cz
Tak zkusit ještě je?
Jinak jsem napsal přímo do Brisku, jestli existuje vhodná alternativa na můj motor (XJ900S) v těch "tuning" svíčkách a odepsali jen tohle:

Jako náhradu za zapal.svíčky NGK DPR8EA-9 doporučujeme BRISK Platin
BR12YPY. Jsou uvedeny i v katalogu motorek.
Tyto zapal.svíčky mají vysunutou špičku izolátoru, střední elektroda je
s platinovým kontaktem a vnější elektroda legovaná yttriem.
Životnost platinových svíček je uváděna max.90tis.km.
Pokud budete chtít tuto svíčku zakoupit, kontaktujte některého z našich
dealerů (seznam je na http://www.brisk.cz) nebo Vám je zašleme
na dobírku.

S pozdravem
Burdová M.,prodej
BRISK Tábor a.s.

Ještě zkusim odpovědět a zeptat se na ty svíčky znova. Jinak ten převaděč, na kterej dáváš odkaz, myslíš, že je to spolehlivý? A nebojíš se toho vysunutýho jiskřiště?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 04.10.2006-07:44

Kdyžtak do Autoprimy se zajdu osobně zeptat, mám to kousek. Nemám žádný názor na to vysunuté jiskřiště. Když už bych měl za Brisk zaplatit víc, chtěl bych jedině tu "Premium" s kruhovým jiskřištěm LGS.

Ale koukám, že ty za tu DPR8EA9 platíš kolem 100Kč - mít za takovou cenu svíčky tak to neřeším.

Jak často je měníš? Já zhruba každý servisní interval, obvykle před seřízením podtlaků. Nejsem zastánce názoru, dokud to jede neměnit...
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 04.10.2006-22:36

Přišel mi další mail znění, jestli-že mám v pořádku elektroinstalaci, můžu ty LGS použít... Ženská, no, čekal bych víc informací, když to má být taková bomba... Jinak mášu mám od přelomu června/července, najeto cca 6000km (ale aby to zase nevypadalo, že pořád lítám, téměř polovinu zabralo Chorvatsko, díky kterýmu jsem nemohl na sraz :( Takže výměnu chystám teprve teď, první a říkám si právě jasně, svíčky po stovce, co řešit, ale co když je to fakt o tolik lepší s platinovejma, nebo ještě víc třeba s těma LGS? Váhámváhám, uvidíme, jak na tom nakonec budu s penězma.. Výměnu bych do budoucna viděl maximálně každej druhej servisní interval a kdybych měl zůstat u těch obyčejnejch, určitě mě výměna každej interval nepoloží a mám jistotu.. Jo jinak asi taky půjdu do Denicolu ;)
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 05.10.2006-06:02

Ty Premium dávají prý víc jisker. Já měl na Pionýru udělané zaplalování, které házelo 2 jiskry a to byl velký rozdíl oproti běžnému zapalování. Takže si myslím, že LGS by mohli motoru prospět.
Teď v Supermotu psali, jak Lamborgini na netu sehnali Brisky do nějakého lodního motoru, který s nimi ožil..
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 05.10.2006-20:14

Na pionýru dvojjiskrový zápalko? Co to bylo? Já přešel po kladívkách na Z04 od Vape, to je taky dvoujiskrový, pokud vim, ale že by bylo něco takovýho i na jednoválec... Jestli to Lupe? Tyjo, už jsem úplně mimo mísu... a tady se radši do ničeho moc nemontuju, mám pocit, že to dopadne špatně a je to několikanásobně dražší chyba :? Začínám se přiklánět k LGS :smt115
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 06.10.2006-10:04

To mě nerozumíš. Já myslel, že mě to v pracovním zápalu házelo min. 2 jiskry těsně po sobě. Byla to domácí výroba - elektronika.

http://www.gsxr.wz.cz/svicky.htm
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.10.2006-10:55

Jotaaak :idea: úplně samodomo, no v tom případě to muselo být docela slušný... :P A díky za parádní odkaz! Jen ta poznámka, že Brisk LGS nejsou určený na městskej provoz :smt017
Naposledy upravil Anonymous dne 07.10.2006-11:25, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.10.2006-11:13

Díval sem se na stránky Autoprimy a mají tam ceník ke stažení. Bohužel svíčky jen pro auta. Ještě sem psal do Brisku na podnikovou prodejnu -info o ceně. Tak se zvědavý esi odpoví.

Kde vzals kontakt na tu Burdovou M?

Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.10.2006-11:32

To neni dobrý... ještě tam zkusit zavolat a zeptat se, jestli by je nemohli objednat zvlášť?

Jinak kontakt je vopravil@brisk.cz Dostal jsem se k tomu, jak najedeš na informace třeba o svíčkách LGS, je to i v jinejch podsekcích, ale prostě úplně vespod stránky jsou další informace včetně odkazu "Zeptejte se"... Zkusil jsem to, protože na e-mail, kterej jsem vzal z kontaktů nikdo neodpovídal a ozvala se tahle ženská :wink:
Naposledy upravil Anonymous dne 07.10.2006-15:54, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.10.2006-12:03

No právě já chcu zjitit první cenu u Brisku a pak tam někdy zajdu.

Na to "zeptejte se" už sem psal a bez výsledku. Na prodejnu jsem našel mail v kontaktech. Pokud mě neodpoví ani teď, tak si postěžuju na úroveň tomu řediteli :smt024 [img]images/smiles/094.gif[/img]

Značení http://plugs.janmax.com/Identification.aspx

Jinak rozdil mezi mojí "A" a tvojí "B" svíčkou je tento: -nechápu proč je ta moje +100Kč:

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.10.2006-14:02

Tak to nevim, proč neodepsali, asi jak se zrovna vyspěj :roll: Kdybych už nedostal odpověď ani na tohle, taky bych si postěžoval, nechápu, takhle si odlouděj určitě kupu zákazníků... A rozdíl je teda fakt minimální a kilo navíc, to mi hlava už vůbec nebere :shock:
Netušíš, proč na těch gsx-r stránkách psali o tom městskym použití LGS? Škoda že je tam strčil, až když si dal motor celkově do kupy a že na starý najezdil 20, to se pak moc srovnávat nedá, zlepšení přinesou snad každý svíce :?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 07.10.2006-15:52

Asi je to myšlené, že použití takových svíček by v městském provozu nemělo velké efekt, nevím. Ale na Brisku o tom nic nepíšou, tak to neřeš.
Díval sem se na ceny NGK za dolary a ta moje svíčka za 230 Kč tam výjde na 90 kč.
A třeba jak píše Faudy ty platinovky za 450 tam za 150 kč,

Takže větší část ceny jde na různé mezičlánky..
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 07.10.2006-16:04

Aby to nebylo kvůli uchlazení, jestli neni moc teplá, pak dochází třeba k samozápalům... ale to byla zase nebyly určený pro "tuning", kdy se nejspíš předpokládá, že se tomu bude šlapat na krk, těžko říct, asi to fakt zase moc řešim :| Přiklánim se k tomu, že do nich taky půjdu, pokud seženu.. Ty marže jsou neskutečný :smt091 No nic, jdu se projet, vypadá to, že snad nějakou chvilku nezaprší, v pondělí mě čeká Jirka Maixner, jsem zvědavej, jestli ucítím změnu po seřízení :)
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 10.10.2006-11:30

Takže potvrzeno, je možno objednat v http://www.autoprima.cz/
Ceník bez dph: http://www.autoprima.cz/_dl/autoprima-cenik.exe

Poboček mají dost http://www.autoprima.cz/index.php?a=pobocky

Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod OTIS » 10.10.2006-18:07

Srovnání

NGK DPR8EA-9
Obrázek

BRISK BR12YPY
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 12.10.2006-14:25

By mě zajímalo, jaký měla Yamaha důvod použít takové "nestandartní svíčky" :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 12.10.2006-14:41

myslíš ty malé?
To je možná kvůli tvaru spalovacího prostoru...
Třeba FJR má velké válce a taky tam má tyto malé čubky.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 12.10.2006-22:11

Žasnu.. kde to pořád bereš? :smt023 Jinak podle tohohle srovnání bych tam mohl mít BR10ZS... Tak ti nevim, který...

http://www.maxicarracing.it/italia/comp ... _brisk.htm

U tebe jsou to místo CR8E - LR10ZS a místo CR9E - DR12ZC.... Tak a babo raď :?:
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 13.10.2006-07:16

Tak ono těch typů je víc. Ty ZS budou asi něco podobného jako LGS, ale ZS nikde v ceníku nemají.
Něco z praxe - jeden kolega mě napsal:
>Sleduji diskuzi o svíčkách Brisk. Před nějakou dobou jsem na ně jezdil,
>byl to typ BRISK PREMIUM AR12ZS. Cena cca 180kč. Myslím že se zlepšilo
>startování za studena a držení volnoběhu studeného motoru. Obchod byl
>na Lidické v Brně, nyní už neexistuje.


S tím LR a DR se asi pleteš, první písmeno označuje velikost závitu a já tam musím mít A. Viz dole http://plugs.janmax.com/Identification.aspx
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 13.10.2006-15:26

Nojo vlastně :? Já to bral podle toho odkazu, jak jsem sem dával... No nic, autoprimu mám nedaleko od baráku, tak se tam skočim zeptat a uvidíme...
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 14.10.2006-15:34

Zbývá poslední nezodpovězená otázka.
Po tvojí připomínce sem ještě sem psal do Brisku ohledně toho vysunutého jiskřiště (ty CR9E mají přesně naopak zastrčenou), zda to může způsobit nějaké komplikace... Ale neodpověděli.
Na různých forech čtu jak to "může" propálit písty, atd... - ale to jsou mnohdy nepodložené názory a hlavně u 2T motorů. Ty Brisk jsou snad o 4 mm delší než moje NGK a mám obavy, aby se nepotkaly s pístama...

Ikdyž vypadá že tam je dost místa:
Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 15.10.2006-18:54

A to jsi psal tý ženský? Zkoušet to pořád dál a snad odpověděj, schválně se taky zeptám..
Co ty ZSka? jak ty jsou na tom s dýlkou? 4mm jsou už docela dost, já vim, taky jsem to četl u dvoutaktních motorů, viděl jsem nějaký fotky, vždycky nadávali a nedoporučovali brisk Y - vysunutý jiskřiště.. Ale jsou to pořád 2-takty, tak vážně nevim... Podle fotky by se to vejít mělo..
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 15.10.2006-19:02

Psal sem na "Zeptejte se".
ZS nevím, u žádné motorky v katalogu na jejich stránkách ji nemájí. Třeba se už nevyrábí... :idea:
Ono s tou délkou to chce jistotu, neuspěšný pokud by se mohl kurevsky prodražit :!:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 16.10.2006-22:41

To je pravda.. ale myslím, že se ještě vyrábí, to by je přestali nabízet přes internet jako super bezkonkurenční věc.. I když bůhví, pro co. Napsal jsem tam a čekám jestli něco dojde, uvidíme.. Neúspěšnej pokus by pro mě znamenal sezonu v tahu, když si to tak představim, snad se rozhoupou k odpovědi...
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 17.10.2006-07:03

Na dotaz ohledeně vysunutého jiskříště:

Dobré ráno,
nedomníváme se a máme vyzkoušeno, že vysunutí špičky izolátoru ve stejné
tepelné hodnotě nemůže samo o sobě způsobit propálení pístu. Nakonec
vysunutí v tepelné hodnotě 12 je velmi malé.
S pozdravem
Vopravil Ladislav
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 17.10.2006-22:37

Tak teď čemu věř :? Psal jsem tam ohledně možnejch problémů s propálením pístu, nebo jestli by se to nemohlo "potkat" , včetně typu ZS a došlo mi zase tohle..
Dobré ráno,
doporučili jsme vám používat zapalovací svíčky BRISK platin ty jsou pro váš motocykl optimální. Nicméně se dotazujete na svíčky řady BRISK Premium. Je pravda, že jejich část zasahující do spalovacího prostoru je poněkud delší než některé jiné druhy zapalovacích svíček. To neplatí pro studené typy zapalovacích svíček. Za určtých okolností by skutečně mohlo dojít k vámi popsaným problémům. Z tohoto důvodu je lepší
osazovat podle doporučení výrobce.
S pozdravem Vopravil Ladislav

A z autoprimy zase tohle :)
Všechny tyto svíčky u nás lze zakoupit,ale musejí se předem objednat.
BR10ZS 244Kč
BR12YPY 165Kč
BOR12LGS 165Kč
Uvedené ceny jsou včetně DPH a doba dodání je týden.
S pozdravem Petr Šíma
Vypadá to, že nakonec půjdu do těch platinovejch a nebudu pokoušet štěstí :smt017
Anonymous
 

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron